واردکننده خودروهای نیسان به ایران مشخص شد / بررسی خودروهای وارداتی نیسان

از دست ندهید

نام واردکننده خودروهای نیسان به ایران بالاخره مشخص شد. نامی خودرو پیشرو شرکتی است که چندی پیش نام آن در لیست واردکنندگان خودرو مشاهده شد. اما معلوم نبود که این شرکت واردکننده قرار است چه خودروهایی را به بازار خودرو ایران عرضه کند.

بیت‌ران – شرکت نامی خودرو پیشرو برنامه دارد تا در مرحله نخست واردات خودرو به ایران، نیسان سیلفی هیبرید E-Power را در بازار خودرو ایران عرضه کند. این خودرو در چین تولید می‌شود و ظاهراً توانست مجوز واردات به کشور را دریافت کند.

 

شرکت نامی خودرو پیشرو، خود را نماینده رسمی برند نیسان در ایران معرفی می‌کند. اما می‌دانیم که این روزها به دلیل تحریم صنعت خودرو ایران، حتی نمایندگان رسمی قدیمی برندهای دیگر هم این عنوان را از دست دادند.

واردکننده خودروهای نیسان

شاید بهتر باشد که بگوییم شرکت نامی خودرو پیشرو، نماینده عرضه نیسان‌های تولیدی دانگ‌فنگ چین در بازار خودرو ایران است! چرا که دانگ‌فنگ در چین، مسئول تولید و فروش محصولات نیسان است.

شرکت نامی خودرو پیشرو اعلام کرد که در حال حاضر پنج نمایندگی خدمات پس از فروش در ایران افتتاح کرده‌است. این نمایندگی‌ها در شهرهای تهران، تبریز، شیراز، آمل و مشهد قرار دارند.

فعالیت‌های گمرکی شرکت واردکننده خودروهای نیسان نشان می‌دهد که نامی خودرو پیشرو قرار است مدل‌های قشقایی، ایکس تریل، آلتیما، کیکس، سیلفی و سیلفی هیبرید با به بازار خودرو ایران عرضه کند.

نیسان سیلفی بنزینی و هیبرید

نیسان سیلفی شرکت واردکننده خودروهای نیسان

نیسان سیلفی چهارمین سدان کامپکت پرفروش در بازار خودرو چین است. یعنی فقط فولکس واگن LAVIDA (رده اول)، BYD Qin (رده دوم) و هونده سیویک (رده سوم) در تمام کشور چین از نیسان سیلفی پرفروش‌تر هستند.

این خودرو با دو موتور توسط چینی‌ها قابل خرید است. قوای محرکه اول یک موتور بنزینی با حجم ۱.۶ لیتر است که می‌تواند ۱۳۵ اسب بخار در ۶۳۰۰ دور در دقیقه نیرو تولید کند. گشتاور این موتور نیز ۱۵۹ نیوتن‌متر است که از دور ۴ هزار بهترین عملکرد خود را به نمایش می‌گذارد. گیربکس این مدل CVT است و نیرو و گشتاور موتور MPi این خودرو را به محور جلو منتقل می‌کند.

ارزانترین مدل نیسان سیلفی بنزینی در چین ۹۹ هزار و ۹۰۰ یوان در چین قیمت دارد که برابر با ۷۴۱ میلیون و ۲۵۸ هزار تومان است. گرانترین و فول‌ترین تیپ این خودرو نیز به بهای ۱۱۳ هزار و ۹۰۰ یوان توسط چینی‌ها قابل خرید است. این رقم مساوی با ۸۴۵ میلیون و ۱۳۸ هزار تومان است.

نیسان سیلفی شرکت واردکننده خودروهای نیسان

اما نسخه هیبرید نیسان سیلفی از یک موتور ۱.۲ لیتری ۳ سیلندر به قدرت ۷۲ اسب بخار استفاده می‌کند. اما با اضافه شدن موتور الکتریکی، قدرت ترکیبی موتور بنزینی و برقی این خودرو به ۱۳۶ اسب بخار و گشتاور آن نیز به رقم ۳۰۰ نیوتن‌متر می‌رسد. گیربکس این مدل نیز CVT است و نیرو را به محور جلوی این خودرو منتقل می‌کند. جالب است بدانیم که پک باتری نیسان سیلفی، ۱۰ سال یا ۲۰۰ هزار کیلومتر در چین گارانتی دارد.

هنوز صحبت درباره سطح امکانات رفاهی این خودروها بسیار زود است. اما لازم است بدانیم که تیپ‌های فول این خودرو دارای دوربین ۳۶۰ درجه، کروز کنترل آداپتیو، رینگ‌های ۱۷ اینچی، رادارهای دستیار راننده، سانروف پانورامیک و… هستند.

نیسان کیکس

نیسان کیکس شرکت واردکننده خودروهای نیسان

حضور نیسان کیکس در بازار خودرو ایران هنوز صد درصد نیست. اما برخی منابع خبری اعلام کردند که این کراس‌اوور کوچک نیز در لیست وارداتی‌های نامی خودرو پیشرو به عنوان واردکننده خودروهای نیسان قرار دارد.

هنوز مشخص نیست که نمونه فیس لیفت این کراس‌اوور کامپکت نیسان به کشور وارد خواهد شد، یا نسخه قبلی آن. اما لازم است بدانیم که نیسان کیکس مجهز به یک موتور ۱.۶ لیتری به قدرت ۱۲۵ اسب بخار و گشتاور ۱۵۵ نیوتن‌متر است. البته در برخی از بازارها این خودرو با موتور ۱.۵ لیتری ۱۰۰ اسب بخاری با گشتاور ۱۳۴ نیوتن‌متر هم به فروش می‌رسد.

نسخه هیبریدی نیسان کیکس دارای یک قوای محرکه سه سیلندر ۱.۲ لیتری است که در ترکیب با موتور برقی می‌تواند ۱۲۷ اسب بخار قدرت و ۲۶۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند.

نیسان علاوه‌بر چین، در بسیاری از کشورهای آسیایی هم این خودرو را عرضه می‌کند. اما در سال جاری میلادی، نیسان تصمیم گرفت این محصول را به دلیل فروش بسیار پایین از بازار هندوستان خارج کند. جای خالی این خودرو را البته نسل جدید داچیا داستر پر کرد که در هند به اسم Nissan Terrano به فروش می‌رسد.

نیسان قشقایی

نیسان قشقایی شرکت واردکننده خودروهای نیسان

یکی از خودروهای به‌یادماندنی روزهای خوش آزادی واردات خودرو به ایران، نیسان قشقایی نسل اول بود. حضور چنین خودرویی با نامی ایرانی قطعاً خاطرات خوشی را در اذهان علاقه‌مندان به خودرو به‌جای گذاشته‌است.

حال شرکت واردکننده خودروهای نیسان ظاهراً قرار است نسل دوم این کراس‌اوور جذاب را به بازار خودرو کشور وارد کند. نیسان قشقایی چهارمین کراس‌اوور کامپکت پرفروش در بازار خودرو چین است.

این خودرو با دو موتور در چین قابل خرید است. موتور ضعیف‌تر یک نمونه ۲ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۱۵۱ اسب بخار و گشتاور ۱۹۴ نیوتن‌متر است. این موتور نیرو و گشتاور خود را از طریق گیربکس CVT به محور جلو منتقل می‌کند.

موتور قوی‌تر نیسان قشقایی یک نمونه ۱.۳ لیتری توربو است. این قوای محرکه می‌تواند ۱۵۸ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه نیرو تولید کند. گشتاور آن نیز به رقم ۲۷۰ نیوتن‌متر می‌رسد که در میان دورهای ۱۸۰۰ تا ۳۷۵۰ در دسترس راننده قرار دارد. این نیرو و گشتاور توسط گیربکس CVT به محور جلو نیسان قشقایی منتقل می‌شوند.

ارزانترین نمونه نیسان قشقایی در بازار خودرو چین، ۱۱۰ هزار و ۹۰۰ یوان یا به عبارتی ۸۲۲ میلیون و ۸۷۸ هزار تومان قیمت دارد. فول‌ آپشن‌ترین تیپ این کراس اوور هم به قیمت ۱۶۹ هزار و ۹۰۰ یوان در چین به فروش می‌رسد. این رقم پس از تبدیل نرخ ارز برابر با ۱ میلیارد و ۲۶۰ میلیون و ۶۵۸ هزار تومان است.

کامل‌ترین تیپ قشقایی در چین با امکاناتی مانند رینگ‌های ۱۹ اینچی، دوربین ۳۶۰ درجه، کروز کنترل آداپتیو، رادارهای دستیار راننده، سانروف پانورامیک، نمایشگر لمسی ۱۲.۳ اینچی، ایرکاندیشن دو نقطه‌ای و… به دست خریداران آن می‌رسد.

نیسان ایکس تریل

نیسان ایکس تریل شرکت واردکننده خودروهای نیسان

نسل سوم نیسان ایکس تریل هم در زمان آزادی واردات خودرو، به کشور وارد شد. نامی خودرو پیشرو به عنوان واردکننده خودروهای نیسان قصد دارد این کراس‌اوور محبوب را هم دوباره به خیابان‌های ایران برگرداند.

نیسان ایکس تریل در بازار خودرو چین، سی و پنجمین کراس‌اوور پرفروش آن کشور است. ارزانترین تیپ این خودرو در چین ۱۸۹ هزار و ۹۰۰ قیمت دارد که برابر با ۱ میلیارد و ۴۱۰ میلیون تومان است. فول‌ترین نسخه آن را هم با پرداخت مبلغ ۱۴۷ هزار و ۸۰۰ یوان در چین خریداری کرد. این رقم معادل ۱ میلیارد و ۹۶ میلیون تومان است.

ایکس تریل را با دو موتور توربو هیبریدی و تنفس طبیعی می‌توان خریداری کرد. نمونه توربو هیبریدی که قیمت بالاتری دارد، با سه سیلندر و  ۱.۵ لیتر حجم ۳۴۰ اسب بخار قدرت و ۵۲۵ نیوتن‌متر گشتاور در اختیار مالک خود قرار می‌دهد. ۱۴۴ اسب بخار از نیرو موتور توسط قوای محرکه درون‌سوز تولید می‌شود. ۶۲ اسب بخار دیگر را موتور الکتریکی محور جلو تولید می‌کند و ۱۳۴ اسب بخار دیگر هم توسط موتورهای الکتریکی ایکس تریل هیبریدی تأمین می‌شود. گیربکس CVT الکتریکی این مدل هم نیرو را به تمامی چهار چرخ ایکس تریل هیبریدی منتقل می‌کند.

نمونه ساده‌تر این کراس‌اوور زیبا، با موتور چهار سیلندر ۲ لیتری تنفس طبیعی به فروش می‌رسد. این موتور ۱۵۱ اسب بخار قدرت و ۱۹۴ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. گیربکس CVT این مدل نیرو و گشتاور موتور را فقط به محور جلو نیسان ایکس تریل انتقال می‌دهد.

رینگ‌های ۱۹ اینچی، دوربین ۳۶۰ درجه، کروز کنترل آداپتیو، هشدارهای برخورد از جلو و عقب، رادارهای دستیار راننده، درب صندوق عقب برقی، نمایشگر ۱۲.۳ اینچی لمسی، نمایشگر ۱۲.۳ پشت آمپر، گرمکن صندلی‌های ردیف اول، ایرکاندیشن دو نقطه‌ای اتوماتیک و… تنها بخشی از امکانات رفاهی فول‌ترین مدل نیسان ایکس تریل به‌شمار می‌روند.

نیسان آلتیما

نیسان آلتیما شرکت واردکننده خودروهای نیسان

نیسان آلتیما در نسل‌های مختلف خصوصاً در سال‌های اخیر به تعداد زیادی به‌صورت گذر موقت وارد خیابان‌های کشور شدند. اما این خودرو حالا قرار است توسط واردکننده خودروهای نیسان به ایران به صورت رسمی عرضه شود.

نیسان آلتیما چهاردهمین سدان سایز متوسط پرفروش در بازار خودرو چین است و نسخه‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ آن را با دو قوای محرکه در چین می‌توان خریداری کرد.

یک موتور دو لیتری در دو نمونه تنفس طبیعی و توربو برای نیسان آلتیما قابل سفارش است. نمونه تنفس طبیعی این سدان نیسان، ۱۵۶ اسب بخار قدرت در ۶ هزار دور در دقیقه نیرو تولید می‌کند. گشتاور خروجی آن نیز به رقم ۱۹۷ نیوتن‌متر می‌رسد که در دور ۴۴۰۰ بهترین عملکرد خود را به نمایش می‌گذارد. گیربکس این مدل CVT است و نیرو را به محور جلو آلتیما منتقل می‌کند.

اما نسخه دو لیتری توربو این موتور قادر است ۲۴۳ اسب بخار نیرو در ۵۴۰۰ دور در دقیقه تولید کند. گشتاور این موتور ۳۷۱ نیوتن‌متر است که در دور ۴۴۰۰ می‌توان بهترین تجربه رانندگی را با آن داشت. گیربکس این نسخه هم CVT است و نیرو و گشتاور را به محور جلو منتقل می‌کند.

لوآپشن‌ترین نمونه آلتیما در بازار خودرو چین ۱۴۱ هزار و ۸۰۰ یوان قیمت دارد که برابر است با ۱ میلیارد و ۵۲ میلیون تومان. فول‌آپشن‌ترین نسخه آن هم ۲۰۱ هزار و ۸۰۰ یوان ارزش دارد که معادل ۱ میلیارد و ۴۹۷ میلیون تومان است.

تیپ فول این سدان نیسان دارای امکاناتی مانند رینگ‌های ۱۹ اینچی، ایربگ‌های جلو، پرده‌ای و جانبی، سنسورهای پارک جلو و عقب، دوربین ۳۶۰ درجه، رادارهای دستیار راننده، هشدار برخورد از جلو، پشت آمپر ۷ اینچی، نمایشگر لمسی ۱۲.۳ اینچی، سیستم صوتی BOSE با ۹ اسپیکر، نورپردازی داخلی با ۶۴ رنگ، ایرکاندیشن دو نقطه‌ای و… است.

بیشتر بخوانید:

پارس ELX TU5 با خط تولید ایران خودرو خداحافظی کرد

تویوتا لندکروزر ۳۰۰ نسخه GR SPORT 10th Victory در قطر رونمایی شد

قیمت تیگارد X35 مشخص شد / قیمت مهر ماه ۱۴۰۲ کراس‌اوور تیگارد موتور

قیمت دایون Y7 صنایع خودروسازی ایلیا اعلام شد / قیمت کارخانه مهر ۱۴۰۲




3 دیدگاه

  1. مدیران نامی خودروقبلآدرایران خودروسازی داشتنداگرداشتندنام خودروسازیشان چه بود

  2. با توجه به قیمت های فوق در چین ،این خودروها برای صادرات ارزان تر تمام می‌شود، دلیلش ،مالیات ارزش افزوده بر خودرو در چین و انواع عوارض بر خودرو هست ،که با این عوارض قیمت خودرویی مثل خودروی ایکس تریل ۱۴۰ هزار یوهان می‌شود با کسر این مالیات ها احتمالا ۱۱۰ هزار یوهان می‌شود و قیمت ۱۸۰ هزار یوهان فول حدود ۲۰ درصد کم شود حدود۱۴۳۰۰۰ یوان می‌شود که با قیمت یوهان ۷۲۰۰تومانی حدودی یک میلیارد می‌شود که حدودا زیر ۲۰ هزار یورو می‌شود که قابل واردات هست ،و در صورت ورود به کشور با احتساب ۱۲۵ درصد تعرفه و عوارض و مالیات‌ها حدود ۳ میلیارد به دست مصرف کننده می‌رسد، ،،،انشالله شرکت فوق توان واردات فول آپشن ایکس تریل و دیگر خودرو ها را داشته باشد به امید آن روز که مردم ایران خودروی با کیفیت و هر خودرویی که دوست داشته باشند بخرند ،از کارمند گرفته تا پولدار ،،،

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

از شکستن اکسل ام‌وی‌ام تا ارزبری هنگفت؛ در مدیران خودرو چه خبر است؟

فاجعه شکستن اکسل ام‌وی‌ام مدیران خودرو، بحث میلیاردها دلار ارز گرفته شده‌از سوی این شرکت و سیلی که به...

پست‌های مرتبط