فناوری تعامل طبیعی بی ام و چگونه کار می‌کند؟

از دست ندهید

شرایط فروش هایما S7 پلاس توربوشارژ اتوماتیک از سوی ایران خودرو اعلام شد

شرایط فروش هایما S7 پلاس از سوی ایران خودرو رسماً اعلام شد. متقاضیان خرید این خودرو توربوشارژ با گیربکس...

تردد انواع موتورسیکلت و خودروی بنزینی و دیزلی در هلند ممنوع می شود

شورای شهر آمستردام هلند اعلام کرد که تصمیم گرفته است در راستای کاهش آلودگی هوا، تا سال ۲۰۳۰ میلادی...

قرعه‌کشی پیش فروش یک ساله ایران خودرو

قرعه‌کشی پیش فروش یک ساله ایران خودرو برگزار می شود و به صورت زنده از سایت ایران خودرو پخش...

کنگره جهانی موبایل (MWC) بارسلونا، سیستم تعامل طبیعی (Natural Interaction) خود را معرفی کرد. سیستم جدید با هدف ساده کردن نحوه ارتباط کاربر با خودرو، همه چیز را تا حد امکان یکپارچه می‌کند. هدف اصلی این پروژه بی‌ام‌و، ایجاد روشی برای تعامل افراد با خودرو است که تعامل انسان‌ها را در شرایط زندگی روزمره تکرار می‌کند و اصلاً کار آسانی نیست. درحالی‌که بازدیدکنندگان کنگره جهانی موبایل در بارسلونا پیش از همه و از نزدیک این فناوری را تجربه کردند، ما برای توضیح نحوه عملکرد این سیستم به ویدئوی منتشرشده تکیه می‌کنیم. سیستم جدید تعامل طبیعی بی‌ام‌و ترکیبی از پیشرفته‌ترین فناوری فرمان صوتی موجود همراه‌با کنترل پیشرفته حرکت دست و تشخیص نگاه چشم است که امکان عملیات واقعی چندحالته را در لحظه فراهم می‌کند. اولین نمونه عملی سیستم تعامل طبیعی بی‌ام‌و تا سال ۲۰۲۱ در BMW iNEXT در دسترس خواهد بود و اگر چنین کارکردهایی هم‌اکنون وجود داشته باشد، بی‌شک تا چند سال آینده شاهد پیشرفت‌های بیشتری در این زمینه خواهیم بود؛ پیشرفت‌هایی باورنکردنی که حتی ممکن است در ویدئو اشاره نشده باشند. ادغام تکنولوژی‌های مختلف، به الگوریتمی نیاز دارد که احتمالاً سبک رفتار افراد را برای سازگاری با فرمان‌های داده‌شده ترکیب و تفسیر می‌کند.

تنوع روش ارتباط راننده با خودرو

روشی که راننده با خودرو ارتباط برقرار می‌کند، بسته به وضعیت‌های مختلف نیز متفاوت است. به‌عنوان مثال وقتی راننده مشغول صحبت کردن است، احتمالا سیستم تعامل طبیعی از کنترل حرکت دست و نگاه برای گرفتن فرمان استفاده می‌کند؛ زمانی‌که چشم راننده به جاده دوخته شده، بهتر است که سیستم از شیوه بیان و حرکات دست برای فرمان‌های راننده بهره ببرد. به این ترتیب برای مثال می‌توان پنجره‌ها یا سقف کابین خودرو را می‌توان باز یا بسته کرد؛ دریچه‌های هوا را تنظیم کرده یا انتخاب صفحه‌نمایش کنترل انجام شود. اگر راننده بخواهد اطلاعات بیشتری در مورد عملکرد خودرو بیاموزد، می‌تواند به دکمه‌ها اشاره کند و از آنچه که انجام می‌دهند، سؤال بپرسد. کریستوف گروت معاون ارشد بخش الکترونیک گروه خودروسازی بی‌ام‌و گفت: مشتریان باید بتوانند با خودرو متصل هوشمند خود به‌طور کاملاً طبیعی ارتباط برقرار کنند. مردم نباید به این فکر کنند که چگونه کار موردنظر خود و استراتژی عملکرد آن را به خودرو انتقال دهند و از چه روشی استفاده کنند. آن‌ها همیشه باید بتوانند آزادانه تصمیم بگیرند و خودرو هم باید بتواند فرمان‌های کاربران را به‌راحتی درک کند. سیستم تعامل طبیعی بی‌ام‌و، گامی مهم برای آینده خودرو خودران است؛ زمانی‌که مفاهیم فضای داخل کابین دیگر به سمت موقعیت راننده محدود نمی‌شوند و مسافران آزادی بیشتری خواهند داشت. منبع: زومیت]]>




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

آغاز تولید پیکاپ اتوماتیک فوتون ایران خودرودیزل + مشخصات خودرو

تولید پیکاپ اتوماتیک فوتون ایران خودرو دیزل آغاز و سالن جدید ایران خودرو دیزل برای تولید این محصول افتتاح...

خودروهای وارداتی جدید تا ۲ هفته آینده وارد گمرکات...

خودروهای وارداتی جدید قرار است تا دو هفته دیگر به گمرک‌های ایران برسند. روز گذشته‌ مقامات وزارت صمت اعلام کردند تا پایان سال جاری...

FMC T5 با ضعیف‌ترین موتور ۱/۵ لیتری توربو دانگ...

FMC T5 فردا موتورز یک میلیارد و ۱۵۹ میلیون تومان در ایران قیمت دارد. خریداران این مبلغ را برای مالکیت خودرویی پرداخت می‌کنند که...
بررسی بازار خودرو؛

خودروهای پرفروش چقدر گران شده‌اند؟ / کدام خودروهای چینی...

قیمت خودروهای پرفروش باز هم گران شده است. خودورهای ایرانی روزی دو و نیم میلیون‌تومان و قیمت خودروهای چینی ۵ میلیون‌تومان افزایش داشته است. بیت...
مدیر عامل گروه بهمن در گفت و گو با بیت ران:

قرارداد مهرکام پارس با BMW به کجا رسید؟ 

مدیرعامل گروه بهمن موتور با اشاره به به ماجرای قرارداد مهرکام پارس با BMW از تجربه کار با قالب‌سازان چینی برای اولین بار گفت. بیت...

پست‌های مرتبط