مرسدس بنز مدل جدید AMG E53 را به تازگی معرفی کرده است. این خودرو دارای حالت رانندگی مخصوص دریفت نیز هست.
یبت ران – حسین ریحانی: مرسدس بنز مدل فیس لیفت شده AMG E53 را برای سال ۲۰۲۱ در دو اتاق سدان و استیشن واگن معرفی کرد.
معرفی این خودرو در کنار رونمایی از مدل فیس لیفت شده E کلاس و E کلاس All-Terrain انجام شد.
برخلاف مدل All-Terrain مرسدس بنز فعلا برنامهای برای عرضه نسخه استیشن واگن E53 برای بازار آمریکا ندارد.
مدل E53 که در ردهای پایینتر از E63 قرار میگیرد، از یک پیشرانه نیمه هیبریدی با سیستم برق ۴۸ ولتی استفاده میکند.
این مدل جایگزین مدل E43 خواهد شد که دو سال پیش رونمایی شد.
مشخصات پیشرانه
قدرت مورد نیاز این خودرو از یک پیشرانه ۳ لیتری تویین توربو از نوع ۶ سیلندر خطی تامین میشود.
این پیشرانه ۴۲۹ اسب بخار قدرت و ۵۲۰ نیوتن متر گشتاور دارد.
سیستم کمکی برقی EQ Booster این خودرو نیز ۲۱ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد.
این سیستم میتواند در برخی شرایط به صورت موقتی نیروی کمکی الکتریکی را برای خودرو فراهم کند که در این وضعیت قدرت موتور به ۴۵۱ اسب بخار و گشتاور آن تا ۷۷۰ نیوتن متر میرسد.
قدرت موتور با استفاده از یک گیربکس ۹ دنده خودکار مجهز به پدال شیفترهای پشت فرمان و سیستم چهار چرخ محرک +۴Matic به هر دو محور E کلاس انتقال پیدا میکند.
مرسدس بنز شتاب صفر تا صد کیلومتر مدل سدان را ۴.۵ ثانیه اعلام کرده است.
همچنین شتاب مدل استیشن واگن این مدل ۴.۶ ثانیه عنوان شده است.
حداکثر سرعت هر دو مدل نیز به صورت الکترونیکی روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت قفل شده است که با پکیج AMG Driver امکان افزایش سرعت تا ۲۷۰ کیلومتر بر ساعت نیز وجود دارد.
مصرف سوخت ترکیبی مدل سدان ۸.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر و مصرف سوخت مدل استیشن واگن نیز ۸.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده است.
راننده E53 میتواند بین حالتهای رانندگی مختلف Slippery، اسپرت، کامفورت، اسپرت پلاس و Individual یکی را انتخاب کند.
همچنین برای عملکرد سیستم کنترل پایداری ESP این خودرو نیز سه نوع حالت Basic، Advanced و Pro وجود دارد.
تعلیق و ترمزها
مرسدس بنز AMG E53 برای متوقف شدن به دیسکهای ترمز ۳۷۰×۳۶ میلیمتری سوراخدار در جلو و ۳۶۰×۲۶ میلیمتری در عقب متکی است.
کالیپرهای ترمز این خودرو نیز در جلو از نوع ۴ پیستون و در عقب از نوع تک پیستون هستند.
مرسدس AMG E53 مدل ۲۰۲۱ از سیستم تعلیق AMG Ride Control+ نیز استفاده میکند.
این سیستم تعلیق بادی مخصوص به طور ویژه توسط AMG توسعه داده شده است و امکان تغییر سفتی و نرمی کمک فنرها را به راننده میدهد.
حالتهای مختلف این سیستم تعلیق شامل کامفورت، اسپرت و اسپرت پلاس هستند.
مرسدس بنز پکیج AMG Dynamic Plus را که قبلا در مدلهای ۸ سیلندر خود ارائه میکرد، در E53 نیز عرضه میکند.
این پکیج شامل حالت رانندگی Race و Drift Mode است.
در حالت دریفت مود راننده میتواند به راحتی با خودرو دریفت کند.
با سفارش این پکیج کالیپرهای ترمز نیز به رنگ قرمز در میآیند و روکش مخصوصی هم روی غربیلک فرمان نصب میشود.
غربیلک فرمان این مدلها دارای کلیدی اضافی برای کنترل کردن برنامههای مربوط به دینامیک خودرو است.
نمای داخلی و خارجی
مدل ۲۰۲۱ مرسدس AMG E53 براساس نسخه فیس لیفت E کلاس شکل گرفته است و همان تغییرات ظاهری روی این مدل نیز به چشم میخورند.
این تغییرات شامل چراغها و جلو پنجره جدید و البته بادی کیت اسپرت در مدلهای AMG هستند.
اصلیترین تفاوت ظاهری مدل AMG را باید جلو پنجره متفاوت آن با خطوط عمودی عنوان کرد.
اسپویلر عقب، دیفیوزر و خروجیهای اگزوز چهارتایی نیز از دیگر تفاوتهای نسخه AMG هستند.
خریدارن این مدل میتوانند با سفارش پکیج AMG Night Package اسپیلیتر جلو، قاب آینههای جانبی، فریم دیسک ترمز، نوار عقبی خودرو و خروجیهای اگزوز را به رنگ مشکی در آورند.
جلو پنجره نیز با پرداخت مبلغ اضافی به رنگ مشکی در میآید.
رینگهای این خودرو از نوع ۱۹ اینچی با پرههای ۵ تایی دوبل هستند.
به صورت آپشن امکان سفارش رینگهای ۲۰ اینچی نیز برای E53 وجود دارد.
درون کابین E53 شباهت زیادی به E کلاس فیس لیفت دارد.
سیستم MBUX نیز به صورت استاندارد درون کابین این مدل از بنز موجود است.
پشت آمپرهای دیجیتالی این خودرو قابلیت شخصی سازی نیز دارند.
صندلیهای اسپرت با دوخت قرمز، کمربندهای ایمنی قرمز رنگ و روکش چرمی یا میکروفیبری غربیلک فرمان نیز از دیگر تغییرات فضای داخلی E53 هستند.
مرسدس بنز AMG E53 فیس لیفت تا پایان سال در مدل سدان وارد بازار آمریکا خواهد شد.
بیشتر بخوانید:
مرسدس E کلاس All-Terrain ، کراس اوور یا استیشن واگن؟
مرسدس بنز E کلاس ۲۰۲۱ رونمایی شد
منبع: carscoops