خودروساز جدید به جمع خودروسازان کشور اضافه می‌شود؟

از دست ندهید

احتمال ورود یک خودروساز جدید به جمع خودروسازان کشور بسیار زیاد است. امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح دیشب به تشریح دستاوردهای دفاعی کشور پرداخت. او اعلام کرد که وزارت دفاع آماده ورود به حوزه خودروسازی است.

بیت‌ران – امیر آشتیانی در ابتدای صحبت‌های خود گفت: وزارت دفاع مسئولیت پشتیبانی تجهیزاتی و تسلیحاتی از نیروهای مسلح را بر عهده دارد. البته ماموریت‌های جانبی دیگری هم بر عهده این نهاد قرار دارد. در صحبت‌هایی که در پیش خطبه‌های نماز جمعه تهران انجام دادم، بیان کردم که قدرت ایران یک قدرت واقعی متکی به خداوند تبارک و تعالی بود که این اقتدارآفرین است.

 

وزارت دفاع وارد خودروسازی می‌شود؟

وزیر دفاع اشاره کرد که نمایشگاه توانمندی دفاعی به گونه‌ای طراحی شد که همه بخش‌ها بتوانند از آن بازدید کنند. او خاطرنشان کرد: یکی از نکات مورد توجه آقای رئیس‌جمهور در این نمایشگاه موضوع خودرو بود. به هرحال اگر از ما خواسته شود می‌توانیم در این حوزه هم وارد شویم. اما ملاحظات و دستورالعمل‌هایی هست که باید نوشته شود. اینکه چگونه در این خصوص باید کار کرد تا این موضوع (تاسیس یک خودروساز جدید) انجام شود. اما به هرحال وزارت دفاع این آمادگی را دارد که در صنعت خودرو هم وارد شود.

وی افزود: باید دستورالعمل ورود وزارت دفاع به حوزه خودروسازی نوشته‌و مشخص شود که به چه شکل وارد این حوزه شویم.

امیر آشتیانی گفت: از سال‌های گذشته بحث به کارگیری نخبگان را شروع کردیم. همه نسل‌های کنونی را می‌توانید نخبه فرض کنید. امروز خیلی از دستاوردهای ما به‌دست جوانانی در شرکت‌های دانش‌بنیان خلق شد که سن‌های کمی هم دارند. برای طرح‌های تحقیقاتی دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی تلاش کردیم که سازماندهی خوبی برای نخبگان داشته باشیم. باید در نگاهداشت آنها هم تلاش کنیم که این مرحله سخت‌تری است.

وی ادامه داد: اگر یک نخبه ببیند که ابزارهای مورد نیازش فراهم نیست، مایوس می‌شود چرا که او می‌خواهد دیدگاه‌های خود را ارائه و آنها را به محصول تبدیل کند و وزارت دفاع تلاش کرد که این فضا را فراهم کند.

بیشتر بخوانید:

۳ هزار پرونده شکایت از گرانفروشی خودروسازان مونتاژی در جریان است

حذف شورای رقابت از قیمت گذاری خودرو / سیاهکلی: قیمت‌ها واقعی می‌شوند

نمایندگان مجلس ۳۰۰ خودرو شاسی‌بلند دریافت کردند / جزئیات جدیدی افشاء شد

نمایندگی سایپا در بلاروس افتتاح شد / محصولات کامل‌تر سایپا برای بلاروسی‌ها

کوییک در روسیه مایه آبروریزی شد / شگفتی روس‌ها از کیفیت و بوی بد کوییک




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

از شکستن اکسل ام‌وی‌ام تا ارزبری هنگفت؛ در مدیران خودرو چه خبر است؟

فاجعه شکستن اکسل ام‌وی‌ام مدیران خودرو، بحث میلیاردها دلار ارز گرفته شده‌از سوی این شرکت و سیلی که به...

پست‌های مرتبط