تاریخ تغییر نام ری‌را ایران خودرو مشخص شد / ری‌را از تارا ایمن‌تر است؟

از دست ندهید

تغییر نام ری‌را ایران خودرو پیش از ورود آن به بازار خودرو کشور قطعی است. مدیر عامل شرکت طراحی، مهندسی و تأمین قطعات ایران‌خودرو (ساپکو)، با بیان اینکه هنوز برای تغییر نام خودروی ریرا تصمیمی گرفته‌نشده‌است، اظهار کرد: خودروی ری‌را تحت عنوان پروژه K125 تا دو سه ماه آینده با نام جدید وارد بازار می‌شود.

تاریخ تغییر نام ری‌را ایران خودرو مشخص شد / ری‌را از تارا ایمن‌تر است؟

بیت‌ران – مهندس کیانوش پورمجیب در گفتگو با خبرنگار بیت‌ران، درباره تغییر نام ری‌را و زمان آن بازار، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته‌در شرکت ایران خودرو، این محصول در نیمه دوم سال جاری به صورت صنعتی وارد بازار می‌شود.

وی افزود: در زمینه تغییر نام ری‌را هنوز مطمئن نیستم. ولی معمولا چند ماه مانده به عرضه محصول این کار نهایی می‌شود. در این زمینه هنوز ما دو سه ماه فرصت داریم.

 

نتایج تست تصادف ری‌را چه شد؟

پورمجیب درباره اعلام نشدن نتایج تست تصادف ری‌را در یکی از موسسات زیرمجموعه EuroNCAP، تصریح کرد: البته این موضوع مرتبط با حیطه فعالیت مرکز تحقیقات است و با ساپکو ارتباطی ندارد. ولی تا آنجا که اطلاع دارم سیاست ایران خودرو از همان ابتدا هم که این تست را انجام داد این نبود که EuroNCAP را اخذ کند.

وی افزود: هزینه‌های قابل توجه EuroNCAP را باید زمانی پرداخت کرد که اراده‌ای برای عرضه آن به بازار اروپا و سایر بازارها وجود داشته باشد. از آنجایی که این اراده را برای مراحل اولیه کار نداشتیم، این هزینه را هم نکردیم. ضمن اینکه تاکنون نتایج تست تصادف هیچ خودرویی در کشور منتشر نشده است که این خودرو مستثنی باشد.

 

ایمن‌تر بودن ری‌را در مقابل سایر خودروها چقدر واقعیت دارد؟

مدیر عامل شرکت طراحی، مهندسی و تأمین قطعات ایران‌خودرو، در زمینه ایمن‌تر بودن خودروی ری‌را نسبت به سایر محصولات ایران خودرو، اظهار نظر کرد: غیر از این هم نباید باشد. چرا که ما در حال طی‌کردن یک سیر تطور رو به جلو هستیم.

وی ادامه داد: ما زمانی که خودروی تارا را دست گرفتیم، پلتفرم آن به گونه‌ای بود که قابلیت تست تصادف برای آن پیش‌بینی شده‌بود. ما فقط توانستیم آن قابلیت‌ها را ارتقا دهیم. این خودرو به مراتب خیلی بهتر از محصولات قدیمی توانست تست تصادف خود را پاس کند.

 

او افزود: درباره ری‌را اهداف بلندتری نسبت به تارا مد نظر بود که این موضوع کاملا طبیعی و بدیهی است. خوشبختانه نتایج تست تصادف آن نیز نشان داد که هدفگذاری‌های ما نتیجه داده‌است. در حال حاضر خودروی جدید ری‌را نیمه شاسی تحت عنوان پروژه K125 یکی از ایمن‌ترین خودروهایی است که در گروه صنعتی ایران خودرو توسعه پیدا کرده است.

 

استفاده از فولاد استحکام بالا در تارا و ری‌را

پورمجیب در پاسخ به این سوال که آیا موضوع استفاده بسیار بیشتر فولاد استحکام بالا در پلتفرم خودروی ری‌را نسبت به خودروی تارا واقعیت دارد یا خیر، گفت: استفاده از فولاد استحکام بالا در بدنه خودرو را برای اولین بار در خودروی تارا پیش‌بینی کردیم. در تارا استفاده از این فولاد برای ستون‌ها، سرشاسی‌ها و رکابها به عنوان عوامل استحکام بخش ذر بدنه استفاده شد.

وی با بیان اینکه نتایج استفاده از این فولاد در تارا بسیار مطلوب بود، افزود: در حال حاضر نیز به دلیل متعهد بودن به این ویژگی استحکامی، همچنان ورق وارداتی را از حارج کشور می‌آوریم. برای خودروی نیم‌شاسی‌مان (ریرا) هم اینگونه است.

مدیرعامل ساپکو، اضافه کرد: در خودروی ری‌را هم مثل تارا در همان نقاط استفاده از فولاد استحکام بالا در نظر گرفته‌شده‌است. ولی چون دیزاین آن از همان ابتدا توسط خود ما راهبری و هدایت شد، تمام نقاط ضعفی که تصور می‌کردیم در تست تصادف از جلو و پهلو باید مد نظر باشد را مورد توجه قرار دادیم.

ری‌را از تارا مقاوم‌تر نیست

او افزود: خوشبختانه نتایج تست تصادف ری‌را نشان داد که برنامه‌ریزی و طراحی ما درست بود. پس از وارد شدن ری‌را به بازار خواهید دید که در بحث ایمنی، این خودرو یکی از بهترین محصولات داخلی است. ولی موضوع بالاتربودن استفاده از فولاد استحکام بالا در ری‌را نسبت به تارا درست نیست.

وی اضافه کرد: در ری‌را از فولاد بیشتری نسبت به تارا استفاده نشده است. بلکه از آن در جای درست و دقیق استفاده کردیم.

گفت و گو: امین آزاد
تنظیم: فاطمه باجلانی

بیشتر بخوانید:

گزارش بازار خودرو / قیمت‌ خودروهای داخلی و مونتاژی در دو مسیر متفاوت

تست تصادف تارا ایران خودرو و تحلیل نتایج آن / تارا چند ستاره ایمنی دارد؟

قیمت اطلس G و چهار محصول جدید دیگر سایپا اعلام شد

قیمت پژو پارس گران شد / قیمت جدید پارس سال، سفارشی و ELX




4 دیدگاه

  1. بعععععله! باید هم تست تصادف خودروهاتون رو رسانه ای نکنید ،چون خودتون هم میدونید چه چیزی دارید تولید میکنید.

  2. صبرکنیدبیادداخل جاده هاورانندگان همه تستهای تصادف رابرای ایران خودروانجام می دهند.تایک سال اشکالات این خودروپس از تحویل معلوم میشود.ملت آدمکهای داخل تست تصادف خودروهستند.بازشدن ایربکها.تصادف از بغل.پشت.جلو.چپ شدن و……

  3. استحکام خودرو فقط از دید وزن و آلیاژ نباید دیده شود وقتی بعنوان مثال خودرو از جلو تصادف میکند اگر وزن قسمت عقب خودرو اعم از گلگیر و سپر و … زیاد باشد خودش موجب افزایش صدمه میشود چون اگر هفتصد کیلو وزن داشته باشد در شتاب منفی ایجاد شده هفت هزار کیلو گرم به قسمت جلو از طرف همون خودرو وزن تحمیل می‌شود و …

  4. از اولم میدونستم نام ری را باید تغیر کنه اسم باید رو زبون بیاد اسمش بزارن پارت یا ژیان

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

موتور ۶ سیلندر بنزینی خودرو رونمایی شد

موتور ۶ سیلندر بنزینی خودرو رونمایی شد. در ساخت این موتور به  ۴۵ درصد دانش فنی بومی ساخت موتور...

پست‌های مرتبط