موتورسیکلت های ارزان صفر کیلومتر را بشناسید / قیمت+مشخصات فنی

از دست ندهید

موتورسیکلت های ارزان صفر کیلومتر بازار کشور را بشناسید. در ادامه ارزان‌ترین موتورسیکلت‌های اسکوتر و خیابانی بنزینی به همراه قیمت و مشخصات فنی معرفی می‌شوند.

بیت ران – مجتبی اسماعیلی: هر چند در بازار امروز کشور واژه ”ارزان” معنای خود را از دست داده است، اما همیشه ارزان‌ترین‌ها وجود دارند.

در این گزارش شش مدل از موتورسیکلت‌های ارزان در بازار را به همراه مشخصات فنی، قیمت و ارزش خرید معرفی می‌کنیم.

شماره شش: بنلی TNT150 فیس قدیم

موتورسیکلت های ارزان قیمت

رتبه ششم لیست موتورسیکلت های ارزان یعنی بنلی TNT150 (فیس قدیم) بسیار شبیه برادر بزرگ‌اش یعنی بنلی TNT250 از کار در آمده است. تنها ظاهر کوچکترش است که آن را متمایز می‌کند.

این موتورسیکلت شهری از یک پیشرانه ۱۵۰ سی‌سی تک سیلندر چهار زمانه استفاده می‌کند. این پیشرانه نسبتا مدرن چهار سوپاپ است و دارای سیستم سوخت‌رسانی انژکتور برقی (EFI) و کنترل سوخت برقی است. همچنین سیستم DOHC نیز در این پیشرانه به‌کار گرفته شده است.

با تفاسیر بالا این پیشرانه قادر است حدود ۱۳ اسب‌بخار قدرت و ۱۲ نیوتون‌متر گشتاور را از طریق گیربکس پنج سرعته به چرخ عقب منتقل کند. حداکثر سرعت این موتورسیکلت ۱۱۵ کیلومتر بر ساعت است که برای یک موتورسیکلت سبک شهری کافی به‌نظر می‌رسد.

هر دو چرخ این وسیله به ترمزهای دیسکی مجهز شده‌اند که توان خوبی برای متوقف کردن این وسیله دارند.

ظاهر زیبا و اسپرت، فنربندی نسبتا نرم و ترمزهای قوی از مزایای بنلی TNT150 هستند.

اما شتاب اولیه کم، خفه کار کردن در دورهای بالا، کیفیت پایین ساخت پیشرانه، راندمان پایین و نرسیدن به حداکثر سرعت اعلامی شرکت، مشکلات دیسک و صفحه کلاچ و همچنین زین خیلی کوچک از معایب این وسیله هستند.

این موتورسیکلت توسط شرکت نیکران موتور پاسارگاد عرضه می‌شود.

اگر مشخصات فنی و راندمان موتورسیکلت بیش از ظاهر آن برای‌تان اهمیت دارد، بهتر است به گزینه‌های دیگر هم فکر کنید.

قیمت این موتورسیکلت در تاریخ یکم اسفند ماه ۱۴۰۲ مبلغ ۱۰۵ میلیون تومان است.

 

شماره پنج: Keeway 150

یکی دیگر از موتورسیکلت های ارزان بازار طرحی از شرکت بنلی و محصولی از شرکت QIANJIANG چین است که توسط نیکران موتور پاسارگاد عرضه می‌شود.

این محصول در خود چین و کشورهایی مانند مالزی و هند هم عرضه می‌شود. یک پیشرانه تک سیلندر ۱۵۰ سی‌سی دو سوپاپ که قادر به تولید حدود ۱۲ اسب‌بخار قدرت و ۱۱ نیوتون‌متر گشتاور است، شتاب متوسط اما راضی کننده‌ای را در اختیار راکب خود قرار می‌دهد.

گیربکس پنج سرعته دستی با تعویض دنده‌ای نرم نیز این نیرو را به چرخ عقب منتقل می‌کند. شاید بتوان گفت نرم‌ترین، راحت‌ترین و بی‌صدا‌ترین موتورسیکلت شهری در بین تمام رقبای‌اش است.

زین موتور راحت است، اما ارتفاع بلندتر از حد معمول‌اش ممکن است افراد کوتاه قد را کمی دچار مشکل کند.

هر چند شتاب زیادی ندارد، اما راضی کننده است و اساس طراحی و ساخت آن برمبنای نرمی و راحتی استفاده در شهرهای شلوغ بوده.

عیب این محصول ظاهر قدیمی و استهلاک بالای‌اش باشد.

همچنین لوازم یدکی این موتورسیکلت گران و کمیاب است و شاید تنها در شهر تهران به راحتی در دسترس باشد.

بنابراین برای کار وسیله مناسب و مقرون به صرفه‌ای به‌نظر نمی‌رسد.

همچنین ترمزهای این موتورسیکلت در هر دو چرخ از نوع کاسه‌ای است و پس نباید چندان روی آن حساب کنید.

با تفاسیر بالا اگر می‌خواهید یک موتورسیکلت راحت، نرم و بی صدا سوار شوید، اما با هزینه‌های بالا و ترمزهای ضعیف مشکلی ندارید، KEEWAY150 گزینه مناسبی برای شما است.

قیمت این موتورسیکلت در تاریخ یکم اسفند ماه ۱۴۰۲ مبلغ ۹۵ میلیون تومان است.

 

شماره چهار: HI CLICK 150 (طرح کلیک) ثاقب

قیمت موتورسیکلت های ارزان

در لیست موتورسیکلت های ارزان، تنها اسکوتر بنزینی قابل خرید همین طرح کلیک‌ها هستند. شرکت‌های نیرو موتور، ثاقب، هانی، سالار گستر، کویر و… همگی یک اسکوتر طرح کلیک در سبد خود دارند.

هر چند این اسکوترها از لحاظ ظاهری با هوندا کلیک اصلی مو نمی‌زنند، اما عملکرد فنی‌شان زمین تا آسمان با هم متفاوت است. در میان این اسکوترهای پر دردسر، اما طرح کلیک ثاقب خودرو از محبوبیت بیشتری بین تعمیرکاران برخوردار است. چرا که پیشرانه آن آب خنک است و کمتر دچار خرابی و سوختگی کلاچ می‌شود.

طرح کلیک ثاقب از پیشرانه ۱۵۰ سی سی چهار زمانه، هوا خنک، OHC، دو سوپاپ و تک سیلندر با کد ۰۱۵۰NEU بهره می‌برد که توانی معادل ۸.۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. خوب است بدانید که هوندا کلیک اصلی ۱۳ اسب بخار قدرت دارد.

دو ریموت به همراه کلید یدک، کی‌لس، سنسور جک بغل هوشمند، زین چرمی و … از امکانات این اسکوتر هستند. البته باید بدانید که هزینه‌های تعمیرات و نگهداری اسکوترهای طرح کلیک تقریبا اندازه هوندا کلیک و گاهی گران‌تر از آن است. در نتیجه شما با هزینه یک اسکوتر برند، سوار یک اسکوتر تقلبی می‌شوید که از لحاظ فنی به گرد پای نسخه اصلی هم نمی‌رسد.

قیمت این موتورسیکلت در تاریخ یکم اسفند ماه ۱۴۰۲ مبلغ ۹۵ میلیون تومان است.

شماره چهار: دایچی HX180 

چهارمین گزینه در بین موتورسیکلت های ارزان یک محصول گمنام از شرکت نیرو موتور است که حتی در وب‌سایت خود شرکت هم هیچ مشخصات فنی از آن ارائه نشده.

این موتورسیکلت با حجم ۱۸۰ سی‌سی و قدرت و گشتاور نامشخص یک موتورسیکلت طرح باکسر است. اما بهتر است با توجه به مشخصات فنی مبهم و همچنین خدمات پس از فروش بسیار ضعیف نیروموتور، به فکر گزینه‌های دیگری باشید.

قیمت این موتورسیکلت در تاریخ یکم اسفند ماه ۱۴۰۲ مبلغ ۸۵ میلیون تومان است.

ویدیوی “ ریرا و شاسی بلند بزرگ جدید ایران خودرو، دو خودرو متفاوت” را در کانال یوتیوب بیت ران پلاس تماشا کنید:

شماره پنج: پیشرو BM200

قیمت موتورسیکلت های ارزان

رتبه پنجم لیست موتورسیکلت های ارزان بازار پیشرو BM200 است. این محصول یکی از موتورسیکلت‌های طرح باکسر بازار است، که توسط شرکت پیشرو گستر فارس عرضه می‌شود.

موتورسیکلت هندی باکسر که محصولی از شرکت باجاج موتور هند است و دیگر عرضه نمی‌شود، یک موتورسیکلت قوی شهری و کارآمد بود که خوش نامی‌اش باعث شد تا برخی از شرکت‌های ایرانی به مونتاژ محصولات طرح آن رو بیاورند. پیشرو BM200 نیز یکی از همین محصولات است.

مطابق اعداد اعلام شده در وبسایت شرکت پیشرو گستر فارس، پیشرانه ۲۰۰ سی‌سی تک سیلندر چهار زمانه آن قادر به تولید ۱۳.۵ اسب‌بخار قدرت و ۱۴ نیوتون‌متر گشتاور است. جعبه دنده پنج سرعته دستی هم این نیرو را به چرخ عقب می‌رساند.

در صورت صحت این اعداد می‌توان گفت این موتورسیکلت قوی‌ترین در بین رقبا است. هر چند باید به فکر بازار دست دوم ضعیف آن و همچنین خدمات ضعیف آن باشید.

قیمت این موتورسیکلت در تاریخ یکم اسفند ماه ۱۴۰۲ مبلغ ۸۰ میلیون تومان است.

شماره شش: طرح هوندا ۱۲۵ پرواز 

در حال حاضر کاپ قهرمانی ارزان‌ترین موتورسیکلت‌های ارزان به طرح هوندا ۱۲۵ پرواز که محصول شرکت نیرو موتور است می‌رسد که شرکت‌های گوناگونی این وسیله را تولید می‌کنند.

نام کامل اسطوره گوش خراشی و ماندگاری، محصولی با نام دقیق Honda CG125 است که تولیدش در سال ۱۹۷۶ در ژاپن آغاز شد و تا سال ۲۰۰۸ هم ادامه داشت. این محصول علاوه‌بر ژاپن در پاکستان هم تولید می‌شد.

آن‌قدر ساده و پر شتاب بود که بعد از گذشت این همه سال، هنوز در کشور ما تولید می‌شود و چند ده سازنده موتورسیکلت در کشور هنوز هم نتوانسته‌اند مانندش را تولید کنند و مانند نیسان آبی همچنان بی‌رقیب است.

هوندا ۱۲۵ با ۱۰۰ کیلوگرم وزن و ۱۰ اسب بخار قدرت و ۹ نیوتون‌متر گشتاور چابکی خوبی دارد. نمونه‌های ۱۵۰ و ۲۰۰ سی‌سی این محصول هم در کشور تولید شده‌اند که قدرت بیشتری دارند، اما محبوبیت آنها کمتر است.

اما از لحاظ ایمنی، تنها دو لاستیک روی یک زین است و هنگام تصادف تقریبا حکم یک عابر پیاده را دارد.

صدای بسیار زیاد، لرزش دیوانه کننده، ایمنی و ترمزهای بسیار ضعیف، از معایب این وسیله هستند که نباید آنها را دست‌کم گرفت؛ چرا که جز کشورهای جهان سوم در همه‌جا منسوخ‌اش کرده‌اند.

اما شتاب خوب، قدرت مانور بالا، ابعاد بسیار جمع و جور، مصرف سوخت و استهلاک پایین، تعمیرات آسان و کم هزینه و قطعات یدکی ارزان قیمت باعث شده‌اند هنوز تقریبا تنها موتورسیکلت کار در کشور باشد و حتی کارمندان اداراتی که باید تا حالا فکری به حال از رده خارج کردن و جایگزین کردن‌اش می‌کردند، خود مصرف کننده آن شوند.

قیمت این موتورسیکلت در تاریخ یکم اسفند ماه ۱۴۰۲ مبلغ ۶۵ میلیون تومان است.

بیشتر بخوانید:

ارزش خرید زانتیا چقدر است؟

گران‌ترین موتورسیکلت‌های بازار را بشناسید

قیمت کارخانه موتورسیکلت گران شد / موتورسیکلت یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان

ممنوعیت تردد موتورسیکلت تا ۵۵۰ سی‌سی برداشته شد / چه مدل‌هایی پلاک می‌شوند؟

موتور سه سیلندر GDI هم توان با موتور EFP ایران خودرو/ بازنشستگی موتورهای EF7

بهترین تایر ایرانی کدام است؟ / بررسی تخصصی ویژگی‌های تایرهای ایرانی جهت خرید

دنا پلاس اتومات آپشنال چه امکاناتی دارد؟ بررسی افت شدید کیفیت خودرو

جایگزین پژو پارس معرفی شد / توقف تولید پس از ۲۳ سال!

پژو ۲۰۷ شش سرعته دستی و اتومات مقایسه شدند / کدامیک برنده شد؟

سراتو ۲۰۱۴ و بهمن رسپکت تست و مقایسه شدند/ خودرو کره‌ای کارکرده یا چینی صفر؟

آزمایش فنی ریرا برای اولین بار در ایران / عملکرد ریرا در گرمای اهواز

تارا V3 تحت فشار بررسی شد / تفاوت فنی‌اش با تارا معمولی چیست؟




2 دیدگاه

  1. این موتور ها به ویژه اینکه فقط مونتاژی هستند و حتی تامین خدمات و قطعات هم ندارند واقعا در شان ملت ایران نیستند. واقعا متاسفم که بعد از ۶۰-۷۰ سال از شروع مونتاژ، از تولید یک موتورسیکلت ۱۲۵ سی سی هم عاجز هستیم.

  2. کی گفته طرح هوندا کم استهلاک هست!
    وقتی کاربراتور بود کم استهلاک بود الان کردنش انژکتور قیمت یه سوزن انژکتور که اندازه یه بند انگشت کوچیک هم نیست دو میلیونه! دو قطعه که اندازه دکمه هستند یکیش سامانه سنجش دما و اون یکی نمیدونم اسمش چی بود هر کدوم یک و دویست وشصت قیمتشه یا ئی سی یو که خراب بشه بدبخت میشی و … فوری باطری خالی میکنه هر ماه یا یه ماه و نیم باس باطری بخری براش ، چراغهای عقب و جلو رو برداشتن ال‌ئی‌دی‌ کردن که تو هفته اولش میسوزه!
    تایراشم که ایران یاسا با سرعت ۱۵تا تو چهار راه گردش به راست میکردم چرغ عقب جوری سر خورد و منو زمین کوبید انگار رو زمین بنزین یا روغن موتور ریخته بودن!
    کلا تا زمانیکه مافیای صنعت معدن کنار گذاشته نشن مافیایه خودرو و موتور هم هر سال بیشتر مارو میدوشن!
    دلار گرون نشده با چاپ بی رویه ریال ، ریال بی ارزش شده وگرنه با پول همین طرح هوندا دویست میشد یه برند کار کرده خارجی سوار بشیم منتهی با دلار جهانگیری!

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

سیل در کارخانه مدیران خودرو ؛ کدام خودروها غرق شدند؟

سیل در کارخانه مدیران خودرو محصولات ام وی ام و فونیکس را زیر آب برد. این اتفاق در منطقه...

پست‌های مرتبط