19.8 C
Tehran
سه شنبه ۴ آبان ۱۴۰۰

واقعیت افزوده بر روی شیشه جلوی خودرو؛ ابتکار تازه ب ام و در CES

از دست ندهید

مستند ماک در ایران – قسمت دوم

در مستند ماک در ایران ، با تولد تولید خودرو در کشور آشنا می شوید. و همچنین خواهید دید...

سوپاپ برقی چگونه با هوش مصنوعی عمل می کند؟

هوش مصنوعی در سوپاپ برقی چگونه عمل می کند؟ آشنایی با این نوع سوپاپ، سازنده آن و عملکردش را...

ابطال کارت هوشمند سوخت پیشین خودروهای پلاک معلولان و جانبازان

با توجه به اطلاعیه تازه منتشر شده از جانب شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، کارت هوشمند سوخت پیشین...

ب ام و نیز درست مانند بسیاری از خودروسازان دیگر معتقد است که آینده از آن خودروهای برقی مجهز به رانندگی خودکار خواهد بود و از این رو در تدارک ترسیم کابین امن و فوق راحت برای خودروهای آینده خود است که حالا شامل اضافه شدن تکنولوژی واقعیت افزوده بر روی شیشه جلو خودرو می شود.

بیت ران – مهندسان ب ام و ایده مفهومی i Interaction EASE را “دادن احساس رسیدن به مقصد علی رغم بودن در مسیر” عنوان کرده اند.

واقعیت افزوده

فناوری واقعیت افزوده در کابین خودروهای آینده

این سیستم واقعیت افزوده با کنترل محلی که سرنشینان به آنجا نگاه می کنند و همچنین بهره گیری از هوش مصنوعی اطلاعات صوتی و تصویری بدست آمده از مجموعه ای از سنسورها را پردازش کرده و بر اساس فاکتورهایی مثل وضعیت رانندگی، زمان، مکان و علایم خودرو وارد عمل می شود.

سپس این سیستم داده های موجود برای ارایه اطلاعاتی متناسب با آنچه که سرنشین یا سرنشینان مشغول نگاه کردن به آن هستند، تهیه می کند.

واقعیت افزوده

برای مثال سرنشینان قادر خواهند بود تا اطلاعات یک مغازه که روبروی خودرو قرار دارد را مشاهده کنند.

شیشه جلو مجهز به واقعیت افزوده در اصل همانند یک نمایشگر پانوراما عمل کرده و به فناوری واقعیت افزوده مجهز است.

برای ایده مفهومی i Interaction EASE سه حالت تعریف شده که عبارتند از Explore، Entertain و Ease.

در حالت Explore اطلاعاتی درباره آنچه که سرنشینان در حال نگاه کردن به آن هستند، ارایه می شود. در حالت Entertain همانگونه که از نامش نیز مشخص است، بر سرگرم کردن افراد حاضر در کابین از طریق پخش فیلم تمرکز می شود. در حالت Ease نیز اولویت اصلی تبدیل کابین به مکانی آرام و آسوده برای سرنشینان است؛ علاوه بر این در حالت Ease صندلی ها تغییر وضعیت داده و وارد فازی به نام “جاذبه صفر” (zero-gravity) می شوند تا سرنشینان تجربه ای مشابه با معلق ماندن در هوا را پیدا کنند.

واقعیت افزوده

ب ام و قرار است برخی از این قابلیت ها را در مدل تمام برقی INEXT که در سال 2021 عرضه می شود، بگنجاند.

بیشتر بخوانید:

مشارکت هیوندای و اوبر برای ساخت تاکسی پرنده عمود پرواز

سونی به شکل غیر رسمی وارد صنعت خودروسازی شد؛ معرفی کانسپت برقی در CES

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

باارزش‌ترین نشان صنعت خودرو در سال ۲۰۲۱

تویوتا برای سومین سال پیاپی باارزش‌ترین برند خودروسازی جهان شد. ارزش برند این شرکت در رده‌بندی سال ۲۰۲۱ موسسه...

تولید دوباره خودرو تندر ۹۰ با موتور ایرانی در...

ایران خودرو قصد دارد تولید تندر ۹۰ را با موتور EF7 آغاز کند. بیت ران - امین آزاد:  ایران خودرو در حال آزمایش خودرو تندر...
گفتگو اختصاصی بیت ران با سرطراح ب ام و

می خواهیم سلیقه طراحی خودرو را تغییر دهیم

در سال‌های اخیر طراحی های شرکت ب ام و عجیب شده است و بسیاری از هواداران این شرکت می‌گویند که طراحی‌های جدید را دوست...

همایش BMW کلاسیک برای نخستین بار در پیست آزادی...

همایش BMW کلاسیک برای نخستین بار در پیست آزادی برگزار شد. این همایش روز جمعه و در میان انبوه جمعیت مشتاقان و مالکان انواع...

تولید انبوه خودرو تارا اتوماتیک آغاز شد

تولید انبوه تارا اتوماتیک آغاز شد این خودرو از گیربکس اتوماتیک مشابهی با دنا اتوماتیک بهره می‌برد اما موتور آن با دنا متفاوت است. بیت...

پست‌های مرتبط