کشنده دماغ دار دافران چه زمانی وارد بازار می‌شود؟ / یک کشنده خانه‌دار!

از دست ندهید

کشنده دماغ دار دافران T7 دو محور با امکانات منحصر به فرد و قدرت ۵۶۰ اسب بخار توسط شرکت شایان دیزل معرفی شد. مشخصات فنی و امکانات این خودرو چه هستند و از چه زمانی وارد بازار می‌شود؟

کشنده دماغ دار دافران

بیت ران – مجتبی اسماعیلی: کشنده دماغ دار دافران (Conventional truck) که در بازار چین با نام Chenglong T7 6×۴ شناخته می‌شود، احتمالا اولین کشنده دماغ دار عرضه‌شده پس از انقلاب در کشور خواهد بود. این کشنده از یک پیشرانه ۱۳ لیتری استفاده می‌کند و با یک گیربکس ۱۶ سرعته اتوماتیک کوپل است.

در کانال یوتیوب بیت‌ران پلاس تماشا کنید:

این کشنده مجهز به یک کابین خواب بسیار بزرگ است که امکانات کاملی در حد یک خانه کوچک را دارد! کشنده‌های دماغ‌دار امکان نصب موتور و اتاقی بزرگ‌تر از کشنده‌های بدون دماغ Cab over را دارند اما از طرفی معایب خاص خود را هم دارند. این کشنده توسط شرکت شایان دیزل معرفی شد. مشخصات فنی و امکانات کشنده دماغ‌دار دافران T7 چه هستند و از چه زمانی وارد بازار می‌شود؟

مشخصات فنی کشنده دماغ دار دافران

کشنده دماغ دار دافران از پیشرانه شش سیلندر خطی ۱۳ لیتری یوچای با کد WP 13.550E501 که قادر به تولید توانی معادل ۵۶۰ اسب بخار و گشتاور ۲۵۰۰ نیوتون‌متر است استفاده می‌کند. این توان از طریق گیربکس ۱۶ سرعته برند Fast با کد ۱۶JSDQXL260TA به دو محور عقب منتقل می‌شود. این کشنده توان حمل باری معادل ۴۹ تن را دارد. ظرفیت باربری این کشنده حدود پنج تن بیشتر از سایر کشنده های چینی موجود در بازار است.

تعلیق این کشنده در هر سه محور از نوع بادی و دارای هفتی – هشتی و میل موج‌گیر در محور انتهایی است.

در کانال یوتیوب بیت‌ران پلاس تماشا کنید:

امکانات

مانیتور، دوربین ۳۶۰ درجه، ریتاردر و اینتاردر، بخاری درجا، رادار بین خطوط و… از امکانات این خودرو هستند. از طرف دیگر کابین خواب کشنده دماغ دار دافران بسیار بزرگ است به طوری که حمام کوچک، اجاق گاز، مایکروویو، دو عدد تخت خواب بزرگ، سینک ظرفشویی، قفسه اضافی و… نیز از امکانات منحصر به فرد این کشنده هستند.

در کانال یوتیوب بیت‌ران پلاس تماشا کنید:

مزایا و معایب کشنده‌های دماغ‌دار

کشنده‌های دماغ‌دار یا Conventional truck بر اساس استاندارد آمریکا ساخته می‌شوند. امکان نصب موتورهای بزرگ و قوی زیر دماغه این کشنده‌ها وجود دارد. دسترسی به موتور جهت تعمیرات بهتر است و موتور مانند کشنده‌های Cab over زیر جایگاه راننده نیست تا در نتیجه راننده از صدا و گرمای موتور در امان باشد. ایمنی این نوع از کشنده‌ها نیز بیشتر است و به علت آیرودینامیک بهتر، مصرف سوخت کمتری دارند. از طرف دیگر هندلینگ آن‌ها به علت فاصله بیشتر محورها، ضعیف‌تر است و پارک کردن آن‌ها هم سخت‌تر است.

در کانال یوتیوب بیت‌ران پلاس تماشا کنید:

قیمت و زمان ورود به بازار

کشنده دماغ دار دافران هنوز قیمت‌گذاری نشده است و به بیان برخی از منابع، ممکن است در سال ۱۴۰۳ وارد بازار شود. البته پیش‌تر کشنده دماغ‌دار شاکمن از شرکت ویرا دیزل و کشنده دماغ‌دار جک نیز از سوی مایان دیزل معرفی شدند. اما این محصولات تنها در حد رونمایی باقی ماندند بنابر این شاید این کشنده دافران هم تنها جنبه نمایشی داشته باشد.

در کانال یوتیوب بیت‌ران پلاس تماشا کنید:

بیشتر بخوانید:

جایگزین پژو پارس معرفی شد / توقف تولید پس از ۲۳ سال!

پژو ۲۰۷ شش سرعته دستی و اتومات مقایسه شدند / کدامیک برنده شد؟

سراتو ۲۰۱۴ و بهمن رسپکت تست و مقایسه شدند/ خودرو کره‌ای کارکرده یا چینی صفر؟

آزمایش فنی ریرا برای اولین بار در ایران / عملکرد ریرا در گرمای اهواز

تاخیر در تحویل سورن پلاس به چه علت است؟ / اعلام زمان حدودی تحویل

کراس اوور ریرا به تولید انبوه می رسد / لیست آپشن‌های قطعی ریرا اعلام شد

تارا V3 تحت فشار بررسی شد / تفاوت فنی‌اش با تارا معمولی چیست؟

خودروهای یک میلیارد تومانی بازار را بشناسید / کدام یک ارزش خرید دارند؟




2 دیدگاه

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

از کاغذ دیواری تا میز شام ؛ لوگوی شورولت از کجا آمده است؟

در میان لوگوی شرکت‌های مختلف خودروسازی، لوگوی شورولت یکی از ساده‌ترین لوگوها است. هر چند همین لوگوی ساده، نمادی...

پست‌های مرتبط