کیا ریو جدید معرفی شد / مشخصات فنی و تصاویر

از دست ندهید

سدان کوچک کیا K3 جدید معرفی شد. این خودرو ممکن است در نگاه اول جانشین فورته (سراتو) باشد. اما احتمالاً K3 به عنوان کیا ریو جدید به بازار عرضه خواهد شد.

کیا ریو / کیا K3

بیت‌ران – محمد فتح‌اللهی: کیا K3 با تکنولوژی‌های فراوان و طراحی کاملاً جدیدی به بازار می‌آید. یک نماینده KIA درباره K3 یا کیا ریو جدید گفت: «نمایندگی KIA در آمریکا هنوز هیچ اطلاع‌رسانی رسمی درباره کیا K3 نداشته‌است. فعلاً هم مشخص نیست که آیا این خودرو در آمریکا به فروش خواهد رسید یا خیر.»

با این حال می‌دانیم که کیا فورته (سراتو) و کیا ریو تنها خودروهای کوچک این شرکت کره‌ای در آمریکا هستند. این خودروها از اواسط دهه ۲۰۰۰ به بازار آمریکا معرفی شدند و عرضه آنها هنوز هم ادامه دارد. اما حالا، کیا به‌جای معرفی رسمی جانشین فورته یا ریو، یک سدان کوچک جدید برای بازار خودرو مکزیک به نام K3 معرفی کرده‌است.

جانشین سراتو و ریو یا خودرویی کاملاً جدید؟

این روزها نام‌گذاری‌ بسیاری از خودروها تغییر کردند و خودروهای جدیدی جانشین خودروهای قدیمی در بازار خودرو آمریکا شدند. اما آیا می‌توان گفت که K3 در واقع همان کیا ریو در قاره آمریکا خواهد بود؟

از نظر ابعاد و اندازه، K3 به خوبی بین کیا ریو و فورته قرار می‌گیرد. طول آن ۱۷۸.۹ اینچ (۴۵۴۵ میلی‌متر) است، که از ریو (۱۷۲.۶ اینچ – ۴۳۸ میلیمتر) بزرگتر و از فورته (۱۸۲.۷ اینچ – ۴۶۴ میلیمتر) کمی کوچک‌تر است. همچنین فضای صندوق عقب آن دارای ۵۴۴ لیتر حجم است که این فضا در ریو سدان ۳۸۰ لیتر و در فورته ۴۳۳ لیتر اعلام شده‌بود.

اگر کیا K3 جدید برای ما آشنا به نظر می‌رسد، به این دلیل است که عناصر طراحی بسیار زیادی از K5 در آن مشاهده می‌شود. چراغ‌های جلو این خودرو که با گریل (جلو پنجره) معروف “Tiger Nose” کیا ترکیب شده‌اند، برای ما بسیار شناخته شده‌ است.

همچنین چراغ‌های عقب که با لایت‌بار زیبایی طراحی شدند ما را به یاد برابر بزرگ‌تر آن یعنی K5 می‌اندازند. که در عقب قرار دارد. این چراغ‌ها حتی به طور مبهمی شباهتی عجیب به EV6 دارند. K3 کوچک در نمای کلی دارای یک شکل ظاهری فست‌بک است.

فضای داخلی کیا ریو / K3

کیا ریو / KIA K3

این خودرو در نمای داخلی نیز به سایر محصولات کیا شباهت دارد. ترکیبی از نمایشگر دیجیتالی ۴.۲ اینچی (جلو آمپر) و نمایشگر لمسی ۱۰.۳ اینچی زیر قطعه‌ای شیشه‌ای در مقابل دید سرنشینان قرار دارد که شباهت بسیاری به EV6 دارد.

هنوز لیست آپشن‌های رفاهی این خودرو مشخص نیست. اما باید گفت که Apple CarPlay بدون‌ سیم و Android Auto به صورت استاندارد در این خودرو وجود دارند.

مشخصات فنی کیا ریو / K3

کیا ریو / KIA K3

K3 با دو موتور چهار سیلندر متفاوت به بازار می‌آید. نخستین قوای محرکه برای این خودرو یک موتور ۱.۶ لیتری است. البته مشتریان می‌توانند آن را با موتور قوی‌تر دو لیتری نیز خریداری کنند.

موتور ۱.۶ لیتری کیا ریو جدید ۱۲۲ اسب بخار توان تولید می‌کند. در حالی که موتور بزرگتر دو لیتری که اختصاصاً با تریم GT-Line به بازار می‌آید، ۱۵۰ اسب بخار قدرت در اختیار راننده قرار می‌دهد.

موتور ۱.۶ لیتری با گیربکس دستی یا شش سرعته اتوماتیک و موتور دو لیتری اختصاصاً با گیربکس شش سرعته دستی به فروش خواهد رسید.

همانطور که عنوان شد، کیا K3 جدید صرفاً برای بازار خودرو مکزیک معرفی شد. به همین دلیل هنوز جزئیات زیادی در مورد این سدان کوچک کیا نمی‌دانیم.

هنوز مشخص نیست که که آیا این خودرو به صورت رسمی به آمریکا به عنوان جانشین فورته وارد خواهد شد یا خیر. اما احتمالاتی وجود دارد که کیا آن را به عنوان نسل جدید ریو به بازار عرضه کند.

لازم به ذکر است که کیا فورته با نام K3 در بازارهای خارج از آمریکا عرضه شده‌ است. با توجه به تغییر نام اخیر کیا Optima / K5، عجیب نیست اگر این سدان کوچک با همین نام به بازار آمریکا وارد شود. به همین دلیل باید منتظر بود که KIA در ماه‌ های آینده اطلاعات بیشتری را درباره این خودرو منتشر کند.

بیشتر بخوانید:

موتور V8 دوباره به مدل‌های C63 و E63 مرسدس بنز برمی‌گردد

لئو MX8 ایستا موتور ارس چه تفاوت‌هایی با نمونه چینی خود دارد؟ / بررسی تخصصی

اشکودا کوشاک زیر ذره‌بین / کراس‌اوور اروپایی ایمن و باکیفیت در بازار خودرو ایران

شرایط فروش سایپا ویژه منتخبین طرح جوانی جمعیت اعلام شد




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

از کاغذ دیواری تا میز شام ؛ لوگوی شورولت از کجا آمده است؟

در میان لوگوی شرکت‌های مختلف خودروسازی، لوگوی شورولت یکی از ساده‌ترین لوگوها است. هر چند همین لوگوی ساده، نمادی...

پست‌های مرتبط