چند دستگاه خودرو تجاری قرار است در سال ۱۴۰۰ به تولید برسد؟

از دست ندهید

در نخستین نشست گروه صنعتی ایران خودرو با قطعه سازان، میثاق نامه تولید هشت هزار و ۵۰۰ دستگاه خودروی تجاری با بیش از ۹۰ درصد بومی سازی، امضا شد.

بیت ران – مهدی درفشی: به منظور افزایش تیراژ تولید و درصد بومی سازی محصولات و همچنین کاهش ارز بری محصولات تجاری، میثاق نامه تولید هشت هزار و ۵۰۰ دستگاه خودروی تجاری با بیش از ۹۰ درصد بومی سازی، امضا شد. این مراسم در ساپکو و با حضور مدیران ارشد ایران خودرو و بیش از ۱۵۰ قطعه ساز برگزار شد.

در این مراسم، فرشاد مقیمی مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو خبر از افزایش سرمایه شرکت ایران خودرو دیزل از ۵۰۰ میلیارد تومان به ۹ هزار میلیارد تومان از محل مطالبات ایران خودرو داد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در مورد افزایش تولید ایران خودرو دیزل در سال ۹۹ نسبت به سال های پیشین، گفت: در سال ۹۸، میران بومی سازی ۳۳ درصد بود. این عدد در سال ۹۹ با رشد ۳۳ درصدی همراه بود و به ۶۶ درصد رسید. همچنین خط تولید اتوبوس در ایران خودرو دیزل، پس از ۹ سال مجددا فعال شد. روزانه حدود پنج دستگاه اتوبوس از خط تولید خارج می شود. همچنین سهم محصولات مونتاژی در سبد تولیدات این شرکت از ۶۷ درصد در سال ۹۸ به ۳۴ درصد کاهش یافته و در مقابل، سهم خودرو‌های تولید داخل به ۶۴ درصد رسید.

بیشتر بخوانید:

افزایش بومی سازی با افزایش تولید محصولات ایران خودرو دیزل

تویوتا لندکروزر ۲۰۲۲ معرفی شد / تصاویر + مشخصات فنی

کامیون امپاور (EMPOWER) بهمن دیزل چه مشخصاتی دارد؟




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط