افزایش تیراژ خودروسازی و بازگشت ۱۴۰ هزار نیروی انسانی به چرخه کار

از دست ندهید

بازگشت ۱۴۰ هزار نیروی انسانی تعدیلی و تعلیقی صنعت قطعه به چرخه کار بر مبنی شروط، در دستور کار فعالان صنعت قطعه قرار گرفته‌است. این مهم از طریق افزایش تیراژ تولید از سوی صنایع خودروسازی در دستور کار فعالان صنعت قطعه قرار گرفته است

بیت ران – رضا رحمانی، وزیر صمت، از بازگشت ۱۴۰ هزار نیروی انسانی به صنعت قطعه خبر داد. او این امر را از دستاوردهای داخلی‌سازی در صنعت خودروسازی و قطعه عنوان کرد. با این وجود، فعالان صنعت قطعه عقیده دارند که برای حفظ این تعداد نیرو شروطی در دستور کار قرار دارد.

به‌گفته فعالان این حوزه، حفظ این نیروها در صورت تداوم روند فعلی تولید از سوی فعالان خودروسازی و همچنین پرداخت تسهیلات مصوب‌شده به خودروسازان، بازگشت نیروهای انسانی به چرخه کار و حفظ آنها را محقق خواهد شد.

تاثیر بحران‌های سال ۹۷ بر صنعت قطعه و خودروسازی

مازیار بیگلو، دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو به بحران‌های ایجاد‌شده در سال ۹۷ اشاره کرد.

اون بیان کرد که همزمان با تشدید بحران در حدود ۱۴۰هزار نیروی انسانی در صنعت قطعه تعدیل و تعلیق شدند.

در شرایط تعلیقی، نیروهای انسانی یک تا دو روز در هفته بیشتر مشغول کار نبودند. بنابراین حقوق آنها نیز به شدت کاهش یافته بود.

او در رابطه با اتفاقات اخیر و افزایش تیراژ خودروسازان توضیح داد: «با اتفاقات اخیر و افزایش تیراژ خودروسازان، نیروهای تعلیقی که حدود ۱۰۰ هزار نفر بودند به کار بازگشتند. تعداد ۴۰ هزار نیروی کار تعدیل و اخراج‌شده نیز جذب شده و یا در حال فرآیند جذب هستند؛ زیرا افقی که هم اکنون قطعه‌ساز از میزان تولید خودرو دارد، تولید روزانه دو هزار خودرو است.»

خودروسازی

دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو به‌اختصاص تسهیلات ۲۵ میلیارد تومانی به هریک از فعالان حوزه خودروسازی اشاره کرد.

او در این‌باره بیان کرد که همزمان با افزایش تیراژ تولید از سوی خودروسازان، مصوبه اختصاص ۲۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به هریک از فعالان خودروسازی صادر شد. بدون شک این مصوبه منجر به افزایش تولید خواهد شد.

بیگلو با اشاره به برنامه دو خودروساز مبنی بر افزایش تیراژ تولید خودرو افزود: «تولید بیش‌از دوهزار خودرو در روز باعث شد شرکت‌های قطعه‌سازی برای جذب نیرو و برنامه‌ریزی برای جذب بیشتر اقدام کنند.»

چه تضمینی برای حفظ این تعداد نیرو در صنایع قطعه و خودروسازی وجود دارد؟

بیگلو در پاسخ به این که چه تضمینی برای حفظ این تعداد نیروی جذب شده وجود دارد نیز اظهار می‌کند: «به طور قطع در صورت پرداخت تسهیلات پیش‌بینی شده دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی تا پایان بهمن ماه و تحقق برنامه تولید دو مورد از خودروسازان به روزانه ۲۵۰۰ خودرو، روند جذب نیرو ثابت باقی خواهد ماند. اما اگر اتفاق خارج از کنترلی رخ دهد همه موارد از اختیار خارج می‌شوند. در نهایت در صورت عدم رخ دادن اتفاق غیرقابل کنترلی، مشکلی به وجود نخواهد آمد.»

به‌گفته بیگلو براساس پیش‌بینی‌ها مقررشده که این ۵هزار میلیارد تومان تسهیلات همانند تسهیلات ۴هزار میلیارد تومانی به قطعه‌سازان اختصاص یابد. یا به عبارتی در قالب مطالبات معوق قطعه‌سازان قرار گیرد.

بیشتر بخوانیم:

بنزین با چه قیمتی صادر می‌شود؟

آخرین قیمت ها در بازار خودرو ؛ وانت پراید ۶۰ میلیون تومان شد

طرح مالیات بر عایدی سرمایه و خرید خودرو چقدر عملی است؟




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

سیل در کارخانه مدیران خودرو ؛ کدام خودروها غرق شدند؟

سیل در کارخانه مدیران خودرو محصولات ام وی ام و فونیکس را زیر آب برد. این اتفاق در منطقه...

پست‌های مرتبط