26.7 C
Tehran
پنجشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱

بوگاتی EB 110 سوپراسپرت چنتودیچی ؛ مشخصات فنی و ظاهری جدیدترین بوگاتی

از دست ندهید

دانگ فنگ ix7 خودروسازی کارمانیا، دیگنیتی ۷ نفره بازار ایران

دانگ فنگ ix7 در تبریک نوروزی کارمانیا دیده شد. خودرویی که ظاهراً کارمانیا امید فراوانی به آن دارد و...

هیوندای سوناتا ۲۰۲۰ بررسی شد؛ شبیه هیچ خودرویی نیست

هیوندای سوناتا مدل ۲۰۲۰ با امکانات و طراحی جدیدی به بازار فرستاده شده است. این خودرو در مقایسه با...

خودروی جدید ناوگان پلیس آمریکا

خودروی جدید ناوگان پلیس آمریکا یک خودروی برقی است که توانسته است در تست های سختگیرانه عملکردی موفقیت آمیز...

بوگاتی EB 110 سوپراسپرت جدید این شرکت به تازگی به مناسبت ۱۱۰ سالگی تأسیس بوگاتی رونمایی شده است.

بیت ران – اولین تصاویر رسمی بوگاتی EB 110 سوپراسپرت هومیج چنتودیچی (Centodieci) برای رونمایی در فستیوال کنکور دالگانس (Pebble Beach Concours d’Elegance) منتشر شده است.
از عکس‌ها می‌توان نتیجه گرفت که جدیدترین بوگاتی دنیا، در محلی خصوصی (احتمالا استودیو طراحی، مونتاژ شرکت در مولشیم فرانسه) به نمایش درآمده است؛ چراکه نماهایی از ساختمان مربوطه در تصاویر دیده می‌شوند.

بوگاتی EB 110 سوپراسپرت هومیج سنتودینچی Bugatti EB110 Super Sport Hommage

براساس اطلاعات موجود، بوگاتی EB 110 سوپراسپرت چنتودیچی از پلتفرم و تجهیزات فنی شیرون استفاده می‌کند؛ اما بازطراحی شده است تا ظاهری شبیه به EB 110 سوپراسپرت مدل ۱۹۹۱ داشته باشد.

ساختار سپر و جلوپنجره، همراه‌با چراغ‌های و ادوات فیبرکربن، نمایی کاملا متفاوت از شیرون فراهم کرده‌اند. همچنین، رینگ‌های جدید با چند گروه LED باریک در پشت، بدنه‌ی محصول جدید بوگاتی را آینده‌نگر و چشم‌گیر نشان می‌دهند.

بوگاتی EB 110 سوپراسپرت هومیج سنتودینچی Bugatti EB110 Super Sport Hommage

ترکیب بندی رنگی خاص

تصاویر مربوط به نمونه‌ی موجود، تأکید زیادی بر ترکیب رنگ سیاه و سفید دارد. این موضوع در سرتاسر بدنه، چرخ‌ها و سپرهای طرفین دیده می‌شود.

از دیگر نکات جالب توجه،  نصب ۵ حفره‌ی مدور در نمای جانبی است که الهام‌گرفته از نسخه‌ی کلاسیک EB 110 به‌نظر می‌رسد. احتمالا طرح ۴ اگزوز با ساختار دوگانه و چیدمان عمودی در عقب هم فسلفه‌ی وجودی خاصی دارد که بعدا توسط طراحان بوگاتی توضیح داده خواهد شد.

بوگاتی EB 110 سوپراسپرت هومیج سنتودینچی Bugatti EB110 Super Sport Hommage

از دیدگاه فنی، اندکی تفاوت بین بوگاتی EB 110 سوپراسپرت هومیج و شیرون وجود دارد. با این اوصاف، پیشرانه‌ی ۸ لیتری ۱۶ سیلندر W شکل، با ۴ توربوشارژر روی EB 110 مدرن نصب شده است که به‌جای ۱۵۰۰ اسب‌بخار، قدرت ۱۶۰۰ اسب‌بخار و گشتاور ۱۶۰۰ نیوتن‌متر فراهم خواهد کرد. زمان سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت هم، ۲.۴ ثانیه خواهد بود.

این خودرو برای رسیدن به سرعت ۲۰۰ کیلومتربرساعت، ۶ ثانیه و برای ثبت سرعت ۳۰۰ کیلومتربرساعت از حالت سکون، نیاز به زمان ۱۳.۱ ثانیه دارد. نهایت سرعت بوگاتی چنتودیچی، محدود به ۳۸۰ کیلومتربرساعت خواهد بود.

 

بیشتر بخوانید:

*لاوتو نووآ، خاص‌ترین بوگاتی جهان در اختیار کلکسیونر جوان

*گران‌ترین کلید خودرو در جهان معرفی شد

*گران ترین خودرو جهان

 

بوگاتی EB 110 سوپراسپرت هومیج سنتودینچی Bugatti EB110 Super Sport Hommage

این محصول، بنابر اظهارات منابع مختلف، آستانه قیمت ۸.۹ میلیون دلار دارد و فقط با ۱۰ دستگاه عرضه خواهد شد. پسوند چنتودیچی (Centodieci) در زبان ایتالیایی به‌معنی ۱۱۰ است که می‌تواند علاوه بر کد مدل EB 110 به سالگرد تأسیس برند بوگاتی در سپتامبر (شهریور) ۱۹۰۹ میلادی و ۱۱۰ سالگی شرکت سازنده اشاره داشته باشد.

در سال ۱۹۸۷، آرتیولی با تشویق فروچیو لامبورگینی (مؤسس و مالک برند لامبورگینی) و چند تن دیگر از بزرگان خودروسازی ایتالیا، حق استفاده از برند و نام تجاری بوگاتی را خریداری کرد. او خط تولید جدیدی برای بوگاتی در مودنا ایتالیا فراهم نمود و تصمیم گرفت، به‌جای خودروهای سوپرلوکس، وارد بازار نوپای ابرخودروها شود. با این برنامه، پروژه‌ی بوگاتی EB 110 آغاز شد.

طراحی خودرو، توسط مارسلو گاندیانی (طراح لامبورگینی میورا ۱۹۶۶ و لامبورگینی دیابلو ۱۹۹۰) انجام شد که از شخصیت‌های برجسته در استودیو برتونه بود. مدیریت فنی پروژه هم، به پائولو استانزانی (Paolo Stanzani) واگذار شد که سابقه‌‌ای طولانی در سرپرستی دپارتمان مهندسی لامبورگینی و چند تیم فرمول یک داشت.

1994 Bugatti EB110 Super Sport

روز ۱۵ سپتامبر (۲۴ شهریور) ۱۹۹۱ مصادف با ۱۱۰ امین سالگرد تولد اتوره بوگاتی، برای رونمایی از EB 110GT انتخاب شد. این محصول، با پیشرانه‌ی ۳.۵ لیتری ۱۲ سیلندر V شکل، مجهز به ۶۰ سوپاپ و ۴ توربوشارژر بود، که ۵۵۳ اسب‌بخار قدرت و ۶۱۱ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کرد.

در مجموع، ۱۳۹ دستگاه EB 110 ساخته شد که در نسخه‌های مختلف، امروزه ۵۰۰ هزار تا ۷۰۰ هزار دلار، ارزش کلکسیونی دارند.پس از ورشکستگی آرتیولی، در سال ۱۹۹۵ حقوق تجاری بوگاتی به شرکت آلمانی دوئر (Dauer Sportwagen) واگذار شد و سرانجام در ماه می (اردیبهشت‌ماه) ۱۹۹۸، اتفاق تاریخی برای بوگاتی رقم خورد و فولکس واگن، به مالکیت این برند رسید.

منبع: زومیت

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

رالی با فیستا، اولین تجربه حضور در مسابقات رالی فورد فیستا کاپ

رالی فورد فیستا کاپ یکی از مشهورترین مسابقات در سطح بین المللی است. مسابقاتی که البته در کشورمان برگزار...

در گفت و گو با بیت ران اعلام شد:...

سرپرست امور انرژی سازمان برنامه و بودجه با توجه به دغدغه مردم در زمینه قیمت بنزین ، از آخرین وضعیت تغییر قیمت سوخت در...

کاهش قیمت خودرو در بازار + خودروهای داخلی ارزان...

کاهش قیمت خودرو در حالی اتفاق افتاد که برخی خودروها مانند پژو 206 تیپ دو نایاب شده اند. قیمت خودروهای داخلی در بازار چگونه...

پیکاپ G9 گروه بهمن و اختلاف قیمت ۲۶۰ میلیونی!

پیکاپ G9 محصول جدید گروه بهمن در حالی قرار است معرفی شود که در بازار چین نسخه فول آپشن و لو آپشن آن اختلاف...

واردات خودرو آزاد شد ؛ همراه با جزئیات

وزیر صنعت، معدن و تجارت از تصویب کلیات واردات خودرو در هیئت دولت پیرو پیگیری‌های این وزارتخانه خبر داد و گفت: جزئیات و چگونگی...

پست‌های مرتبط