تویوتا کرولا معین خودرو در سامانه یکپارچه / همه چیز درباره کرولا وارداتی

از دست ندهید

تویوتا کرولا معین خودرو در سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی جهت انتخاب متقاضیان حضور دارد. این محصول وارداتی قرار است با دو موتور ۱.۲ لیتری توربو و ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی به بازار ارائه شود. متقاضیانی که در مرحله اول ثبت نام کرده‌اند و دارای اولویت هستند، می‌توانند این دو محصول را برای خرید انتخاب کنند. اگر قصد خرید این خودرو را در سامانه یکپارچه دارید، نوشتار زیر شما را در امر انتخاب مدل مورد نظر راهنمایی خواهد کرد.

 

بیت‌ران – محمد فتح‌اللهی – اگر به سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی سر زده‌باشید، تویوتا کرولا معین خودرو را در لیست انتخاب‌های متقاضیان مشاهده خواهید کرد.

تویوتا کرولا معین خودرو

پیش از هر چیز باید گفت، افرادی می‌توانند نسبت به انتخاب این خودرو در سامانه یکپارچه اقدام کنند که سال پیش با سپرده ۵۰۰ میلیون تومانی در این سامانه ثبت‌نام کردند.

تویوتا کرولا معین خودرو

نکته مهم این است که هر دو مدل کرولا را در سامانه نمی‌توان خریداری کرد. این دو مدل صرفاً برای انتخاب وجود دارند و قیمت آنها هنوز از سوی شورای رقابت اعلام نشده‌اند.

مشخصات فنی نسخه ۱.۲ لیتری توربو تویوتا کرولا معین موتور

براساس اطلاعاتی که در سامانه عرضه خودروهای وارداتی قابل مشاهده است، کرولا با موتور ۱.۲ لیتری به بازار عرضه خواهد شد. اما این موتور برخلاف آنچه در سامانه قابل رویت است، تنفس طبیعی نیست و مجهز به سامانه توربوشارژ است.

موتور ۸NR تویوتا کرولا حجمی برابر با ۱۱۹۷ سی‌سی دارد و چهار سیلندر است. این موتور GDi در میان دورهای ۵۲۰۰ تا ۵۶۰۰ می‌تواند ۱۱۶ اسب بخار قدرت تولید کند. گشتاور ۱۸۵ نیوتن‌متری این موتور هم در بین دورهای ۱۵۰۰ تا ۴۰۰۰ در دسترس راننده قرار دارد.

تویوتا کرولا معین خودرو

نیرو و گشتاور این موتور توسط گیربکس CVT (با قابلیت تعویض دنده ۱۰ سرعته) به محور جلو تویوتا کرولا منتقل می‌شود. موتور ۱.۲ لیتری توربو کرولا با ضریب کمپرس ۱۰ به یک، برای تولید قدرت و گشتاور نیازمند بنزینی با اکتان حداقلی ۹۲ است و ۵۰ لیتر سوخت در باک آن قابل ذخیره است.

کرولا وارداتی معین خودرو با این موتور، ۵.۶ لیتر در هر صد کیلومتر سوخت مصرف می‌کند. شتاب آن ۱۲ ثانیه است و تجربه رانندگی با حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر در ساعت با آن ممکن است.

طول، عرض و ارتفاع این خودرو ۱۳۴۰ کیلوگرمی به ترتیب برابر است با ۴۶۳۵×۱۷۸۰×۱۴۵۵ میلیمتر. فاصله بین دو محور آن نیز به ۲۷۰۰ میلیمتر می‌رسد. کرولا با فضای صندوق عقب ۴۷۰ لیتری فضایی کاملاً ایده‌آل برای یک خانواده را فراهم می‌کند.

تعلیق جلوی این خودرو از نوع مک‌فرسون مستقل است و در عقب هم بازوهای مولتی‌لینک مستقل را می‌توان تماشا کرد. ترمزهای جلوی این خودرو دیسکی خنک شونده است و در عقب هم ترمزهای دیسکی را از پشت رینگ‌های ۱۶ اینچی آن می‌توان مشاهده کرد.

مشخصات فنی نسخه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی تویوتا کرولا معین موتور

تویوتا کرولا معین خودرو

موتور M15B تویوتا کرولا معین خودرو، حجمی برابر با ۱۴۹۰ سی‌سی دارد. این موتور تنفس طبیعی ۳ سیلندر است و با ضریب کمپرس ۱۳ به یک می‌تواند ۱۲۱ اسب بخار قدرت در ۶۵۰۰ تا ۶۶۰۰ دور در دقیقه تولید کند.

گشتاور ۱۴۸ نیوتن‌متری این موتور هم در میان دورهای ۴۶۰۰ تا ۵۰۰۰ بهترین بازده خود را داشته باشد. نیرو و گشتاور موتور ۱.۵ لیتری نیز توسط گیربکس CVT ده سرعته به محور جلوی این خودرو منتقل می‌شود.

این قوای محرکه GDi همانند تمونه ۱.۲ لیتری توربو نیازمند بنزینی با اکتان حداقلی ۹۲ است و ۵۰ لیتر سوخت در باک آن قابل ذخیره است.

تویوتا کرولا معین موتور با این موتور تنفس طبیعی می‌تواند ۵.۲ لیتر در ازای هر صد کیلومتر مصرف داشته باشد. شتاب صفر تا صد کیلومتر این نسخه ۱۲.۱ ثانیه اعلام شد و دستیابی به سرعت ۱۸۰ کیلومتر در ساعت با این موتور هم ممکن است.

کرولا در نسخه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی، ۱۳۳۰ کیلوگرم وزن دارد. طول، عرض و ارتفاع این مدل به ترتیب برابر با ۴۶۳۵×۱۷۸۰×۱۴۵۵ میلیمتر است. فاصله بین دو محور آن نیز ۲۷۰۰ میلیمتر اعلام شد.

تعلیق جلوی این مدل از نوع مک‌فرسون مستقل است. اما کرولا ۱.۵ لیتری با دو سیستم تعلیق عقب به فروش می‌رسد. اولی تعلیق مولتی‌لینک مستقل است و دومی تورشن بیم غیر مستقل. هنوز مشخص نیست که نمونه وارداتی معین خودرو مجهز به کدام تعلیق است.

ترمزهای جلوی این محصول وارداتی دیسکی خنک شونده است و در عقب هم ترمزهای دیسکی وجود دارند ترمز پارک این خودرو هم در همه مدل‌ها، الکتریکی است.

کرولا در نسخه ۱.۵ لیتری با دو سایز رینگ به فروش می‌رسد. نمونه‌های اکونومی این خودرو مجهز به رینگ‌های ۱۵ اینچی هستند. اما تیپ‌های فول آن را می‌توان با رینگ‌های ۱۶ اینچی نیز خریداری کرد.

امکانات رفاهی تویوتا کرولا معین خودرو

تویوتا کرولا معین خودرو

با توجه به محدودیت سقف ارزی واردات خودرو، احتمالاً نسخه‌های اکونومی تویوتا کرولا توسط معین خودرو به بازار خودرو ایران وارد خواهند شد. در کاتالوگ این خودرو که در سامانه یکپارچه بارگذاری شد، اطلاعات کاملی درباره ویژگی‌های رفاهی آن وجود ندارد. اما در اینجا به تمامی آنچه کرولاهای وارداتی مجهز خواهند بود، اشاره می‌کنیم.

هر دو تیپ ۱.۵ لیتری و ۱.۲ لیتری کرولا وارداتی معین خودرو به ایربگ‌های راننده، سرنشین کناری، جانبی و پرده‌ای مجهز هستند. سامانه‌های کنترل کشش و پایداری، ترمزهای ABS و EBD و همچنین سامانه مانیتورینگ فشار باد تایرها در هر دو تیپ، استاندارد است. حتی ایربگ زانو راننده هم در هر دو تیپ این خودرو وجود دارد.

این محصول وارداتی با دوربین دید عقب به بازار می‌آید و خبری از دوربین ۳۶۰ درجه در هیچ‌کدام از نسخه‌های آن نیست. کروز کنترل آداپتیو و امکان انتخاب حالات رانندگی هم در همه تیپ‌ها وجود دارد.

سامانه کنترل شروع حرکت خودرو در سربالایی هم در این خودرو قابل استفاده است. اما مشخص نیست که نسخه‌های وارداتی دارای استارت – استاپ موتور هستند یا خیر.

همه تیپ‌های وارداتی این خودرو با سنسورهای پارک جلو و عقب، رادار خطی، هشدار خروج از خط، هشدار برخورد از جلو و ترمزهای اکتیو به بازار می‌آیند. سانروف معمولی در این خودرو وجود دارد و ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای هم از دیگر امکانات آن هستند.

نمایشگر پشت آمپر کرولاهای وارداتی آنالوگ است. اما یک نمایشگر ۴.۲ اینچی دیجیتالی هم اطلاعات بیشتری به راننده می‌دهد. یک مانیتور لمسی ۹ اینچی هم در همه تیپ‌ها وجود دارد. چراغ‌های جلو مدل‌های وارداتی هم هالوژنی است.

سنسور باران و تهویه اتوماتیک یک نقطه‌ای نیز در نسخه‌های وارداتی وجود دارد. اما احتمال آن هست که برخی از تیپ‌های وارداتی دارای خروجی تهویه عقب نباشند. اما فیلترهای PM2.5 و کنترل کیفیت هوا در همه تیپ‌ها استاندارد است.

قیمت تویوتا کرولا معین خودرو

تویوتا کرولا معین خودرو

قیمت این محصول وارداتی معین خودرو هنوز از سوی شورای رقابت اعلام نشده است. اما قیمت خام این خودرو در کشور مبداء ۱۹ هزار و ۹۹۰ است که در زمان ورود به کشور با تعرفه ۷۵ درصدی، بهای آن به ۳۴ هزار و ۹۸۳ یورو افزایش می‌یابد.

این رقم براساس نرخ ارز امرور ۲۲ مهر ماه ۱۴۰۲ برابر با ۱ میلیارد و ۷۸۶ میلیون و ۹۳۱ هزار و ۶۴۰ تومان است. حال باید دید شورای رقابت قیمت مصرف کننده (درب کارخانه) این خودرو را بدون هزینه‌های جانبی (مالیات بر ارزش افزوده، عوارض شهرداری، مالیات هوای پاک، مالیات ماده ۳۰، مالیات شماره‌گذاری، هزینه خدمات شماره‌گذاری و بیمه) چقدر در نظر خواهد گرفت.

کاتالوگ‌های تویوتا کرولا معین خودرو در سامانه یکپارچه
بیشتر بخوانید:

تارا توربو آزمایش شد! / سریع‌ترین خودروی ایرانی چه بلایی سر دنا توربو آورد؟

ب‌ام‌و XM Label Red / ملاقات با هیولای ۷۴۸ اسب بخاری BMW در قطر

چری تیگو ۷ پرو هیبریدی در قطر رونمایی شد / بررسی تخصصی مشخصات فنی

سامانه یکپارچه فروش خودرو‌های وارداتی باز شد / عرضه ۶ خودرو وارداتی جدید




1 دیدگاه

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

موتور ۶ سیلندر بنزینی خودرو رونمایی شد

موتور ۶ سیلندر بنزینی خودرو رونمایی شد. در ساخت این موتور به  ۴۵ درصد دانش فنی بومی ساخت موتور...

پست‌های مرتبط