جدیدترین موتور اسکای اکتیو ۲ لیتری مزدا رونمایی شد

از دست ندهید

مزدا برای مدل های CX-30  و مزدا ۳ موتور اسکای اکتیو ۲ لیتری جدیدی در نظر گرفته است. این موتور بنزینی ۱۵۰ اسب بخاری ابتدا وارد بازار اروپا خواهد شد.

بیت ران- حسین ریحانی: مزدا با تولید یک موتور اسکای اکتیو ۲ لیتری ۱۵۰ اسب بخاری از نوع نیمه هیبریدی قصد دارد تا تنوع پیشرانه‌ ها برای مدل های ۳ و CX-30 را افزایش دهد.

این موتور جدید نسخه ای قوی تر از موتور اسکای اکتیو G است که آن هم از نوع ۲ لیتری نیمه هیبریدی بوده ولی ۱۲۲ اسب بخار قدرت دارد. موتور جدید از نوع تنفس طبیعی ۴ سیلندر بوده و می‌ تواند با سیستم نیمه هیبریدی خود دقیقا ۱۴۸ اسب بخار توان تولید کند.

این افزایش قدرت با کمک دستکاری در سیستم مدیریت پیشرانه به دست آمده است. همچنین گشتاور پیشرانه نیز افزایش پیدا کرده و حداکثر میزان آن از دور موتور ۴ هزار دور به بعد در دسترس است. البته مزدا هنوز عدد گشتاور را مشخص نکرده است.

موتور ۲ لیتری جدید اسکای اکتیو G مزدا از سیستم غیر فعال سازی سیلندرها به صورت استاندارد بهره مند است تا مصرف سوخت کمی داشته باشد. بسته به شرایط رانندگی، موتور این خودرو به طور اتوماتیک می تواند با دو سیلندر یا ۴ سیلندر کار کند.موتور اسکای اکتیو ۲ لیتری

از آنجایی که پیشرانه های مختلفی برای مدل ۳ و CX-30 قابل انتخاب هستند مشتریان برای موتور جدید هم می توانند گیربکس ۶ دنده دستی یا ۶ دنده خودکار با نام Skyactiv-Drive را انتخاب کنند. سایر موتورهای مزدا ۳ و CX-30 بدون تغییر باقی مانده اند. موتور پایه ی این خودروها نمونه ی ۱۲۲ اسب بخاری ۲ لیتری نیمه هیبریدی است که ۲۱۳ نیوتن‌متر گشتاور را نیز در دور موتور ۴ هزار دو  بر دقیقه تولید می کند.

موتور قوی تر ۱۸۰ M هیبریدی از سری اسکای اکتیو ایکس نیز ۱۷۸ اسب بخار قدرت در ۶ هزار دور بر دقیقه و ۲۲۴ نیوتن‌مر گشتاور در ۳ هزار دور بر دقیقه دارد. این موتور تنها پیشرانه‌ای است که با سیستم AWD نیز می‌توان آن را سفارش داد.

موتورهای انقلابی اسکای اکتیو ایکس از فناوری SPCCI استفاده می کنند که در آن‌ها برای جرقه زدن دیگر از شمع استفاده نمی شود و مانند موتورهای دیزلی بنزین را با تراکم منفجر می کنند. این باعث می شود تا نقاط قوت موتورهای دیزلی نیز در این موتورها وجود داشته باشد.

در خصوص موتورهای دیزلی نیز تنها یک گزینه برای خریداران وجود دارد که یک موتور اسکای اکتیو D به حجم ۱.۸ لیتر است. این موتور ۴ سیلندر ۱۱۶ اسب بخار قدرت در ۴ هزار دور بر دقیقه و ۲۷۰ نیوتن‌متر گشتاور در دور موتور ۱۶۰۰ تا ۲۶۰۰ دور بر دقیقه تولید می‌کند.

بیشتر بخوانید:

شورولت بلیزر ۲۰۲۰ چه مشخصاتی دارد؟

نگاهی به نسل جدید سوناتا و اپتیما ؛ رقابت دو رقیب دیرینه ادامه دارد

منبع: carscoops




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

سیل در کارخانه مدیران خودرو ؛ کدام خودروها غرق شدند؟

سیل در کارخانه مدیران خودرو محصولات ام وی ام و فونیکس را زیر آب برد. این اتفاق در منطقه...

پست‌های مرتبط