جایگزین پژو ۲۰۶ را بشناسید / خداحافظی با هاچ‌بک محبوب ایران خودرو

از دست ندهید

۲۴ بهمن ماه ایران خودرو اعلام کرد که می­‌خواهد برای همیشه تولید پژو ۲۰۶ را متوقف کند. جایگزین پژو ۲۰۶ در سبد تولیدات ایران خودرو هنوز مشخص نیست. از همین رو، برآن شدیم که به بررسی محصولاتی که احتمالاً جانشین این خودرو محبوب خواهند شد، بپردازیم.

بیت ران – رضانوروزی: اواخر بهمن ۱۴۰۱بود که ایران خودرو اعلام کرد در راستای سیاست­‌های فرمان هشت‌گانه رئیس جمهور، قصد دارد تولید پژو ۲۰۶ را برای همیشه متوقف کند.

از سال ۱۳۸۰ تا به امروز بیش از ۲۱ سال از شروع تولید پژو ۲۰۶ در ایران خودرو می­‌گذرد. این محصول تغییر تحول و پروژه‌­های زیادی را به خود دید که بسیاری از آنها اکنون مدعی میراث‌داری آن هستند.

پژو ۲۰۶ در ابتدا با یک موتور ۱۶۰۰ سی­‌سی ۱۶ سوپاپ به نام Tu5 و در سه تیپ به‌فروش رسید. این خودرو در ادامه با یک موتور ۱۴۰۰ سی­‌سی ۸ سوپاپ که Tu3 نام داشت در دو تیپ مختلف تولید شد.

تولید و فروش این تیپ­‌ها متناسب با شرایط در این ۲۱ سال تولید با کاستی­‌هایی همراه بود. ولی ایران خودرو عزم کرد کالبد قدیمی پژو ۲۰۶ را کنار بگذارد و با حذف آن، کلاس قیمتی بالاتری را جایگزین پژو ۲۰۶ کند.

اما این اتفاق و خالی بودن کلاس قیمتی این خودرو، می‌تواند برای رقبا فرصت­‌های فروش بسیار جذابی بسازد. از محصولات جایگزین و مدعی جانشینی پژو ۲۰۶، می‌توان به پژو ۲۰۷، رانا، کوئیک تیپ GX، کوئیک پلاس و R پلاس اتوماتیک، سایپا اطلس، MVM X22، سابپا پاژ، ایران خودرو TF21 و رنو ساندرو اشاره کرد.

پژو ۲۰۷

ایران خودرو در اواخر دهه‌­ی ۸۰ شمسی در راستای توسعه سبد خود، عرضه پژو ۲۰۶ پلاس که در سایت پژو برزیل فیس‌لیفت و تولید شد را در دستور کار قرار داد. این خودرو با نام پژو ۲۰۷ به کشورمان وارد و در ایران خودرو تولید شد.

اولین و مهم‌­ترین جایگزین پژو ۲۰۶، فیس‌­لیفت آن یعنی ۲۰۷ است که در حال حاضر در ۵ تیپ اصلی تولید می‌شود. البته که هر کدام از این تیپ‌ها، هر چند وقت یکبار به دلیل کمبود قطعه‌ کلاس جدیدی می­‌گیرند و نمی‌­توان آنچنان به امکانات و تجهیزات کاتالوگ­‌ها اعتماد کرد.

در حال حاضر پژو ۲۰۷ در ۵ تیپ با گیربکس دستی و اتوماتیک عرضه می­‌شود که به شرح ذیل است:

  • تیپ ۵
  • دستی سقف فلزی
  • دستی سقف شیشه‌­ای
  • اتوماتیک مولتی کالر (MC)
  • اتوماتیک ۶ سرعته با موتور Tu5+
بررسی و تست پژو ۲۰۷ مولتی کالر با گیربکس جدید شش سرعته اتوماتیک ایران خودرو
پژو ۲۰۷ اتوماتیک مولتی کالر (MC)
تیپ‌های مختلف پژو ۲۰۷ دنده‌ای

ایران خودرو در مدل دستی از موتور Tu5 و گیربکسی ۵ سرعته استفاده کرد که دارای دو سطح امکانات است. در تیپ ۵ که همان نسخه پایه محسوب می‌­شود، قرار است از داشبورد و قطعات دکوراتیو پژو ۲۰۶ استفاده شود.

از امکانات حداقلی مانند تهویه اتوماتیک، مدیاپلیر بدون مانتیور و آینه‌­های برقی هم قرار است در این خودرو استفاده شود. این تیپ فقط مورد پسند افرادی است که همان داشبورد قدیمی ۲۰۶ را می‌پسندند.

پژو ۲۰۷ دستی تیپ فول، در دو مدل سقف فلزی و شیشه‌­ای عرضه شد. از داشبورد و قطعات دکوراتیو همیشگی ۲۰۷ نیز در داخل کابین آن استفاده شد.

نسخه فول علاوه بر امکانات نسخه پایه، دارای آپشن‌هایی مانند مالتی‌­مدیا با مانتیور ۷ اینچی، کلیدهای کنترلی روی فرمان (MFC)، ترمز EBD، کروز کنترل (در برخی تیپ­‌ها)، فرمان برقی (در برخی تیپ­‌ها) و ترمز کاسه‌ای چرخ­‌های عقب (در برخی تیپ­‌ها) است.

البته اینکه شما در هنگام خرید از خودروساز در قالب طرح­های فروش فوق­‌العاده و پیش‌­فروش و حتی بورس کالا چه خودرویی با چه امکاناتی و تحت عنوان چه تیپی تحویل خواهید گرفت، صرفا به شانش شما بستگی دارد.

تیپ‌های مختلف پژو ۲۰۷ اتوماتیک

نسخه دنده اتوماتیک پژو ۲۰۷ البته که چندسالی است جایگزین پژو ۲۰۶ تیپ ۶ یا همان اتوماتیک شد. اما به دلیل تغییر در گیربکس­ می­‌توان آن را محصولی متفاوت دانست.

پژو ۲۰۷ اتوماتیک در حال حاضر در سه مدل سقف فلزی معمولی، سقف فلزی با تریم دو رنگ که با نام (MC) مخفف کلمه Multi-color شناخته می‌­شود و مدل سقف شیشه­‌ای تولید و عرضه می­‌گردد.

۲۰۷ اتوماتیک از یک موتور Tu5+ بهره می‌برد که نسخه بروز موتور Tu5 است. این قوای محرکه از سامانه زمان­بندی متغیر سوپاپ­ها بهره می‌­برد و بدین ترتیب نمودار گشتاور با ثبات و پیوسته­‌تری دارد. این موتور که از پمپ روغن متغیر نیز استفاده می­‌کند، توانایی تولید ۱۱۳ اسب­ بخار قدرت و ۱۴۴ نیوتن­‌متر گشتاور را دارد.

پژو 207 سقف شیشه ای
جایگزین پژو ۲۰۶ / پژو ۲۰۷ دستی – اتوماتیک سقف شیشه‌­ای
گیربکس پژو ۲۰۷ اتوماتیک

گیربکس ۲۰۷ اتوماتیک در حال حاضر از دو شرکت چینی DAE و لندای موتورز که هر دو یک گیربکس ۶ سرعته­ مشترک و با دانش طراحی هیوندایی تولید می‌­کنند، تامین می‌­شود.

این گیربکس در مقابل جعبه‌دنده ۴ سرعته قدیمی ZF که روی ۲۰۶ تیپ ۶ و ۲۰۷­های اتوماتیک مدل ۱۳۹۹ به قبل نصب شد، ضرایب بهتری دارد و بدون تقه است. استفاده از این گیربکس به دلیل دورهای پایین­‌تر باعث کاهش مصرف سوخت و استهلاک موتور نیز شد.

امکانات ۲۰۷ اتوماتیک با نسخه فول دستی برابر است. هرآنچه در تیپ­‌های مختلف مدل دستی حذف شد، فعلا در مدل اتوماتیک وجود دارد.

به دلیل تغییرات قیمت لحظه‌‌ای تمامی کالاها و خدمات از جمله خودرو بررسی قیمت آنها نهایتا یک هفته‌­ای اعتبار خواهد داشت. لذا در قیاس قیمتی، از معیار مقایسه با تیپ­های مختلف پژو ۲۰۶ استفاده خواهد شد.

از نظر قیمتی تیپ­‌های مختلف ۲۰۷ در حدود ۲۰ درصد گران­تر از­ تیپ­های معادل ۲۰۶ بوده و در کلاس قیمتی بالاتری قرار می‌گیرند. در حال حاضر ارزان­ترین تیپ موجود در بازار، پژو ۲۰۷ دستی فرمان هیدرولیک با اکسل عقب کاسه‌­ای است که ۷۸۰ میلیون تومان قیمت دارد. ۲۰۷ اتوماتیک سقف شیشه‌­ای شش سرعته نیز ۱ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان قیمت دارد.

بیشتر بخوانید:

جایگزین پژو ۲۰۶ از سوی ایران خودرو اعلام شد / دلایل توقف تولید پژو ۲۰۶

پژو ۲۰۷ مولتی کالر تست شد؛ مسخره اما چابک!

ایران خودرو رانا

همچنان که بیان شد، رانا حاصل یک سیاست دولتی بود. اما بعد از شکست پروژه صادرات آن، در سال ۱۳۹۱ ایران خودرو تصمیم به عرضه داخلی این خودرو گرفت.

در سال ۹۹ نیز ایران خودرو یک فیس لیفت جزئی روی آن انجام داد و لقب پلاس را به نامش افزود. رانا در دو تیپ ذیل تولید می شود:

  • سقف فلزی با موتور Tu5 و گیربکس پنج سرعته دستی
  • سقف شیشه­ای با موتور +Tu5 و گیربکس شش سرعته دستی
تست رانا پلاس
جایگزین پژو ۲۰۶ / رانا پلاس معمولی‌

رانا پلاس سقف فلزی با موتور Tu5 و گیربکس پنج سرعته دستی BE1 عرضه می‌­شود. از امکانات این خودرو می‌توان به کلیدهای کنترلی روی فرمان (MFC)، سیستم روشنایی ترک خودرو (Follow Me Home) و مجموعه داشبورد جدید نسبت به رانای معمولی اشاره کرد.

اما رانا پلاس سقف شیشه­‌ای با موتور +Tu5 عرضه و از گیربکس جدید شش سرعته دستی ایران­‌خودرو بهره‌می­‌برد. این قوای محرکه از لحاظ عملکردی بهبود قابل ملاحظه­‌ای نسبت به رانا پلاس معمولی دارد.

رانا پلاس سقف شیشه‌­ای نسبت به رانا پلاس از امکانات بیشتری نیز برخوردار است. از جمله امکانات این خودرو می‌توان به فرمان برقی، آنتن اکتیو و کروز کنترل اشاره کرد.

تست رانا پلاس
داخل رانا پلاس معمولی

رانا پلاس و رانا پلاس سقف شیشه­‌ای در رنج قیمتی حدود ۱۰ درصد پایین­تر از پژو ۲۰۶ تیپ ۵ در بازار قرار می­‌گیرند. در حال حاضر رانا پلاس سقف فلزی برچسب قیمتی ۵۶۱ میلیونی دارد. قیمت رانا پلاس شش دنده سقف شیشه‌­ای هم ۶۱۵ میلیون به مشتریان اعلام می­‌شود.

بیشتر بخوانید:

تست خودرو رانا پلاس / رانا پلاس یا رانا پلاس سقف شیشه‌ای

اینجا فیلم کامل تست‌های بیت ران را تماشا کنید:
تست و بررسی وحشتناک دنا توربو اسپرت تا حد مرگ
 تست دنا جوانان با موتور EFP
همه چیز درباره پژو ۲۰۷ مولتی کالر؛ آیا ارزش خرید دارد؟
ساینا اس سایپا تست و بررسی شد؛ نرم، تنبل و خوش اشتها!
تست و بررسی دنا پلاس توربو اتوماتیک
تیبا سایپا را دقیق بشناسید
تست خودرو رانا پلاس / رانا پلاس یا رانا پلاس سقف شیشه‌ای
سمند سورن پلاس تست شد؛ شتاب خوب و دیگر هیچ
رازهای پژو پارس با موتور جدید؛ تست پرشیا زیر فشار
سیر تا پیاز خودرو شاهین سایپا در تست فنی 
کوئیک تیپ GX

سایپا کوئیک GX محصولی است که از یک پیشرانه ۸ سوپاپ ۱۵۰۰ سی­‌سی قدیمی که به تازگی کمی بروز شد و نام M15 GSI را به خود گرفت، بهره می‌برد.

گیربکس آن یک گیربکس ۵ سرعتی است و از برخی آپشن­‌ها مانند کلیدهای کنترلی روی فرمان (MFC) ، صندلی‌­های با روکش چرم، سیستم مالتی مدیا، سیستم نمایش کنترل فشار باد تایرها و اتولایت بهره می­‌برد.

کوییک اس / کوییک S
جایگزین پژو ۲۰۶ / سایپا کوئیک GX

این تیپ کوئیک بهمن ماه با تحویل شش ماهه به مشتریان تحویل شد. اولین سری از این تیپ کوئیک را مردادماه ۱۴۰۲ در بازار خواهیم دید.

تیپ GX در واقع تیپ فول تیپ S با تغییرات جزئی است. اما با توجه به سیاست­های قبلی سایپا در قیمت­‌گذاری، احتمالا در قیمت کارخانه تیپ GX، پانزده درصد نسبت به تیپ S گران­تر خواهد خورد.

البته در بازار این اختلاف قیمت احتمالا بیش از ۱۰ درصد نخواهد بود. در حال حاضر کوئیک S در بازار ۳۹۴ میلیون تومان قیمت دارد. کوئیک در واقع رقیب ۲۰۶ تیپ ۲ محسوب می­‌شد. این خودرو در حال حاضر با توقف تولید ۲۰۶ تیپ ۲ و بهبودهایی که در تیپ GX کوئیک انجام گرفت، بازار ۲۰۶ تیپ ۲ را تصاحب کرد.

کوییک GX
سایپا کوئیک GX
کوئیک پلاس و R پلاس اتوماتیک

کوییک پلاس اتوماتیک در حال حاضر با همان موتور بسیار قدیمی ۸ سوپاپ ۱۵۰۰ سی­‌سی با نام M15 و گیربکس CVT ساخت شرکت پانچ بلژیک تولید می­‌شود.

کوئیک پلاس اتوماتیک با آپشن­‌هایی همچون دریچه گاز برقی، فرمان برقی، Keyless Starter، مولتی مدیا، دوربین عقب، سیستم نمایش کنترل فشار باد تایرها و اتولایت که در بازار ما مورد پسند است، عرضه می‌­شود.

این خودرو در حال حاضر برچسب قیمتی ۵۳۰ میلیونی در بازار خودنمایی می‌­کند که البته همچنان از ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۱۴۰۱ حدود ۱۰۰ میلیون تومان ارزان­تر است.

به این خودرو می­توان به عنوان یک گزینه مناسب که استهلاک معقولی دارد نگاه کرد. مدل R پلاس نیز تنها دارای ترکیب دو رنگ بدنه است که در صورت علاقه‌­مندی می‌­تواند تنوع بیشتری در انتخاب رنگ خودرو ایجاد کند.

کوییک اس
جایگزین پژو ۲۰۶ / کوئیک اتوماتیک دو رنگ
بیشتر بخوانید:

مشتریان سایپا بخوانند؛ تجهیزات و آپشن‌های جدید خودرو کوئیک پلاس اتوماتیک

MVM X22

MVM X22 محصول کمپانی چری چین و مونتاژ گروه مدیران خودرو در حال حاضر در سه تیپ مختلف تولید می­‌شود:

  • دنده­ای (اسپرت) EX
  • اتوماتیک (اسپرت) EX
  • ام وی ام X22 پرو

ام وی ام X22 دنده‌­ای EX (اسپرت) و اتوماتیک EX (اسپرت) هر دو از یک موتور ۱۴۹۷ سی­‌سی ۴ سیلندر خطی بهره‌مند هستند که قدرت نه چندان مناسب ۱۰۵ اسب‌­بخار و ۱۳۵ نیوتون­‌متر گشتاور را تولید می‌کند.

این قدرت اصلا برای جسه ۱۲۵۰ کیلوگرمی آن کافی نیست و شما را با یک خودوری تنبل طرف می­‌سازد. کما اینکه در نسخه اتوماتیک، این موضوع تشدید می­‌شود.

البته نکته­‌ای که در گیربکس دستی وجود دارد انتخاب صحیح ضرایب دنده است. شما حتی در دنده ۳ نیز در دور موتورهای زیر ۲۰۰۰ دور و در سطح صاف دنده مرده را تجربه نخواهید کرد که نکته‌­ی مناسبی است.

گیربکس نسخه اتوماتیک CVT است که توانایی شبیه سازی ۹ دنده را به صورت مصنوعی دارد. در بحث امکانات نسخه دستی و اتوماتیک تفاوتی با یکدیگر ندارند و از امکاناتی همچون کروز کنترل، TPMS و سیستم­‌های کمکی ترمز ESP، TCS، HAC و EBA و مالتی­‌مدیا با مانتیور ۸ اینچی می‌توان در این خودرو اشاره کرد.

"<yoastmark

ام‌وی‌ام X22 پرو

ام وی ام X22 پرو دارای موتوری سه سلیندر با حجم دقیق ۹۹۷ سی­‌سی است. گیربکس این خودرو نیز همان نمونه CVT است که توانایی شبیه سازی ۹ دنده را دارد.

این موتور توانایی تولید ۱۰۲ اسب­‌بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتون­‌متر گشتاور را دارد که نسبت به موتور ۱.۵ لیتری EX بهبود مناسبی را با حجم­ کمتر ارائه می­‌دهد.

X22 پرو به عنوان یک گزینه جایگزین پژو ۲۰۶ نسبت به مدل EX از لحاظ امکانات تغییر چندانی ندارد و صرفا فرمان برقی و اتوهلد به لیست امکانات آن افزوده شده­‌است. همچنین تغییر طراحی جلوی خودرو نیز تنها تغییر طراحی ظاهری این محصول محسوب می­‌شود.

"<yoastmark

در حال حاضر ام وی ام X22 از ۹۰۰ میلیون تا ۱ میلیارد و ۱۶۰ میلیون و در سه تیپ اعلامی در بازار خودرو قابل خرید است.

بیشتر بخوانید:

ام وی ام X22 پرو را بشناسید؛ بررسی مشخصات فنی و ظاهری خودرو

سایپا اطلس

متاسفانه سایپا با وجود ساختار، قوای محرکه­ و طراحی قدیمی پلتفرم X200، همچنان خیال توقف تولید آن را ندارد. به تازگی محصول جدید و جایگزین خانواده کوئیک را معرفی کرد که در سال ۱۴۰۲ به بازار می‌آید.

سایپا اطلس
جایگزین پژو ۲۰۶ / سایپا اطلس

سایپا اطلس به عنوان یک گزینه جایگزین پژو ۲۰۶ در واقع همان کوئیک با تغییرات جزئی و امکانات بیشتر است. این خودرو در نسخه فول، امکاناتی در سطح کوئیک پلاس اتوماتیک به همراه سانروف و رنگ­‌های متنوع خواهد داشت.

این خودرو طبق اعلام سایپا در دو مدل دستی و اتوماتیک در زمستان ۱۴۰۲ به بازار می‌آید. همچنین اطلس از پیشرانه‌ا­­ی مشابه کوئیک تیپ GX استفاده خواهد کرد.

در مورد قیمت این محصول نیز احتمالا در نسخه فول دستی نزدیک به ۱۵ درصد از کوئیک تیپ GX و در مدل اتوماتیک نیز ۱۵ درصد از کوئیک پلاس انوماتیک گران­تر خواهد بود.

سایپا اطلس
سایپا اطلس
بیشتر بخوانید:

تصاویر سایپا اطلس + فیلم ویژگی‌های خودرو و زمان تولید انبوه

ایران خودرو TF21 

ایران خودرو TF21 محصول جدیدی از این خودروساز است که بر پایه­‌ی پلتفرم IKP01 طراحی شد. TF21 یک هاچبک کراس با پلتفرمی به‌روز است.

طبق اعلام ایران خودرو در ابتدای عرضه این خودرو که احتمالا بهار ۱۴۰۳ خواهد بود، با قوای محرکه­‌ای مشابه پژو ۲۰۷ به دست مشتریانش خواهد رسید.

TF21 در ادامه قرار است با خانواده موتور سه سیلندر جدید ایران خودرو عرضه شود. هنوز جزئیات بیشتری از این پروژه اعلام نشده است.

ایران خودرو در مراسم رونمایی از کانسپت این محصول از برنامه خود بر جایگزینی TF21 به جای پژو ۲۰۷ خبر داد. البته به نظر نمی‌رسد این اتفاق تا سه سال آینده امکان تحقق کامل داشته باشد.

TF21 ایران خودرو
جایگزین پژو ۲۰۶ / TF21 ایران خودرو
TF21 ایران خودرو / نمای داخلی
TF21 ایران خودرو / نمای داخلی
بیشتر بخوانید:

TF21 ایران خودرو رسماً رونمایی شد / مشخصات فنی و تصاویر

TF21 ایران خودرو فیس‌لیفت MG3 نسل دوم است / بررسی همسانی TF21 و MG3

محصول مشترک ایران خودرو و سایپا 

در نمایشگاه تحول صنعت خودرو که در شهریور ۱۴۰۱ برگزار شد، ایران خودرو و سایپا هر دو محصولی بر یک پلتفرمی مشترک با طراحی بدنه‌ه­ای متفاوت در نسخه یک به یک و اولیه به نمایش گذاشتند.

گفته‌می­‌شد اولین محصول همکاری این دو خودروساز است. این محصول که در سایپا به نام “پاژ” نام­گذاری و در ایران خودرو هنوز بدون نام است، بر پایه کری‌اور چند پلتفرم کلاس A خودروسازان مطرحی همچون رنو، هیوندای و فورد شکل گرفته‌است.

البته محصولاتی که بر پایه این پلتفرم‌ها تولید شدند، همگی در بازارهای درحال توسعه با قوانین ضعیف ایمنی عرضه­ و اکثرا مانند رنو کوئید، توانایی اخذ حتی یک ستاره ایمنی اروپا را نیز ندارند.

پاژ، خودرو اقتصادی سایپا
پاژ، خودرو اقتصادی سایپا
پاژ، خودرو اقتصادی سایپا
جایگزین پژو ۲۰۶ / پاژ، خودرو اقتصادی سایپا

ایران خودرو در نظر دارد در این محصول از نسخه پایه خانواده موتور سه سیلندر خود بهره ببرد. ولی سایپا که برای محصولات جاری خود نیز مشکل موتور دارد، هنوز هیچ موتوری را برای این محصول معرفی نکرده است. باید منتظر ماند و دید که سرانجام این پروژه به کجا خواهد رسید.

بیشتر بخوانید:

پاژ؛ خودرو اقتصادی سایپا با موتور ایران خودرو / بررسی فنی و زمان عرضه

رنو ساندرو

بیش از دو سال از توقف تولید رنو ساندرو می­‌گذرد. اما به دلیل وجود برخی نمونه‌­های صفر کیلومتر می­‌تواند گزینه‌­ای نه چندان مناسب به دلیل ابطال گارانتی و مشکلات نگهداری که با خواب طولانی مدت برای خودرو امکان وقوع دارد، باشد.

اما در صورت عرضه خودروهای وارداتی که ساندرو نیز یکی از گزینه­‌های احتمالی است، می‌توان در نسخه پایه به عنوان یک گزینه جایگزین پژو ۲۰۶ در کلاس قیمتی ۲۰۷ به آن توجه کرد. البته که همه چیز بستگی به قوانین، شرایط و زمان عرضه بستگی دارد.

رنو ساندرو
جایگزین پژو ۲۰۶/ رنو ساندرو
­جمع بندی

در باب خودروهای جایگزین پژو ۲۰۶ گزینه­‌ها را مطرح و به تفصیل به بررسی آن­ها پرداختیم. در پایان می­‌توان گفت برای سلایق مختلف گزینه­‌های نسبتا مختلفی وجود دارد. هرچند که بازار تشنه خودرو ایران همواره از تنوع پایینی در محصولات کلاس قیمتی یکسان رنج می‌برد.

اینجا فیلم کامل تست‌های بیت ران را تماشا کنید:
تست و بررسی وحشتناک دنا توربو اسپرت تا حد مرگ
 تست دنا جوانان با موتور EFP
همه چیز درباره پژو ۲۰۷ مولتی کالر؛ آیا ارزش خرید دارد؟
ساینا اس سایپا تست و بررسی شد؛ نرم، تنبل و خوش اشتها!
تست و بررسی دنا پلاس توربو اتوماتیک
تیبا سایپا را دقیق بشناسید
تست خودرو رانا پلاس / رانا پلاس یا رانا پلاس سقف شیشه‌ای
سمند سورن پلاس تست شد؛ شتاب خوب و دیگر هیچ
رازهای پژو پارس با موتور جدید؛ تست پرشیا زیر فشار
سیر تا پیاز خودرو شاهین سایپا در تست فنی 



1 دیدگاه

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

سیل در کارخانه مدیران خودرو ؛ کدام خودروها غرق شدند؟

سیل در کارخانه مدیران خودرو محصولات ام وی ام و فونیکس را زیر آب برد. این اتفاق در منطقه...

پست‌های مرتبط