آزمایش فنی اسکوتر SYM فیدل۳ ؛آیا این طرح وسپا ارزش خرید دارد؟

از دست ندهید

کلاس اسکوتر در موتورسیکلت ها به تازگی در ایران محبوب شده است. سهولت استفاده و استهلاک پایین از جمله دلایل این محبوبیت هستند. در آزمایش فنی اسکوتر SYM فیدل۳ قیمت و مزایا و معایب آن را بررسی می کنیم.

بیت ران – مجتبی اسماعیلی: برند SYM که این روزها بیشتر در خیابان ها خودنمایی می کنند، اصالتی تایوانی دارد و در چین و ویتنام هم تولید می شود.

این برند کیفیتی مطلوب، قیمتی مناسب و استهلاک پایینی دارد.

فیدل ۳ یکی از محصولات این شرکت است که از سال ۱۳۹۸ در ایران هم عرضه شده و ظاهری شبیه به وسپا دارد.

طراحی کلاسیک و اصولی شرکت وسپا باعث شده تا بیشتر برندهای موتورسیکلت سازی، یک محصول شبیه آن را در سبد خود داشته باشند.

طراحی ظاهری
آزمایش فنی اسکوتر SYM فیدل3
اسکوتر SYM فیدل۳

هر چند طراحی ظاهری فیدل ۳ یک کپی کاری از وسپا است، اما اصولی و زیبا طراحی شده است و در بین طرح وسپاهای دیگر هویت خود را دارد.

کیفیت و تنوع رنگ آن هم خوب است و تقریبا در تمام رنگ ها پیدا می شود.

به کارگیری دیلایت در نورپردازی قسمت جلو، آن را درخشان تر نشان می دهد.

مشخصات فنی و تجهیزات

آزمایش فنی اسکوتر SYM فیدل3

این اسکوتر از یک پیشرانه ۱۷۰ سی سی هوا خنک استفاده می کند.

این پیشرانه چهار سوپاپ است، مصرف سوخت کمی دارد و توانسته استاندارد یورو ۴ را پاس کند.

قدرت فیدل۳ دوازده اسب بخار و گشتاور آن دوازده و نیم نیوتون متر است که اعدادی ایده آل برای این اسکوتر ۱۱۷ کیلوگرمی هستند.

این قدرت از طریق یک گیربکس CVT ( تسمه ای) به چرخ عقب منتقل می شود.

این اسکوتر مجهز به ترمز دیسکی در هر دو چرخ و سیستم کمکی CBS (همگام) است.

آزمون راندن و کیفیت سواری

آزمایش فنی اسکوتر SYM فیدل3

با گرفتن اهرم ترمز و فشردن دکمه استارت، پیشرانه با صدا و لرزش نسبتا کمی روشن می شود.

با چرخاندن دسته گاز، وسیله با تاخیری نسبی از زمین کنده می شود و با شتاب خوبی به راحتی تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت سرعت می گیرد.

عملکرد ترمزها قابل قبول است؛ شما را درجا و بدون کمترین انحرافی متوقف می کند و در این زمینه با اختلاف بر سایر اسکوترهای هم کلاس خود برتری دارد.

در آزمایش فنی SYM فیدل۳ باید گفت سواری این اسکوتر نسبتا خشک است (نسبت به وسپا و هوندا کلیک) اما هندلینگ و پایداری قابل قبولی دارد.

معایب و مزایا

شروع حرکت با این اسکوتر تاخیر بیشتری نسبت به هم کلاس های خود دارد، اما وقتی روی دور بیفتد عملکردی روان دارد و در ترافیک هم مانورپذیری خوب و مطمئنی از آن می بینید.

سایز لاستیک های کوچک (دوازده اینچی) آن باعث می شود راحت تر سر بخورید و دست اندازها را هم بیشتر حس می کنید.

یکی دیگر از معایب این اسکوتر سبک بودن بیش از حد کله آن است، که در هنگام شروع حرکت به دلیل قدرت بالا باعث می شود سر موتور دائما در دستان شما تکان بخورد و گاهی بلند شود که حس کنترل نداشتن را القا می کند، اما پس از مدتی رانندگی قلق آن دست تان می آید و کنترل آن راحت تر می شود.

شتاب آن در صورت دو ترک بودن هم قابل قبول است و شما را قال نمی گذارد، اما به دلیل ارتفاع پایین این اسکوتر، کف آن در دست اندازها به زمین می گیرد.

البته موارد بالا خاص این اسکوتر نیست و تمام اسکوترهای چرخ کوچک، به این معضل دچار هستند.

به طور کلی این اسکوتر عملکردی قابل قبول در شهر و اتوبان دارد و تقریبا هیچ جا شما را از خرید خودش پشیمان نمی کند.

آزمایش فنی اسکوتر SYM فیدل3

گنجایش باک این اسکوتر شش لیتر است و شما با یک باک پر و سرعت هفتاد کیلومتر بر ساعت می توانید بیش از ۳۰۰ کیلومتر را با آن طی کنید.

قیمت اسکوتر SYM فیدل۳ در شهریور ماه ۱۴۰۰ حدود ۵۵ میلیون تومان است، که کاملا ارزنده است.

قیمت لوازم یدکی آن نسبتا بالا (ارزان تر از هوندا کلیک و وسپا VXL) اما کم استهلاک است.

بیشتر بخوانید:

بررسی اسکوتر SYM J200 + قیمت و هزینه سرویس های دوره ای این موتورسیکلت

موتورسیکلت SYM ؛ ظهور برند جدید موتورسیکلت در بازار ایران

اسکوتر گالکسی j200 ناموجود شد + قیمت بازار و معایب و مزایا

محصولات جدید ایران دوچرخ + ایران دوچرخ احیا می شود

آزمایش هوندا کلیک ۱۵۰ + قیمت لوازم یدکی




2 دیدگاه

  1. اولا که قیمت قطعاتش الان از‌کلیک و بقیه موتورها بالاتر رفته به طور مثال تسمه اش الان حدود یک تومنه ولی کلیک ۵۰۰ تومن
    بسیار موتور پر استهلاکیه چون تسمه و سیستم کلاجش باید ۱۰۰۰۰ تا عوض بشه ولی کلیک روی ۲۵۰۰۰ تاست
    قیمتش هم الان حدود ۶۰ تومنه که اصلا ارزش خرید نداره
    ترمز cbs هم نداره
    یه موتور بگیرید تست کنید نه اینکه مطالب رو از جای دیگه کپی کنید

  2. برادر عزیز شما با کلیک اصلی اگر مقایسه میکنید ،کلیک اصلی الان ۱۶۰میلیون .ولی فیدل با ۸۰میلیون نه تنها از کلیک بلکه از تمام طرح کلیک و کپی موتورهای چینی سر و بهتره چون موتورش تایوانی هستش

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط