کشنده فوتون H5 محصول جدید ایران خودرو دیزل چه ویژگی هایی دارد؟

از دست ندهید

گران فروشی گواهی اسقاط ؛ 1200 می خرند و 2500 می فروشند

رئیس انجمن صنفی مراکز اسقاط و بازیافت خودروهای فرسوده کشور از گران فروشی گواهی اسقاط خبر داد و گفت...

واردات کامیون‌ های دست دوم اروپایی با 3 سال کارکرد حاشیه ساز شد

ماجرای ورود کامیون‌ های دست دوم مجددا خبر ساز شده است بیت ران- در شرایط ممنوعیت واردات خودرو سواری، واردات...

شرکت ایران خودرو دیزل از کشنده فوتون H5 رونمایی کرده است. این کشنده نسخه به روز شده فوتون H4 است که چندین سال از حضورش می گذرد. آیا این بهینه سازی آن را مناسب خرید کرده است؟

بیت ران – مجتبی اسماعیلی: تحریم و انزوای کشور ناوگان فرسوده حمل و نقل کشور را در هم کوبیده است.

در این میان دیزلی سازان داخلی به سمت ساخت کامیون‌های چینی حرکت کرده‌اند. ایران خودرو دیزل که زمانی بهترین کامیون‌های مرسدس بنز را تولید می‌کرد به مونتاژ کار شرکت‌های چینی تبدیل شده است و کشنده فوتون جدیدترین محصول این شرکت است.

کشنده فوتون H4

کشنده فوتون H5 یا Auman H5 EST نسخه به روز شده کشنده فوتون H4 است که مالکان آن تجربه چندان خوشایندی از خرید آن ندارند.

سعی فوتون در طراحی محصولی شبیه مرسدس بنز آکتروس در کشنده فوتون H5 کاملا مشهود است.

طراحی محصول جدید زیباتر از محصول قبلی است و به محصولات اروپایی شباهتی بیش از پیش پیدا کرده است.

مشخصات فنی

فوتون H5 از یک موتور دوازده لیتری ساخت شرکت CUMMINS با قدرت 460 اسب بخار و گشتاور 2300 نیوتون متر بهره گرفته است.

پیشرانه جدید حدود چهل اسب بخار قدرت و دویست و پنجاه نیوتون متر گشتاور بیشتری را نسبت به نسل قبلی تولید می‌کند.

یک گیربکس اتوماتیک 2+12 سرعته ساخت شرکت ZF آلمان وظیفه انتقال قدرت را بر عهده دارد.

اما نکته منفی این گیربکس استفاده از فناوری قدیمی AMT در آن است که در واقع ترکیبی از سیستم گیربکس دستی و اتوماتیک است که در اتومبیل ها عملکرد افتضاحی دارد و امیدواریم در این کشنده این گونه نباشد.

امکانات فوتون H5

این کشنده به سیستم تعلیق بادی با چهار بالن مجهز است که تاکنون در دیگر محصولات چینی وجود نداشته است و همین نکته موجب رنجش رانندگان بوده است.

ترمز های دیسکی در هر دو محور جایگزین ترمزهای پنوماتیک شده‌اند و سیستم‌های ضد قفل ABS، ضد لغزش ASR، ریتاردر پنج مرحله ای، هشدار انحراف از مسیر و سیستم کنترل پایداری اکترونیکی ESP هم به این کشنده اضافه شده اند.

جالب ترین ویژگی ایمنی این کشنده سیستم ترمز اضطراری است که با اسکن کردن 200 متر از مسیر پیش رو می‌تواند در صورت وجود مانع و نبود عکس العمل مناسب از سوی راننده وارد عمل شده و خودرو را متوقف کند.

الته این سیستم در صورت آموزش ندادن به رانندگان می تواند باعث دردسر شود چرا که اگر راننده از وجود و نحوه عملکرد آن آگاهی نداشته باشد، در هنگام وارد شدن سیستم به مدار دست و پای خود را گم کرده و منحرف می شود.

اگر سیستم ها و فناوری های ایمنی ذکر شده از نوع ارزان قیمت و بی دقت باشند کارایی لازم را ندارند و حتی ممکن است باعث بروز دردسر شوند.

این کشنده توانایی حمل چهل و چهار تن بار را دارد.

ایران خودرو دیزل هنوز زمان ورود و قیمت این کشنده را اعلام نکرده است.

 

بیشتر بخوانید:

 

 

 

 

34 دیدگاه

  1. بهتر بود قبل از کار کردن خبر کمی اطلاعات کسب میکردید.
    ۱. از بنز کپی نکرده بلکه جزئی از اونه. دایملر و فوتون جوینت شدند
    ۲. ترمزها دیسکی شدند و همچنان پنوماتیک هستند و البته EBS.
    ۳. سیستم ترمز و aebs هم همون برندی هست که رو مرسدسه.
    ۴.در مورد گیربکس amt هم دیدگاهتون بر اساس تحربه با خودروی سواری هست. در خودروی سنگین موضوع متفاوته.
    کیربکس zf روی این کشنده ها از سری traxon هست، جدیدترین و پیشرفته ترین گیربکس حال حاضر دنیاست.

  2. کامیونهای اروپا ی با عمر بیست سال به بالا می ارزد به این آشغال های جینی مونتاژ داخل

  3. کامیون چینی اگر در خارج از ایران خراب بشه هیچ خدماتی نداره و راننده هرچی کرایه گرفته هیچ باید قرض کنه تا اون لشو برسونه به ایران که اون موقع باید ماشینو مفت بفروشه تازه قصدم عقب مونده بد بخت

  4. کشنده چینی ایرانی آشغال ن حالا اوتمات هم کرده باشند بدتر میشه چون همینجوری سیستم برقی کار نمیکنه خرابه وای به اوتومات

  5. خودرو وکامیون های چینی به اسم داخلی جز کلاه برداری وخیانت به مصرف کننده چیزه دیگری نیست من به عنوان یه راننده کامیون که چندین سال شغلمه نظرم اینه

  6. هنوز زوده براتون .اون دوران طلایی که ۴۵سال قبل دیدی یا شنیدی .رئیس و مدبری دیگه پشت صحنه بود .نه تو و اینا .بیشتر دلقک هستین تا ماشین ساز

  7. تجربه این مدت که ماشینهای اروپایی به دلیل تحریم واردکشورنمیشود وکامیونهای چینی جای آنهاراگرفته نشان داده که کامیونهای چینی بنجل ،آشغال وبه دردنخوراست فقط ماکتی ازکامیون میسازندمارانندههای ایرانی باید،باید همین آشغالها رابخریم

  8. ندیده خواهیم دید قیمتش قطعا خیلی بالا هست .. که یک داف ۲۰۱۸ با این قیمت ها بهتره … چون خودرو ساز پدر و مادر دار است .

  9. واقعا خدا به داد رانندگان ماشین سنگین برسد با این ماشینهای چینی اشقال اشقال اشقال اول از اینکه خودتون با زن وبچه ها تون سوار شید بعد بدین دست رانندها

  10. ما از اول خودرو ساز نبودیم. منتاژ کار دسته دو وسه بودیم چرا که همونم کم کاری داری. قبلا کارخانه مونتاژ کار ماک امریکایی وهلندی المانی بود. الان چینیه. پس فرق زیادی نکرده. مثل سایپا وایران خودرو. فقط اشغال به مردم میندازن..

  11. سلام آدم نمیتونه یه کشنده آشغال مدل2000هم تو ایران زیر 1میلیارد تومان خرید حالا میایی میکی‌ که 5ملیار از کجا بیاریم به این کشنده بدیم مردم این ایران بدبخت شدن

  12. درسته کپی مرسدس است اما شما داری با جان مردم بازی میکنین من خودم شهروند افغانی هستم شغلم رانندگی کامیون است ۱۱سال هست که تو خط رانندگی هستم درین مدت با چندین کامیون کار کردم کامیون چینی. المانی. روسی. جاپانی. اما من از تجاربه که درین مدت حاصل کردم فقط کامیون المانی رو ترجع میدم و به نظرم اینم مهم نیست کامیون ساخت چی سال باشه خودم علان خدارو شکر شیش ماشین سنگین دارم چهارتاشو اکسور. و دوتا شو اکتروس هست
    به نظرم ماشین مدل پاین المانی بخر بهتر از ماشین بروز چینی است🇦🇫🏳🏳🏳🏳🏳🏳🏳🏳🏳🏳🏳🏳🏳🏳🏳🏳🏳🏳🏳🏳🏳🇦🇫🇦🇫🇦🇫🇦🇫🇦🇫🇦🇫🇦🇫🇦🇫🇦🇫🇦🇫🇦🇫🇦🇫🇦🇫🇦🇫🇦🇫🇦🇫🇦🇫🇦🇫🇦🇫🇦🇫🇦🇫

  13. سلام دیگه بس نیست ماشین اشغال بیاید با هم دست بدیم از این ماشینها وارد بازار نکنیم و نخریم به قران راننده گناه دارد اینجوری با این زحمت کشها رفتار نکنید

  14. آقا شمارو به قرآن بااین قیمتا آشغال نخرید به خدا فوتون بالای یک میلیارد نمی ارزه من خودم ۹۷ فوتون داشتم والله نمی ارزه

    • آقا محسن شما راست میگین….ولی از کامیوندار بی غیرتر(ازلحاظ همبستگی و پشت هم صنف خالی نکردن) من تو هیچ‌صنفی ندیدم…نه پشت همو میگیرن ،نه اتحادیه ای که پشت راننده رو بگیره ونه هیچ اعتراض واعتصاب(آبرومندودرست،که به حرفمان گوش و اهمیت بدن ودرچهاچوب قانون) سراسری…فقط طی ۴۲ سال یکبار اعتراض واعتصاب سراسری ۴پنج سال پیش اونم یکم اهمیت دادن که خیلی کم ولی بهتر شد….اگه باهم باشیم و راننده ها به حرف هم گوش بدن و اهمیت بدن بیشتر از اینا حق راننده کامیون سنگینه….شاهراهه حیاتی ،پیشرفت و ادامه زندگی مردم یه کشور دست رانندس…حقشون این نیس که آشغال ترین ماشینهای چینی رو میندازن به این قشر زحمتکش وحیاتی مملکت….خواهشن حرف همو بفهمیم و اهمیت به خودمون بدیم ،ما که حامی نداریم غیره خدا…به امید فردایی بهتر وآبادتر ،برای ایران عزیز ما……

  15. به خدا همگی ترمز می برند شاید توی این هفته چهار تا خودم دیدم گردنه سمنان . سنندج شیراز . تورا خدا از این بیچاره تر مان نکنید .بزارید واردات خودرو سنگین آزاد شد. وگر نه که خدا نابود کند کسی که باعث گرانی کامیون شده .خدا لعنت کنه

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

تیگو ۸ پرو با قیمتی پُررو / واقعیت‌ها درباره آمار فروش و قیمت این خودرو در کشورهای همسایه

تیگو ۸ پرو با قیمت نجومی خود کاری کرد که مفصل‌هایمان از هم جدا شد. زمانی که تعداد صفرهای...

سایپا تراکتور تولید می کند / تفاهم‌ نامه همکاری...

طی تفاهم‌ نامه همکاری بین سایپا و تراکتورسازی تبریز ، در سایت سوریه سایپا تراکتور و دیگر محصولات شرکت تراکتورسازی تبریز تولید خواهد شد. بیت...

گرانترین پیکان در بازار خودرو + جدول قیمت پیکان...

با وجو آنکه چندین سال از توقف تولید پیکان در کشور می گذرد، اما هنوز این خودرو خریدار دارد. طبق جدول قیمت پیکان در...

امن‌ ترین خط هوایی جهان + ایمن‌ترین خطوط هوایی...

با بررسی سایت ایرلاین ریتینگ ، امن‌ ترین خط هوایی جهان و نیز فهرست ایمن‌ترین خطوط هوایی ارزان قیمت در سال ۲۰۲۲ مشخص و...

نمایشگاه موتورسیکلت و تجهیزات جانبی چگونه بود؟ + از...

نمایشگاه موتورسیکلت با نمایش موتورسیکلت‌هایی مانند طرح هارلی، وسپا، پیاجو و پژو بسیار جذاب بود اما چه شرکت هایی در این نمایشگاه حاضر بودند...

پست‌های مرتبط