غلامحسین کرباسچی با این خودرو ضدگلوله تردد می‌کرد

از دست ندهید

خودرو ضدگلوله غلامحسین کرباسچی؛ شهردار اسبق تهران در نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب به نمایش درآمد. علاقه‌مندان به خودرو می‌توانند از امروز این خودرو تاریخی را مشاهده کنند.

در کانال یوتیوب بیت‌ران پلاس تماشا کنید:

بیت‌ران – غلامحسین کرباسچی؛ نهمین شهردار تهران بود که همه او را به واسطه پخش دادگاه مفاسد اقتصادیش توسط محسنی اژه‌ای می‌شناسند. او سابقه تحصیل در حوزه علمیه قم را نیز دارد.

 

کرباسچی پس از پایان جنگ و در دولت هاشمی رفسنجانی شهردار تهران شد. او آخرین شهرداری بود که توسط دولت منصوب شد و پس از او شهردار توسط شورای شهر انتخاب شد. کرباسچی در سال ۱۳۷۷ به همراه جمعی از مدیرانش به اتهام جرایم مالی از شهرداری تهران محاکمه و کنار گذاشته شد.

غلامحسین کرباسچی

محاکمه غلامحسین کرباسچی در سال ۱۳۷۷ انجام شد و به اتهام فساد مالی به زندان محکوم شد. وی تا سال ۱۳۷۹ بیش از ۲ سال را در زندان اوین سپری نمود.

 

در روزنوشت هاشمی رفسنجانی مربوط به ۳ دی ۱۳۷۷ آمدکه از رهبری قول عفو کرباسچی را گرفته‌است. در اسفند سال ۱۳۸۵ دادگاه مطبوعات، روزنامه هم‌میهن را که کرباسچی مدیرمسئول آن بود، از اتهاماتی که در سال ۱۳۷۹ مبنای توقیف آن شده‌بود تبرئه کرد.

این روزنامه از اواخر اردیبهشت ۱۳۸۶ به سردبیری محمد قوچانی دوباره منتشر شد، ولی پس از انتشار ۴۳ شماره قاضی مرتضوی دادستان تهران به دلیل نقض دادرسی آن را دوباره توقیف کرد.

تأسیس مؤسسه همشهری و انتشار روزنامه همشهری و نشریات و ویژه نامه‌های وابسته به آن و راه اندازی فرهنگسراها و خانه‌های فرهنگ در تهران از اقدامات وی بود.

در کانال یوتیوب بیت‌ران پلاس تماشا کنید:

بیشتر بخوانید:

قیمت کارخانه محصولات ایران‌خودرو ویژه آذر ماه مشخص شد

جایگزین پژو پارس معرفی شد / توقف تولید پس از ۲۳ سال!

سورن پلاس جدید در راه بازار / امکانات جدید خودرو چیست؟

طرح صدور گواهینامه یک روزه موتورسیکلت / متقاضیان عجله کنند!




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

مستند درباره اصغر قندچی مردی که با ماک آمد و رفت

مستند درباره‌ی اصغر قندچی ، فیلم آن مرد با ماک آمد است که در سال‌های واپسین زندگی این انسان...

پست‌های مرتبط