ادعای دیزلی سازان داخلی و بررسی بازار و قیمت کامیون ، کشنده و خودروهای سنگین

از دست ندهید

افزایش دوباره قیمت خودرو در بازار همراه جدول

گزارش  قیمت خودرو حکایت از افزایش ۲ تا ۱۴ میلیون تومانی قیمت تعدادی از خودروهای داخلی در بازار دارد. بیت...

بررسی پژو 206 و انواع تیپ بندی خودرو

پژو 206 نزدیک به دو دهه است که در ایران خودرو تولید می شود. این خودرو همچنان از محبوبیت...

هواکش کاپوت ( هود کاپوت ) چیست و چه کاربردی دارد؟

این روزها که سرعت در دنیای خودرو بیش از پیش اهمیت دارد باید به کنترل ماشین و حال موتور...

ناوگان حمل و نقل سنگین کشور بسیار فرسوده است. همواره با رونمایی از کامیون ها و کشنده های جدید مواجه هستیم، اما در این میان دیزلی سازان داخلی می گویند کامیون و کشنده فروشی نداریم. در ادامه بررسی بازار و قیمت کامیون و کشنده را بخوانید.

بیت ران – مجتبی اسماعیلی: یازدهم آذر ماه سال ۱۳۹۹ یک دستگاه کشنده چینی هوو در منطقه پردیس از توابع تهران ترمز برید و وارد یک خانه مسکونی شد.

این حادثه یک فوتی و دو نفر مصدوم داشت.

در حادثه ای مشابه در سال ۱۳۹۳ که خبرنگار بیت ران هم شاهد آن بود یک دستگاه کشنده چینی هوو در جاده قدیم جاجرود ترمز برید و با دوازده خودرو از پرادو گرفته تا پژو، برخورد کرد.

پلیس راهور علت هر دو حادثه را نقص فنی در سیستم ترمز این کشنده ها اعلام کرد.

اخبار مربوط به تصادف های فجیع کشنده ها و کامیون ها بسیار زیاد است. اما علت آن چیست؟

یکی از علل آن فرسودگی خودروهای تجاری و  لوازم مصرفی آن ها است، اما دیگری بی کیفیت و نا ایمن بودن خودروهای تجاری چینی است که مالکان آن ها را خریده بودند، به این عنوان که حداقل صفر کیلومتر و بی دردسر است.

این حوادث نشان داد کامیون های چینی حتی اگر صفر باشند، بی دردسر و ایمن نیستند.

امید داریم با ناوگانی نو در بخش خودروهای سنگین و تجاری، بتوانیم روزهای بهتری پیش رو داشته باشیم. با شرایط فعلی اما این امر به رویا می ماند.

در این شرایط شرکت های تولید کننده خودروهای تجاری سنگین می گویند “کامیون و کشنده فروشی نداریم”.

هر سال و در هر نمایشگاه مربوط به خودرو همواره چند دستگاه کامیون، کشنده و کامیونت جدید از طرف شرکت های دیزلی ساز که مانند قارچ در حال رشد هستند، رونمایی می شوند.

مدیران این شرکت ها در نشست های خبری ایفای نقششان در ترمیم ناوگان به شدت فرسوده حمل و نقل سنگین کشور را جشن می گیرند.

اما بعد از اتمام نمایشگاه، جشن تمام شده، چراغ ها خاموش می شوند و همه چیز به روالی بدتر از سابق بر می گردد.

در نمایشگاه اخیر صنعت حمل و نقل کشور که ۳۰ آذر ماه ۱۴۰۰ برگزار شد، دست کم از پانزده کامیون، کشنده و کامیونت جدید رونمایی شد.

کشنده های دیما، پیلسان، دایون، دانگ فنگ و … از جمله حاضرین این نمایشگاه بودند.

کامیونت های دایون و فورس از بهمن دیزل هم در این نمایشگاه حضور داشتند.

در نمایشگاه ها این محصولات رونمایی و خبر تولید آنها اعلام می شود، اما آیا فروش هم دارند؟

وقتی خبرنگار بیت ران به عنوان خریدار با ایران خودرو دیزل تماس گرفت، کارشناس فروش گفت: ” فعلا هیچ محصولی برای فروش نداریم، چون ظرفیت فروش تنها در چند دقیقه، تکمیل می شود و اگر می خواهید بخرید باید مدام وبسایت را چک کنید تا شاید طرحی برای فروش ارایه شد.”

ادعای دیزلی سازان داخلی و بررسی بازار و قیمت کامیون و کشنده
ادعای دیزلی سازان داخلی و بررسی بازار و قیمت کامیون و کشنده

کارشناس فروش بهمن دیزل هم گفت: ” فعلا فقط کامیونت شیلر 6 تن موجود است و هیچ محصول دیگری برای فروش نداریم و قیمت آن ها هم مشخص نیست.”

شرکت بهمن دیزل، شیلر ۶ تن را در آخرین طرح فروش مربوط به ۱۵ آبان ماه ۱۴۰۰ با موعد تحویل هفته آخر بهمن ماه ۱۴۰۰، به قیمت ۸۳۹ میلیون تومان برای فروش گذاشت.

و این تنها اطلاعیه فروش بهمن دیزل روی سایت این شرکت است.

شرکت سایپا دیزل هم فقط کامیون فوتون ۸.۵ تن با قیمت یک میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومان را برای فروش دارد.

خریداران خودروهای تجاری سنگین چینی چه کسانی هستند؟

چرا کامیون و کشنده صفر کیلومتر برای فروش وجود ندارد؟

بسیاری از رانندگان خودروهای تجاری سنگین دیگر اعتمادی به خودروهای خوش خط و خال چینی ندارند و فریب شرایط فروش اقساطی یا صفر و بی دردسر بودن آن ها را نمی خورند.

آن ها ترجیح می دهند خودروهای قدیمی تر، گران تر اما یک برند اروپایی را بخرند تا به گفته خودشان با یک تعمیر، مجددا برای آنها ماشین شود.

ادعای دیزلی سازان داخلی و بررسی بازار و قیمت کامیون و کشنده
ادعای دیزلی سازان داخلی و بررسی بازار و قیمت کامیون و کشنده

بیشتر خودروهای چینی سواری قابل اعتماد نیستند و معمولا بعد از گذر از چهل هزار کیلومتر پیمایش، ایرادها و نبود قطعاتشان ماسک زیبای آنها را کنار می زند. خودروهای سنگینی که باید چند میلیون کیلومتر کار کنند چطور می توانند قابل اتکا باشند؟

بنابراین خریداران خودروهای سنگین چینی بیش از پیش محدود شده اند.

حال پرسش اساسی اینجاست: چرا خودروهای سنگین چینی یا داخلی که هر روز به تعدادشان افزوده می شود و مشتری ندارند فروششان در عرض چند دقیقه تمام می شود؟

اگر مشتری نیست چرا هر روز چشممان به جمال یک کشنده جدید چینی روشن می شود و اگر مشتری هست چرا ماشینی برای فروش نیست؟

بیشتر بخوانید:




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

آغاز تولید پیکاپ اتوماتیک فوتون ایران خودرودیزل + مشخصات خودرو

تولید پیکاپ اتوماتیک فوتون ایران خودرو دیزل آغاز و سالن جدید ایران خودرو دیزل برای تولید این محصول افتتاح...

خودروهای وارداتی جدید تا ۲ هفته آینده وارد گمرکات...

خودروهای وارداتی جدید قرار است تا دو هفته دیگر به گمرک‌های ایران برسند. روز گذشته‌ مقامات وزارت صمت اعلام کردند تا پایان سال جاری...

FMC T5 با ضعیف‌ترین موتور ۱/۵ لیتری توربو دانگ...

FMC T5 فردا موتورز یک میلیارد و ۱۵۹ میلیون تومان در ایران قیمت دارد. خریداران این مبلغ را برای مالکیت خودرویی پرداخت می‌کنند که...
بررسی بازار خودرو؛

خودروهای پرفروش چقدر گران شده‌اند؟ / کدام خودروهای چینی...

قیمت خودروهای پرفروش باز هم گران شده است. خودورهای ایرانی روزی دو و نیم میلیون‌تومان و قیمت خودروهای چینی ۵ میلیون‌تومان افزایش داشته است. بیت...
مدیر عامل گروه بهمن در گفت و گو با بیت ران:

قرارداد مهرکام پارس با BMW به کجا رسید؟ 

مدیرعامل گروه بهمن موتور با اشاره به به ماجرای قرارداد مهرکام پارس با BMW از تجربه کار با قالب‌سازان چینی برای اولین بار گفت. بیت...

پست‌های مرتبط