احتمال ساخت دو قطعه از آزادراه تهران – شمال به صورت یک‌طرفه

از دست ندهید

در پی پیشنهاداتی از سوی مسئولان برای تسریع در بهره‌برداری کامل احتمال ساخت دو قطعه از آزادراه تهران – شمال به صورت یک‌طرفه وجود دارد.

بیت ران – در پی بازدید اخیر رییس بنیاد مستضعفان به همراه رییس سازمان برنامه و بودجه و معاون اجرایی رییس‌جمهور از منطقه ۲ آزادراه تهران-شمال، پیشنهاداتی برای تسریع در بهره‌برداری کامل از این محور آزادراهی و ساخت منطقه ۳ آن، البته به صورت یکطرفه مطرح شده که اگر عملی شود، بخش بزرگی از آزادراه تهران-شمال در مرحله نخست، یکطرفه ساخته و افتتاح می‌شود.

 جمعه هفته گذشته مسعود میرکاظمی – رییس سازمان برنامه و بودجه در بازدید مشترکی به همراه صولت مرتضوی – معاون اجرایی رییس جمهور  و پرویز فتاح – رییس بنیاد مستضعفان از منطقه ۲ آزادراه تهران-شمال، درباره موضوعات مختلفی مانند میزان پیشرفت فیزیکی باند رفت این محور و زمان بهره‌برداری آن، صحبت کردند.

میرکاظمی در این باره گفت: جلسه‌ای برای بررسی ابعاد مختلف کار در این منطقه از آزادراه برگزار شد و بر این اساس مسیر رفت آزادراه تهران-شمال تا پایان سال ۱۴۰۱ به بهره برداری خواهد رسید.

رییس سازمان برنامه و بودجه با تاکید بر حمایت دولت برای تزریق منابع مالی در این پروژه افزود: با توجه به حجم کار و فعالیت در این پروژه، دولت در بخش تامین مالی، به تعهدات خود عمل خواهد کرد. البته مقرر شد تا با بررسی های کارشناسی بیشتر، کار در منطقه سوم آزادراه تهران-شمال نیز تعیین تکلیف شود.

احتمال ساخت دو قطعه از آزادراه تهران – شمال به صورت یک‌طرفه
زمان افتتاح باند رفت قطعه دو در صورت تامین منایع

فتاح نیز درباره منابع مالی مورد نیاز برای تکمیل و بهره‌برداری باند رفت آزادراه تهران-شمال گفت: اگر دولت بتواند در اسفندماه امسال منابعی را به این پروژه تزریق کند، بهره برداری از مسیر رفت منطقه ۲ آزادراه تا پایان سال آینده قابل انجام است چراکه در صورت پیشرفت فیزیکی ۲ درصد در هر ماه، مسیر رفت این منطقه تا اسفند ۱۴۰۱ تکمیل خواهد شد.

وی افزود: عملیات اجرایی و احداث پل‌ها و تونل‌ها در مسیر رفت منطقه ۲ آزادراه تهران-شمال در حال تکمیل است و بخش عمده کار، تامین تجهیزات و تاسیسات است که نیازمند هزینه قابل توجهی است و در صورت تزریق منابع مالی سهم دولت، ان‌شاءالله بهره برداری از این باند طی زمان بندی صورت گرفته انجام می شود.

پیشنهاداتی برای تسریع در بهره‌برداری از آزادراه تهران-شمال

البته در این بازدید پیشنهاداتی برای تسریع در بهره‌برداری از آزادراه تهران-شمال به صورت کامل از سوی رییس سازمان برنامه و بودجه مطرح شد که قرار است این پیشنهاد مورد بررسی قرار گیرد و در صورت تایید کارشناسی به مرحله اجرایی برسد.

این پیشنهاد اگر به تصویب برسد، بنیاد مستضعفان پس از بهره‌برداری از باند رفت منطقه دو آزادراه تهران – شمال به جای تکمیل این منطقه، باید به دنبال ساخت باند رفت منطقه ۳ آزادراه تهران شمال باشد تا این دو فاز از آزادراه تهران-شمال به صورت یکطرفه و البته به همراه محور قدیم کرج – چالوس به عنوان مسیرهای رفت و برگشت مردم به بهره‌برداری برسد و زیر بار ترافیکی برود.

به گزارش ایسنا، اگر این اتفاق بیافتد آزادراه تهران-شمال البته به صورت نصفه و نیمه اما سریعتر افتتاح خواهد شد و بنیاد مستضعفان پس از آن، تکمیل منطقه ۲ و ۳ این محور آزادراهی را در دستور کار قرار خواهد داد.

بیشتر بخوانید:

شرایط جدید کرونایی برای سفرهای جاده‌ای اعلام شد + جزئیات

کشنده فوتون H5 محصول جدید ایران خودرو دیزل چه ویژگی هایی دارد؟

از اتوبوس برقی تا کشنده جدید در نمایشگاه حمل و نقل تهران

ادعای دیزلی سازان داخلی و بررسی بازار و قیمت کامیون ، کشنده و خودروهای سنگین

ارزش جاده‌های کشور‌ ‌اعلام شد؛ تاثیر قیمت قیر بر پروژه های عمرانی

خودرو خودران و هرآنچه لازم است درباره این فن‌آوری بدانیم

جزئیات جریمه رانندگان بدحساب خودرو در آزادراه های کشور + جدول قیمت عوارض




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

از کاغذ دیواری تا میز شام ؛ لوگوی شورولت از کجا آمده است؟

در میان لوگوی شرکت‌های مختلف خودروسازی، لوگوی شورولت یکی از ساده‌ترین لوگوها است. هر چند همین لوگوی ساده، نمادی...

پست‌های مرتبط