قیمت تارا در روسیه چقدر است؟ / نظر روس‌ها درباره تارا ایران خودرو

از دست ندهید

تارا ایران خودرو همراه با برخی از خودروهای ایرانی دیگر اکنون در نمایشگاه صنعت خودرو، قطعات و تجهیزات روسیه حضور دارد. اما قیمت تارا در روسیه یکی از موارد تعجب‌برانگیز کاربران روسی در فضای وب است که صدای برخی از آنها را درآورد. روس‌ها باور دارند با پرداخت هزینه خرید یک دستگاه تارا در این کشور می‌توان هیوندای Solaris (اکسنت) خرید.

بیت‌ران – محمد فتح‌اللهی: حضور خودروهای ایرانی در بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی صنعت خودرو، قطعات و تجهیزات روسیه برای روس‌ها بسیار جالب بود. بسیاری از خبرگزاری‌های روس نظرات خود را درباره خودروهای ایرانی بیان کردند.

 

وب‌سایت autostat پیش‌تر در مقاله‌ای اعلام کرده‌بود که تارا ایران خودرو قرار است به قیمت یک میلیون و ۵۲۹ هزار روبل در این کشور به فروش برسد. براساس نرخ ارز امروز روبل، این مبلغ برابر با ۷۹۷ میلیون تومان است. نسخه اتوماتیک تارا هم یک میلیون و ۷۰۰ هزار روبل قیمت دارد که معادل ۸۸۶ میلیون تومان است.

 

البته رسانه NGS در یادداشتی عنوان کرد که قیمت اصلی تارا در روسیه، یک میلیون و ۱۰۰ هزار روبل است. یعنی ۵۷۳ میلیون تومان. با هزینه‌های جانبی که شامل مالیات و عوارض و… است، جمع پرداختی برای خرید یک تارا در روسیه به حدود یک میلیون و هفتصد هزار روبل می‌رسد. اما آیا پرداخت این مبلغ برای روس‌ها توجیح دارد؟

نظر روس‌ها درباره قیمت تارا در روسیه

این روزها در حین برگزاری نمایشگاه MIMS Automobility روسیه، اخبار آن را می‌توان به راحتی در فضای وب دنبال کرد. یکی از رسانه‌های روسی پس از بازدید از تارا ایران خودرو، نظر خود را درباره این خودرو اینگونه بیان کرد.

«ایران خودرو تارا با دقت مورد بررسی قرار گرفت. اگر با دقت این خودرو را مشاهده کنید، می‌بینید که منزجرکننده نیست. به نظر می‌رسد که ایران خودرو از تولید تارا صرف‌نظر کرد. این خودرو در واقع یک پژو است که با دقت تولید شد و در بسیاری از جزئیات هم کاملاً با پژو برابر است.»

این رسانه ادامه داد: «تارا از سال ۲۰۲۰ به تدریج در روسیه به فروش رسید. این خودرو ابتدا توسط افراد حقیقی وارد می‌شد. اما در حال حاضر از مسیرهای رسمی و قانونی وارد می‌شود. بیش از ۱۰۰ دستگاه از این خودرو، برای خدمات تاکسی YANDEX، به فروش رسیدند. این خودروها از طریق یک شرکت در روستوف (شهری در جنوب غربی روسیه) وارد می‌شوند و از طریق نمایندگان هم به فروش می‌رسند. در حال حاضر شرکت Рольф تارا را در مسکو به فروش می‌رساند. اما مذاکره با شرکت‌های دیگر هم ادامه دارد.»

آنطور که رسانه‌های روسی بیان می‌کنند، ایران خودرو هنوز نمایندگی رسمی فروش در روسیه ندارد. بلکه شرکت‌های واسطه‌ای اقدام به فروش محصولات این خودروساز می‌کنند.

بررسی کامنت‌های وب‌سایت روسی درباره قیمت تارا در روسیه و کیفیت آن هم جالب است. بسیاری از کاربران کیفیت خودروهای ایرانی را اصلاً مناسب نمی‌دانند. حتی شمار زیادی از آنها باور دارند با پرداخت چنین مبالغی می‌توان خودروهای هیوندای‌ ارزان قیمت خرید. پس دلیلی ندارد که برای خرید یک کپی پژو ۳۰۱ تا این اندازه هزینه کرد.

بیشتر بخوانید:

خودروساز جدید به جمع خودروسازان کشور اضافه می‌شود؟

۳ هزار پرونده شکایت از گرانفروشی خودروسازان مونتاژی در جریان است

حذف شورای رقابت از قیمت گذاری خودرو / سیاهکلی: قیمت‌ها واقعی می‌شوند

نمایندگان مجلس ۳۰۰ خودرو شاسی‌بلند دریافت کردند / جزئیات جدیدی افشاء شد

نمایندگی سایپا در بلاروس افتتاح شد / محصولات کامل‌تر سایپا برای بلاروسی‌ها




8 دیدگاه

  1. این تعداد از فروش خودرو سازهای داخلی در کشورهای دیگر فقط یک دلیل دارد ساده بگم تنها دلیل خریدن خودرو های ایران خودرو وسایپا در کشورهای همسایه و دیگرکشورها ارضای حس کنجکاوی محصولاتی بنام ایرانه که با این سطح از کیفیت تولیدی فقط دسترسی خودروسازان آینده بنام ایران را در بازارهای همسایه و هدف سخت تر و مشکل‌تر خواهد کرد واگر خودرو سازی در آینده بخواهد و بتواند محصول با کیفیتی را بسازد و صادر کند مجبور است هزینه حافظه مصرف کنندگان محصولات ایرانخودرو و سایپا را در آن کشورها پرداخت کند

  2. تارا را به قیمت تجاری هفت هزار دلار و به قیمت دلار آزاد ۳۵۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان به روسیه فرختید. حالا روسیه مثل برخی کشورها مردمش را پوست می کند. مسئله ای جداست. که توجیه گرانی خودرو داخلی برای مشتریان ایرانی وجاهت ندارد.

    • خبر میگه ۵۷۳ تومن فروختن(به غیر از هزینه مالیات و…)

      این یارو میگه نه شما گرمید نمیفهمید ۳۵۰ فروختید 😄

  3. تو روسیه طرف با یکسال کار می‌تونه اینو بخره ولی تو ایران باید پنج سال کار کرد تازه تورم هم که بیاد یعنی هیچ وقت

  4. وضعیت خودروای ایران اصلا قابل رقابت نیست.چون تویوتاوهیوندا جدیدا هندیا مثل هندونه میریزن توبازار یعنی روسیه اینا بخره حماقته

  5. خاک بر سر ایران خودرو
    بیش از ۵ ماه هست که از تاریخ تحویل خودرو تارا دستی من گذشته تحویل نمیدن بعد صادر میکنن روسیه.۵ ماهه که تکمیل وجه کردم و موندم بدون ماشین تا کی ما باید چوب بی تدبیری و حماقت شما مدیران نالایق رو بخوریم؟؟؟؟

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

کنده شدن اکسل X55 / مدیران خودرو چه می‌گوید؟

ویدیو کنده شدن اکسل ام‌ وی ام X55 را در چند روز اخیر احتمالا دیده‌اید. اتفاقی بسیار خطرناک، که...

پست‌های مرتبط