بالگرد صبا ۲۴۸ در کشور تکمیل شد/ تولید موتورهای هوایی در کشور

از دست ندهید

معایب فرمول جدید قیمت گذاری خودرو؛ حاشیه بازار حفظ می‌شود

از جمله معایب فرمول جدید قیمت گذاری خودرو به گفته کارشناسان ، حفظ حاشیه بازار و توزیع رانت است. بیت...

خودروهای هند هم قیمت با پراید و تیبا را بشناسید

در این گزارش با خودروهای هند هم قیمت با پراید و تیبا آشنا می شویم و تفاوت های اقتصاد...

ریشه یابی تفاوت صنعت خودروسازی ترکیه و ایران در پی رونمایی از TOGG

چند روز قبل بود که خودروسازی ترکیه از اولین محصول تمام برقی خود در قالب یک کراس اوور رونمایی...

معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری با اعلام تکمیل بالگرد صبا ۲۴۸ در کشور همچنین از نهایی شدن پروژه «دستگاه سنجش اصطکاک سطوح پروازی»، «رادار mssr» خبر داده است.

بیت ران – ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل هوشمند معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری علاوه بر اجرای پروژه طراحی و ساخت سامانه کمک ناوبری بصری طرح تولید موتورهای هوایی و تکمیل بالگرد صبا ۲۴۸ را اجرایی کرده است.

صنعت هوایی و هوانوردی یکی از راهبردی‌ترین صنایع هر کشور است و اگر نیازهایی مانند ساخت قطعات یدکی و فرودگاهی آن نباشد، عملا صنعتی وابسته و متکی به واردات خواهیم داشت؛ از این رو ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل هوشمند معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای دوام آوردن این صنعت در روزهای سخت تحریم‌های اقتصادی به دنبال یافتن روش‌هایی است که بتواند شبکه‌ای داخلی از زیرساخت‌های مورد نیاز آن را ایجاد کند.

در حوزه تجهیزات فرودگاهی «پروژه‌های طراحی و ساخت سامانه کمک‌ناوبری بصری (روشنایی باند)»، «دستگاه سنجش اصطکاک سطوح پروازی»، «رادار mssr»، «دستگاه dme» و «برج مراقبت سیار» در تعامل و همکاری با شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، توسط شرکت‌های دانش‌بنیان و صنایع نرم و خلاق و موسسات پژوهشی و واحدهای فناور دانشگاهی نهایی شده است و پروژه‌های دیگری نیز در مراحل مختلف اجرایی قرار دارد.

ساخت قطعات یدکی برای پیشتیبانی وسایل هوایی

بر این اساس با کمک بخش‌های دولتی، خصوصی و شرکت‌های دانش‌بنیان و صنایع نرم و خلاق، شبکه‌ای از تعمیرات فرودگاهی در کشور ایجاد شده است تا با کمک این شبکه و آورده‌های داخلی، نیازهای این بخش از صنعت هوایی و هوانوردی مرتفع شود.

به گزارش ایسنا، بر اساس اعلام معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری، البته این ستاد با کمک زیست‌بوم فناوری و نوآوری محصولات دیگر این صنعت مانند تولید موتورهای هوایی، تکمیل بالگرد صبا ۲۴۸ و ساخت قطعات یدکی برای پیشتیبانی وسایل هوایی را هم اجرایی کرده و همچنین ساخت تجهیزات هواشناسی و تعمیرات فرودگاهی را هم در اولویت کاری قرار داده است.

بیشتر بخوانید:

اورهال بالگردهای ایران + تغییرات و بهسازی‌های انجام شده

کارخانه هلیکوپترسازی بل و داستان راه‌اندازی خط تولید آن در ایران

موتور توربوفن جهش اولین موتور ایرانی توربوفن سبک ؛ مشخصات فنی و عکس




1 دیدگاه

  1. متاسفانه تا کنون هیچیک از طرح های تولید هواپیما و بالگرد در کشور به نتیجه ملموسی نرسیده است که نشانگر اینست که هنوز دانش و توانایی و زیر ساخت لازم برای اینکار آنطور که باید و شاید در کشور وجود ندارد،حتی در سایر زمینه ها نیز مانند صنایع زرهی،طرح های موفق نظیر تولید تانک تی ۷۲ در نتیجه انتقال فن آوری بوده اند،در زمینه هوایی نیز ظاهرا جز انتقال فن آوری از کشورهای صاحب فن اوری،راه دیگری متصور نیست.

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

گیربکس شاهین سایپا در حال توسعه؛ همه چیز درباره گیربکس شش سرعته دستی شاهین

گیربکس شاهین سایپا از کجا آمده و عملکردش چگونه است؟ آیا این همان نمونه ارتقا یافته پراید است؟ عملکرد...
مدیر عامل ایپکو به بیت ران خبر داد:

افزایش پیمایش دنا هیبریدی / تولید موتور خودروی سبز...

مدیر عامل ایپکو با اعلام افزایش پیمایش دنا هیبریدی ، از صنعتی شدن موتور خودروی سبز در سال آینده و تولید خودروی هیبریدی افزایش...
هر آنچه باید از دیار BJ40 پیش از ورود به بازار خودرو ایران بدانیم

دیار BJ40 از سوی دیار خودرو به بازار خواهد...

دیار BJ40 با موتور ۲ لیتری توربو و سیستم انتقال نیروی پارت‌تایم چهار چرخ در تلاش است تا در بازار جایی برای خود باز...

کدام خودروها در بورس کالا عرضه می‌شوند؟ / آخر...

این هفته در سه روز محصولات دو شرکت خودروسازی در بورس کالا عرضه خواهد شد. کدام خودروها و در چه روزی در بورس کالا...

داستان تیونینگ دنا توسط کوروش منصوری

کوروش منصوری قصد داشت تا با همکاری با شرکت ایپکو محصولات ایران خودرو را تیونینگ کند اما چرا این اتفاق رخ نداد؟ بیت ران -...

پست‌های مرتبط