تخلفاتی که منجر به توقیف موتورسیکلت می شود چیست؟

از دست ندهید

یک کارشناس پلیس راهور تهران بزرگ، در مورد تخلفاتی که منجر به توقیف موتورسیکلت ها می شود، توضیحاتی ارائه داد.

بیت ران – سرگرد مسلم تیموری در توضیح این موضوع، گفت: موتورسوارانی که مرتکب تخلفات ۹ گانه شوند برابر ماده ۲۰ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی علاوه بر اعمال قانون، موتورسیکلت متخلف برای بار اول یک هفته در پارکینگ و در صورت تکرار تخلف به مدت یک ماه در پارکینگ توقیف می‌شود.

وی به مهر، افزود: این تخلفات، شامل حرکت در پیاده‌روها، حرکت در جهت مخالف مسیر مجاز، تولید صدای ناهنجار به صورت عمدی، حمل بار غیر متعارف و سنگین‌تر از حد مجاز، انجام حرکات نمایشی و مارپیچ، تک چرخ زدن، حمل یدک، عدم استفاده از کلاه ایمنی، تردد در خطوط ویژه اتوبوسرانی، است.

 

*برخورد قاطع و مجازات برای مخدوش کردن پلاک موتورسیکلت

 

یکی از تخلفات موتورسیکلت ها مخدوشکردن پلاک است. سرهنگ عدنان جلال درباره برخورد با تخلفات موتورسیکلت سواران به ویژه تخلفاتی همچون مخدوش کردن پلاک اظهار داشت: پلاک هویت موتورسیکلت است و با توجه به اینکه ابزاری برای شناسایی مالک وسیله نقلیه محسوب می‌شود طبق ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی هرگونه تغییر، دستکاری و نبود آن عواقب انتظامی و امنیتی را در پی خواهد داشت.

سرهنگ جلال با بیان اینکه مخدوش کردن پلاک به طور جدی مورد توجه پلیس قرار داشته و با این تخلف برخورد می‌کنند، از اجرای طرح برخورد با تخلفات موتورسیکلت سواران در سراسر تهران خبر داد و گفت: به هیچ عنوان برای پلیس قابل پذیرش نیست که پلاک موتورسیکلتی مخدوش شده یا روی آن با زنجیر، پارچه و نظایر آن پوشانده شود. به طور کلی هر آنچه که دید پلاک موتورسیکلت را کاهش داده یا مخدوش کند، خلاف است و پلیس با آن برخورد خواهد کرد.

 

*مجوز واردات خودروهای ورزشی حتی به صورت شخصی صادر شد

*بازار موتورسیکلت و ویراژ قیمت‌های غیرواقعی در آن

*بهترین موتورسیکلت سبک وزن برتر سال ۲۰۱۹




1 دیدگاه

  1. سلام موتورم توقیف کردند به خاطر عبور از عرض بلوار آیا این جزء موارد نه گانه است که توقیف کردند مسأله دیگه چند ماه پیش توی طرح برخورد با موتورسوار متخلف بعضی از مأمورین موتور سوارانی که فرار میکردند و نمی ایستادند از پشت با باتوم میزدند سراه اندیشه فردیس

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

سامانه فروش خودرو سود ده‌ترین بانک ایران!

سامانه فروش خودرو که با هدف حذف دلالان و شفافیت خودروهای فروخته شده تاسیس شد، به محلی برای سرمایه‌گذاری...

پست‌های مرتبط