لیست خودروهای سواری دست دوم مجاز برای واردات اعلام شد

از دست ندهید

لیست خودروهای سواری دست دوم که امکان واردات به کشور را دارند، نهایی و اعلام شد. واردات خودروهای دست دوم با توجه به وضعیت حاکم بر بازار خودرو در دستور­ کار سیاست گذار قرار گرفت. آیین‌نامه اجرایی واردات محصولات کارکرده برندهای جهانی خودروساز از طرف صمت به هیات دولت ارسال شد و قرار است به زودی تصویب و منتشر شود.

بیت‌ران – ۲۲ برند خودرویی جهان این امکان را دارند تا محصولات دست دوم خود را به بازار ایران ارسال کنند. آن طور که بیان شد، ۱۲ برند اروپایی، هفت برند ژاپنی و سه برند کره‌ای توانسته‌اند مجوز ورود محصولات کاکرده خود به ایران را دریافت کنند. نکته قابل توجه حضور برندهای لوکس در لیست خودروهای دست دوم است که امکان ورود به بازار را پیدا کردند.

 

لیست خودروهای سواری دست دوم مجاز برای واردات

در لیست خودروهای سواری دست دوم که مانعی برای واردات به ایران را ندارند، نام برندهایی مانند مرسدس بنز، ب‌ام‌و، اشکودا، آئودی و فولکس واگن به چشم می‌خورد.

علاوه بر این خودروها، محصولات فیات، مینی، اُپل، ولوو، مازراتی، رنو و پژو برندهای اروپایی هستند که واردکنندگان می‌توانند محصولات تولیدی آنها را به بازار وارد کنند.

هفت برند ژاپنی نیز برندهای اروپایی را برای حضور در بازار ایران همراهی خواهند کرد. تویوتا، نیسان، سوزوکی، هوندا، لکسوس، میتسوبیشی و مزدا خودروسازان ژاپنی هستند که چندی بعد می‌توان محصولات دست دوم آنها را در بازار مشاهده کرد.

سه خودروساز کره‌ای نیز مجوز واردات دست دوم را از سیاست گذار اخذ کردند. محصولات دست دوم کیا، هیوندایی و سانگ یانگ در منوی واردات خودروهای سواری کارکرده حضور دارند. نکته قابل توجه دیگر این است که برندهای چینی جایی در میان لیست خودروهای سواری دست دوم برای واردات ندارند.

چنانچه واردات خودروهای دست دوم با توجه به برندهای نام برده نهایی شود، بعد از چند سال شاهد تنوع خوبی در بازار خودرو خواهیم بود.

بازاری که طی پنج سال گذشته به دلیل بازگشت تحریم ها، خروج شرکای بین المللی خودروسازان و ممنوعیت واردات روزهای سختی را برای دو طرف عرضه و تقاضا در بازار رقم زد.

 

مصرف کنندگان مجبور بودند از دامنه محدود موجود نسبت به انتخاب خودروی مورد نظر خود اقدام کنند. شرکت‌های خودروساز نیز برای ایجاد تنوع در سبد محصولاتی خود به دلیل خروج شرکای بین المللی با چالش‌های فراوانی روبرو بودند.

بیشتر بخوانید:

کانسپت CLA با تکنولوژی Vision EQXX و پیمایش ۷۵۰ کیلومتری معرفی شد

کراس‌اوور KMC X5 کرمان موتور با این مشخصات به بازار می‌آید

سئات با دنیای خودروسازی خداحافظی کرد / باخت Seat به Cupra!

راهنمای جامع تیپ‌های سایپا اطلس / بررسی تفاوت‌ها و امکانات چهار تیپ اطلس




10 دیدگاه

  1. نکته‌ی که بیشتر توجه‌ام رو بخود جلب کرد:
    <>
    خواب دیدید خیر باشه، چون واردات خودرو دائمی و
    همیشگی نیست،چون مقطعی و بصورت موقت است
    و با روی کار آمدن مجلس جدید بعید میدونم که این کار ادمه دار باشد

  2. واقعا متاسفم که اینقدر بدبخت شدیم که باید خودروی دست دوم وارد کنیم مملکتی که شاه جنایتکار ۵۰ سال پیش با بنز آلمان قرداد ۵۰۰ دستگاه بنز را جهت ناوگان تاکسیرانی تهران بست و میخواست ب مرور تمام ناوگان تاکسیرانی را با بنز جایگزین کنه

  3. اخه چرا خودروهای کار کرده لوکس وارد میکنن فقط قشر مرفح میتونن بخرند،خودرویی وارد کنن که مردم متوسط ب پایین بتونن بخرند، مطمءن باشین هیچ تغییری درقیمت خودروهای ایرانی نمیبینین، لعنت به مافیا

  4. هرچی باشه از خودرو ایرانی بهتره واقعا ممنونم بفکر قشر پایین هستین اگه واقعیت داشته باشد

  5. هرچه‌ باشه از خودروهای ایرانی بهتره اگه واقیعت داشته باشد ممنونم بفکر قشر پایین هستین ولی بعید می‌دانم به دست مصرف کننده برسه مثل همیشه پولدارها یا آقازاده‌ها نمیزارن به دست ملت برسه…….

  6. اسمش وارداته.ولی لقبش همونماشیهای چینی هست که چندساله داشت توی ایران سرهم بندی میشد حالا دست دومش را دارن ازاین میارن

  7. معلوم نیست تصمیم گیرنده کیا هستند..قیمت منزل و گوشت و مرغ وماهی و نیازها اصلی مردم رو درست کنید
    خودرو بخوره تو سرتون ایشالا

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

از کاغذ دیواری تا میز شام ؛ لوگوی شورولت از کجا آمده است؟

در میان لوگوی شرکت‌های مختلف خودروسازی، لوگوی شورولت یکی از ساده‌ترین لوگوها است. هر چند همین لوگوی ساده، نمادی...

پست‌های مرتبط