پشت پرده عدم برگزاری نمایشگاه خودرو تهران / عاجزی: نمایشگاه تهران بلاتکلیف است!

از دست ندهید

نمایشگاه خودرو تهران امسال به دلیل حواشی بسیار، برگزار نشد. این حواشی بر سر موضوعاتی مانند مکان برگزاری و برگزارکننده این نمایشگاه بود که نهایتاً به دلیل اختلافات بسیار، به‌کلی برگزاری آن منتفی شد. علی رضا عاجزی مدیر برگزار نمایشگاه خودرو مشهد در جریان برگزاری این نمایشگاه، در مصاحبه اختصاصی با بیت‌ران، از پشت پرده عدم برگزاری نمایشگاه خودرو تهران سخن گفت.

بیت‌ران – محمد فتح‌اللهی – نمایشگاه خودرو تهران در سال ۱۴۰۲ که قرار بود در تیرماه امسال برگزار شود لغو شد. ابتدا اعلام شد که این نمایشگاه در بهمن ماه برگزار می‌شود، اما هنوز این امر صددرصد نیست.

علی رضا عاجزی مدیر برگزاری نمایشگاه‌های خودرو در مصاحبه با بیت‌ران گفت: «متاسفانه نمایشگاه خودرو شهر آفتاب که با زحمات و موانع بسیار سرانجام در بین خودروسازان پذیرفته‌شد، دچار سرنوشتی نامعلوم شد.»

 

وی درباره علت لغو این نمایشگاه افزود: «ابتدا قرار شد که یک کنسرسیوم (انجمن) کار برگزاری نمایشگاه را انجام دهد. خود این موضوع هم غیر عادی بود و در هیچ کجای دنیا چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد. در نهایت هم این نمایشگاه لغو و به بهمن ماه موکول شد. نمایشگاه خودرو شهر آفتاب با زحمات زیاد در بین خودروسازان پذیرفته‌و برگزاری آن به یک امر روتین بدل شد. اما با تصمیمات اخیر این زحمات بر باد رفت. در حال حاضر نیز خودروسازان در فکر انتقال نمایشگاه خودرو تهران از شهر آفتاب به یک سایت دیگر مانند نمایشگاه بین المللی تهران هستند.»

نمایشگاه خودرو مشهد با کیفیت بسیار خوبی برگزار شد. تنها نکته منفی در برگزاری این نمایشگاه، نبود روز خبرنگاران (Press Day) بود.

اهمیت Press Day در روند برگزاری یک نمایشگاه

Press day یک روز مشخص در زمان برگزاری یک رویداد نمایشگاهی است که اختصاص به حضور رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران دارد. در این روز، معمولاً شرکت‌ها یا برندها برای جلب توجه رسانه‌ها و افزایش پوشش رسانه‌ای در مورد فعالیت‌ها، محصولات یا خبرهای مهم خود، برنامه‌ها و رویدادهای خاصی را برگزار می‌کند.

در این روز، رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران به محل برگزاری نمایشگاه دعوت می‌شوند تا اطلاعات تازه و جزئیات مرتبط با موضوع مورد نظر را دریافت کنند. اخبار و گزارش‌های مهم در یک رویداد نمایشگاهی در چنین روزی تهیه می‌شود. برندها، شرکت‌ها و حاضران در یک رویداد نمایشگاهی از Press Day معمولاً برای معرفی محصولات جدید، اعلام اخبار مهم، بیان تفاهمات تجاری و ارتباطات عمومی استفاده می‌کنند.

چنین روزی در نمایشگاه خودرو مشهد وجود نداشت. به همین دلیل خبرنگاران حاضر در این رویداد نمایشگاهی در میان سیل جمعیت بازدیدکنندگان اقدام به تهیه گزارش‌های خود کردند. طبیعتاً در چنین شرایطی، کیفیت نشر اخبار این رویداد نیز مناسب نبود.

علی رضا عاجزی درباره عدم برگزاری Press Day در این نمایشگاه گفت: «تصمیم داشتیم که Press Day را برگزار کنیم. ولی به جهت فشردگی برنامه‌ها و حجم کار خیلی زیاد، نتوانستیم این روز را برگزار کنیم. در نمایشگاه آتی حتماً این روز را برگزار می‌کنیم تا زحمات شما عزیزان خیلی خیلی بهتر دیده‌ شود.»

عاجزی عنوان کرد که نمایشگاه خودرو مشهد با تمام توان زیر ساختی خود برگزار شد. او در جریان صحبت‌های خود اشاره داشت که در روز اول برگزاری نمایشگاه خودرو مشهد، بیش از ۲۰ هزار نفر برای بازدید به سایت نمایشگاهی مشهد مراجعه کردند.»

 

اعلام زمان برگزاری نمایشگاه خودرو مازندران و اصفهان

علی رضا عاجزی همچنین اعلام کرد که پس از برگزاری نمایشگاه خودرو مشهد، نمایشگاه خودرو مازندران برگزار خواهد شد. او گفت:« ۴ تا ۷ مهر ماه، نمایشگاه خودرو مازندران برگزار خواهد شد.»

وی همچنین درباره نمایشگاه خودرو اصفهان گفت: «امیدواریم با همین کیفیت برگزاری نمایشگاه مشهد، نمایشگاه خودرو اصفهان را نیز در تاریخ ۱۶ تا ۱۹ آبان برگزار کنیم. خودروسازان علاقه بسیاری به حضور در این رویداد نمایشگاهی دارند و استقبال از آن بسیار زیاد است.»

 

پشت پرده عدم برگزاری نمایشگاه خودرو تهران

در کشورمان همواره این شعار وجود دارد که باید از بخش خصوصی حمایت کرد. برگزارکننده نمایشگاه خودرو تهران یک شرکت خصوصی است که در طول سال‌های گذشته، رویدادهای با کیفیتی در شهر آفتاب برگزار کرد.

اما امسال شهرداری تهران تصمیم گرفت تا برگزاری نمایشگاه خودرو تهران را از این شرکت خصوصی بگیرد. در حقیقت شهرداری تهران مانع برگزاری این رویداد خودرویی توسط بخش خصوصی شد و تصمیم گرفت خود امر برگزاری نمایشگاه را اجرایی کند.

عاجزی دراین باره در مصاحبه با بیت‌ران گفت: «ما پنج سال تلاش کردیم تا دوباره نمایشگاه خودرو تهران در شهر آفتاب احیا شود. این نمایشگاه در سال ۹۶ یک اتفاق بسیار مهم در تهران بود. حتی در دوران تحریم با تغییر روند برگزاری نمایشگاه، بیشتر به داخلی‌سازی توجه کردیم. به دلیل همه‌گیری کرونا این نمایشگاه تعطیل شد و در سال ۱۴۰۱ دوباره برگزاری آن از سر گرفته‌شد. اما به دلیل اتفاقاتی که عنوان شد، فعلاً موضوع برگزاری نمایشگاه خودرو تهران در بلاتکلیفی به سر می‌برد.»

عاجزی درباره برگزاری نمایشگاه خودرو قم نیز اعلام کرد: «ما برگزارکننده این رویداد خودرویی نیستیم. اما می‌دانم که زیر ساخت نمایشگاهی خوبی در این شهر وجود دارد. اگر خودروسازان از برگزاری نمایشگاه خودرو در قم استقبال کنند، ما حتماً در این شهر نمایشگاه خودرو را برگزار خواهیم کرد.»

بیشتر بخوانید:

راهنمای جامع تیپ‌های سایپا اطلس / بررسی تفاوت‌ها و امکانات چهار تیپ اطلس

کراس‌اوور VGV U75 پلاس گرانترین محصول ایلیا موتور در مشهد رونمایی شد

مشخصات فنی آریا آشکار شد / همه چیز درباره موتور چینی خودرو سایپا آریا

چانگان UNI-K سایپا در مشهد رونمایی شد / از سیر تا پیاز چانگان Uni-K

رانا پلاس AMT6 رونمایی شد / معرفی ارزان‌ترین سدان اتوماتیک ایران خودرو




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت موتور هوندا ۱۲۵ باز هم بالا رفت! کدام مدل‌ها گران شدند؟

قیمت موتور هوندا 125 به 100 میلیون تومان رسید. قیمت موتورسیکلت در بازار افزایش یافته‌است و قیمت انواع موتورسیکلت‌های...

پست‌های مرتبط