تبدیل موتور انژکتوری به کاربراتوری؛ پیشرفت معکوس در صنعت موتورسیکلت ایران

از دست ندهید

اجبار در تولید موتور انژکتوری به جای موتورسیکلت های ۱۲۵ سی سی کاربراتوری، چند سالی است که گریبان صنعت موتورسیکلت سازی ایران را گرفته است.

بیت ران – ورشکستگی بسیاری از کارگاه ها و کارخانجات موتورسیکلت های چینی از عواقب این اقدام بود.

اما حالا چندماهیست که معدود تولیدات موتورسیکلت مجهز به موتور انژکتوری در نهایت توسط خریداران کاربراتوری می شوند.

این اتفاق عجیب شاید در جهان کم نظیر باشد.

تبدیل موتور انژکتوری به کاربراتوری معمولا باعث افزایش آلودگی و کاهش توان می شود.

این درحالیست که به گفته نایب رئیس انجمن قطعه سازان موتورسیکلت:

موتور انژکتوری موتورسیکلت ها در تعمیرگاه ها کاربراتوری می شود!

فعالیت گسترده کارگاه های زیر زمینی برای تبدیل موتور انژکتوری به کاربراتوری

به گفته حبیب الله محمودان هم اکنون علاوه بر فعالیت بسیاری از واحدهای تعمیرگاهی، دهها سایت برای تبدیل انژکتور به کاربراتور در این زمینه فعالیت کرده و اقدام به تبلیغات در فضای مجازی می کنند.

با وجود اینکه بر روی کارت سوخت بسیاری دارندگان موتورسیکلت کلمه انژکتور ثبت شده اما افراد اقدام به تغییر و تبدیل به کاربراتور کردند که به هیچ وجه قابل شناسایی نیست.

هزینه پایین تعمیر و نگهداری موتورهای کاربراتوری در مقایسه با انژکتوری ها بسیاری از خریداران را به سمت تبدیل موتورهای انژکتوری به کاربراتوری تشویق می کند.

براساس برخی گفته ها، کیفیت پایین سیستم انژکتور دلیل کاربراتوری کردن این موتورهاست.

تاکنون مسئولان واکنشی نسبت به این اقدام عجیب نشان نداده اند.

افزایش آلودگی هوا مهمترین مضرت این اقدام است.

موتور انژکتوری به طور کلی سوخت کمتری مصرف می کند.

در پی این تحولات قیمت موتورسیکلت های ارزان در کشور به شکل چشمگیری افزایش یافته است.

در حال حاضر ارزان ترین موتورسیکلت بازار بیش از ۱۰ میلیون تومان قیمت دارد.

بیشتر بخوانید:

تردد ۱۰ میلیون خودرو با آلایندگی یورو ۲ در سرتاسر کشور

وزیر نیرو: موتورسیکلت برقی در کلان شهرها فراگیر می شود

تخلفات معاینه فنی افزایش یافت / ورود روزانه بیش از ۵۵۰ هزار خودرو به تهران




179 دیدگاه

  1. کودوم احمقی گفته مصرف انژکتور کمتر از کاربراتوره من اردی دارم انژکتوره پدر پیکان داره کاربراتوره پیکان صدی۸ لیتر بنزین مصرف میکنه آردی صدی ۱۴لیتر مصرف میکنه هر قطعه ای میشه تو انژکتور عوض کردم تا مصرف بیاد پایین فرقی نکرد الان کاربرات وصل کردم مصرفش اومد تو ۸ لیتر هی بگین انژکتور بهتره مصرفش کمه😅😅😅

    • سلام انژکتور کمتر از کاربرات مسرف میکنه من۳۱ساله که مکانیکی دارم وماشین شما مشکل داشته که انقدر میسوزونده باید ماشینو میبردی برات کامپیوترشو تنزیم کنه

          • من هم انژکتور داشتم هم کاربراتور چرا با بی اطلاعاتی و کم سوادی درباره هر چیزی نظر میدید، انژکتور ریپ میزنه، خب ریست میکنی مشکلش حل میشه میشه قرقی.
            پس هیچکسی نمیدونست ریست واسه تنظیم موتورسیکلت انژکتوری و رفع مشکلاتش هست از جمله ریپ زدن. یاعلی مدد

        • من موتورسیکلت انژکتور خربدم یک ماه کار نکرد شروع کرد ریپ زدن قر اومدن من ولش کردم الان کلا روشن‌نمیشه بردم‌ پیس موتوری میگه شش ملیون للحصاب بریز تا بعد ببینم چقدر میشه اخه تولید اشغال بی کیفیت چه نفعی داره بجز ضرر برای مصرف کنند دوما اون زمان که روشن میشد انقدر داغ میکرد که کم مونده بود موتور ذوب بشه اومدم کارابراتش کنم گفتند دیگه سند نمیشه برای همین موندم با این لگن چه کنم نه میشه استفاده کرد نه میشه فروخت خدا لعنت کنه که هر چی اشغال چین تولید میکنه میدید به این ملت خدا زده خاکبرسرتون

    • اقا فرهاد موضوع سر انژکتور موتوره که واقعا اشغاله خودم تریل ۲۵۰ صفر خریدم انژکتورش انقددددددر اذیتم کرد که دادم کاربراتوریش کردم راحت سیستم انژکتور تا اونجایبکه من خبر دارم بروی موتورسیکلت های زیر ۵۰۰ ملیون افتضاحه وگرنه مگه ادم بلاتسبت احمقه بده موتور صفر کیلومترشو با کلی هزینه بده کاربراتوری کنه خوب یه جای کار میلنگه دیگه فدات بشم . خیلی اقایی . یاحق

    • تجربه شخصی من از انژکتور کویر رو باز گو میکنم…مصرف بنزینش نصف کاربراته خوب کیفیت و ظرافت خاص پسندی هم داره و مهمترین نکته اینکه هیچ صدای ازار دهنده و گوش خراشی مثل موتورای کاربرات ندارد هیچگونه لرزشی در تنه ندارد مثل ماشین هست احساس نمیکنی پشت موتوری از طرفی دیگر شتاب فوق العاده ای دارد از فروشگاه مطمعن خرید کنید مثل بچه ادم رانندگی کنید هیچ مشکلی براش پیش نمیاد خودم پشت انواع اقسام موتورای هوندا کاربراتی نشستم و حالم از موتور بهم خورد…. هموطن عزیز یه هوندا ۱۲۵ معمولی میخری با قیمت مفت انتظار شتاب و قدرت موتور کاوازاکی نینجا اچ ۲ آر را که نباید داشته باشید

  2. من تعمیر کار موتور سیکلت هستم،، خیلی مراجعه دارم برای تبدیل انژکتوری به کاربراتور دارم

      • سلام من الان موتور انژکتور دارم برای تبدیل به کار برات باید چه چیز هایی رو تعویز کنم

        • سلام »»» سیم کشی کامل_ ترانزیستور_کویل_شارژر_
          آهنربا(فلکه برق) بوبین_ رابط کاربراتور_ کاربراتور_

          باک و اگزوز اجباری نیست..!!!
          داخل باک کنار پمپ یه مغزی داره…. انو برداری
          دیگه :بنزین مستقیم میاد میره توی صافی وبعد هم کاربراتور…..!!!
          اگزوز هم: اون سنسوری که بهش پیچ شده رو باز نکنید… دیگه اوکی میشه…

          • سلام. خداقوت. جسارتا کدوم قسمت از موتور باید بره تراشکاری واسه تبدیل به کاربرات؟ چه کاری دقیق انجام میدن.؟ مشکلی واسه موتور پیش نمیاد؟
            ممنون میشم پاسخم بدید. سپاس

      • سلام«« »» بله میشه …
        لوازم های انژکتوری شو باز می کنی….
        لوازم کاربراتوری می بندی….
        (آهنربا فلکه برق)بوبین _شارژر_ ترانزیستور_ کویل_ کاربراتور_……
        لوازم های پالس۱۸۰ فکنم بهش میخوره..!

    • سلام خوبی آقا خواهش میکنم منم میخوام عوض کنم سیستم انژکتور رو خیلی اذیت شدم موتور نامی ۱۲۵ مدل ۹۷ دارم طرح ویو یا همون لاکی

      • سیستم انژکتوری که روموتورسیکلت نصب کردن
        آ شغال ترین و ارزان تر ین سیستم هست که عده ای دارن ازاین موقعبت سواستفاده وسودمیبرن

        • دقیقا درسته من هم یه موتور سیکلت هوندا ۲۰۰ مدل شهاب خریدم کاملا انژکتور اذیت میکنه حتی همون موقعی که بقول خودمون میگیم خوبه تعریفی نداره چون با آشغال ترین جنس چینی انژکتور ارزان قیمت ساختن و روی موتور نصب کردن
          الان تصمیم دارم کاربراتیش کنم برادرم هم یه احسان ۱۵۰ داره اونکه کلا افتصاح ست
          مسئولین بفکر باشن این چه وضعیه که موتور نو رو ببری تعمیرات
          هر کدوم موتور انژکتوری گرفتید همون اول کاربراتیش کنید مگر اینکه انژکتورش جنس خوب ودرجه یک باشه

      • کی گفته توان کاربرات بیشتر از انژکتور ؟؟؟؟؟؟
        موتورای انژکتور همین هندا ۱۲۵ خیلی هم خوب راه میرن فقط تنها مشکل و اصلی ترین مشکل آشغال بودن قطعاتی که استفاده کردن وگرنه ns انژکتور هیچ مشکلی نداره ولی هندا ها راه به راه خاموش میشن هزینه هاشم نسبتا زیاده

    • داداش یه هندا ۲۰۰دارم میخرم مدل ۹۸ انژکتوره میخاستم ببینم اگه کاربراتورش کنم بد میشه ینی به فنی اسیب میزنه تموم مشکلاتشو میشه بهم بگی؟

    • من کاربراتش کردمً هنوز ریپ میزنه از نود ب بالا نمیره سرعتش چکار کنم داش راهنماییم کن😔

    • سلام به نظر شما وقتی موتور انژکتوری به کاربرات تبدیل بشه
      موتور خوب کار میکنه یا نه
      من شنیدم میگن موتور دیگ اصلا خوب کار میکنه
      میشه کمک کنید ممنون

      • بابا یکم املانویسی کار کنید ابرومونو بردید کابرات _ تنزیم _ من احسان نمیتونه۱۵۰ منو بگیره مبرات بهتر نه انژکتور….. ای واااای
        ضمنا فیروز چیه؟ فـیـوز

  3. مصرف سوخت و استاندارد یورو ۳ یا ۴ ربطی به انژکتور و کاربراتور نداره در متور سیکلت، اما فرق انژکتور با کاربراتور تو اینه که موتور انژکتوری بسیار حساسسه حتی اگر تولید کشور ژاپن باشه و استهلاک بالاتری داره،تعمیر کار حرفه ای وجود نداره،قطعاتشون نیست و… طرف هم میره سر وقت کاربراتور،البته موتورهای کاربراتوری خوبی در جهان ساخته میشن.ارزون ترین موتور انژکتوری خوب هم فکر نکنم زیر ۱۸۰۰ دلار باشه.

      • سه سال کارکن اونوقت میگم منم مدل ۹۸خریدم واقعا برام انژکتور بهترین بود یواش یواش پمپ بنزین عوض کردم خداد تومن دیاک زدم ازماشین گرونتر آنقدر خرد ریز برقی خریدم بهم ریختم

    • عرض سلام خسته نباشید اگر موتور انژکتور رو به کاربرات تعقیر دهیم با ریموت روشن میشود

  4. قدرت کاربراتور از انژکتور بیشتره و این موضوع حتی در ماشین هم هست تو یوتیوب هم میتونید فیلم های معتبر و حرفه ای تست توسط تیونر هارو ببینید.
    انژکتور های موتور سیکلت کیفیت بسیار پایینی داره و اصلا دقیق نیست و شمع دوده میزنه درحالی که اگر کاربراتور تنظیم باشه سره شمع ها یزره هم دوده نمیزنه.

  5. کجاش کاربراتور باعث افت توان میشه.اتفاقا دلیل اصلی اینکه تبدیل به کاربراتور میکنن به خاطر ضعیف بودن توان موتورای انژکتوره که خوب راه نمیره و میگیرن کاربراتور میکنن که بهتر راه بره

  6. موتورسیکلت انژکتوری بنده خریدم واقعا بیچاره شدم همش تعمیرگاه هستم حسگر ها گرون نایاب و تعمیرکار خوب وجود ندارد بنده کارمند پست هستم اصلا کیفیت ندارن موتورسیکلت های انژکتوری مصرف بنزین زیادی دارند هوا را بیشتر آلوده میکنن

    • سلام من از خراسان رضوی هستم شهرستان تربت حیدریه پسرخالم تیزپرمدل۹۹ انژکتور دارد من احسان مدل۹۵کابرات انژکتور خوبه وفقط باید مراقبت کنید از تربت داشتیم با پسر خالم میرفتیم روستا که موتورخاموش شود وقتی باتری نگاه کردیم دیدیم فیروزه موتورسوخته وقتی سیم فیروزبهم زدیم انژکتور سوخت حالا هرکی بگه خوبه اشتباه میکنه کابراتور خوبه نه باتری میخواد نه فیروز انژکتورقطع بشه بیچاره میشی همون خاموش میشه اگر تو جاده خاموش بشه میخواهی چکارکنی کابرات قطع بشه نمیفهمی به خانه برسی میبینی استاردنمیخوره فقط کابراتور راستی انژکتور می ترسی گازبدی هم می ترسی بسوزه من الان هرکی میبینم انژکتور کابراتورمیکنن حتا رفیقام میگه انژکتور اگر کابرات کنی بدردنمیخوره بازهم اندازه موتورم راه نمیره پسرخاله انژکتور کابرات کرده ۲۰۰تیزپرداره من احسان ۱۵۰ دارم نمیتونه منو بگیره داداش کابرات بهتر نه انژکتور حتا بایدموتورها کارخانه کابرات بزنه انژکتور

    • من خیلی به گوه خوری افتادم یک سال موتور انژیکتور خریدم هیچ تمیرکاری دست نمی زنه همیشه اذیت میشم همه خاموش میشه ریپ زدن 😭😭😭😭

      • داداش منم همین مشکل رو داشتم بردم کاربرانش کردم حل شد. انژکتور خیلی اذیت می‌کنه تهش صافی بنزین نداره من باکم زنگ زده بود زنگها هی میرفتن سوزن های انژکتور رو می‌گرفتن موتور ریپ میزد ۲ سری شستشوی باک و انژکتور بردم ۵۰۰ تومن خرج کردم درست نشد بیخیال انژکتور شدم الان بردم کاربراتور کردم راحت شدم شما هم به انژکتور دیگه خرج نکن درست شدنی نیست کیفیت قطعاتشون واقعا پایینه

      • برای ریپ زدن شمع و تمیز یا تعویض کن منیفولد هوا رو که کنار دریچه ی هوا ست تمیز کن و یکبار پیچ کوچک بالای دریچه ی گاز و باز و بسته کن زمان روشن بودن موتور

      • دوست موتور سیکلت های خوب بگیرید که انژکتور خوبی هم داشته باشن مثل پیشرو احسان کویر و…

    • واقعا درسته منم یه انژکتور خریدم خدا نابودشون کنه یا این اشغال هاشون پدرمو دراورده هرروز تعمیر کاهم ریپ میزنه

  7. سلام من دوتا موتور دارم یکی کاربرات یکی انژکتور خروجی پمپ بنزین انژکتور پلاستیکیه و نزدیک قاب سوپاپه که اگه حرارت زیاد بشه و بنزین بپاشه بیرون خدا میدنه چه بلایی سر آدم میاره (آتش سوزی) موتورهای مثلا ایرانین(چینی بی کیفیت)وقتی داغ میکنن صدای موتور عوض میشه و مصرف هم بالا میره..مشکل اصلی بی ارزشی ریال نصبت به دلاره روز به روزم بدتر میشه در آمد با ریااااااال خرید با دلار سر تا پا این مملکتو فساد و گند برداشته هیچ راه حلی نیست..هر بی مدیریتی سر ضعیفترن قشر پیاده میشه

    • سلام من از خراسان رضوی هستم شهرستان تربت حیدریه پسرخالم تیزپرمدل۹۹ انژکتور دارد من احسان مدل۹۵کابرات انژکتور خوبه وفقط باید مراقبت کنید از تربت داشتیم با پسر خالم میرفتیم روستا که موتورخاموش شود وقتی باتری نگاه کردیم دیدیم فیروزه موتورسوخته وقتی سیم فیروزبهم زدیم انژکتور سوخت حالا هرکی بگه خوبه اشتباه میکنه کابراتور خوبه نه باتری میخواد نه فیروز انژکتورقطع بشه بیچاره میشی همون خاموش میشه اگر تو جاده خاموش بشه میخواهی چکارکنی کابرات قطع بشه نمیفهمی به خانه برسی میبینی استاردنمیخوره فقط کابراتور راستی انژکتور می ترسی گازبدی هم می ترسی بسوزه من الان هرکی میبینم انژکتور کابراتورمیکنن حتا رفیقام میگه انژکتور اگر کابرات کنی بدردنمیخوره بازهم اندازه موتورم راه نمیره پسرخاله انژکتور کابرات کرده ۲۰۰تیزپرداره من احسان ۱۵۰ دارم نمیتونه منو بگیره داداش کابرات بهتر نه انژکتور حتا بایدموتورها کارخانه کابرات بزنه انژکتور

  8. سلام من از خراسان رضوی هستم تربت حیدریه پسرخالم تیزپرمدل۹۹ انژکتور دارد من احسان مدل۹۵کابرات انژکتور خوبه وفقط باید مراقبت کنید من از تربت داشتیم با پسر خالم میرفتیم روستا که موتورخاموش شود وقتی باتری نگاه کردیم دیدیم فیروزه موتورسوخته وقتی سیم فیروزبهم زدیم انژکتور سوخت حالا هرکی بگه خوبه اشتباه میکنه کابراتور خوبه نه باتری میخواد نه فیروز انژکتورقطع بشه بیچاره میشی همون خاموش میشه اگر تو جاده خاموش بشه خواهی چکارکنی کابرات قطع بشه نمیفهمی به خانه برسی میبینی استادنمیخوره فقط کابراتور راستی انژکتور می ترسی گازبدی هم می ترسی بسوزه من الان هرکی میبینم انژکتور کابراتورمیکنن حتا رفیقام میگه انژکتور به کابرات کنی بدردنمیخوره بازهم اندازه موتورم راه نمیره پسرخاله کابرات کرده ۲۰۰تیزپرداره من احسان ۱۵۰ نمیتونه منو بگیره داداش مبرات بهتر نه انژکتور

  9. سلام من خراسان رضوی زندگی میکنم یه کارگر سر ساختمون بنایی میکنم یه انژکتور خریدم بدبخت و بیچاره کرده منو خیلی آشغاله یه شماره نمایندگی جایی که کاربرانش کنم وکسی داره بفرسته برام

  10. دنیا و تکتاز ۱۲۵ کاربراتور… حیف ک تا ۹۵ بیشتر کاربراتور تولید نشد… تکتاز ۱۲۵ سالاره… راحت ۱۵۰ و ۲۰۰ رومیگیره… میگی ن بشین تست کن… مسجدسلیمان

  11. من یه موتورسیکلت انژکتوری ۱۶۹ سی سی mkz خریدم
    خیلی زود داغ میکنه
    افتضاحه
    با چند نفر آدم خبره و با تجربه مشورت کردم گفتن تنها راه حل تعویض انژکتور به کاربراتور هستش
    انژکتور خیلی پیچیده هست و دنگ و فنگ داره و اعصاب خورد کنه
    پول بیاد دستم سریع میرم کاربراتوریش میکنم خودم رو راحت میکنم

    • موتورسیکلت های انژکتوری جدید مثل پالس و tvs و بنلی و… هیچ مشکلی ندارند یا به ندرت در سیستم سوخت رسانی به مشکل میخورند ولی نوع انژکتور سوار شده بر روی موتورهای طرح هندا یک مدل بی‌کیفیت و من درآوردی از انژکتور است که باعث ایجاد خرابی های زیاد و از طرفی هزینه های اضافی تعمیر یا تعویض میشود!

      بهتره وقتی مسئولان قانونی را میگذارند فکری هم به حال کیفیت تولید قطعات بکنند که در آینده بار اضافه هزینه های اضافی روی دوش مصرف کننده نداشته باشد!

      خودم دوساله پالس انژکتور سوار میشم شش ماه پیش
      یه خورده بدکار میکرد بردم نمایندگی دیاگ زد هنوزم موتورم مثل ساعت کار میکنه و مشکلی ندارم نه تو شتاب نه چیز دیگه ای

  12. سلام من موتور سیکلت انژکتور دارم مدل ۹۸ ۵۰۰۰ تا کارکرده پدرمو درآورده از بس خرجش کردم.هر روز یه جاش خرابه و میلنگه الانم میخوام برم کاربراتوریش کنم خودمو راحت کنم‌

    • سلام وقتتون بخیر داا حالا ک کاربرات کنی موقع فروش مشکلی پیش نمیاد بابت انتقال سند و تعویض پلاک ؟

  13. سلام بچه ها اگه موتور انژکتوری دارین برین کاربراتی کنید سرعتش هم زیاد میشه و زود داغ نمیکنه انژکتور خیلی پیچیده هست ولی کاربراتور خیلی راحته موتور انژکتور اگه تو جاده خاموش کنه دیگه روشن نمیشه مث ماشین میمونه خلاصه اگه موتور سیکلت انژکتوری دارین برید کاربراتوری کنید خودتون متوجه خوبی هاش میشید و می‌بینید چه مزایای داره عالیه

  14. سلام
    الان من موتورمو که انژکتور بوده کاربرات کردم اگه یه موقع پلیس بگیره مشکلی پیش نمیاد؟
    چون تو سندش خورده انژکتور

        • سلام خدمت همه دوستان و عزیزان یه سوال دارم از کسانی که موتور انژکتور رو تبدیل به کار براتور کردن من یه غلطی کردم یه موتور انژکتور رهرو گرفتم پدر منو در اورده میخوام کاربراتش کنم ایا موتور کاربرات بشه دیگه اذییتی نداره یعنی موتور خوب راه میره خوب کار میکنه مثل کاربراتی که صفر میخریم میشه یا نه ممنون میشم راهنمایی کنید

  15. اساتید گرامی… اون موتورایی ک شما میگید قطعا هندا ۱۲۵ باک فلزی عهد بوووقه یک لطفی بکنید برید موتور بی کلاچ سوار بشید یا بنلی سوار بشید بعد ببینید انژکتور چیه.
    او دسته از دوستانی هم ک ادعا میکنن کاربرات ۱۲۵ سی سی ۲۰۰ انژکتورو میگیره یک لطفی بکنن حتما با TVS بندازن ببینن چندچندن

    • چرت نگو عزیزم این بحث ما درباره موتور ۱۲۵ هونداست نه درباره tvs عزیزم شما پول میدی ما بخوایم tvs بخریم

  16. آقا من اولین موتورم رو سال ۹۸ یه ۱۲۵ انژکتور خریدم. پدرم رو درآورده. سیستم برق و انژکتورشون افتضاحه. همون ساعت اول فقط دوتا خیابون راه رفت و دیگه روشن نشد که نشد. چند وقت یه بار یهو ریپ میزنه. خاموش میشه. یه بار وقتی ریپ زد رله پمپ و ای سی یوش سوخت. فقط یه نفر تو کل شیراز درست میکرد که یه پول گزاف و هنگفتی ازم گرفت.
    اگه کاربراتش کنم تو این مملکت که دیوونه خونست به هر دلیل بیخودی میگیرن دیگه عمرا آزادش نمیکنن چون کاربرات شده و عملا موتور نو سگ خور میشه. تو سندش خورده انژکتور اگه اتفاقی بیفته بیمه هیچ خسارتی نمیده حتی یک ریال. پول بیمه هم اجبار بود تا پلاک بشه. موقع فروش مجبوری بدون سند و … فقط به یه قولنانه اکتفا کنی. کسی هم انژکتور نمیخره. اوضاع هرروز داره بدتر از دیروز میشه. هرسال کیفیتا میاد پایین گرون تر میشه و نظارتی هم نیست. دارن از هر طریقی مردم رو تیغ میزنن و اذیتشون میکنن. دیگه کسی نفس راحت نمیتونه بکشه

    • داداش من موتور کویر ۲۰۰ صفر دارم میخوا تبدیل ب کاربرات کنم مشکلب پیش نمیاد خراب نمیشه؟
      و میخوام توی سندش انژیکتور رو کاربرات کنم میشه؟
      ب نظر شما موتور کویر ۲۰۰ بهتر یا نامی

    • باید کاربراتش کنی مال منم همین مشکلو داشت هفته یه شمع عوض میکردم الان کاربرات کردم راضیم

  17. برادران سلام خواستم بگم تو را خدا موتور انژکتوری نخرید بیچارتون میکنه من خریدم دیونم کرده

  18. زمانی که قرارداد طراحی پژو ۴۰۵ ایران را برای نخستین بار بستند، ایران خودرو از پژو خواست که این خودرو را مخصوص بازار ایران با موتور کاربراتوری طراحی کند. پژو ۴۰۵ فرانسه انژکتوری بود! در مدل جی ال از یک موتور قدیمی ۱۸۰۰ و سپس از یک موتور ۲۰۰۰ سی سی کاربراتوری شده استفاده شد که هرگز بر روی پژو ۴۰۵ فرانسه نصب نشده است. این داستان سابقه کهنی دارد و جدید نیست.

  19. سلام
    یه موتور انژکتوری مدل ۹۷ خریدیم. البته سال ۹۸ . دقیقا یک سال داریم. الان حدود ده روزه خاموشه ، روشن نمیشه ، هر جا هم که میریم کسی سر در نمیاره. هر قطعه ، سنسور ، بالای پانصد هزار تومانه ، کدوم و باید عوض کنیم ، دقیقا همین مدل موتور ، کاربراتوریش و داشتیم پنج سال بدون هیچ مشکلی سوار شدیم تا فروختیم. حالا موندیم چه کنیم
    صرفا جهت اطلاع خواستم باهاتون درمیون بزارم

  20. موتورهای چینی بهتره کاربراتوری بشند چون قطعات بی کیفیت هست و مخصوصا توی شهرستان و مسیر های دور طرف رو توی راه میگذاره بیچاره میشه …در ضمن برای یه موتور ۱۲۵مصرف سوخت آنچنانی فرق نداره اونی که میگند مصرف فرق داره برای خودرو مخصوصا پژو هست

  21. سلام من یه برمودا۲۰۰انژکتور خریدم مثل چی پشیمونم سرعتش با۱۲۵ یکیه یهوم وسط خیابون خاموش میشه خلاصه افتضاحه

    • سلام به همه موتور سواران اونایی که از موتور سیکلت ۲۴ ساعت استفاده میکنن من یه موتور نامی خریدم انژکتوری تو عمرم اینقدر رنج نکشیده بودم چهار بار سیم کشیش سوخت تا آخر مجبور شدم سیستمش کامل کاربراتور کنم من سی سال موتور سوارم هیچ موتوری منو برای نقص فنی زمین نزده بود که این موتور زد تو سرعت بالا سوپاپ فشار روغن که بغل سیم دور موتوره پرید تمام روغن موتور میپاشید بیرون من نمی دوستم چی شده تو سرعت ۸۰،۹۰فقط موتور تو جاده میچرخیدنمیدونستم چی شده موتور من ۱۵۰ نامیه یعنی یکی از بهترین موتورهای هندا موتور هر تعمیرگاهی می‌بردم میگفت تو عمرم همچین چیزی ندیدم

  22. دوستانی که تبدیل به کاربرات کردن سرعتش چطوره؟ با اونی که از کارخونه کاربرات میاد فرق میکنه یا درست مثله کاربرات ساخت کارخونه میشه؟میخوام انژکتور بگیرم کاربراتش کنم

  23. اصلا. کی گفته انژکتور بده
    دوستم ستم موتور ۱۲۵ مدل ۱۳۹۸ داره. و من. حالا نمی گم موتورم مدل چنده خجالت می کشم اگه کنجکاوید بزنید. تاسیس کارخانه سهند. کی بوده. یه مدل پایین تر از اون. به هر حال اون سریع تر. می ره

      • سلام دوست عزیز همه رو باید عوص کنی خود باک .سیم کشی .انژکتور و خیلی چیزای دیگه حالا باید یه سیستم کاربرات روش پیاده کنی

      • با سلام خدمت دوستان و اساتید
        باید بگم که مصرف انژکتور باید نسبت به کاربراتور کمتر باشه ولی توی موتورهای ۱۲۵ تا ۲۰۰ مونتاژ ایران و چینی اینطور نیس چون کیفیت قطعات بسیار پایینه
        من دوتا موتور دارم یکی مدل ۹۸ انژکتور
        یکی هم مدل ۱۴۰۱ انژکتور
        هیچ کدوم به درد نمیخورن دائم اذیت میکنن
        یا گاز نمیخوره
        یا گاز میخوره راه نمیره
        یا خام سوزی داره
        یا درجا کار نمیکنه
        یهو هم یک هفته بدون ایراده اصلا انگار نه انگار
        خلاصه که هیچ کس هم چیزی سر درنمیاره
        و اینکه قطعاتش خیلی گرونه
        مثلا یه سنسور دور موتور ۹۰۰ هزار تومن
        خب طرف بخواد دوتا سنسور عوض کنه که میره موتور کامل کاربراتوری میکنه خیالش راحت میشه
        هر چی باشه اذیت نمیکنه
        من موتور کاربراتی را دسته سیمش رو از گردن قیچی میکنم بازم روشن میشه
        ولی انژکتور یه سیم از گردن قطع میشه دائم ریپ میزنه
        حتی من کل سیم کشی موتور رو با سیم کشی یه موتور انژکتوری صفر کیلومتر به همراه کل قطعات تعویض کردم ولی فقط چندماه کار کرد باز دوباره ریخته به هم واقعا هیچ کاریش نمیشه کرد
        کاربراتور واقعا از هر نظر بهتر و به صرفه تره

  24. سلام الان موتور احسان شکاری رو به کاربرات کنی هزینش چند در میاد خودم احسان مدل ۱۴۰۰ خریدم یک هفته نیست خریدم میخوام کاربرات کنم چقدر در میاد هزینش هنوز هم تو باکش بنزین نریختم کارکرد ۰روشن نشده هنوز

    • سلام موقع تعویض انژکتور به کار برات حتما وسایل انژکتوروش نگه دار موقعه فروش بکنی انژکتور ک تعویض پلاک بشه

  25. انژکتور بهتر است چون دقیق و منظم کار میکند فقط باید یک صافی قبل از رسیدن بنزین به سیستم انژکتور قرار دهید تا بنزین تمیز به انژکتور برسد.تمام اشکالات مربوط به بنزین کثیف است.موفق باشید

  26. سلام دوستان من متور صفر ۱۲۵ خریدم مدل ۱۴۰۰ پدرمو در اورده همش ریپ میزنه ب نظر شما اگه کابراتش کنم حل میشه یا بفروشمش؟

    • سلام موتور منم مدل ۹۸انژکتوریه همش ریپ میزنه مصرف سوختش هم زیاده.دلم میخاد کاربراتش کنم یکی میگه خوبه یکی میگه بده

  27. آخه من موتور کویر ۲۰۰ سی سی گرفتم صفر الان حدود دو ملیون خرج کردم ولی بازم درست کار نمیکنه ، مجبورم برای اینکه بتونم استفاده کنم دو تومن دیگه بدم کاربرات کنم راحت بشم ،چند بار وسط چهار راه یهو خاموش شده کم مونده از روم رد بشن ،این مسئولین باید این شرکتهارو مجبور کنن که سی ملیون پول میگیرن یه چیزی بدن دست مردم که کار کنه

  28. موتورهای سیکلت به دو نوع است.hov و sohc
    انواع موتوری هایی که سیلندر بلند تر دارند hov هستند مثل هوندا ۱۲۵.hov ها با انژکتور سازگاری ندارد. حتی شرکت هوندا این نوع موتورها را هنوز کاربراتور تولید میکند ولی ۴ سوپاپ

  29. سلام بنده موتور ۱۲۵به پر انوزکتوری دارم گوش شیطان کر مدل ۹۸ است یکبارهم اذیتم نکرده مصرفش عالیه سرعتش هم بدنیست با ریموت روشن خاموش میکنم ۰

    • سلام موقع تعویض انژکتور به کار برات حتما وسایل انژکتوروش نگه دار موقعه فروش بکنی انژکتور ک تعویض پلاک بشه

  30. یعنی جل بگیره در شرکت موتورسازی انژکتوری…هر دیقه یه مشکل

    تریل بهرو ۲۰۰سی سی جی وای گرفتم صفر مدل۱۴۰۰ چهل کیلومتر راه نرفت سبم کشی سوزوند..الان ۲ماهه یه سیم کشی گیرم نمیاد….با بدترین متریال و بالاترین قیمت ممکن و بی کیفت ترین حالت وسیله تحویل مشتری میدن…روز ب روز قیمتا میبرن بالا کیفیتا پایین…..صد رحمت به موتور کاربراتوری

  31. خدمت اون دسته از دوستانی که میگن موتور رو کاربرات کنی ، دیگه کاریش نمیشه کرد ، واسه بیمه که ربطی به بازدید موتور نداره ، مدارک انژکتوری رو میبری ، موتور رو با خیال راحت بیمه کن ،،، واسه فروش هم اگه خواستی سند بزنی ،،، به خریدار میگی داداش من برای راحتی و خرج نکردن موتور رو کاربرات کردم ، میخوای انژکتورش کن ،،، بعد برو ده تا سند بنام خودت بزن ،،،، کسی که موتور سوار باشه ، دنبال این حرفها نیست ،،، نهایت موتور گیر افسر هم بیافته ،،، ی جریمه بابت انژکتوری به کاربراتی میدی ، والسلام ،،، خیلی از افسرها هم متوجه این قضیه نمیشن ،،، بشن هم هیچ قانونی تا الان وضع نشده####

  32. داداش کاربرات صد البته با این قطعات ضعیفی که انژکتور روی موتور طرح اندک پیاده میکنن ، بهتره!!! ولی برای بیمه کردن مشکلی نداری ، چون شرکت بیمه موتور رو که نمیخواد ، مدارک موتور رو میخواد ، بخوای بفروشی به طرف میگی موتور انژکتور بوده کاربرات کردم ، واسه بیمه فقط باید الحاقیه بگیره مشکلی پیش نیاد ، اگه هم نهایت خواست سند به نام بزنه با خرج خریدار موتور رو ببره انژکتور کنه ،،، با سند همخوانی داشته باشه ، بعد سند به نام بزنه تا جایی از لحاظ قانون های مندرآوردی تعویض پلاک گیر نکنن …… والسلام ، التماس دعا

  33. سلام من موتور خشک خریدم هم روز اول راه ب راه کاربراتش کردم .انژکتور اصلا بدرد نمیخوره .ی قطعش خراب ش گیر نمیاد خیلی بده .کربرات هم بیشتر راه میره همم راحت تر الان ی هندای هست ۲۰سال کار میکنه با ی کاربرات .حالا انژکتور ی ماه کار میکنه ریپ میزنه درست کردنشم ایراد داره از. لوازم ی کاربرات میخاد موبین .قوطی برق شارژر کویل سیم کشیم همون درست میشه لازم نیست بگیرین اگ ی باک بگیرین بهتره اگزوزم که یک پیچ میخاد کور میشه

  34. با سلام و عرض خسته نباشید خدمت دوستان اگر کسی دوست داره موتورش کاربراتور بشه باید اول کار تعویض پلاک انجام بده وقتی قطعی شد موتور مدارکش به نام خودش خورد تمام کار شد بعدش بگیره کاربراتش کنه یا اگه کاربراتش کرده نگران نباشه همینجوری الکی انژکتور وصلش کنه بره تعویض پلاک کار تعویض پلاک انجام شد دوباره کاربرات رو وصل کنه اونجا اگه گیر دادن که چرا موتور روشن نمیشه بگید خراب شده بعد تعویض پلاک درستش میکنم یا سعی کنید با یک اشنا برید و کار تعویض پلاک رو انجام بدین بعدش بگیرید کاربراتش کنین به خدا بهتره اگر کسی خواست کاربرات کنه بنده انجام میدم بچه گرگان هستم و العان خودم یک موتور مدل ۹۷ کاربرات دارم شماره تماسم ۰۹۱۱۹۶۲۱۷۳۳

  35. انژکتور بدرد نمیخوره خواستن بگن ما میتونیم موتور انژکتوری تولید کنیم کیرم تو اون موتور رایی که شما تولید کنید همون کاربرات شما بزنید

  36. سلام من یه موتور خریدم انژکتور بوده کاربراتش کردن الان موتور که سرد میشه روشن نمیشه نمیدانم چرا کسی بلد بود راهنماییم کنه ممنون میشم

  37. سلام به همه
    من mkz169 دارم تمام انژکتور مدل yeesan
    موتورای انژکتور قلق خاص خودشا داره باید باکش پر باشه همیشه مثل کار برات نیست که زاپاس بزنی بری همیشه ته باک باید ۲تا۳لیتر بنزین باشه توش که سیفون بنزین نسوزه
    ۳دسته میشن موتورای انژکتور تا جایی که من دیدم
    تمام انژکتور
    نیمه انژکتور
    نیمه انژکتور شیر بنزین .
    نوع اول با سیفون کار میکنه که شتابش خیلیه زیاده من الان با موتور ۱۶۹ تو شتاب اولیه ۲۰۰ میگیرم باش
    نوع دوم نیم انژکتور EFiهستش مثل کویر بلوچ
    نوع سوم هم مثل مارک لیزر که نوع سوم برای افرادی که می خوان کاربرات کنن بهتره چون دیگه هزینه خرید باک و شیر بنزین نمیدن و فقط دوتا دستگابرق با یه کاربرات میبندن رو تور و کار حله
    دومدل اول باید باک عوض بشه
    البته نوع اول بخصوص و نوع دوم قابل تعمیر و ریمپ هستن که رفیق بنده ۱۲۵ احسان داره وقتی پشت چراغ قرمز می ایستاد خاموش میکرد با ۴۰۰ت درست شد به کفی هم ۱۳۰تا میره وشتاب خیلی زیادی داره که منم وسوسه شدم موتورم را ببرم برا ریمپ
    البته بگم موتور انژکتور برای افرادی که داخل روستا هسن و یا جاده های خاکی زیادی میرن اصلا بدرد نمی خوره
    سوختشم فکر نمی کنم کمتر باشه مثل همون کار براته تازه اگه شمع چینی ببندی موتور همش بک میزنه
    من خودم شمع دنسو بستم که موتور عالی شد
    ولی اینم بگم هوا یخبندون باشه مثل ماشینه با تک هندل فوقش دو هندل روشنه و بعد ۲دقیقه در جا کار کردن میتونی تا نهایت سرعت باش بری و ریپ هم نمی زنه
    من خودم جاده نجف اباد اصفهان زیاد میرم پر از سرعت گیره بعضی میگن با سرعت بری روسر عت گیر خاموش میشه ولی مال من نشد حتی کاسه چراغ شکست از شدت پرش ولی موتور هم چنان روشن
    هر ۵۰۰۰ باید حداقل ۲تا باک بنزین سوپر بزنید که سوزن انژکتور تمیز بمونه
    در صورت خرابی سنسور اکسیژن هم ۸۰۰ت ناقابل پیاده میشید
    واگر هم باتری موتور تموم شد باید باتری نو بندازی
    با همه این شرایط بهترین لذت انژکتور اینه که می تونی گاز موتورا تا اخر بگیری و خفه کردن تو کار نیست
    با ۴۰۰ت هزینه کاتاف رگباری برات میزاره سرعتتم تا ۱۳۰یا هرچقدر بخوای واست تنظیم میکنه البته نسبت به گیربکس و حجم موتورد اگر می خوای بدی دست بچه بره بیاد کاری میکنه بیشتره ۶۰تا نره
    راسی امپر بنزین داره و دیگه نیاز به نگاه کردن تو باک نیست

    دیگه خسته شدم هرچی بلد بودم و تجربه داشتم نوشتم

    • اینا همون کاربراتو بزنن بهتره یه انژکتور گرفتم یه ساله دارم هی خرجش میکنم هروزم هی ریپ میزنه یه روزتو جاده خاموش شد انقد با لگد زدم کلا چراخ و همرو خورد کردم حرصی میکنه ادمو بی وجود گند بزنم به انژگتور

  38. کی گفته انژکتور خوب نیست خیلیم خوبه تا گاز میدی .موتور زبون در میاره میگه کوه خوردم این چی بود دیگه🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣😍😂😂😂😂😂😂😂😂😂

  39. منم خریدم همش ریپ میزنه دارم میبرم کاربرات کنم کلی هزینه کنم آخه شماها وچی به موتورانژکتوری جای تأسف داره

  40. انژکتور بدرد موتورسیکلت نمیخوره
    برای خرید هزینه اضافی
    برای تعمیر هزینه اضافی
    برای تعویض قطعات، هم تو بازار در دسترس نیست هم اگه بتونی گیر بیاری هزینه زیاد میبره
    تعمیر کارها و یدک فروش ها سیستم انژکتوری رو حمایت نمیکنن.یدک دارن یا کامل نیست یا نمیفروشن.دستگاه دیاگ دارن،اما کار انجام نمیدن.یه ریمپ ساده یا بلد نیستن یا انجام نمیدن
    انژکتور فقط آلایندگی کمتری داره
    وقتی حمایت و مدیریت درستی اجرا نمیشه چرا باید دردسرش منه مصرف کننده بجون بخرم؟؟؟
    تقریبا دو ماه میشه که موتور انژکتوریم افتاده گوشه حیاط

    هع
    ۱ ریال

  41. سلام من موتور ویو ۹۷ دارم ولی مشگلی نداره فقط اول صبح باید موتور گرم کنی بنزین هم باید پر باشه

  42. سلام دوستان
    بنده با حدود ۳۰ سال تجربه در زمینه موتورسیکلت خدمت شما عرض می‌کنم که هیچکدام از موتور سیکلت‌های تولید داخل انژکتوری استاندارد نیستن یعنی بهتر است با اولین خرابی در سیستم برق ، آن را کاربراتوری کنید تا از هزینه های بعدی جلوگیری شود
    اطمینان داشته باشید که قدرت و مصرف سوخت موتورسیکلت کاربراتوری و انژکتوری چندان تفاوتی ندارد اما هزینه نگهداری کاربراتوری بسیار کمتر از انژکتوری خواهد بود و مجبور نخواهید بود همیشه اسیر تعمیرکاران باشید.
    توجه موتورسیکلت‌های خارجی که از پایه و استاندارد انژکتوری طراحی شدن این مشکل را ندارن

  43. سلام من یه موتور انژکتوری دارم هی خرابه یعنی وقتی یه چیزشو تعمیر میکنی فردا یه چیز دیگه ش خراب میشه . تازه اصلنم ازش کار نمیکشم. تعمیرکار حرفه ایش که اصلا نیست موتور موقع ترمز کردن هی خاموش میشه دارم میرم بفروشمش جاش یه کاربراتی بگیرم خودم و راحت کنم. دوستان انژکتوری نخرید که اعصاب واستون نمیزاره.

  44. احسان ۱۵۰ انژکتوری خریدم بعد ازسه ماه دیگه خوب کارنمیکنه هی ریپ میزنه خاموش میشه اصلا تعمیرکار انژکتوری وجود ندارن یاحرفه ای نیستن.الان همش غصه میخورم اعصاب نمونده واسم .البته هنوز کاربرات نکردم دلم نمیاد موتور نو رو کاربرات کنم

    • کاربرات کن راحت، لذت سواری رو ببر. کاربراتور به ندرت خراب میشه ولی انژکتور روزگار آدم رو سیاه میکنه. روزی نیست که ادم با دلی خوش موتور انژکتور رو استارت بزنه و بدون ریپ زدن و خاموش کردن به مقصد برسه. من که کاربرات کردم راحت شدم. مگه چقدر ادم اعصاب و جون داره که بخواد هر روز فکر خرابی سیستم سوخت رسانی بی کیفیت کنه.

  45. سلام دوستان میتونید موتور سیکلت های خوبی بگیرید که انژکتور خوبی هم داشته باشن مثل پیشرو احسان کویر و…

  46. سلام دوستان ربط به مارک هم داره مثلاً میتونید مارک هایی مثل پیشرو احسان کویر بخرید

  47. سلام دوستان من یه موتور ۱۲۵ مدل ۹۰ دارم ولی کاربراتور هستش میخوام امپر سوختش برام کار کنه باید چیکار کنم راهنمایی کنید ممنون

  48. یعنی تو اون روح معلم ادبیات و املاء و…
    با این کامنت گذاشتنتون،خجالت بکشید،اون لامصب ک به فیوز میگه فیروز،آخه جلبک فیروز الان شام جایی دعوتِ…
    اون بابا که دیگه زبان فارسی رو کرد ضرر،مشتی چیزی که توش مهارت نداری و یقین داری … بهتره در ظرفت بزاری،کامنت گذاشتن بلد نیستی کامنت نگذاشتن ک بلدی،ادامه ماجرا!!!!!

  49. آقا من دوساله ۱۲۵ انژکتور گرفتم هیچ اذیتم نرده خیلی نرم و پرشتابه ومثل کاربرات دود نمیکنه..دوستام که کاربراتی دارن من دوبرابر دیرتر روغنشو عوض میکنم اما روغنش مثل عسل هست کمی پر رنگتر اما دوستام که کاربراتی دارن دوساعته روغنی که عوض کردن سیاه سیاه میشه اما روغن موتور من ۲۰ روزه هم سیاه نمیشه بعدشم روغن موتور کاربراتیها وقتی عوض میکنی غیر از اینکه سیاه میشه خاصیتشو از دست میده مثل آب میشه اما روغن موتور من همونجور خاصیت هست

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

از کاغذ دیواری تا میز شام ؛ لوگوی شورولت از کجا آمده است؟

در میان لوگوی شرکت‌های مختلف خودروسازی، لوگوی شورولت یکی از ساده‌ترین لوگوها است. هر چند همین لوگوی ساده، نمادی...

پست‌های مرتبط