محصولات داچیا در ایران با نشان رنو به فروش می‌رسند / آشتی با فرانسوی‌ها؟

از دست ندهید

محصولات داچیا در ایران قرار است با نام رنو به بازار راه پیدا کنند. پس از اعلام ثبت سفارش یک محصول داچیا با دو موتور در گمرک ایران، به نظر می‌رسد راه ورود محصولات داچیا به ایران با نشان رنو هموارتر شده‌است. خصوصاً آنکه در روزهای گذشته اعلام شد، ماموت خودرو نماینده رسمی خدمات پس از فروش برند رنو در بازار خودرو کشور است.

در کانال یوتیوب بیت‌ران پلاس تماشا کنید:

بیت‌ران – در روزهای گذشته طی خبری غیر موثق اعلام شد که داچیا داستر با دو موتور ۱ و ۱.۳ لیتری توربو در لیست ثبت سفارش ورود به ایران قرار گرفت. هر دو تیپ ثبت سفارش‌شده قرار است با گیربکس اتوماتیک در خیابان‌های کشور تردد کنند.

این اتفاق به منزله آن است که روابط ایران و فرانسه که پیش‌تر شکرآب شده‌بود، بهبود پیدا کرد و حالا یک خودروساز خصوصی نماینده رسمی واردات محصولات داچیا در ایران است. البته با نام و نشان رنو!

همانطور که می‌دانیم، پیش‌تر هم محصولات داچیا در ایران با نام رنو تردد می‌کردند. رنو داستر و رنو لوگان محصولاتی بودند که در بازارهای جهانی با نام DACIA به فروش می‌رسیدند. اما این خودروها را با نام Renault در بازار خودرو کشورمان می‌شناسیم.

ماموت خودرو هنوز هم در وب‌سایت رسمی‌اش، خود را نماینده رسمی محصولات فولکس‌واگن در ایران معرفی می‌کند. اما می‌دانیم که این عنوان به زودی یا تغییر خواهد کرد، یا نام و نشان رنو هم در کنار VW به نمایش درمی‌آید.

شرایط واردات خودرو به ایران به نحوی است که صرفاً محصولات اقتصادی در کلاس جهانی اجازه حضور در کشورمان را دارند. یعنی خودروهایی که قیمت فروش آنها در بازارهای بین‌المللی کمتر از ۲۰ هزار دلار است، می‌توانند در لیست واردات قرار بگیرند.

خوشبختانه بسیاری از محصولات داچیا زیر قیمت قانونی واردات خودرو به ایران در بازارهای جهانی به فروش می‌رسند. از همین رو، واردات آنها به کشور مانعی نخواهد داشت.

کدام محصولات داچیا امکان ورود به ایران را دارند؟

براساس محدودیت ارزی بیست هزار دلاری واردات خودرو به کشور، بسیاری از محصولات داچیا در ایران امکان حضور دارند. البته از آنجایی که نسل جدید داچیا داستر در شهر بورسا ترکیه تولید می‌شود، امکان واردات این خودرو با نشان رنو به کشورمان محتمل‌تر است.

هنوز صحبت‌کردن درباره امکانات رفاهی و تیپ‌های محصولات داچیا در ایران بسیار زود است. اما باید بدانیم که خودروهایی مانند ساندرو، ساندرو استپ‌وی، تالیانت (نسل جدید لوگان)، Jogger، رنو Kardian و البته نسل جدید داستر همگی محصولاتی هستند که بسیاری از آنها زیر بیست هزار دلار قیمت دارند.

در حال حاضر محتمل‌ترین گزینه‌ها در میان محصولات رنو برای ورود به بازار خودرو ایران، داستر و رنو آرکانا هستند. داستر از ماه‌ها قبل ثبت سفارش شد و نمونه‌هایی از رنو سامسونگ XM3 هم در کشور موجود هستند. باید دید که ماموت خودرو در آینده کدامیک از این دو خودرو را برای ارائه به بازار خودرو ایران، عرضه خواهد کرد.

در کانال یوتیوب بیت‌ران پلاس تماشا کنید:

بیشتر بخوانید:

قیمت گمرکی خودروهای وارداتی مشخص شد / لیست قیمت ۲۲ خودرو وارداتی به ایران

قیمت‌ریسپکت ۲ و شرایط فروش آن از سوی بهمن موتور اعلام شد / بررسی تفاوت‌ها

قیمت فیات ۵۰۰ پارسیان موتور مانلی اعلام شد

محکومیت قطعی بهمن موتور به ۵ هزار میلیارد تومان جریمه به دلیل گران فروشی

قیمت‌گذاری خودرو به شکل دستوری حذف می‌شود / قیمت خودرو آزاد می‌شود؟

ون وانا پلاس ایران خودرو دیزل با این امکانات جدید معرفی شد




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

کنده شدن اکسل X55 / مدیران خودرو چه می‌گوید؟

ویدیو کنده شدن اکسل ام‌ وی ام X55 را در چند روز اخیر احتمالا دیده‌اید. اتفاقی بسیار خطرناک، که...

پست‌های مرتبط