اپل کورسا برقی چه ویژگی هایی دارد؟

از دست ندهید

اوپل چندی پیش خبر از تولید مدلی برقی از هاچ بک کوچک و پر فروش کورسا داد. اوپل کورسای برقی این توانایی را دارد تا با هر بار شارژ ۳۰۰ کیلومتر را  طی کند.

بیت ران- حسین ریحانی: مدت زیادی بود که طرفداران اوپل منتظر رونمایی از یک خودروی برقی توسط این خودروساز بودند. سرانجام اوپل در سال ۲۰۱۹ این کار را کرد و مدل برقی کورسا را با نام Corsa-e رونمایی کرد. این خودرو در قسمت فنی با پژو ۲۰۸-e یکسان است.

زیر کاپوت اوپل کورسا برقی یک موتور ۱۰۰ کیلوواتی با گشتاور ۲۶۰ نیوتن‌متر قرار دارد. به گفته‌ی اوپل این موتور می‌تواند کورسا را در ۸.۱ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. نیروی مورد نیاز باتری توسط یک باتری ۵۰ کیلووات ساعتی تامین می‌شود که در کف خودرو جاسازی شده است. این باتری می‌تواند شعاع حرکتی ۳۰۰ کیلومتر را برای این خودرو فراهم کند. اوپل کورسا

اوپل کورسای جدید روی پلتفرم CMP ساخته شده است که متعلق به گروه پژو سیتروئن است. این پلتفرم با پلتفرم به کار رفته در پژو ۲۰۸ یکسان است. با اینکه اوپل کورسای جدید و پژو ۲۰۸ در زیر پوسته اشتراکات زیادی با هم دارند ولی ظاهر آن‌ها کاملا متفاوت است.

کورسای جدید دیگر روی پلتفرم گروه فیات جنرال موتورز ساخته نخواهد شد اما ابعاد آن نزدیک به مدل قبلی است. طول کلی این خودرو ۴.۰۶ متر است و ارتفاع سقف آن ۴۸ میلیمتر کاهش پیدا کرده و به ۱۴۳۱ میلیمتر رسیده است. اوپل کورسا

در بخش کابین، کورسا الکتریکی به طور استاندارد به مانیتور ۷ اینچی لمسی، سیستم رهیاب ماهواره‌ای، چراغ‌های اصلی LED، کروز کنترل هوشمند، سیستم هشدار نقطه‌ی کور، سیستم تشخیص علایم جاده، پشت آمپرهای دیجیتالی و سیستم کمکی پارک مجهز است. به صورت آپشن امکان سفارش مانیتور ۱۰ اینچی نیز وجود دارد. اوپل کورسای جدید فقط به صورت الکتریکی تولید نخواهد شد و مدل‌های بنزینی و دیزلی آن نیز قابل خرید هستند.

بیشتر بخوانید:

ریشه یابی تفاوت صنعت خودروسازی ترکیه و ایران در پی رونمایی از TOGG

آیا نیسان جوک ارزش خرید دارد؛ مزایا و معایب

منبع: caradvice




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط