مشخصات فنی هیوندای سانتافه ۲۰۲۴ رسماً اعلام شد

از دست ندهید

مشخصات فنی هیوندای سانتافه ۲۰۲۴ بالاخره به‌طور رسمی اعلام شد. این شاسی بلند هیوندای قرار است با دو موتور ۱.۶ لیتری هیبریدی و پلاگین هیبریدی در بازار اروپا به فروش برسد. هیوندای دقایقی پیش اعلام کرد که نخستین نمونه‌های سانتافه در نیمه اول سال ۲۰۲۴ در بازار خودرو اروپا حضور خواهند داشت.

بیت‌ران – محمد فتح‌اللهی: هیوندای ماه گذشته نسل پنجم سانتافه جدید را معرفی کرد. اما مشخصاتی از این خودرو منتشر نشد. برخی از این جزئیات فنی این خودرو که تاکنون در دسترس نبوده‌اند، امروز با معرفی کامل هیوندای سانتافه جدید در کره در دسترس قرار گرفته‌اند.

سانتافه ۲۰۲۴ در نیمه اول سال آینده در اروپا و ایالات متحده به فروش می‌رسد. هیوندای برنامه دارد تا این خودرو را به طور رسمی در نمایشگاه خودرو لس‌آنجلس امسال رونمایی کند. اما هنوز مشخصات فنی هیوندای سانتافه جدید برای بازار بریتانیا اعلام نشده است.

مشخصات فنی هیوندای سانتافه ۲۰۲۴ برای بازار اروپا

البته هیوندای اعلام کرد که سانتافه در اروپا با دو موتور به دست مشتریانش خواهد رسید. نخستین گزینه یک موتور چهار سیلندر توربوشارژ ۱.۶ لیتری با تکنولوژی هیبرید خفیف است که توانی برابر با ۱۷۸ اسب بخار (۱۸۰ اسب بخار متریک) تولید می‌کند. گشتاور خروجی این موتور هم ۱۹۵ پوندفوت (۲۶۵ نیوتن‌متـر) است.

این موتور با جعبه‌دنده اتوماتیک شش سرعته به بازار می‌آید و قادر است در ۹.۵ ثانیه هیوندای سانتافه جدید را به سرعت صد کیلومتر در ساعت برساند.

مشخصات فنی هیوندای سانتافه ۲۰۲۴ رسماً اعلام شد

این کراس‌اوور کره‌ای همچنین دارای یک موتور پلاگین هیبرید ۱.۶ لیتری توربوشارژ است. این قوای محرکه ۱۵۸ اسب بخار (۱۶۰ اسب بخار متریک) قدرت در اختیار مالک خود قرار می‌دهد.

گشتاور این موتور پلاگین هیبریدی هم ۱۹۵ پوندفوت (۲۶۵ نیوتن‌متـر) اعلام شد. هیوندای دقایقی پیش در زمان رونمایی از این خودرو در کره اعلام کرد که این نسخه از سانتافه دارای گیربکس اتوماتیک شش سرعته است که توان را به تمامی چرخ‌های این خودرو منتقل می‌کند. نسخه پلاگین هیبریدی سانتافه برای دستیابی به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت نیاز به ۹.۱ ثانیه زمان دارد.

دیزاین هیوندای سانتافه جدید

هیوندای از طراحی جدید سه ردیف صندلی خود در بازار کره رونمایی کرد. هیوندای استراتژی طراحی غیر معمولی را با سانتافه جدید انتخاب کرد. سانتافه جدید نسبت به نسل قبلی خود بزرگ‌تر به نظر می‌رسد و این امکان را به سرنشینان خود می‌دهد که فضای بیشتری در اختیار داشته باشند.

فضای پا در ردیف دوم سانتافه جدید از ۲۰ میلیمتر به ۱۰۵۵ میلیمتر افزایش می‌یابد. ردیف سوم صندلی‌ها هم که فقط در نسخه‌های آمریکایی این خودرو وجود خواهد داشت، با ۱۵ میلیمتر افزایش، فضای پای بیشتری در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. حتی فضای سر سرنشینان ردیف سوم هم به اندازه ۶۹ میلیمتر افزایش یافت.

مشخصات فنی هیوندای سانتافه ۲۰۲۴ رسماً اعلام شد

این خودرو دارای ۷۲۵ لیتر فضای بار است که این فضا با تاشدن صندلی‌های هر دو ردیف دوم و سوم فوق‌العاده زیاد خواهد شد. (رقم دقیق اعلام نشد.)

در داخل خودرو هم نمایشگر منحنی جدید هیوندای را شاهد هستیم. این نمایشگر شامل یک کلاستر (جلو آمپر) و یک نمایشگر لمسی است که هر دو ابعادی معادل ۱۲.۳ اینچ دارند. هیوندای اعلام کرد که سرنشینان هر دو ردیف اول و دوم می‌توانند به فضای ذخیره‌سازی اطلاعات در سانتافه جدید دسترسی داشته‌باشند.

قابلیت ضدعفونی‌کردن در سانتافه جدید!

در داخل کابین همچنین دو پد شارژر بدون سیم تلفن همراه، یک صفحه ضدعفونی کننده UV-C، یک سیستم هشدار برای ایمنی سرنشینان عقب و مجموعه‌ای از سیستم‌های کمک راننده را شاهد هستیم.

شاید برای اولین بار باشد که امکان ضدعفونی کننده UV-C را در یک خودرو می‌شنویم. در واقع این تکنولوژی یک روش ضدعفونی کننده‌ای است که از نور فرابنفش برای غیر فعال‌کردن یا از بین بردن میکروارگانیسم‌ها و پاتوژن‌ها استفاده می‌کند. به‌طور کلی، ضدعفونی UV-C با استفاده از نور UV با طول موج کوتاه می‌تواند برای پاک‌کردن سطوح، هوا و حتی آب بسیار مفید و موثر باشد.

سانتافه جدید در اروپا با ۱۰ رنگ مختلف به بازار عرضه می‌شود تا بدنه جعبه‌ای آن را پوشش دهد. هیوندای هنوز قیمت نسل جدید سانتافه را اعلام نکرد. ضمن اینکه هنوز مشخصات فنی هیوندای سانتافه جدید برای بازار بریتانیا مشخص نیست. انتظار می‌رود که این اطلاعات در رونمایی رسمی سانتافه در نمایشگاه خودرو لس‌آنجلس مشخص شود.

بیشتر بخوانید:

کیا ریو جدید معرفی شد / مشخصات فنی و تصاویر

موتور V8 دوباره به مدل‌های C63 و E63 مرسدس بنز برمی‌گردد

لئو MX8 ایستا موتور ارس چه تفاوت‌هایی با نمونه چینی خود دارد؟ / بررسی تخصصی

اشکودا کوشاک زیر ذره‌بین / کراس‌اوور اروپایی ایمن و باکیفیت در بازار خودرو ایران

شرایط فروش سایپا ویژه منتخبین طرح جوانی جمعیت اعلام شد




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

از کاغذ دیواری تا میز شام ؛ لوگوی شورولت از کجا آمده است؟

در میان لوگوی شرکت‌های مختلف خودروسازی، لوگوی شورولت یکی از ساده‌ترین لوگوها است. هر چند همین لوگوی ساده، نمادی...

پست‌های مرتبط