گفته می شود لامبورگینی در حال کار بر روی پروژه ای است که مطابق آن ابرخازن های پیشرفتهای تولید خواهد شد که در خودروهای هیبریدی مورد استفاده قرار میگیرد.
بیت ران – لامبورگینی به دنبال آن است که نمونه های نخست مدل های هیبریدی خود را به ابرخازنهای سبکوزن مجهز کرده و با کمک بدنههای فیبرکربنی انرژی الکتریکی برای آن ها ذخیره کند.
این ابرخازنهای سبکوزن علاوه بر ظرفیت بیشتر نسبت به نمونههای مشابه لیتیومیونی میتوانند سریعتر از حد عادی شارژ شوند. بهعلاوه در روشهای ذخیرهسازی جدید انرژی نیز کارآمدند.
لامبورگینی پیش از این در سال ۲۰۱۷ کانسپت ترزو میلنیو را به یک ابرخازن کوچک مجهز کرد. بهعلاوه مدل Sián FKP 37 نیز که نیروی خروجی آن قدرتی برابر با ۸۱۹ اسب بخار دارد به یک موتور الکتریکی ۴۸ ولتی و یک ابرخازن مجهز است.
لامبورگینی برای پیاده سازی و اجرایی کردن این پروژه از همکاری دانشگاه MIT بهره برده و در همین راستا نیز پتنت جدیدی بهنام این شرکت ثبت شده است.
رئیس بخش مدیریت پروژه تحقیق و توسعه لامبورگینی در خصوص این پروژه توضیح داده است:
این پروژه حداقل به ۲ تا ۳ سال زمان نیاز دارد تا در خودروهای هیبریدی لامبورگینی پیاده سازی شود. بهعلاوه دانشگاه MIT نیز به دنبال آن است که راهکاری برای استفاده از فیبرکربن تزریقشده با مواد مصنوعی برای ذخیرهسازی انرژی پیدا کند. در این صورت خودروهای تولیدی لامبورگینی خیلی سریع انرژی مورد نیاز خود را از بدنه دریافت کرده و از این انرژی استفاده می کنند. در واقع در این حالت از بدنه خودرو به عنوان باتری آن استفاده می شود. هدف نهایی تولید اولین خودرو الکتریکی در سال ۲۰۳۰ است.
البته شایعانی نیز شنیده می شود که ممکن است لامبورگینی در سال ۲۰۲۵ اولین خودرو تمام برقی خود در کلاس گرندتورر را راهی بازار کند.
بیشتر بخوانید: