وجود ۶۲۶ نقطه پر تصادف در راه های کشور

از دست ندهید

بنابر اعلام میدرکل دفتر نگهداری علائم، تجهیزات و ابنیه فنی راه‌ها با وجود اصلاح ۲۶۱ نقطه پر تصادف در راه‌های کشور، هنوز ۶۲۶ نقطه پر تصادف وجود دارد که اصلاح آنها نیازمند همکاری دستگاه‌ها و تامین بودجه است.

بیت ران – مجید صباغ‌زاده میدرکل دفتر نگهداری علائم، تجهیزات و ابنیه فنی راه‌ها با بیان اینکه از ابتدای سال تا کنون ۲۶۱ نقطه پرتصادف اصلاح شده‌است، گفت: برای اصلاح ۸۸۷ نقطه طبق برآوردی که ابتدای سال انجام شده، حدود ۹۳۰۰ میلیاردتومان اعتبار نیاز است.

صباغ‌زاده با اشاره‌ی به اصلاح نقاط حادثه‌خیز بیان کرد: دور جدید شناسایی نقاط پرحادثه در انتهای سال گذشته انجام شده، و ۸۸۷ نقطه پرتصادف شناسایی و از طریق کمیسیون ایمنی راه‌های کشور به دستگاه‌های ذی‌ربط مانند استانداری‌ها، پلیس راه، و سازمان راهداری ابلاغ شد.

به گفته وی: از پایانِ سال گذشته و با نهایی شدن لیست، اقدامات اولیه را انجام دادیم. ابتدا نقاط را براساس دستورالعمل تعریف‌شده، آشکارسازی کردیم و از همان زمان برداشت‌های میدانی و بررسی روی طرح‌های اصلاحی آغاز شد.

وی ادامه داد: پس از پایان سفرهای نوروزی ۱۴۰۲، جلساتی داشتم برای تهیه راهکار و روشی که بتوانیم از راهکارهای مختلف برای اصلاح نقاط استفاده‌کنیم. ظرف یک ماه، راهکارهای اولیه شناسایی و تهیه شد. تا کنون از ۸۸۷ نقطه‌ای که شناسایی شده، ۲۶۱ نقطه به‌صورت کام اصلاح شده، و با پلیس راه، صورت‌جلسه کردیم بقیه هم در دست اجراست.

 

گزارش بیت ران “در کنار سریع‌ترین هواپیما مسافربری جهان” را در کانال یوتیوب بیت ران پلاس تماشا کنید:

میدرکل دفتر نگهداری علائم، تجهیزات و ابنیه فنی راه‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اظهار کرد: تعهد ۱۴۰۲ سازمان راهداری، اصلاح ۴۰۰ نقطه است. امیدواریم بتوانیم تا پایان سال ۲۶۱ نقطه را به ۴۰۰ نقطه برسانیم. با توجه به پروژه‌هایی که در دست داریم و مابقی را با توجه‌به دستور معاون اول رئیس‌جمهور، اگر کمک استانداری‌ها به‌موقع انجام دهد، سعی می‌کنیم تا پایان سال بعد ۴۸۷ نقطه باقی‌مانده‌را هم با توجه به اعتباراتی که داریم و مساعدت استانداری‌ها رفع کنیم.

 

صباغ‌زاده با بیان اینکه برای ۸۸۷ نقطه طبق برآوردی که ابتدای سال انجام شده، حدود ۹۳۰۰ میلیاردتومان اعتبار نیاز است، افزود: بخشی از این اعتبارات انجام شده‌است. اما اگر بخشی از این پروژه‌ها به سال بعد موکول شود، افزایش قیمت خواهد داشت. البته ما علاوه‌بر این نقاط، پروژه‌های ناتمامی که از سال‌های گذشته برای نقاط تحت عنوان پرتصادف یا مستعد حادثه هم این فرآیند را داشتیم و از ابتدای سال تا کنون ازاین نقاط ناتمام هم ۲۷۹ نقطه را اصلاح کردیم.

وی درباره‌ی برآورد از میزانِ افزایش اعتبار لازم در صورت تاخیر در اجرای این طرح‌ها گفت: ما پیگیر اصلاح این نقاط و تامینِ منابع مالی آن‌ها هستیم. بخشی به سازمان راهداری مرتبط است و بخشی‌هم به سازمان مدیریت و نهادهای دیگر که بتوانند منابع را تامین کنند. بخشی از این اعتبارات از منابع عمومی است که سازمان برنامه و بودجه باید در طرح‌های اعتباری سالیانه تحت عنوان نقاط پرتصادف قرار دهد، بخشی هم از منابع داخلی سازمان راهداری تامین می‌شود که تکافوی همه نقاط را نمی‌دهد.

اگر استانداری‌ها به تعهدی که توسط معاون اول رئیس‌جمهوری انجام شده‌است پایبند باشند، سعی می‌کنیم تا پایان شهریور ۱۴۰۳ بتوانیم همه نقاط را اصلاح کنیم.

بیشتر بخوانید:

بهترین تایر ایرانی کدام است؟ / بررسی تخصصی ویژگی‌های تایرهای ایرانی جهت خرید

شرایط فروش لاستیک تغییر کرد + جزئیات

ترانزیت به اروپا ممنوع شد / کشنده‌های ایرانی در مرزهای اروپا متوقف شدند

کشنده مان ۲۰۱۹ بررسی شد + قیمت اولین مان وارداتی به کشور پس از ۱۸ سال

دنا پلاس اتومات آپشنال چه امکاناتی دارد؟ بررسی افت شدید کیفیت خودرو

پژو ۲۰۷ شش سرعته دستی و اتومات مقایسه شدند / کدامیک برنده شد؟

بهترین کامیون جهان برای ایران؛ کامیون اسکانیا گازسوز

کشنده پیلسان بررسی شد؛ چقدر ارزش خرید دارد؟

منبع: ایسنا




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

سیل در کارخانه مدیران خودرو ؛ کدام خودروها غرق شدند؟

سیل در کارخانه مدیران خودرو محصولات ام وی ام و فونیکس را زیر آب برد. این اتفاق در منطقه...

پست‌های مرتبط