مرسدس‌بنز AMG One به کلکسیون خودرو والتری بوتاس اضافه شد

از دست ندهید

والتری بوتاس راننده تیم فرمول یک Alfa Romeo مرسدس‌بنز AMG One خود را بالاخره پس از انتظاری طولانی دریافت کرد. والتری بوتاس پس از ۵ سال حضور در مرسدس، تیم خود را عوض کرد. اما این تغییر باعث نشد تا سفارش خرید مرسدس‌بنز AMG One خود را کنسل کند.

والتری بوتاس
والتری بوتاس

بیت‌ران – محمد فتح‌اللهی: والتری بوتاس ۳۳ ساله، یکی از فوق‌العاده‌ترین رانندگان مسابقات فرمول‌یک است. او در ۲۰۹ باری که پشت فرمان خودروهای فرمول‌یک مسابقات را آغاز کرد، ۱۰ بُرد، ۲۰ پل‌پوزیشن (حضور در رده اول استارت)، ۲ هت‌تریک، ۶۷ پودیوم (حضور در سکوی قهرمانی)، ۱۹ سریعترین دور و ۱۷۹۲ امتیاز را در مسابقات فرمول‌یک بدست آورد.

بوتاس پس از حضور در تیم فرمول‌یک مرسدس‌بنز و کسب ۲ عنوان نایب قهرمانی جهان با این تیم، برای فصل ۲۰۲۲ با تیم آلفارومئو قرارداد بست.

والتری بوتاس و مرسدس‌بنز AMG One

اما این راننده فنلاندی زمانی که در حال ترک تیم مرسدس‌بنز بود، قرارداد خرید مرسدس‌بنز AMG One خود را کنسل نکرد. چرا که فقط ۲۷۴ نفر دیگر در سراسر جهان شانس خرید این هایپرکار بنز را داشتند.

بوتاس ساعاتی پیش نخستین تصاویر از مرسدس‌بنز AMG One خود را در اکانت اینستاگرام خود منتشر کرد. البته این برای نخستین باری نیست که مرسدس AMG One به دست مشتریان این خودرو می‌رسد.

مرسدس‌بنز AMG One

هم تیمی سابق والتری بوتاس یعنی لوئیس همیلتون هم یکی از خریداران این خودرو بشمار می‌رود. علاوه‌بر بوتاس و همیلتون، نیکو روزبرگ راننده اسبق تیم مرسدس‌بنز هم منتظر تحویل کلید AMG One خود است.

به غیر از رانندگان فرمول‌یک، مانی خوشبین کارآفرین مشهور ایرانی هم در لیست خریداران AMG One حضور دارد که در ماه‌های آینده این خودرو را تحویل خواهد گرفت.

والتری بوتاس به غیر از AMG One خودروهایی نظیر Ferrari F8 Tributo، مک‌لارن ۶۷۵LT، فراری F40 و مرسدس بنز AMG GT Black Series را هم در گاراژ خود نگهداری می‌کند.

پروژه تولید مرسدس‌بنز AMG One

AMG One در سپتامبر سال ۲۰۱۷ به عنوان یک خودرو کانسپت رونمایی شد. اما تا آگوست ۲۰۲۲ خبری از تولید این خودرو نبود. به عنوان یک هایپرکار با موتور فرمول‌یک، موانع بسیاری در تولید این خودرو در سر راه مرسدس بنز وجود داشت.

از همین رو، برنامه تولید این خودرو فوق‌العاده بنز مرتباً عقب افتاد. اما مرسدس بنز بالاخره راه حل‌هایی را یافت تا موتور ۱.۶ لیتری V6 خودرو فرمول‌یک خود را در AMG One بکار بیاندازد.

یکی از مشکلاتی که در زمان تولید این خودرو وجود داشت، شرایط کارکرد درجا موتور فرمول‌یک این خودرو بود. مرسدس باید کاری می‌کرد که این موتور بجای کارکرد درجا در دور ۵۰۰۰ دور در دقیقه، این قوای محرکه مانند موتورهای عادی دیگر در دور ۱۲۰۰ درجا کار کند. علاوه بر این، رعایت مقررات سختگیرانه انتشار گازهای گلخانه‌ای هم برای این موتور بسیار دردسر ساز بود.

موتور V6 مرسدس بنز AMG One در عین کارایی فوق‌العاده بسیار شکننده است. بنز به تمامی خریداران این خودرو اعلام کرد که موتور این هایپرکار باید در هر ۵۰ هزا کیلومتر کاملاً بازبینی و بازسازی شود.

البته در دنیای واقعی این خودرو احتمالاً هیچ وقت توسط خریدارانش به چنین کیلومتری نخواهد رسید. چرا که مالکان این خودرو صبورانه منتشر افزایش قیمت آن در سالهای آتی هستند.

چرا که مرسدس بنز عنوان کرد دیگر هیچ وقت خودرویی با موتور فرمول‌یک نخواهد ساخت. به همین علت احتمالاً بسیاری از خریداران AMG One این خودرو را در گاراژهای لوکس تحت شدیدترین مراقب‌ها نگهداری خواهند کرد.

AMG One در خط تولیدهایی که مرسدس بنزهای معمولی مونتاژ می‌شوند، تولید نمی‌شود. این هایپرکار موتور وسط هیبرید به صورت کاملاً دست‌ساز در تأسیسات Coventry این برند در بریتانیا تولید می‌شود. موتور آن هم در کارخانه Brixworth بریتانیا در خط تولید حضور دارد.

پرفورمنس AMG One

با خروجی ترکیبی قدرت موتور ۱۰۴۹ اسب بخاری AMG One در ۱۱ هزار دور در دقیقه و گیربکس هفت سرعته اتوماتیک، می‌توان گفت که این خودرو یک هایپرکار معمولی نیست.

AMG One می‌تواند در ۲.۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد و در ۷ ثانیه سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت را پشت سر خواهد گذاشت.

جالب است بدانیم که ۱۵.۶ ثانیه پس از شروع حرکت این خودرو، AMG One به سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد و نهایتاً تا ۳۵۲ کیلومتر در ساعت سرعت‌گیری خواهد داشت. بدنیست بدانیم که AMG One در پیست مونزا ایتالیا ۱۵ ثانیه از فراری LaFerrai سریعتر است!

بیشتر بخوانید:

هزینه تولید خودرو دنا پلاس در ایران خودرو چقدر است؟

خودروهای وارداتی کارکرده از کدام برندها خواهند بود؟

چانگان UNI-V هیبرید سدان اختصاصی پارس خودرو / بررسی تخصصی

قیمت لاستیک خودرو در بازار / جدول قیمت به‌روز تیر ۱۴۰۲

شرکت مگاموتور با DAE چین همکار شد / شروع تغییرات در موتور خودروهای سایپا

واردات خودرو دست دوم / مهم اما بی تاثیر

مهلت واریز وجه متقاضیان خودرو‌های سایپا فقط برای طرح مادران تمدید شد

طرح جایگزینی خودروهای فرسوده‌و جزئیات جدید آن




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

سیل در کارخانه مدیران خودرو ؛ کدام خودروها غرق شدند؟

سیل در کارخانه مدیران خودرو محصولات ام وی ام و فونیکس را زیر آب برد. این اتفاق در منطقه...

پست‌های مرتبط