ترانزیت به اروپا ممنوع شد / کشنده‌های ایرانی در مرزهای اروپا متوقف شدند

از دست ندهید

ترانزیت به اروپا با کشنده های ایرانی ممنوع شد. صدور ویزا برای رانندگان این کشنده‌ها نیز متوقف شده‌است. ترانزیت به کدام کشورها ممنوع شد؟

ترانزیت به اروپا

بیت ران – ترانزیت به اروپا توسط کشنده های ایرانی ممنوع شده، وکشنده‌های ایرانی در مرزهای اروپا متوقف شده‌اند.

علی محمودی سرای رییس هیات مدیره فدراسیون حمل و نقل و لجستیک ایران در این باره به ایلنا گفت: “به دلیل طولانی شدن صف انتظار و نبود صدور ویزا برای کشورهای اروپایی، کامیو‌ن‌های ترانزیتی زمین‌گیر شدند. کامیون‌های ترک جای کامیون‌های ایرانی در مسیرهای اروپایی را گرفتند. بارهای ترانزیتی در مسیر اروپا نیز با کامیون‌های ترکیه جابه‌جا می‌شوند.”

وی درباره نتیجه رایزنی‌ها برای حل مشکل نبود صدور ویزا برای رانندگان ناوگان باری ایران به کشورهای اروپایی یادآور شد: “شش ماه پیش آخرین جلسه مذاکرات برای حل این مشکل در کشور آلمان برگزار شد و سفارت آلمان اعلام کرد که بعد از بررسی‌ها، ارائه ویزا به متقاضیان را اطلاع می‌دهند. اما در حال حاضر کامیون‌های‌ ایرانی امکان ورود به کشور آلمان را ندارند و ویزایی برای رانندگان ایرانی صادر نمی‌شود.”

ایتالیا هم دیگر ویزا نمی‌دهد!

ترانزیت به اروپا

محمودی سرای درباره جلوگیری از ورود کشنده‌های ایرانی به ایتالیا گفت: “هرچند که می‌گویند تنها کشور ایتالیا به رانندگان ایرانی ویزا می‌دهد اما رانندگان برای ورود به کشور ایتالیا هم با دشواری‌هایی مواجه هستند. پیش از این با هماهنگی‌های انجام شده در هفته برای ٢٠ راننده ویزا صادر می‌کردند. اما در حال حاضر شرکت‌های حمل و نقل نسبت به ثبت نام رانندگان اقدام می‌کنند و درصورت موافقت برای صدور ویزا از سفارت ایتالیا با رانندگان تماس گرفته می‌شود. اما مدتی است که سفارت ایتالیا هم با رانندگان تماس نمی‌گیرد.

رییس هیات مدیره فدراسیون حمل و نقل و لجستیک ایران افزود: “مدت زمان بررسی‌ها برای صدور ویزا به رانندگان ایرانی در سفارت ایتالیا هم طولانی است و مکانزیم بررسی تقاضاها تغییر کرد. این سخت‌گیری‌ها اخیرا اعمال شد و احتمالا مقررات سفارت ایتالیا برای ویزا به رانندگان ایرانی شبیه مقررات سفارت آلمان شود.”

وی ادامه داد: “از طریق اتاق ایران- ایتالیا در تلاش هستیم که سختگیری‌های سفارت آلمان در سفارت ایتالیا اعمال نشود. البته ایتالیا تا کنون اعلام نکرد که صدور ویزا را متوقف می‌کند اما گذرنامه‌ها را جمع‌آوری می‌کنند و پاسخی هم نمی‌دهند.”

کامیون‌های ترک جای ایرانی‌ها را گرفتند

محمودی سرای درباره جایگزینی رانندگان ترکیه‌ای در پی ممنوعیت ترانزیت به اروپا گفت: ” آلمان دیگر هیچ ویزایی برای رانندگان ایرانی صادر نمی‌کند و برای ویزای ایتالیا حداقل زمان انتظار سه ماه است. به دلیل طولانی شدن صف انتظار و نبود صدور ویزا برای کشورهای اروپایی، کامیو‌ن‌های ترانزیتی زمین‌گیر شدند. کامیون‌های ترک جای کامیون‌های ایرانی در مسیرهای اروپایی را گرفتند. بارهای ترانزیتی در مسیر اروپا نیز با کامیون‌های ترکیه جابه‌جا می‌شوند.”

رییس هیات مدیره فدراسیون حمل و نقل و لجستیک ایران ادامه داد: “کامیون‌هایی که قبل از این سختگیری‌ها در مسیر اروپا تردد داشتند امروز به ندرت در مسیر روسیه فعالیت می‌کنند. آن هم فقط کامیون‌های یخچال‌دار اما مسیر جایگزین برای کامیون‌های ترانزیتی مسیر اروپا محسوب نمی‌شود. رانندگان کامیون‌های ترانزیتی مسیر اروپا به مرور خانه نشین می‌شوند. آنهایی هم که از قبل ویزا داشتند هنوز در حال تردد هستند اما ویزای آنها هم منقضی خواهد شد و به مشکل برمی‌خورند.”

برای پوشش بیمه‌ای هم مشکل داریم

محمودی سرای درباره ممنوعیت ترانزیت به اروپا اظهار داشت: “تنها مشکل رانندگان ایرانی موضوع ویزا نیست و مشکل دیگر بحث بیمه سبز است. از حدود سه ماه پیش تحریم‌ها درباره بیمه سبز برای کامیون‌های ایرانی به اجرا رسید. هر چند بیمه از مدت‌ها قبل تحریم بود اما از سه ماه پیش اعمال این تحریم‌ها به اجرا رسید. برای پوشش بیمه‌ای هم با دشواری‌هایی مواجه هستیم.

وی تاکید کرد: “در حال حاضر کامیون‌های ایرانی از طریق واسطه‌گران و دلالان در مرز بلغارستان با سه برابر قیمت بیمه می‌شوند. برای مثال در شرایطی که قیمت بیمه هزار دلار است این دلالان با سه هزار دلار بیمه می‌کنند و مجبوریم برای بیمه سه هزار دلار بپردازیم.”

بیشتر بخوانید:

جیلی آزکارا هیبریدی را بشناسید / کراس اوور چینی جدید بازار چه ویژگی‌هایی دارد؟

تارا وی۴ LX معرفی شد / گران‌ترین خودروی داخلی ارزش خرید دارد؟

زمان عرضه ریرا / درخواست مدیرعامل ایران‌خودرو درباره قیمت گذاری

جتور X90 پلاس با گروه بهمن به بازار می‌آید / فیدلیتی دریم چه ویژگی‌هایی دارد؟

رنو سامسونگ XM3 سروش دیزل رونمایی شد / همه چیز درباره رنو آرکانا کره‌ای

کولیوس جدید با سروش دیزل مبنا می‌آید / بررسی رنو سامسونگ QM6 وارداتی

جتور تراولر بهمن موتور را بشناسید / لندروور دیفندر مناطق محروم

تاکسی برقی لونا ایران خودرو معرفی شد / محصول مشترک رنو و JMC چین!

بستیون نات معرفی شد / خودرو برقی ایران خودرو چه ویژگی هایی دارد؟

جایگزین پژو پارس معرفی شد / توقف تولید پس از ۲۳ سال!

پژو ۲۰۷ شش سرعته دستی و اتومات مقایسه شدند / کدامیک برنده شد؟

بستیون نات معرفی شد / خودرو برقی ایران خودرو چه ویژگی هایی دارد؟




1 دیدگاه

  1. لابی ترکیه و در راستای منافعش در منطقه قفقاز و احداث دالاتی تورانی ناتو به مرور اوضاع برای کشور ما بدتر هم میکنه و مسیر ترانزیت شمال جنوب بطور کامل قطع میشه
    اگر کاری نکنیم

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

سیل در کارخانه مدیران خودرو ؛ کدام خودروها غرق شدند؟

سیل در کارخانه مدیران خودرو محصولات ام وی ام و فونیکس را زیر آب برد. این اتفاق در منطقه...

پست‌های مرتبط