دبیر انجمن صنعت موتورسیکلت با بیان اینکه توقف تولید هوندا ۱۲۵ از اهداف انجمن است، اعلام کرد: نود درصد از کاربری موتورسیکلت کشور تجاری و وسیله امرار معاش است.
بیت ران – بهمن ضیا مقدم دبیر انجمن صنعت موتورسیکلت در گفت و گو با بیت ران توقف تولید هوندا ۱۲۵ را از اهداف انجمن دانست.
توقف تولید هوندا ۱۲۵
ضیاءمقدم درباره توقف تولید هوندا ۱۲۵ گفت: “یکی از اهداف انجمن صنعت موتورسیکلت، توقف تولید موتورسیکلت های طرح هوندا و جایگزینی موتورسیکلت های جدیدتر است. اما با در نظر کرفتن شرایط اقتصادی و کاهش قدرت خردید مردم و محدودیت های ارتباطی با کمپانی های خارجی ناشی از تحمیل تحریم های ظالمانه و قوانین دست و پا گیر تولید، چگونه می توانیم موتورسیکلت های روز را تولید کنیم؟”
ضیا مقدم ادامه داد: “حدود ۷۰ درصد تولید موتورسیکلت در کل کشور مربوط به موتورسیکلت های طرح هوندا ۱۲۵ است.”
نود درصد از کاربری موتورسیکلت در کشور به صورت تجاری و وسیله امرار معاش است
دبیر انجمن صنعت موتورسیکلت با تاکید بر بالا بودن قیمت موتورسیکلت در بازار این روزها، افزود: “با توجه به اینکه حدود نود درصد از کاربری موتورسیکلت در کشور به صورت تجاری و وسیله امرار معاش برخی از اقشار ضعیف است، چگونه می توان فردی که چندین سال پیش موتورسیکلتی را دو میلیون تومان خریده و مشغول امرار معاش با آن است را قانع کرد تا یک موتورسیکلت صفر کیلومتر طرح هوندا سی میلیون تومانی بخرد؟”
وی ادامه داد: “همچنین دولت باید تسهیلاتی را فراهم کند که قشر زحمت کش و فقیری که از این وسیله برای امرار معاش استفاده می کنند، بتوانند موتورسیکلت های جدید انژکتوری را که راندمان بالاتر و آلایندگی کمتری دارد خریداری کنند.”
او تاکید کرد: “با اینکه موتورسیکلت های تولید داخلی دارای استانداردهای بیست و هفت گانه تعیین شده از سوی سازمان ملی استاندارد و سازمان حفاظت محیط زیست هستند ولی همانطور که عرض کردم به دلیل نبود امکان ارتباط با منابع تامین و کمپانی های مطرح آسیایی و اروپایی امکان ورود موتورسیکلت های روز دنیا میسر نیست.”
بیشتر بخوانید:
من 125 سوار هستم انجمن صنعت موتور سیکلت بیاد یه موتور هم قیمت هوندا بزنه با امکانات بهتر همه میرن اونو میخرن نه اینکه با این گرونه مردمو تو هچل بندازه