آمار آلایندگی در مورد موتورسیکلت کارشناسانه نیست/ راه های رونق تولید

از دست ندهید

رئیس اتحادیه تولید کنندگان قطعات و تعمیر کاران دوچرخه و موتورسیکلت معتقد است: آمار آلایندگی در مورد موتور سیکلت کارشناسانه نیست هر چند موتورسیکلت ها بی تاثیر نیستند.

بیت ران – بهنام زهره وند: مصطفی صفرخانی در مورد وضعیت آلایندگی شهر تهران که بیشتر به موتورسیکلت ها نسبت داده می شود به بیت ران می گوید: این گونه نیست و باید کارشناسی شود. هر کسی که به تریبون دسترسی دارد، نمی تواند آمار و اعداد و ارقامی که می خواهد را اعلام کند، البته نمی توان کتمان کرد که موتورسیکلت ها تاثیرگذار هستند، اما نه در حدی که در بوق و کرنا انداخته شود و تمام قصورات بر گردن موتورسیکلت ها باشد.

تولید داخلی در گرو حمایت دولت

وی در مورد حمایت از تولید داخلی می گوید: برای جلوگیری از آلایندگی گفته می شود که باید به سمت تولید موتور سیکلت برقی حرکت کرد. وقتی دولت امکانات و خدمات را در اختیار تولید کننده قرار نمی دهد، نمی توان تولید را بسط و گسترش داد. در صورتیکه در کشور ما پتانسیل و استعدادهای فراوانی برای تحقق این امر وجود دارد. ولی متاسفانه عمده فعالیت ما در بحث نوشتاری باقی می ماند و به عمل نمی رسد.

وی ادامه می دهد: برای رونق تولید باید به انرژی ها توجه شود، باید ساختار مالیات ها تصحیح شود. متاسفانه از هر چیزی مالیات گرفته می شود. اما هیچ گونه خدماتی در قبال این مالیات ها از طرف دولت به مردم و جامعه ارائه داده نمی شود. از طرفی فقط مالیات ها را افزایش داده اند. در اتحادیه در قبال ارائه خدمات به اعضا از آنها حق عضویت گرفته می شود.

تعدیل نیرو داریم

صفرخانی در مورد افزایش دست مزدها و هزینه های وارده به کارفرما و فشارهای اقتصادی بر کل جامعه و از طرف دیگر تعدیل نیرو می‌گوید: تعدیل نیرو داریم، اول به دلیل اینکه دولت دیگر سهم بیمه کارگر را که قبلا پرداخت می کرد، نمی پردازد و این را به وظیفه کارفرما و سهم بیمه ای که کارفرما برای کارگر پرداخت می کرد اضافه کرده است. دوم این‌که با افت درآمدها کارفرما از پس هزینه ها بر نمی آید و برای کنترل هزینه ها مجبور می شود که تعدیل نیرو انجام دهد.

 

*وضعیت بازار موتورسیکلت خوب نیست/سیر صعودی نرخ ها را کنترل کنید

*تخلفاتی که منجر به توقیف موتورسیکلت می شود چیست؟

 

اتحادیه باید صدای اعضا باشد

رئیس اتحادیه تولید کنندگان قطعات و تعمیر کاران دوچرخه و موتورسیکلت درباره این که آیا به عنوان رئیس اتحادیه، صدای اعضا و همکاران صنفی خود برای انتقال مشکلات و دغدغه های آنها هست یا خیر؟ می گوید: بالا دستی های ما هم از اوضاع اطلاع دارند و مشکلات ما و اعضا را می دانند، چون خود آنها، هم صنفی هستند، اما به هرحال به عنوان رئیس اتحادیه که در جلساتی چون اتاق اصناف و … شرکت می کنم، مشکلات و دغدغه ها را کم و بیش در خلال گزارش کار باز گو می کنم.

وی ادامه می دهد: در اجتماع صنفی خود، حامی صنف خود هستیم و در بحث خدمات حامی اجتماع مردمی. ولی در کل حامی اجتماع مردمی هستیم چون خود ما هم در این جامعه زندگی‌ می کنیم. ما باید عدالت را رعایت کنیم.

در تمام دنیا و در تمامی جوامع، اتحادیه ها و اصناف برای بهبود کیفیت ارائه خدمات و کالاها برای مردم و پیگیری مشکلات و دغدغه های ارائه دهندگان خدمات و کالاها به وجود می آیند و فعالیت می کنند. البته که فعالیت این تشکل ها باید در کنار این امور رسیدگی به شکایات مردمی نیز باشد.

اصناف، خالق شغل

صفرخانی می گوید که بخش اصناف بدون در بر داشتن هزینه برای دولت، ایجاد شغل می کند؛ به این ترتیب که جوانان را پس از اتمام دوره تحصیلی و با مراجعه به کارگاه ها و مغازه ها، با تقبل تمامی هزینه ها و آموزش از طرف کارفرما، وارد چرخه کار می کند. اما خود دولت هیچ‌گونه هزینه ای در این زمینه برای اصناف و اعضای آنها متقبل نمی شود. در صورتیکه اصناف برای دولت درآمد زایی هم می کنند. ازین طریق که ایجاد شغل می کنند، تعداد اعضا را افزایش می دهند و از آن طرف دولت با گرفتن مالیات کسب درآمد می کند.




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

سیل در کارخانه مدیران خودرو ؛ کدام خودروها غرق شدند؟

سیل در کارخانه مدیران خودرو محصولات ام وی ام و فونیکس را زیر آب برد. این اتفاق در منطقه...

پست‌های مرتبط