کوییک در روسیه مایه آبروریزی شد / شگفتی روس‌ها از کیفیت و بوی بد کوییک

از دست ندهید

کوییک در روسیه با کیفیت افتضاح مونتاژ و بوی بسیار بد متریال مصرفی آن، موجب ریشخند روس‌ها به صنعت خودروسازی ایران شد. کوییک گروه خودروسازی سایپا به همراه برخی از خودروهای تولید داخل، اکنون در نمایشگاه MIMS Automobility روسیه حضور دارند.

کوییک در روسیه

بیت‌ران – محمد فتح‌اللهی: در حالی که خبرگزاری‌های رسمی در طول ساعات گذشته به‌طور مداوم از خودروهای ایرانی در روسیه تعریف می‌کنند، یک کانال تلگرامی حقیقت ماجرا را بیان کرد.

در حال حاضر، بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی صنعت خودرو، قطعات و تجهیزات روسیه در حال برگزاری است. نمایشگاه MIMS Automobility روسیه میزبان بیش از ۱۶۰۰ شرکت از ۲۲ کشور جهان است که گروه خودروسازی سایپا و گروه صنعتی ایران خودرو هم جزئی از آنها هستند.

 

در شرایطی که مدیران خودرویی در خبرگزاری‌های رسمی به‌طور شبانه‌روزی از استقبال روس‌ها از خودروهای ایرانی سخن می‌گویند، حضور کوییک در روسیه حاشیه‌ساز شد.

یک کانال تلگرامی با نام Autoflow اخبار روزانه این رویداد صنعتی را لحظه به لحظه گزارش می‌دهد. در این کانال تلگرامی، بسیاری از غرفه‌های خودروسازان جهان بررسی شدند که کوییک سایپا هم یکی از آنها بود.

کوییک در روسیه

اما برعکس آنچه در خبرگزاری‌های رسمی اعلام می‌شود، حضور کوییک در روسیه چندان هم خوشایند نبود. مدیر این کانال تلگرامی در زمان بازدید از کوییک عنوان کرد: این خودرو بسیار به لادا Kalina شباهت دارد. مونتاژ آن بسیار بد است و بوی وحشتناکی می‌دهد!

البته ما در ایران به این بوی وحشتناک، بوی نویی می‌گوییم! اما بهتر نبود سایپا برای حضور بهتر در یک رویداد بین‌المللی حداقل خودروهای نمایشی را قدری باکیفیت‌تر تولید می‌کرد؟

کوییک در روسیه با همان موتور ۸۷ اسب بخاری که گشتاور ۱۲۸ نیوتن‌متری تولید می‌کند به نمایش درآمد. این خودرو با گیربکس CVT و همان سطح تجهیزات نمونه ایرانی به روس‌ها نمایش داده‌شد. اما وجود فرمان D کات که در نسخه‌های ایرانی حذف شد، کاملاً جلب توجه می‌کند.

 

بیشتر بخوانید:

شرکت JetZero برای نیروی هوایی آمریکا هواپیما با بال تلفیقی می‌سازد

قیمت کوییک R تیپ S رسماً اعلام شد / بررسی ویژگی‌های فنی و امکانات

لامبورگینی Lanzador الکتریکی با ۱۳۴۱ اسب‌بخار قدرت معرفی شد

بهمن رسپکت زیر تست پر فشار بیت ران چه کرد؟ / لات کوچه خالی!

بادی کیت لاماری ایما X فابریک است یا در تهران تولید می‌شود؟ / ماجرای انتشار یک فیلم




37 دیدگاه

    • مشکل اینجاست که زری که زده حرف درستی بوده. اصلا مسئله حرف این کانال و اون کانال نیست. وقتی یک آشغالی رو که تو خود ایران به عنوان آشغال میشناسن به اسم جنس ایرانی می‌بری تو بازار خارج از کشور که اونجا ماشینهای با تکنولوژی روز دنیا وجود داره، این باعث خجالت و آبرو ریزی ایران در سطح جهانه. من نمی‌دونم آیا مسئولینی که این مجوز را می دهند غیرت ندارند؟ تعصبی روی ایران ندارند؟ برایشان آبروی ایران و ایرانی مهم نیست؟

      • کلا تمام بلاگر های صنعت خودرو و بررسی کنندهها میگن کوییک ساینا تیبا ترکمونه اما باز یکی از ماها میخره میگه من که راضی ام یا ماشین خوبیه یا تو این رنج قیمت عالیه، ما ایرانیها کلا چیری که داریمو اگه سگ هم سوار نشه میگیم خوبه چون نمیخوایم قبول کنیم ترکمون خریدیم یا مجبور بودیم

  1. این لگن سازها که ما ایرانی ها رو بدبخت کردن، چرا اجازه میدید در عرصه بین المللی هم آبروی ایران رو ببرند؟

    • وای دددوای،،حالا اونا میگن ایرانیارو چیا سوارمیشن،،حالا خوبه سوارش نشدن یه دوری باهاش بزنن!!!!والسلام

    • تورو خدا نخرید این آشغالها و نخرید به خودتو زن و بچه های خودتون رحم کنین این ماشین‌ها ۲۰ تومن هم قیمت نداره

  2. فقط بلدن بچپونن به مردم مظلوم ایران
    تو این چند دهه خودرو سازان داخلی چه غلطی کردن
    فقط مونتاژ بلدن اونم نه خوبش خاک تو سرتون فقط دزدی رو یاد گرفتن، یه خودرو رو ۲۰ برابر قیمت میدن به هم وطنان بعد تا حالا کوچکترین پیشرفتی تو صنعت خودروسازی ندیدیم په کو کیفت په کو امنیت خودرو فقط تو دزدی پیشرفت کردید برید تخته کنید در خودرو سازان را چند سال دیگه از افغانستان خودرو وارد میکنیم.

  3. لعنت به باعث و بانی کسانی که مملکت رو به این روز انداختند ‌
    دنبه گوسفندی کیلویی نیم میلیون تومان ….
    هر چی آشغال به خورد مردم میدن و خودشون بهترین ها رو
    دارند .
    از خجالت زن و بچه خدایا مرگ بده بمن

  4. اتفاقا روسیه تو صنعت خودرو سازی زیر صفره هیچی نداره دنای معمولی ایران خودرو رو بردن تو کارخونه لادا با نام لادا روسی مونتاژ میکنند وکلی هم دارن تعریفش رو میکنن وبراشون جالبه یه جور نوشته آبرو ریزی که انگار برده آلمان وبا خودروهای بنز و بی ام دبلیو فولکس ائودی مقایسه کرده روس‌ها تیبای ایران هم آرزو دارن

    • اونجا۱۶۰۰تاشرکت محصولاتشانوآوردن .کوئیک میخوادباکدام شرکت رقابت کنه؟باشرکتهای ژاپنی یا کره ای؟ تعصب کاذب نداشته باش

    • مگ کشورهای عربی و…. بهترین ماشین های دنیا رو سوار میشن خودشون تولید میکنن؟؟؟! میش به ملت افغانستان بگی شماها خودتون خودرو ساز نیستین و… حتماً باید اشغالای ما را بپسندید!!!!!!!!!

  5. کاش مسولان بجای …. یکم غیرت و وطن پرستی داشتند .هر جا پا میزان ند آبروی ایران و ایرانی را میبرند

  6. اینا خیال می کنن مردم روس هم مردم ایرانن که مجبور باشن آشغال بخرن اونا بی رودر باسی ایرادات رو می گن کو گوش شنوا کاش پراید رو می بردن تا مث ایران جمعیت کشورشونو کم کنه وبه کمک اوکراینی ها بیاد بی درد سر ازشر روسها خلاص می شدن.

  7. الان بهتر معنی انحصار می‌فهمیم وقتی از خودروهای روز دنیا بدتون میاد از بازار رقابت دنیا بدتون میاد به این دلیل الان منظور ۲۰۶ با لندکروز فرقی نداره مشخص میشه برای ایران ارزشی قائل نیستید برای مردمش ارزش قائل میشین

  8. باز خوبه بعضی ها پراید و کوییک و ساینا دارند هر چند که آشغاله خدا یکیشون به ما بده که حداقل بریم تو اسنپ کار کنیم خجالت زن و بچه و… را نکشیم خدایا کجایی خدایا کجایی …

  9. محصولات سایپا را مثل من بدبخت پول زبان بسته را با هزار بدبختی جور کنه بده به لگن وبا بی کیفیتی خودرو همه به مرده گانش گریه می‌کنه ما هم به خودروهای سایپا و ایران خودرو ،سال ۸۴به سمند با تمسخر روسیه ها امسال هم با کوئیک

  10. جون جوان های ایرانی که سرمایه های ملی این خاک و بوم هستند و میگیرید و راهی قبرستان می کنید با خودرو های بی کیفیت و آشغال حداقل بعضی از خودرو ها رو با کیفیت بالا تولید می‌کردید و به مردم حق انتخاب می‌دادید

  11. اگر به خرد نگاه کنید واقعیت امر این است که هیچکدوم از خودروهای ایرانی در عصر حاضر بغیر از ایران خریدار ندارد
    زیرا که تکنولوژی ، روز به روز در حال تغییر و تحول است و با توجه به این نکته هیچکدوم از خودروهای ایرانی به تکنولوژی روز مجهز نیستند چه از لحاظ فنی ، چه از نظر کیفیت و چه از نظر فیس لفت

    این قیمت های موجود در ایران واقعا به زانو در آوردن مردم است به نفع تولید کنندگان

  12. این گوشه ای از اقتدار وابر قدرت بودن جمهوری اسلامی،آنانی که چشم دیدن کویک را ندارند حسودند،از این همه اقتدار،،

  13. ی سری غیر محترم میگن کوییک واسه مصرف شهریه اخه تو شهر سر بالایی نیست مگه، کوییک سربالایی رو با یک زوری میره بالا
    طرف ماشینشو ریمپ ایسیو زده بود باز هم سر بالایی مشکل داشت، کولر که هیچ فقط موقعه ایستادن

  14. کدوم صنعت ایران پیشرفته ست جز موشک و پهباد که اونم از جیب مردم ه،،کجا مسولین به فکر مردم بودند!!

  15. واقعاً خجالت آوره….اون مسئول سایپا اگه ماشین زیر پاشو می‌داشت شاید کمی سنگین تر بود..دنیا فقط لندکروز میرسلیم🤣🤣🤣🤣

  16. لامصبا ابروی چندین دهه ای پراید را که رکورد سلاح مدرن اول برای کم کردن جمعیت کشورها را بردید که خودرا دهه های قبل به اثبات ودر کتاب گینس ودررتبه اول ثبت کرده بود این خواهر سیزده قلوی اورا باید طوردیگری معرفی میکردید ومحرمانه ونه درانظار دنیا دین پراید بر گردنتان که زحمات زیادی کشیده ومیکشد تا محو نگردد از خدمت به ایرانیان

    • خداباعث وبانیش ولعنت کنه ایران دیگه صاحب نداره
      هرکی هرجوری دوست داره تیغش میبره شده
      توف به این مسولین صبح تاشب بایدبدویی برای شکمت یاقرضوقسط بدی که اشغال اینارابا۲۰برابرقیمت بخری نفرین امون برشما

  17. جوش نزنید ملت اکثرا واسه این ماشینا صف میبندن و پولشو از یک سال قبل پرداخت میکنن بعد دو سال ماشین تحویل میگیرن خیلیم راضین، از مردم خودمون باید ناله کنیم نه ماشینای بی کیفیت

  18. چند نکته :
    اولا اینکه خود روس ها تو صنعت خودروسازی به هیچ جا نرسیدند از ما هم خیلی عقب تر هستند اگر مردم آلمان یا ژاپن یا آمریکا مسخره کنند می گیم یه چیزی اما مردم روسیه , لادا سوار هستند که در طراحی , فنی , کیفیت , ایمنی و … قرنی عقب تر از دنیاست همین طراحی خودروهای ایرانی که ترند مسخره بازی روزانه یکسری از مردم خودمونه برای روس ها آرزوست .
    دوما روس ها درگیر تحریم و مشکلات ناشی از جنگ هم شدند یعنی امروز دیگر بازار روس ها به روی خودروهای غربی و شرقی باز نیست حداقل مثل قبل نیست الان تو بازار روس ها , چینی ها ویراژ می دن
    سوما یک مفهومی داریم به اسم “خودروی اقتصادی” , خودروی اقتصادی تو هر کمپانی که تولید بشه از بهترین مواد و متریال برای کنسول و … استفاده نمی کنند فکر نکنید تو ماشین اقتصادی مثلا ژاپنی بشینید بوی عطر می ده ! یکسری موارد غیرضرور مثل کروز کنترل , صندلی چرمی , گرم کن صندلی ها و … و حتی کنترل روی فرمان در خودروهای اقتصادی وجود ندارد چون آنوقت دیگر اقتصادی نخواهد بود ! شما نمی توانید ماشین اقتصادی ۱۳ هزار دلاری سایپا را با ماشین فول ۲۰ تا ۳۰ هزار دلاری کره ایی مقایسه ایی کنید خریدار این ها هم فرق داره یکی خودروی اقتصادی می خواد یکی خودروی خوب و فول می خواد یکی سوپر ماشین ۴۰ هزار دلار به بالا می خواد
    چهارما اساسا حرکت سایپا و ایران خودرو برای ورود به بازار روسیه و بلاروس جای تحسین داره ما تا امروز تفکر و نگرش عقب مانده داشتیم که بشینیم تو کشورمان و یکسری آت و آشغال تولید کنیم حالا یکسری هم به کشورهای جنگ زده صادر کنیم این تفکر هم کیفیت خودروهای ایرانی را عقب نگه داشت هم باعث نارضایتی و ضرر مردم و زیان انباشته وحشتناک همین دو خودروساز شد اما تفکر جهانی می گوید تلاش کن برای ساخت خودروهای بهتر و بهتر با قیمتی رقابتی تر که سود اصلی را در بازارهای جهانی ببری و سود کمتر را از مردم خودت بگیری ماشین باکیفیت هم زیرپای مردم خودت بندازی حالا این حرکت این ۲ خودروساز یک امیدواری ایجاد می کند که مجبور بشوند کیفیت تولید و طراحی را بالاتر ببرند را بتوانند در بازارهای شبه اروپایی فروش داشته باشند و سود اصلی را هم از بازار بین المللی ببرند در نتیجه اگر این راه ادامه داشته باشد این افزایش کیفیت , دست مردم خود ما هم خواهد رسید چون اساسا خیلی چیزها باید تغییر کند و به روز شود شامل خطوط تولید و در ادامه این جسارت ایجاد می شود که بازار ایران از حالت انحصار دربیاد چون بعدش این تهدید که انحصار برداشته شود دو خودروساز با هزاران نیروی کار , ورشکسته می شوند کمرنگ می شود خیلی از مردم قطعا ماشین داخلی که کیفیت خوب , قیمت مناسب و پشتیبانی درست داشته باشند را ترجیح می دن نه اینکه امروز این وضعیت برقرار باشد اما حرکت های امیدوار کننده دیده می شود , نه اینکه این دو خودروساز , بهترین ماشین ها را تولید می کنند و مردم راضی باشند که خیر مردم راضی نیستند اما از انصاف هم نگذریم یک اتفاقاتی در بحث طراحی , موتور و … دیده می شه در محصولات داخلی که این چند سال به بازار داده شده و چند خودرویی که تا یکی دو سال دیگر تحویل بازار می شه و نهایتا یادمان باشد صنعت خودروسازی ایران , یک صنعت نوپاست اون چیزی که اسمش خودروسازی و تلاش برای تولید خودرو باشد عمری ۲۵ ساله دارد درحالیکه صنعت خودروسازی ژاپنی ها ۱۲۰ سالس و همین طور آلمان ها , آمریکایی ها و … ما داریم تاتی تاتی می کنیم تو ورود به بازارهای جهانی هم که بی تجربه ایم پس یکسری ایرادات هم طبیعیه اما همین جسارت قابل ستایشه و نشان دهنده حرکت به سمت تفکر و نگرش درست و سالمه ما تو بازار روسیه و بلاروس می توانیم پخته بشیم .
    پنجما اگر بتوانیم بخش ناچیزی هم از بازارهای جهانی را بگیریم و حضورمان را تثبیت کنیم می توانیم تیراژ تولید را بیشتر کنیم در نتیجه این ۲ خودروساز در وضعیت اقتصادی بهتری قرار می گیرند مردم هم دیگر در صف نخواهند ماند این دلال بازی ها هم جمع می شه هر کسی ماشین بخواد می ره نمایندگی می خره این مورد هم از همین کارهای کوچک و استارت برای ورود به بازارهای بین المللی شروع می شه .

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

فایل صوتی مدیرعامل ایران خودرو فاجعه است/ جان مردم چند؟

در فایل صوتی مدیرعامل ایران خودرو که به‌تازگی منتشر شده‌است شاهد یک فاجعه هستیم؛ بی‌ارزشی جان انسان‌ها، فروش خودرو...

پست‌های مرتبط