با قوی ترین موتور برقی کشور آشنا شوید + یک موتورسیکلت تمام ساخت داخل

از دست ندهید

قوی‌ترین موتور برقی کشور تماما ساخت داخل است. این موتورسیکلت برقی که ساخت یک شرکت دانش بنیان است چه ویژگی هایی دارد و چگونه رقبای خارجی را کنار زده است؟

بیت ران – مجتبی اسماعیلی: وقتی نام موتورسیکلت برقی به میان می‌آید به ناگاه یاد پیمایش کم، شتاب و سرعت پایین و ناکارآمد بودن می افتیم.

چرا که موتور سیکلت های برقی عرضه شده در کشور تماما از برندهای متفرقه و گمنام چینی هستند که خریدار را حسابی پشیمان می‌کنند و در بهترین حالت می‌توانند یک اسباب بازی برای سرگرمی تلقی شوند.

اما یک شرکت ایرانی موفق شده موتورسیکلت هایی بسازد که به هیچ وجه ظاهر موتورسیکلت های برقی موجود در بازار را ندارند و با طراحی کاملا اسپرت می توانند بدون هیچ صدایی با سرعت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت از کنارتان عبور کنند!

شرکت فن گستران خودروی توسن که شرکتی دانش بنیان است با به کار گیری دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف توانسته قوی ترین موتور برقی کشور را تولید کند.

بیشتر سرعت ۱۱۰ تا ۱۸۰ کیلومتری، قابلیت پیمایش از هشتاد تا ۲۴۰ کیلومتر، شتاب صفر تا صد زیر شش ثانیه و از همه مهم تر ساخت داخل بودن تمام این موتور سیکلت ها ویژگی های منحصر به فرد آن ها است.

اما این موتورسیکلت ها چقدر قابل اطمینان هستند؟

رضا کاویانی مدیر فروش شرکت توسن موتور به بیت ران گفت:” با بررسی اشکالات موتورسیکلت‌های برقی موجود و دردسرهای آن ها تلاش کردیم تا با مزیت های رقابتی موتورسیکلت های برقی با کیفیت، با دوام و همچنین دارای خدمات پس از فروش مناسب را تولید و به بازار عرضه کنیم.

موتورسیکلت های ما در حال حاضر به کشورهای دوبی، سوریه و عراق صادر هم می شوند و با پلاک آن کشورها در حال تردد هستند.

حمل بار با قابلیت شیب روی با وزن ۲۷۰ کیلوگرم، زمان کوتاه شارژ یک ساعته با فست شارژ، قابلیت دیاگ انلاین بوسیله اتصال موتور به موبایل، هوشمند بودن وسیله، شتاب و سرعت بالا، عمر بالای باتری ها و استفاده از باتری های لیتیوم یونی هوشمند به جای باتری های سربی اسیدی مرسوم از مهم ترین مزایای محصولات تولیدی این شرکت است.”

رضا کاویانی افزود: ” ما بعنوان تولید کننده پک‌های باتری امکان سرویس باتری ها بعد از اتمام عمر مفید آن ها را هم برای خریداران مهیا کرده ایم.”

اما قوی ترین موتورسیکلت برقی کشور چه ویژگی هایی دارد؟

"قوی

توسن SR13 در حال حاضر قوی ترین موتور برقی کشور است.

این موتورسیکلت با بهره گیری از یک الکتروموتور ساخت داخل قدرتی معادل بیست و یک وات ( ۲۸.۵ اسب بخار) را تولید می کند!

حداکثر سرعت ۱۴۰ کیلومتری، پیمایش ۱۰۰ کیلومتری با یک بار شارژ و طراحی اسپرت مشابه با کاوازاکی نینجا از مزایای این وسیله است.

البته ظاهرا هنوز این محصول وارد بازار نشده است.

 نسخه قوی تر با کد SRS با قدرت پنجاه کیلووات (شصت و هشت اسب بخار) و بیشترین سرعت  ۱۸۰ کیلومتری هم توسط این شرکت تولید شده که در حال گذراندن آزمایش های فنی است.

توسن SR7 که وارد بازار هم شده است می تواند با حداکثر سرعت ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت مسافت هشتاد تا ۲۴۰ کیلومتر را پیمایش داشته باشد.

قوی ترین موتور برقی کشور با برق شهری شارژ شده و تنها به سه ساعت زمان برای شارژ کامل نیاز دارد که این زمان در صورت استفاده از ایستگاه های شارژ سریع به یک ساعت کاهش می یابد.

همچنین این موتورسیکلت ها قادرند تا با اتصال به تلفن همراه تمامی اطلاعات مورد نیاز را در اختیار کاربر قرار دهند.

ترمزهای این موتورسیکلت دیسکی در هر دوچرخ و مجهز به سامانه CBS ( ترمز همزمان دو چرخ )  است.

"قوی

این شرکت چند مدل موتورسیکلت دیگر در کلاس های مینی، اسکوتر و استریت هم تولید می کند.

 

بیشتر بخوانید:

آخرین اطلاعات و عکس سدان برقی ایران خودرو ساخت شرکت جتکو

یوز، اولین خودرو برقی ایرانی چگونه است؟

برقی سازی کراس اوور ایران خودرو در دستور کار شرکت جتکو

مشخصات فنی تارا برقی چیست؟ / الگوبرداری از تکنولوژی تسلا؟

از گیربکس های ایران خودرو تا تارای برقی و بازار لاستیک ایران

تارا برقی چه زمانی رونمایی خواهد شد؟ / اعلام جزئیات شرکت جتکو ایران خودرو

جزئیات جریمه رانندگان بدحساب خودرو در آزادراه های کشور + جدول قیمت عوارض

کامیونت فورس بهمن دیزل چگونه است؟

جزئیات جدیدترین دستورالعمل شماره گذاری خودرو‌ نو شماره اعلام شد

کاوازاکی نینجا ZX-25R اولین موتور سیکلت چهارسیلندر پلاک ملی

گران ترین پلاک جهان متعلق به کدام خودرو است و در کجا تردد می‌کند؟

رنگ های مختلف پلاک ها بیانگر چه تفاوتی در خودروها هستند؟

استفاده ایران خودرو از نسل چهار CNG + تاثیر نسل ۴ بر موتور خودرو

روش گازسوز کردن خودرو / تفاوت LPG و CNG + معایب و مزایای آنها

سوخت LPG از سوخت CNG بهتر است؟

خودروهای دوگانه سوز باید از گاز CNG استفاده کنند یا LPG

تیونر ایرانی خودرو شورولت کوروت، را تبدیل به هیولا کرد

هشدار نسبت به نصب مخازن CNG دست دوم و دست کاری شده

آب سوز کردن خودروها در ایران از رویا تا واقعیت

کوییک s و ساینا s ؛ کدام را بخریم؟ + مشخصات فنی، امکانات و قیمت

داستان پیکان به روایت تصویر / این خودرو از کجا آمد به کجا رسید

بررسی تایرهای ایرانی و خارجی خودرو + راهنمای خرید تایر

 

 




34 دیدگاه

  1. در بهترین حالت این موتور درجه چندوم چینی هست مسافت ۲۴۰ کیلومتر هم افسانه ای بیش نیست در عمل زیر صد کیلومتر هستن

  2. جالبه ، هنوز وارد بازار نشده ولی به چندتا کشور صادر شده و اونها دارن استفاده میکنند.
    خب بگو مونتاژ کاری موتور چینیه دیگه .

  3. درود بر نخبگان ایرانی که این موتورها را تولید می‌کنند البته باید مراقب باشیم داستان خودروهای داخلی یا ملی تکرار نشود و هر روز به کیفیت و خدمات پس از فروش انها اضافه شود.

  4. مطمعن باشید اینم مثله سایپا و ایرانخودرو اشغال تولید میکنه هیچکس نمیگه ماسته من ترشه از کاره خودت از تولیدت مطمعن هستی؟ضمانتش رو بزار ۱۰ سال یعنی تا ۱۰ سال اگر موتور گیری گرفتاری براش پیش اومد شرکت تعهد بده یا پول رو به نرخ روزه دلار پس بده یا ی موتور صفر به انتخاب خریدار تحویل بده اگر این کارو کردی من خودم اولین مشتری هستم ولی از اونجایی که میدونید چی تولید میکنین و کیفیتش در چه حدی هست عمرا همچین ضمانتی بدید

  5. دوستان سلام من از سال ۷۹هم مکانیک موتور وهم موتور سوارم اونم در حد حرفه‌ای موتور تا حجم ۱۳۰۰ سی‌سی روندم الان هم دارم سی بی ۱۳۰۰ یه دونه چراغ راهنما تو پارکینگ توپ خورد شکسته شده بود ۴ ماه تو کل کشور بچه ها دنبال راهنما بودن نتونستن پیداش کنن الان حرف از ساخت صفر تا صد موتور می‌زنید اونم برقی تو کاربراتوریش موندید والله به خدا۹۰ درصد همین موتور ۱۲۵ سی سی چینیه اینجا فقط مونتاژ میشه بس کنید مجبورید آخه

  6. اینم پس فردا یه اشکال روش میزان تولید قط میکنن میگم آلایندگی داره
    صدا نداره چرا بی صدا حرکت میکنه اجازه نمیدن
    تولید بشه میگن وارد کنید

  7. آخه توهم تا کجا؟ به کدام کشور شما صادر کرده اید؟ این تکنولوژی که شما میگید تسلا هم نداره این چندمین بار هست که چنین چیزهایی را منتشر میکنید فقط برای رانت و استفاده وام و واردات در پوشش چنین چیزهایی

    • ببخشید اینا شکر زیادی میخورن تو ایران نمیتونن بفروشن،صادر کنن،آخه کدوم کشور اسگلی این موتورا رو میخره،بعد کدوم اسگل تری اینا رو سوار میشه،آخه راه نمیره که،اینا یکبار مصرفه،من تو شرکت اینا کار کردم

  8. این شرکت مثل گربه!!! دروغ میگه،هیچ صادراتی نداره،تو کشور کسی نمیخره،من تو شرکت اینا کارمیکردم، ۱۰۰۰ تا بیشتر شرکت و ارگان دولتی وخصوصی اومد،یعنی به زور آوردن که بخرن هیچ کس نخرید،بعدش این موتورا ۱۰۰۰ درصد چینیه،حتی پیچ های موتور هم از چینه،ببین دیگه پیچ دیگه چیه وارد میکنن اینا!!!
    از کیفیت این موتورا هم بگن که اینا یکبار مصرفه،یعنی یکبار روشن کنی،خاموش کنی،دیگه روشن نمیشه!!! ،یه دست انداز بیوفته کلا از هم در میره!!! ،این موتورا توی شرکت ۱۰۰۰ بار،باز وبست شده،یعنی دست دوم که چه عرض کنم دست ۱۰۰۰ام است!!!
    تمام این حرفایی که زدم راسته
    تازه این شرکت دانش بنیان نیست،لیست شرکت های دانش بنیان را توی سایت علم وفناوری رئیس جمهوری نگاه کنید متوجه میشید

    • من ب عنوان یک تعمییر کار قطعات الکترونیکی تضمین میدم ایران شخمی ترین تولید کننده وسایل الکترونیکی چون که قبل از کیفیت فکر دزدی هستن

  9. من از خط تولید این شرکت در حوالی کرج بازدید کردم. این دوستان ادعای تولید داخل دارن اما عملا CKD کاری میکنن. یعنی اکثر قطعات از چین میاد و اینجا صرفا مونتاژ میشه. چرا ادعای گزاف ۱۰۰ درصد تولید داخلی میکنن؟

  10. فیلم تست این موتور تو یوتیوب هست کافیه بزنید تست موتور برقی
    بعد از دیدن فیلم تستش بیاید نظر بدید

  11. اول که شرکت توسن همه وسایلش چینیه و درزمینه ابزار الات صنعتی هم فعاله دوما این دوستمون قشنگ گفت اگه واقعا تولید داخله از تمام مراحل ساختش وطراحی یه فیلم کامل بساز مرد حسابی شما هنوز موتور هوندا۱۲۵ رو قطعاتش رو از چین وارد میکنید آنوقت یه دفعه این موتور از کجا پیداش شد بچه های دانشگاه شریف خخخخخخ

  12. سلام این موتور برقی خیلی هم خوبه الحمدلله و البته همه موتور های برقی بازار بد نیستند ، و خیلی هم خوبند الحمدلله

  13. خودروهاتون هم ساخت داخله ولی با قطعات و لوازم یدکی چینی اگه ایرانی هم باشه کیفیت افتضاح اینم داستان همونه

  14. ۱۴۵ میلیون قیمت اینه؟؟؟میتونم بگم یه […] میتونه به این موتور پلاستیکی ۱۴۵ میلیون پول بده اونم تولید ملی اوووووف عین سمند که بدنه طراحی منسوخ بی ام دبلیو بود موتور منسوخ پژو ۴۰۵ و کلا همه چی پژویی
    اینم بعدا مدلهای ۱۳۲ میاد ۱۱۱ میاد ۱۳۱ واسش میاد اس ایکس ای ال ایکس ال ایکس لارج دو ایکس لارج سه ایکس لارج عین پراید

  15. سلام من از شرکت توسن موتور موتور مودلRLخریداری کردم بسیار راضی هستم شتاب بسیار بالایی داره منو دوستام ۳نفری باهم می ریم میگردیم هم شتاب وهم قدرت بالایی داره وتو سربالایی سرعت ۹۰ کیلومترو میده حتما خریداری کنید ضرر نمی کنید خدمات پس از فروششم عالیه …

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

سامانه فروش خودرو سود ده‌ترین بانک ایران!

سامانه فروش خودرو که با هدف حذف دلالان و شفافیت خودروهای فروخته شده تاسیس شد، به محلی برای سرمایه‌گذاری...

پست‌های مرتبط