ون اینرودز بهمن موتور در راه بازار + زمان تحویل و قیمت

از دست ندهید

ون اینرودز که همان دانگ فنگ C35 است رونمایی شد و قرار است به زودی وارد بازار شود. اما این ون باری چقدر کاربردی است و ارزش خرید دارد؟

بیت ران – مجتبی اسماعیلی: دانگ فنگ C35 قرار است به عنوان یک ون باری (Cargo) به زودی وارد بازار شود.

انتقال بارهای سبک که اکثرا به صورت غیر اصولی، نا ایمن و با وانت های غیر استاندارد در کشور ما انجام می شود باید با ون های باری صورت پذیرد، اتفاقی که در دیگر نقاط دنیا مرسوم است.

به همین دلیل ون های Cargo یکی از کاربردی ترین وسایط نقلیه در دنیا هستند.

اما مانند سایر بخش های حمل و نقل در کشور، جای این ون ها همیشه خالی بوده است.

حالا بهمن موتور با عرضه ون اینرودز از این بخش بازار سهم می خواهد.

ون Inroads بهمن موتور همان دانگ فنگ C35 محصولی از شرکت Sokon motors چین است که این شرکت نیز زیر مجموعه ای از دانگ فنگ اتومبیل است.

اما چقدر می توان روی این ون حساب کرد و اصلا مناسب چه مشاغلی است؟

طراحی و ارگونومی

ظاهر ون اینرودز ساده و مکعبی شکل است و چهره آن بیشتر شبیه مینی ون های آمریکایی قدیمی شده است.

اما چراغ های بزرگ و جلوپنجره با نوارهای کرومی کمی از سادگی آن کاسته است.

رینگ های سیزده اینچی در نمای کناری آن را کمی متفاوت تر کرده اند.

در نمای عقب چراغ های عمودی بزرگ طراحی و گرافیک قابل قبولی دارند.

داخل کابین تماما از پلاستیک بی کیفیت خشک و سخت ساخته شده است اما طراحی مناسبی دارد.

طراحی آن برای یک خودروی کار قابل قبول است و تلاش شده تا با استفاده از پوشش های طرح کروم در قسمت های مختلف از سادگی آن کاسته شود.

صندلی ها بزرگ اما سفت هستند و با پارچه ای خشک و ضخیم روکش شده اند که ممکن است در فصول گرم راننده را دچار ناراحتی کند.

دسته دنده خوش دست و در ارتفاع بالایی تعبیه شده است که باعث سهولت در رانندگی می شود و کورس دنده ها هم کوتاه است.

دو عدد جالیوانی هم در جلوی دسته دنده قرار گرفته اند.

قوای فنی

یک موتور ۱۵۰۰ سی سی چهار سیلندر با قدرت ۱۰۵ اسب بخار و گشتاور ۱۴۰ نیوتون متر وظیفه به حرکت در آوردن این ون ۱۲۸۵ کیلوگرمی را بر عهده دارد.

این مشخصات برای حرکت به صورت خالی مناسب است اما در صورت اضافه وزن بار، قطعا بسیار کند خواهد شد و جا داشت تا موتوری قوی تر برای این ون در نظر گرفته شود.

این موتور استاندارد یورو پنج را پاس می کند.

امکانات و تجهیزات

مانیتور لمسی نه اینچی اندروید، دو ایربگ، دوربین دنده عقب، سیستم کنترل کشش، ESP، فرمان برقی، سیستم نمایش لحظه ای فشار باد تایر و سیستم تهویه مطبوع از امکانات این ون هستند.

ترمزها در جلو از نوع دیسکی و مجهز به سیستم های کمکی ABS و EBD و در عقب از نوع کاسه ای هستند.

دو درب کشویی در دو سمت خودرو تعبیه شده است و فاصله خودرو از زمین هم مناسب است که این امر بارگیری را ساده تر می کند.

فضای بار  ون اینرودز ۵۱۰۰ لیتر (مفید) است و  خودرو هم توانایی حمل حداکثر وزن ۷۲۵ کیلوگرم بار را دارد.

نکته مهم استفاده از کاورهای لاستیکی نرم در داخل محفظه بار است تا برخورد بار با بدنه آسیبی به هیچ کدام نرساند.

همچنین فضای کابین راننده و محفظه بار با یک جدا کننده پلاستیکی از هم جدا شده اند تا هنگام تصادف یا تکان های شدید بارها به کابین راننده پرتاب نشوند.

قیمت و زمان عرضه

به گفته روابط عمومی شرکت بهمن موتور ون اینرودز در اسفند ماه سال جاری عرضه می شود و در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ تحویل مشتریان خواهد شد.

قیمت این ون ۴۹۸ میلیون تومان اعلام شد.

گارانتی این خودرو پنجاه هزار کیلومتر یا دو سال است که با توجه به کاربری تجاری خودرو زمان بسیار کوتاهی است.

این ون می تواند گزینه مناسبی برای شرکت های دارویی و بهداشتی، مواد غذایی، پست و … باشد و تنها مناسب مشاغلی است که بارهایی با حجم زیاد اما وزن کم دارند.

رقیب مستقیم این خودرو ون وانا ایران خودرو است.

بیشتر بخوانید:

از آتش سوزی و فراخوان‌های شاهین تا خودرو جدید ایرانی

خودرو کوچک ایرانخودرو

نظر طراح سری شش ب ام و درباره طراحی خودرو تارا و شاهین

مشخصات موتور ۱۶ سوپاپ سایپا چیست؟ / اشتراک موتور تارا با شاهین؟

موتور تندر ۹۰ سایپا مشخص شد

خبرنگاران برتر خودرو معرفی شدند / بیت ران باز هم در مقام اول

سهند سایپا

مشخصات فنی گیربکس شش سرعته دستی ایران خودرو و توانایی های آن

گیربکس شش سرعته جدید روی کدام محصولات ایران خودرو نصب می شود؟

نادر فقیه‌زاده طراحی چه خودرو هایی را بر عهده داشت؟

مشخصات فنی گیربکس شش سرعته دستی ایرانخودرو و توانایی های آن

گیربکس شش سرعته جدید روی کدام محصولات ایران خودرو نصب می شود؟

ایرانخودرو تارا وارد بازار شد / تفاوت نسخه دستی با اتوماتیک؟

سایپا شاهین چگونه شاهین شد؛ داستان خودرو جدید سایپا

پلت فرم شاهین چگونه است؟

سایپا رهام از سال آینده با موتور تیبا وارد بازار می شود

نبرد در مونیخ / ویژه برنامه فلاشر برای نمایشگاه خودرو مونیخ

از گیربکس های ایران خودرو تا تارای برقی و بازار لاستیک ایران 

قیمت لنت ترمز خودروهای ایرانی و خارجی/ علائم تمام شدن لنت ترمز

بررسی بهترین دیسک و صفحه کلاچ در بازار و قیمت انواع لوازم کلاچ

قیمت روغن موتور در بازار + معرفی شرکت های برتر تولید کننده روغن

کامیون دست دوم وارداتی چه ویژگی هایی دارند؟ + جزئیات و آپشن ها

بهترین لاستیک های زمستانی و رتبه بندی آن ها در سال ۲۰۲۰

آشنایی با ولوو FH و مدل‌های آن + کامیون های ولوو در ایران

 




2 دیدگاه

  1. درود بر شما.مدتی است اپیدمی نصب موتور هزار و پانصد سی سی روی انواع خودرو،اغلب خودروسازان چینی را فراگرفته.بعید نیست مدتی دیگر کشنده،کامیون یا اتوبوس با موتور هزار و پانصد هم توسط چینی ها تولید شود.

    • واقعامتاسفم برای کشوری
      که ون طراحی۱۵سال پیش
      بامصرف صدی۱۱
      با۳برابرقیمت واقعیش درچین
      بارنگ درجه۴ومتریال وارفته
      وآپشنهای خنده دارش
      داره توخیابوناش میچرخه

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

سامانه فروش خودرو سود ده‌ترین بانک ایران!

سامانه فروش خودرو که با هدف حذف دلالان و شفافیت خودروهای فروخته شده تاسیس شد، به محلی برای سرمایه‌گذاری...

پست‌های مرتبط