قیمت دنا پلاس EF7P شش دنده دستی اعلام شد / معرفی کامل این خودرو

از دست ندهید

قیمت دنا پلاس EF7P شش دنده دستی رسماً از سوی ایران خودرو اعلام شد. ایران خودرو قرار است تیپ جدید دنا پلاس را با موعد تحویل ۹۰ روزه به بازار ارائه کند. علاقه‌مندان به خرید دنا پلاس جدید با گیربکس شش سرعته دستی، تیر و مرداد ماه سال آینده می‌توانند خودرو خود را تحویل بگیرند.

دنا پلاس ایران خودرو پرفروش ترین خودرو در کشور جمهوری آذربایجان

بیت‌ران – دنا پلاس EF7P شش دنده دستی رسماً جانشین دنا پلاس EF7 با گیربکس پنج سرعته دستی خواهد شد. ایران خودرو در معرفی این محصول به مشتریان اعلام کرد که اجزاء موتور EF7P از قبیل مجموعه سرسیلندر، پیستون‌ها، شاتون‌ها و گژن پین‌ها، میل‌لنگ، کاتالیست، منیفولد هوا و دود بهبود پیدا کردند. ضمن اینکه موتور EF7P مجهز به سامانه زمانبندی متغییر باز و بست سوپاپ‌ها (DVVT) است.

قیمت دنا پلاس EF7P با گیربکس شش سرعته دستی اعلام شد.
قیمت دنا پلاس EF7P با گیربکس شش سرعته دستی اعلام شد.

ایران خودرو همچنین اعلام کرد که موتور EF7P نسبت به موتور EF7 دور آرام کمتری دارد و سامانه بخارات روغن در آن بهبود پیدا کرده‌است. این خودروساز باور دارد که اصطحکاک در این موتور کاهش یافته‌و احتراق هم بهتر شده‌است.

دنا پلاس EF7P با کد محصول ۷۰۹۰۴ در ایران خودرو شناخته می‌شود. این خودرو با استفاده از موتور ۱۶۴۵ سی‌سی خود قادر است ۱۱۳ اسب بخار در ۶ هزار دور در دقیقه نیرو تولید کند.

در کانال آپارات بیت ران تماشا کنید:

گشتاور این موتور به رقم ۱۵۵ نیوتن متر می‌رسد که در میان دورهای ۳۵۰۰ تا ۴۵۰۰ در دسترس راننده قرار دارد. نیرو و گشتاور موتور ۱۶ سوپاپه دنا پلاس EF7P توسط گیربکس کاملاً جدید شش سرعته دستی، به محور جلو این خودرو منتقل می‌شود.

دنا پلاس EF7P با این موتور و گیربکس می‌تواند در ۱۲/۰۳ ثانیه به سرعت صد کیلومتر در ساعت برسد و حداکثر سرعت آن هم ۱۸۹ کیلومتر در ساعت اعلام شد.

این سدان پنج نفره ۵۰۰ لیتر فضای بار دراختیار سرنشینان خود قرار می‌دهد. ضمن اینکه مصرف سوخت آن ۶/۹۹ لیتر در هر صد کیلومتر است.

بیشتر بدانید: دنا پلاس موتور جدید شش دنده دستی بررسی شد / تنفس طبیعی اما چابک!
ترمز تارا قوی‌تر است یا دنا پلاس؟/ نتیجه تست ترمز محصولات ایران خودرو
گیربکس شش سرعته دستی دنا پلاس EF7P 
گیربکس شش سرعته دستی دنا پلاس EF7P

از ﻣﺰاﻳای ﮔﻴﺮﺑﻜﺲ ۶ سرعته دستی این سدان جدید می‌توان به کاهش مصرف سوخت به خصوص در سرعت‌های بالا به دلیل کاهش دور موتور اشاره کرد.

از آنجایی که توزیع دنده‌ها به بیان ایران خودرو در این گیربکس مناسب‌تر انجام شده‌است، کیفیت و حس رانندگی بهتری را می‌توان تجربه کرد. همین موضوع باعث خواهد شد تا به دلیل کاهش فشار روی موتور در سرعت‌های بالا، عمر موتور نیز افزایش یابد.

ایران خودرو همچنین اعلام کرد که سینکرونایزرهای دنده در این گیربکس تغییر پیدا کردند. از همین با افزایش تعداد صفحات اصطحکاکی، زمان تعویض دنده در این گیربکس به طور میانگین ۴۰ درصد کاهش پیدا کرده‌است.

 

ﻣﻜﺎﻧﻴﺰم ﺑﻴﺎژاﻣﻮﻧﺖ در گیربکس شش سرعته دستی دنا پلاس EF7P

در گیربکس دنا پلاس EF7P شش دنده دستی، از ﻣﻜﺎﻧﻴﺰم ﺑﻴﺎژاﻣﻮﻧﺖ ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮر ﻛﻤﻚ ﺑﻪ ﻧﻴﺮوی ﺗﻌﻮﻳﺾ دﻧﺪه، ﺟﻠﻮﮔﻴﺮی از ﺑﻴﺮون‌زدن دﻧﺪه و ﻣﻮﻗﻌﻴﺖ‌دهی ﺑﻬﺘﺮ ﺑﻪ اهرم تعویض دﻧﺪه استفاده شد. 

ماهک‌های گیربکس شش سرعته دستی دنا پلاس EF7P

علاوه بر این موارد، هندسه و جنس ماهک‌های گیربکس شش سرعته دستی این خودرو نیز عوض شدند. این ماهک‌ها به بیان ایران خودرو از برنجی به آلومینیومی تغییر یافتند. همین موضوع باعث شد تا به باور این خودروساز، استحکام ماهک‌ها افزایش یابد و وزن آنها کاهش پیدا کند.

قیمت دنا پلاس EF7P

در این گیربکس همچنین سیستم روانکاری و روغن‌رسانی به المان‌های داخلی گیربکس بهبود یافت. کانال‌های روغن به منظور تکمیل سیستم سیرکولاسیون روغن ایجاد شد. به غیر از این، دریافت روغن از پاشش دنده یک و انتقال آن به سوراخ انتهای شفت به منظور روغن رسانی به زیر دنده‌ها انجام می‌شود.

 

فرمان برقی دنا پلاس EF7P
قیمت دنا پلاس EF7P
فرمان برقی دنا پلاس EF7P

ایران خودرو در معرفی این محصول اعلام کرد که فرمان برقی دنا پلاس EF7P چند مزیت دارد. از جمله این مزیت‌ها می‌توان به عملکرد قابل تنظیم، برنامه‌پذیربودن فرمان، حساسیت به سرعت و نرم‌ترشدن فرمان در حالت پارک، تعداد قطعات کمتر و در نتیجه کاهش هزینه تولید، تعمیر و نگهداری ارزانتر، حذف پمپ هیدرولیک، حذف روغن هیدرولیک و قابلیت خودکار کنترل فرمان در شرایطی مانند وزش باد جانبی شدید اشاره کرد. این موارد به طور کلی منجر به پایداری بیشتر دنا پلاس EF7P و به باور ایران خودرو افزایش ایمنی آن خواهند شد.

 

امکانات رفاهی و ایمنی دنا پلاس EF7P با گیربکس شش سرعته دستی

قیمت دنا پلاس EF7P

این خودرو با ایربگ راننده و سرنشین کناری، نمایشگر فشار باد تایرها، سنسور نور، سنسور باران، سامانه‌های کنترل کشش و پایداری، سیستم کنترل شروع حرکت خودرو در سربالایی‌ها، ترمز عقب دیسکی، فرمان چند منظوره D-Cut، تهویه مطبوع اتوماتیک، چراغ روشنایی روز، سنسور دنده عقب، آیینه‌های جانبی برقی و شیشه دودی درب‌های عقب و شیشه دودی عقب به دست مشتریان خواهد رسید.

از دیگر امکانات این خودرو می‌توان به رینگ‌های ۱۵ اینچی، مالتی مدیا ۷ اینچی، آنتن کوسه‌ای، دوربین دید عقب، تنظیم برقی صندلی‌های جلو در هشت جهت و سیستم راهنمای تعویض دنده اشاره کرد.

 

قیمت روز انواع دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار و کارخانه

دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی (۶MT,آپشنال,ارتقاء یافته) امروز ۲۹ فروردین ماه ۱۴۰۳ در کارخانه ۴۶۸,۶۲۵,۰۰۰ تومان قیمت گذاری شده‌است. 

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی صفر (۶MT,آپشنال,ارتقاء یافته ) در بازار امروز ۲۹ فروردین ماه ۱۴۰۳ برای مدل ۶MT برابر با ۹۰۱ میلیون تومان برای مدل آپشنال ۹۲۵,۰۰۰,۰۰۰ میلیون تومان و برای مدل ارتقاء یافته ۹۹۵,۰۰۰,۰۰۰ میلیون تومان است. 

قیمت دنا پلاس EF7P با گیربکس شش سرعته دستی در تاریخ ۳۰ بهمن ماه ۱۴۰۲

قیمت دنا پلاس EF7P با گیربکس شش سرعته دستی اعلام شد.

ایران خودرو قیمت این محصول را ۵۵۱ میلیون و ۵۸۴ هزار و ۴۰۰ تومان اعلام کرد. دنا پلاس EF7P با گیربکس شش سرعته دستی با موعد تحویل ۹۰ روز کاری به دست مشتریان آن خواهد رسید.

نکته قابل توجه این است که فعلاً فقط مشتریان دنا پلاس توربو دنده‌ای می‌توانند با شرایط تبدیل اختیاری این خودرو را جهت خرید، تکیل وجه کنند.

در کانال آپارات بیت ران تماشا کنید:
بیشتر بخوانید:

ولوو VNL جدید معرفی شد / ولوو با تحول در طراحی پیستون‌ها، گشتاور را متحول کرد

کادیلا و آریا به خط تولید نرسیدند / اعلام برنامه جدید تولید برای این خودروها

تیپ های سهند پارس خودرو حذف شدند / کاتالوگ جدید سهند منتشر شد

نرخ پارکینگ‌های شهرداری تهران در سال ۱۴۰۳ اعلام شد

آغاز مزایده‌ها برای فروش موتورسیکلت‌‌ بالای ۲۵۰ سی‌ سی

جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث چقدر است؟ / جدول مبلغ دیرکرد روزانه

هزینه نگهداری زانتیا چقدر است؟ آب قند آماده‌کنید!

گران‌ترین موتورسیکلت‌های بازار را بشناسید

سود بازرگانی واردات خودروهای هیبریدی اعلام شد / جدول تعرفه‌های جدید




10 دیدگاه

  1. از لحاظ عدد و ارقام این موتور با موتور قبلی هیچ فرقی نکرده.ایران خودرو اعلام کرده که این موتور تغییرات زیادی داره که همش دروغه.فقط این همه سفسطه بازی به خاطر افزایش قیمت ۲۰۰ میلیونی هستش وگرنه یک پیچش با دنا پلاس قدیمی فرق نکرده.

      • واقعا چرا سانروف نداره تا پول رو هم نگیرن نمیگن نداره پول که واریز شد تو قرارداد میفهمی سانروف نداره این همون مدل قالپاق ساده هست یه پیرسینگ زدن دماغش ۲۰۰ میلیون گذاشتن روش خجالت آوره مردم ریال ریال جمع میکنن بعدش همه رو ایران خودرو به اسم خودرو میگیره فرغون تحویل میده

  2. من موندم با این قیمتها اینا و غ زبان انباشته دارن؟؟ خودرو سازی آبروی صنعت در ایران رو برده. می‌خوان قیمت خودرو کره ای و ژاپنی رو بگیرن از مردم و کیفیت بورکینافاسو رو تحویل بدن. من یک ریو۸۸دارم . وقتیکه فکر میکنم اینو بفروشم و باید به آن آره پول خودش روش بزارم و یک خودرو مثل این بخرم میبینم همین خودرو با چهارده سال عمر چرخش مبارزه به این تولیدات صفر کیلومتر. آخه چرا ؟؟ در هر صنعت دیگه ای اینقدر سرمایه گذاری کرده بودیم و اینقدر تاوان داده بودیم الان جزو سه کشور اول آن صنعت بودیم‌ . والا اگه نمیتونن درش رو کل بگیرید.

  3. واقعا باعث تاسف که ۳۰۰ میلیون افزایش قیمت دادن برا این خودرو حاضر نشدن یه سانروف براش بزارن خب این همون قالپاق قبلیه هیچکس هم نیس به اینا اعتراض کنه…

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

سیل در کارخانه مدیران خودرو ؛ کدام خودروها غرق شدند؟

سیل در کارخانه مدیران خودرو محصولات ام وی ام و فونیکس را زیر آب برد. این اتفاق در منطقه...

پست‌های مرتبط