واردات خودرو نیسان با چند نماینده رسمی/ اعلام تعداد نیسان‌هایی که امسال وارد می‌شوند

از دست ندهید

واردات نیسان از اوایل دهه ۸۰ که واردات خودرو آزاد شد تا الان توسط خیلی از شرکت‌ها انجام شده‌است. اما همه این شرکت‌ها خود را نماینده رسمی نیسان نامیدند و بعد از چند سال، فعالیت آن‌ها متوقف و شرکت دیگری وارد میدان شد.

واردات نیسان
واردات نیسان

بیت‌ران – رضا نوروزی: در طول حدود ۲۰ سالی که واردات خودرو در مقاطعی در ایران آزاد بود، شرکت‌های زیادی واردات برند نیسان را انجام دادند. در ابتدا پارس‌خودرو با واردات و سپس مونتاژ نیسان پای محصولات جدید این برند را به ایران باز کرد. آخرین محصول نیسان در ایران نسل اول پاترول بود.

پارس خودرو بعد از شروع مونتاژ ماکسیما، به سراغ مورانو، نیسان پیکاپ، رونیز، قشقایی و تیانا رفت. اما با شروع دوره اول تحریم‌ها در اوایل دهه ۹۰، نیسان نیز همچون سایر برندها از ایران رفت. با تصویب برجام اما دوباره واردات آزاد شد. در این زمان شرکت جهان نوین آریا با واردات دو محصول نیسان جوک و ایکس‌تریل، خود را به عنوان نماینده رسمی نیسان معرفی کرد. هرچند همچنان در نماینده رسمی بودن این شرکت شک بزرگی وجود دارد.

ویدیوی معرفی کامل جدیدترین مدل نیسان پاترول را در کانال یوتیوب بیت ران پلاس تماشا کنید:

واردات مجدد نیسان

در چند وقت اخیر در پی آزاد شدن مجدد واردات با بسیاری شرط و شروط، شرکت‌های مختلفی برای واردات خودرو اقدام کرده‌اند. در این میان دو شرکت هم برای واردات نیسان خیز برداشتند؛ نامی‌خودرو و معین‌خودرو اروند.

شرکت معین خودرو اروند چند روز پیش و کمتر از ۷۲ ساعت بعد از انتشار حضور اولین نیسان‌های وارداتی نامی خودرو، خود را به عنوان نماینده رسمی نیسان معرفی کرد. اما امروز شرکت نامی‌خودرو نشست خبری برای تشریح فعالیت خود برگزار کرد تا در این رقابت عقب نماند.

 

معین خودرو اروند برنامه دارد که سه خودرو نیسان ایکس تریل، کیکس و سانی را در بازار خودرو کشور عرضه کند. از آن طرف نامی‌خودرو برای واردات ۴ محصول نیسان اقدام کرده‌است. این شرکت که به تازگی هم تاسیس شده و سابقه فعالیت دیگری ندارد، قرار است محصولاتی در سگمنت‌های مختلف وارد کند. از این ۴ خودرو، یک مدل سدان، یک مدل کراس‌اور کوچک‌سایز، یک مدل کراس‌اوور فول سایز و یکی شاسی‌بلند خواهدبود.

پیش از این بیت ران تصاویر ورود سه محصول از این چهار محصول را منتشر کرده‌است که می‌توانید در گزارش “۳ مدل خودرو نیسان وارد ایران شدند” با آنها آشنا شوید.

برنامه شرکت نامی‌خودرو

نامی خودرو می‌گوید برنامه دارد با فروش و خدمات پس‌از فروش مناسب و درست، آبرو و اعتبار نیسان را حفظ کند. این شرکت شعار خود را در راستای شعار نیسان (نوآوری هیجان انگیز) انتخاب کرده و می‌گوید نوآوری، حفظ کیفیت و مشتری مداری ارکان اصلی شرکت خواهندبود.

سید رضا فاطمی‌فرد مدیر عامل نامی خودرو در پاسخ به خبرنگار بیت ران مبنی براینکه چه تعداد خودرو نیسان وارد می‌کنید؟ اعلام کرد “طبق برنامه خود قرار است تا پایان سال ۱۵۰۰ دستگاه از محصولات نیسان را وارد کند.” نمونه محصولات این شرکت طبق گفته فاطمی‌فرد در تهران هستند و تا دو هفته دیگر معرفی و رونمایی خواهندشد.

این شرکت ادعا می‌کند که “در خدمات پس‌از فروش قرار است استانداردهای جدید و نوآورانه‌ای که در شرکت‌های بزرگ و معتبر جهانی جاری است را در ایران پیاده کند. قطعات یدکی را با قیمت صحیح عرضه کند و مشتری‌مداری اولین اصل خدمات آن باشد.”

به گفته فاطمی‌فرد “نامی‌خودرو در حوزه فروش برنامه دارد از روش‌های متنوع مثل ارتباط با لیزینگ‌ها، تحویل در محل و تست درایو برای افزایش رضایت‌مندی مشتریان استفاده کند.” اما این سوال مطرح است که با وجود سامانه یکپارچه تا چه حد امکان خرید لیزینگی برای مشتریان فراهم خواهد بود؟

همچنین این شرکت برای مدیریت هزینه و گسترش بیشتر خدمات، برای خدمات پس‌از فروش در حال مذاکره با نمایندگی و خدمات‌دهندگان قبلی نیسان برای نمایندگی خود است.

 

نمایندگی رسمی

مسئله نماینده رسمی برندها و شرکت‌های معتبر دنیا در ایران قصه‌ایست که سر دراز دارد. اما هرچه هست امکان اخذ نمایندگی رسمی از شرکت مادر در حال حاضر امکان‌پذیر نیست.

شرکت معین خودرو اروند خود را نماینده رسمی نیسان در ایران معرفی می‌کند. این شرکت تا به حال توضیح دقیقی درباره این ادعای خود نداشته‌است و نمی‌توان صحت آن را تایید کرد.

واردات نیسان

نامی‌خودرو نیز خود را نماینده رسمی معرفی‌ می‌کند و در تابلوی سردر ساختمان شرکت نیز آن را ذکر کرده‌است. اما در پاسخ به این سوال که “شما چطور نماینده رسمی نیسان هستید؟” توضیح نسبتا کاملی ارائه کرد. سید رضا فاطمی‌فرد در پاسخ به این پرسش عنوان کرد که “ما با یک نماینده رسمی نیسان در یکی از کشورهای منطقه قرارداد رسمی داریم و از این رو خود را رسمی می‌نامیم. همچنین این نماینده با اطلاع کامل نیسان این قرارداد را با ما عقد کرده و ما را مستقیما به پلنت اصلی برای سفارش‌گذاری و خرید متصل کرده‌است.” او افزود “ما خیلی تاکیدی بر نماینده رسمی بودن نداریم و بیشتر خود را نماینده فروش و خدمات پس‌از فروش نیسان می‌دانیم.”

در پایان، مسئله این است که شرکتی که حتی نمی‌تواند هیچ‌کدام از فراخوان‌ها، آپدیت‌ها و خدمات ویژه نیسان را ارائه دهد، چطور عنوان نماینده را به خود می‌دهد؟

بیشتر بخوانید:

معین خودرو اروند نماینده رسمی نیسان در ایران شد / ۳ مدل محبوب نیسان در راه ایران

۳ مدل خودرو نیسان وارد ایران شدند + تصاویر

گواهینامه دو زبانه صادر خواهد شد/ افزایش کشورهای پذیرنده گواهینامه ایران

رنگ بندی گواهینامه ها، امتیازدهی رانندگان و گواهینامه یک روزه موتورسیکلت

شماره گذاری درب منزل؛ پلیس راهور جزئیات شرایط و هزینه را اعلام کرد




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

از کاغذ دیواری تا میز شام ؛ لوگوی شورولت از کجا آمده است؟

در میان لوگوی شرکت‌های مختلف خودروسازی، لوگوی شورولت یکی از ساده‌ترین لوگوها است. هر چند همین لوگوی ساده، نمادی...

پست‌های مرتبط