پارس ELX TU5 با خط تولید ایران خودرو خداحافظی کرد

از دست ندهید

به نظر می‌رسد که ایران خودرو در طول هفته‌های گذشته، پارس ELX TU5 را از خط تولید خود خارج کرده‌است. براساس این اقدام، می‌توان گفت که یکی از محبوب‌ترین نسخه‌های پژو پارس دیگر در ایران خودرو تولید نخواهد شد. آیا تیپ‌های دیگر پژو پارس هم به مرور از خط تولید خارج می‌شوند؟

بیت‌ران – محمد فتح‌اللهی – پارس ELX TU5 یکی از پرطرفدارترین محصولات ایران خودرو از سال‌های دور تا به امروز بود. اما این خودرو دیگر توسط این خودروساز به بازار عرضه نخواهد شد.

ایران خودرو در هفته‌های اخیر صرفاً پارس ELX با موتور XU7 پلاس را در خط تولید خود دارد. پارس ELX TU5 حتی در زمینه امکانات رفاهی هم کامل‌ترین نمونه پارس بود که حتی با کروز کنترل به دست مشتریانش می‌رسید.

 

طبق تصمیم تازه ایران خودرو، از این پس پژو پارس با موتور XU7 پلاس به بازار می‌آید و از منظر امکانات رفاهی هم کامل‌تر از نسخه‌های قبلی خود خواهد بود.

به همین جهت، پیش بینی می‌شود که براساس قوانین جدید، پارس ELX با موتور XU7 پلاس مجهز به سامانه کنترل پایداری باشد. حتی برخی شایعات حاکی از آن است که امکان کنترل شروع حرکت خودرو در سربالایی هم به این خودرو اضافه خواهد شد.

پارس ELX با موتور XU7 پلاس مجهز به سنسور باران، سنسور نور، سنسور پارک عقب، دوربین دید عقب، تهویه اتوماتیک، نمایشگر لمسی، ایربگ‌های سرنشینان جلو، تنظیم پشتی صندلی‌های ردیف اول و… است. همان‌طور که عنوان شد، این محصول با موتور TU5 دارای کروز کنترل هم بود. اما تیپ ELX با موتور XU7 به‌جای کروز کنترل، مجهز به دی‌لایت شد.

بیشتر بخوانید:

تویوتا لندکروزر ۳۰۰ نسخه GR SPORT 10th Victory در قطر رونمایی شد

قیمت دایون Y7 صنایع خودروسازی ایلیا اعلام شد / قیمت کارخانه مهر ۱۴۰۲

جیکو J7 به نمایشگاه خودرو ژنو در قطر رسید / همه چیز درباره JAECOO 7

قیمت محصولات چری در قطر چقدر است؟ / مقایسه بازار قطر و ایران




1 دیدگاه

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

موتور ۶ سیلندر بنزینی خودرو رونمایی شد

موتور ۶ سیلندر بنزینی خودرو رونمایی شد. در ساخت این موتور به  ۴۵ درصد دانش فنی بومی ساخت موتور...

پست‌های مرتبط