تویوتا لندکروزر ۲۰۲۲ معرفی شد / تصاویر + مشخصات فنی

از دست ندهید

تویوتا لندکروزر ۲۰۲۲ دقایقی پیش معرفی شد. این خودرو که در کشورمان نیز طرفداران بسیاری دارد قرار است با کد اتاق ۳۰۰ به بازار خاورمیانه راه پیدا کند. لندکروزر جدید در بازار آمریکا با این شمایل حضور نخواهد داشت. آمریکایی ها احتمالاً از نسل جدید لکسس LX که براساس نسل جدید لنکروزر ساخته خواهد شد بهره می برند.

تویوتا لندکروزر ۲۰۲۲ رسماً معرفی شد
تویوتا لندکروزر ۲۰۲۲ رسماً معرفی شد

بیت ران – محمد فتح‌اللهی: لندکروزر ۲۰۲۲ با موتورهای هشت سیلندر خداحافظی کرده است. این شاید مهمترین خبر درباره شاسی بلند افسانه ای تویوتا باشد. لندکروزر جدید تنها با موتورهای V6 با حجم ۳.۵ لیتر بنزینی و ۳.۳ لیتری دیزلی قابل سفارش گذاری خواهد بود.

تویوتا لندکروزر ۲۰۲۲ با موتورهای هشت سیلندر خداحافظی کرده است.
تویوتا لندکروزر ۲۰۲۲ با موتورهای هشت سیلندر خداحافظی کرده است.

لندکروزر ها معمولاً برای بیش از یک دهه مهمان خط تولید تویوتا هستند. نسل قبلی که با کد اتاق ۲۰۰ شناخته می شد نیز بیش از ۱۳ سال در خطوط تولید این کمپانی تولید و به بازارها عرضه شد. تویوتا در سال گذشته زمانی که اعلام کرد لندکروزر در بازار آمریکا حضور نخواهد داشت عنوان کرد که نسل جدید این خودرو یک شاسی بلند تمام عیار خواهد بود.

۲۰۲۲
تویوتا لندکروزر ۲۰۲۲ یک شاسی بلند تمام عیار است.

مشخصات فنی

تویوتا لندکروزر ۲۰۲۲ دویست کیلوگرم از نسل قبلی سبک تر است. همان طور که گفته شد، در این نسل شاهد قدرت نمایی موتورهای هشت سیلندر نیستیم. اما موتور V6 در نظر گرفته شده برای آن به اندازه کافی نیرومند است. این موتور ۳.۵ لیتری توربوشارژ قادر است ۴۰۹ اسب بخار نیرو تولید کند. ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور نیز حاصل کارکرد این موتور جدید است.

موتور ۳.۳ لیتری دیزلی هم ۳۰۴ اسب بخار نیرو تولید می کند. حداکثر گشتاور این موتور ۷۰۰ نیوتن متر اعلام شده است.

تویوتا لندکروزر ۲۰۲۲ از گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک بهره می برد.
تویوتا لندکروزر ۲۰۲۲ از گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک بهره می برد.

گیربکس تویوتا لندکروزر ۲۰۲۲ ده سرعته اتوماتیک است. هم دو موتور بنزینی و دیزلی از این گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک بهره مند هستند. نیروی موتور هم مانند نسل های گذشته به هر چهار چرخ منتقل می شود.

 

ظاهر خودرو تغییری کرده است؟

طراحی خارجی تویوتا لندکروزر۲۰۲۲ با نسل قبلی تفاوت فاحشی ندارد. زمانی که عکس های جاسوسی از این خودرو در فضای مجازی منتشر شد، کارشناسان مجازی! تویوتا را متهم به کپی کاری از سایر محصولات برتر دنیای خودروسازی کردند. اما حقیقت این است که ما واقعاً با یک نسل جدید از لندکروزر رو به رو هستیم. جلوپنجره های بزرگ این روزها ترند طراحی در تمامی برندهای خودرویی هستند.

نمای داخل کابین تویوتا لندکروزر ۲۰۲۲
نمای داخل کابین تویوتا لندکروزر ۲۰۲۲

چراغ های LED جدید، درب موتور، چراغ های عقب، درب محفظه بار عقب و… کاملاً از نو طراحی شده اند. رد پای این طراحی جدید در داخل کابین نیز به چشم می خورد. مانیتور جدید با اندازه ای به مراتب بزرگ تر از نسل قبل، غربیلک فرمان جدید، نمایشگرها و همه و همه کاملاً جدید هستند. این خودرو دارای سه ردیف صندلی خواهد بود و صندلی های ردیف سوم در کف جا گذاری شده اند. پیش تر در نسل قبلی صندلی های ردیف سوم به سمت پنجره های کناری تا می شدند.

صندلی های ردیف سوم تویوتا لندکروزر ۲۰۲۲ در کف جای گرفته اند.
صندلی های ردیف سوم تویوتا لندکروزر ۲۰۲۲ در کف جای گرفته اند.

تویوتا هنوز درباره آپشن های رفاهی و تجهیزات ایمنی این خودرو صحبت نکرده است. قطعاً طی روزهای آینده لیست کامل آپشن های این خودرو نیز منتشر خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

تویوتا لندکروزر با تغییرات اساسی می آید




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

سامانه فروش خودرو سود ده‌ترین بانک ایران!

سامانه فروش خودرو که با هدف حذف دلالان و شفافیت خودروهای فروخته شده تاسیس شد، به محلی برای سرمایه‌گذاری...

پست‌های مرتبط