موتور V8 دوباره به مدل‌های C63 و E63 مرسدس بنز برمی‌گردد

از دست ندهید

مدل‌های C63 و E63 مرسدس بنز در آینده دوباره به موتور V8 مجهز خواهند شد. گرچه موتورهای V8 برای پاس‌کردن قوانین آلایندگی جدید به تغییراتی نیاز دارند، اما بر اساس گزارش مجله Car and Driver، مدل‌های آینده AMG مرسدس بنز به طور احتمالی به استفاده از موتورهای V8 روی خواهند آورد.

بیت‌ران – محمد فتح‌اللهی: دو منبع مستقل به Car and Driver گفتند که مدل‌های C63 و E63 مرسدس بنز در سال ۲۰۲۶ دوباره از موتور V8 تویین‌توربو ۴ لیتری M177 استفاده خواهند کرد.

مهندسان ارشد درگیر در پروژه به این نشریه گفتند که برای سازگاری موتور V8 تغییرات کوچکی برای خودروهای C کلاس و E کلاس لازم است.

این نسخه از موتور V8 با مقررات آلایندگی یورو هفت سازگار خواهد بود. طبق گفته‌های این منابع، موتورهای V8 آینده مرسدس بنز در این خودروها احتمالاً با کمک نیروی هیبریدی / الکتریکی تولید و عرضه می‌شود.

موتور V8

مرسدس بنز در حال حاضر نسخه‌های هیبریدی از موتور V8 توین‌توربو را بر روی برخی از خودروهای خود استفاده می‌کند. به عنوان مثال، مدل Mercedes-AMG GT63 S E Performance دارای موتور ۴ لیتری با توربوشارژ و نیروی کمکی الکتریکی است.

این خودرو توانایی تولید ۸۳۱ اسب بخار قدرت و ۱۰۳۳ پوندفوت (۱۴۰۰ نیوتن‌متـر) گشتاور را دارد. همچنین یک باتری ۶.۱ کیلووات ساعتی در زیر بدنه این سدان پر قدرت مشاهده می‌شود.

مدل S63 نیز دارای یک نسخه با توان ۷۹۱ اسب بخار و ۱۰۵۵ پوندفوت (۱۴۳۰ نیوتن‌متـر) است. هنوز نمی‌دانیم موتور V8 در مدل‌های C63 و E63 آتی چه توانایی‌هایی از نظر قدرت و گشتاور خروجی خواهند داشت.

البته نسخه‌های فعلی GT63 و S63 به ما کمک می‌کنند تا سطح انتظارات درباره عملکرد موتورهای V8 آینده مرسدس بنز را بهتر بدانیم.

عملکرد موتور C63 جدید

موتور V8

مرسدس بنز C63 جدید از یک موتور ۲ لیتری توربوشارژ چهار سیلندر که دارای نیروی کمکی هیبریدی است استفاده می‌کند. توان کلی این موتور فوق‌العاده، ۶۷۱ اسب بخار و ۷۵۲ پوندفوت (۱۰۱۹ نیوتن‌متـر) گشتاور است. ظرفیت باتری این خودرو هم مانند GT62 و S63 جدید ۶.۱ کیلووات ساعت است.

مرسدس بنز C63 جدید با بهره‌گیری از این قدرت و گشتاور در ۳.۳ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. حداکثر سرعت آن هم با استفاده از پکیج رانندگان (Driver’s Package) می‌تواند به ۲۹۰ کیلومتر در ساعت برسد. البته این پکیج به‌طور استاندارد در این خودرو وجود ندارد و به‌صورت آپشنال به خریداران عرضه می‌شود.

مدل جدید مرسدس بنز E63 هنوز رونمایی نشده است. اطلاعات موجود نشان می‌دهد که نسخه جدید این خودرو از یک موتور شش سیلندر خطی توربوشارژ پلاگین هیبریدی استفاده خواهد کرد.

توان خروجی آن هم هنوز نامعلوم است. اما براساس گفته‌ها موتور شش سیلندر آن حدود ۷۰۰ اسب بخار قدرت و ۸۸۰ پوندفوت (۱۱۹۳ نیوتن‌متـر) گشتاور خواهد داشت. این سدان پرفورمنس مرسدس بنز براساس شایعات ممکن است پیش از پایان سال ۲۰۲۳ رونمایی شود.

مرسدس بنز همچنین در حال کار بر روی مدل جدید AMG GT کوپه است که رونمایی آن هم بسیار نزدیک است. به نظر می‌رسد که این مدل از موتور V8 تویین‌توربو ۴ لیتری با توان ۵۷۷ اسب بخار و گشتاور ۵۹۰ پوندفوت (۸۰۰ نیوتن‌متـر) همانند SL63 جدید استفاده خواهد کرد.

البته نسخه‌هایی که دارای تریم ارزان‌ قیمت‌تری هستند ممکن است از یک موتور توربوشارژ دو لیتری با توان ۳۷۵ اسب بخار قدرت استفاده کنند که گشتاور ۳۵۴ پوندفوتی (۴۸۰ نیوتن‌متـری) در اختیار راننده قرار می‌دهند.

بیشتر بخوانید:

شرایط فروش سایپا ویژه منتخبین طرح جوانی جمعیت اعلام شد

قطعات یدکی خودروهای چینی نایاب شد

پرونده جدید کلاهبرداری پیش فروش خودرو با ۲ هزار شاکی

لئو MX8 ایستا موتور ارس چه تفاوت‌هایی با نمونه چینی خود دارد؟ / بررسی تخصصی

اشکودا کوشاک زیر ذره‌بین / کراس‌اوور اروپایی ایمن و باکیفیت در بازار خودرو ایران




1 دیدگاه

  1. قطعا تکنولوژی خودرو مال آلمانه، دم مرسدس گرم، از یه موتور چهار سیلندر دو لیتری، ۶۷۱ اسب قدرت بدست میاره، دمش گرمممم

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

از کاغذ دیواری تا میز شام ؛ لوگوی شورولت از کجا آمده است؟

در میان لوگوی شرکت‌های مختلف خودروسازی، لوگوی شورولت یکی از ساده‌ترین لوگوها است. هر چند همین لوگوی ساده، نمادی...

پست‌های مرتبط