فولکس واگن ID.4 Crozz وارداتی از سیر تا پیاز / مشخصات فنی و امکانات رفاهی

از دست ندهید

فولکس واگن ID.4 Crozz به عنوان یکی از جنجالی‌ترین خودروهای وارداتی این روزها قرار است با باتری‌های ۵۵.۷ کیلووات ساعتی به ایران وارد شود. هنوز مشخص نیست که این خودرو برقی با BM Cars به بازار می‌آید یا خودروسازان راین؟ یا حتی شاید پای ماموت خودرو درمیان باشد. در هر صورت، نمونه‌هایی از این محصول اکنون در تهران و کیش تردد می‌کنند تا مجوزهای لازم برای حضور در بازار خودرو کشور را دریافت کنند. اما فولکس واگن ID.4 Crozz با چه مشخصات و ویژگی‌هایی به فروش خواهد رسید؟

در کانال یوتیوب بیت‌ران پلاس تماشا کنید:

بیت‌ران – محمد فتح‌اللهی – پیش از هر چیز باید عنوان کرد که با ارزانترین و لوآپشن‌ترین ID.4 Crozz ممکن روبرو خواهیم شد. نسخه‌‌هایی که از این خودرو اکنون در کشور تردد می‌کنند، به دلیل سقف ارزی واردات خودرو، ضعیف‌ترین نمونه موجود در بازارهای جهانی از جمله چین به شمار می‌روند.

فولکس واگن ID.4 Crozz

Scott Keogh مدیرعامل گروه فولکس واگن در آمریکا در زمان رونمایی از این خودرو اعلام کرد: «ID.4 مثل یک [گلف] GTI حرکت می‌کند، مثل یک تیگوان جادار است و اهداف بیتل را در سر دارد.»

ID.4 هنگامی که نخستین بار به جهان معرفی شد، فقط در نمونه‌های تک‌موتوره و دیفرانسیل عقب قابل خرید بود. این خودرو در کشور چین در دو نسخه ID.4 X و ID.4 Crozz توسط چینی‌ها قابل خرید است. ID.4 X توسط SAIC-Volkswagen تولید می‌شود و ID.4 Crozz هم در خط تولید FAW-Volkswagen مونتاژ می‌شود.

فولکس واگن ID.4 Crozz

ID.4 Crozz در واقع کاملاً مشابه نمونه‌های اروپایی ID.4 است. با این تفاوت که باتری‌های کوچک‌تری دارد و در نتیجه پیمایش آن هم کمتر از نسخه‌های اروپایی است.

البته این خودرو نمونه‌های قدرتمند دو موتوره ۳۱۳ اسب بخاری هم دارد که هرگز به ایران وارد نخواهد شد. اما باید توجه داشت که ID.4 Crozz یکی از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین محصولات VW است که در بازار خودرو ایران با آن مواجه خواهیم شد.

آمار فروش فولکس واگن ID.4 Crozz در بازار خودرو چین
آمار فروش شش ماهه اخیر فولکس واگن ID.4 Crozz در بازار خودرو چین

همانطور که در آمار بالا قابل مشاهده است، فولکس واگن ID.4 Crozz یکی از پرفروش‌ترین محصولات VW در بازار خودرو چین است. به‌طوری‌که میانگین فروش این خودرو در هر ماه رقمی بیش از سه هزار و ۶۰۰ دستگاه است.

فولکس واگن ID.4 Crozz اکنون پنجاه و ششمین کراس‌اوور کامپکت پرفروش در بازار خودرو چین به شمار می‌رود. این محصول به دلیل همین آمار فروش بسیار خوب حالا ۱.۶۲ درصد از سهم فروش سبد محصولات VW را در بازار خودرو چین در اختیار دارد. ۰.۷۳ درصد از مارکت کراس‌اوورهای کامپکت چین هم در اختیار همین خودرو است.

از همین رو باید عنوان کرد که یکی از موفق‌ترین خودروهای الکتریکی فولکس واگن، در راه ورود به بازار خودرو ایران است. اما متأسفانه با کمترین آپشن‌ها و امکانات ممکن!

مشخصات فنی فولکس واگن ID.4 Crozz

فولکس واگن ID.4 Crozz

در حالی‌که این خودرو در کشور چین با باتری‌های ۸۴.۸ کیلووات ساعتی هم قابل خرید است، نسخه وارداتی آن به ایران از باتری‌های ۵۵.۷ کیلووات ساعتی استفاده می‌کند.

این بدان معناست که فولکس واگن ID.4 Crozz وارداتی به ایران ۱۲۵ کیلووات (حدود ۱۷۰ اسب‌ بخار) قدرت و ۳۱۰ نیوتن‌متر گشتاور در اختیار مالک خود قرار می‌دهد. نیرو و گشتاور موتور الکتریکی این خودرو هم توسط گیربکس تک سرعته به محور عقب آن منتقل می‌شود.

پک باتری‌های این خودرو را شرکت CATL تأمین می‌کند که با جریان آب خنک می‌شوند و برای کارایی بهتر در دماهای پایین، مجهز به گرمکن هم هستند.

کمپانی مادر اعلام کرد که این نسخه از فولکس واگن ID.4 Crozz می‌تواند با یکبار شارژ کامل تا ۴۴۲ کیلومتر پیمایش داشته باشد. میزان مصرف انرژی این خودرو الکتریکی نیز، ۱۴.۳ کیلووات ساعت در هر صد کیلومتر است.

اگر شارژهای سریع در اختیار داشته باشید می‌توانید باتری‌های ID.4 را در مدت زمان ۴۰ دقیقه از صفر تا ۸۰ درصد شارژ کنید. در صورت نبود این شارژها اما باید ۹ ساعت و ۳۰ دقیقه برای شارزشدن این خودرو صبر کرد.

ID.4 Crozz می‌تواند تا ۱۰۰ کیلووات برق را در زمان شارژشدن دریافت کند و باتری‌های این خودرو ۸ سال یا ۱۶۰ هزار کیلومتر گارانتی دارند.

طول، عرض و ارتفاع ID.4 Crozz به ترتیب برابر است با ۴۵۹۲×۱۸۵۲×۱۶۲۹ میلیمتر و فاصله بین دو محور آن هم به ۲۷۶۵ میلیمتر می‌رسد. این خودرو پنج سرنشین را به راحتی در خود جای می‌دهد و ۵۱۲ لیتر فضای بار در اختیار آنها قرار می‌دهد.

نمونه‌های وارداتی از این خودرو به ایران در مدت زمان ۹ ثانیه می‌توانند به سرعت صد کیلومتر برسند. حداکثر سرعت این خودرو با موتور ۱۷۰ اسب‌ بخاری نیز ۱۶۰ کیلومتر در ساعت است. لازم به ذکر است که این نسخه از ID.4 Crozz وزنی برابر با ۱۹۴۵ کیلوگرم دارد.

امکانات رفاهی فولکس واگن ID.4 Crozz

فولکس واگن ID.4 Crozz

از آنجایی که با نمونه لوآپشن و ضعیف این خودرو در کشور مواجه خواهیم شد، نباید انتظار آپشن‌های زیادی در فولکس واگن ID.4 Crozz وارداتی داشته باشیم.

اما نمونه‌های وارداتی به ایران مجهز به رینگ‌های ۱۹ اینچی، ترمز پارک برقی، ترمزهای ABS و EBD، سامانه‌های کنترل کشش و پایداری، TPMS، ایربگ‌های راننده، سرنشین جلو، جانبی و پرده‌ای هستند.

این خودرو در نمونه وارداتی به ایران همچنین دارای سنسور پارک عقب و جلو، دوربین دید عقب، کروز کنترل آداپتیو، امکان انتخاب حالات رانندگی و هشدار خستگی راننده است.

از دیگر امکانات این خودرو می‌توان به سامانه کنترل شروع حرکت خودرو در سربالایی، هشدار خروج از خط، رادار خط‌خوان، هشدار برخورد از جلو، تابلوخوان علائم رانندگی و ترمزهای فعال اضطراری اشاره کرد.

فولکس واگن ID.4 Crozz در نسخه وارداتی به ایران همچنین با سانروف پانورامیک ثابت، ورود بدون کلید (برای درب‌های جلو)، استارت دکمه‌ای، جلوپنجره اکتیو (باز و بسته‌شو)، فرمان پلاستیکی با تنظیم دستی، دسته‌دنده الکترونیکی در داشبورد، نمایشگر ۵.۳ اینچی پشت آمپر، تنظیم برقی صندلی‌های جلو، نمایشگر ۱۲ اینچی لمسی، ۷ اسپیکر برای سیستم صوتی، چراغ‌های LED، ایرکاندیشن دو نقطه‌ای با خروجی تهویه برای عقب و فیلترهای PM2.5 و یونیزه هوا به فروش خواهد رسید.

قیمت فولکس واگن ID.4 Crozz در بازار خودرو چین

فولکس واگن ID.4 Crozz

مشابه نمونه وارداتی فولکس واگن ID.4 Crozz به ایران را در چین می‌توان در ازای پرداخت مبلغ ۱۵۶ هزار و ۴۰۰ یوان خریداری کرد. این مبلغ پس از تبدیل نرخ ارز امروز رقمی معادل یک میلیارد و ۱۳۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان خواهد بود.

این بدان معناست که پس از پرداخت تمامی عوارض قانونی و هزینه‌های گمرکی، احتمالاً قیمت اقتصادی‌ترین نسخه فولکس واگن ID.4 Crozz در کشورمان چیزی فراتر از دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در مبادی ورودی خواهد بود.

در کانال یوتیوب بیت‌ران پلاس تماشا کنید:

بیشتر بخوانید:

تارا اتومات بخریم یا دنا اتومات؟ / آگاهانه خرید کنید!

زانتیا بررسی شد / این گوی و این هندلینگ!

تویوتا کرولا هیبرید سایپا با این مشخصات به بازار می‌آید / مشخصات فنی و قیمت

پارس موتور جدید بخریم یا سورن پلاس؟ / مقایسه فنی و قیمت




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

از کاغذ دیواری تا میز شام ؛ لوگوی شورولت از کجا آمده است؟

در میان لوگوی شرکت‌های مختلف خودروسازی، لوگوی شورولت یکی از ساده‌ترین لوگوها است. هر چند همین لوگوی ساده، نمادی...

پست‌های مرتبط