لادا وستا نیکا موتور با این مشخصات به بازار می‌آید / قیمت و امکانات

از دست ندهید

لادا وستا نیکا موتور امروز رسماً در دومین نمایشگاه اختصاصی اوراسیا واقع در محل دائمی نمایشگاه های تهران برای بازار خودرو ایران رونمایی شد. این خودرو روسی قرار است در دو مدل وستا کراس و وستا اسپرت لاین به بازار ایران وارد شوند.

در کانال یوتیوب بیت‌ران پلاس تماشا کنید:

بیت‌ران – محمد فتح‌اللهی – برند لادا در کشور روسیه توسط شرکت افتو واز (AVTO VAZ) تولید و عرضه می‌شود. این شرکت که در ژوئن سال ۱۹۶۶ تأسیس شد در شهر تولیاتی (TOLYATTI) و در منطقه سامارا (SAMARA) خودروهای لادا را تولید می‌کند.

 

پس از تأسیس AVTO VAZ، اولین نمونه‌های تولیدی از محصولات لادا سه سال بعد یعنی در سال ۱۹۶۹ وارد بازار خودرو روسیه شدند. محصولات این برند روسی هیچ‌گاه ظاهر جذابی نداشتند. اما در دو دهه آخر حضور نظام سوسیالیستی اتحاد جماهیر شوروی، LADA محبوبیت بالایی در آن کشور و کشورهای اروپای شرقی پیدا کرد.

لادا وستا نیکا موتور

فراموش نکنیم که در آن سال‌ها، ورود هر گونه خودرو خارجی به این کشورها ممنوع بود. پس خواسته یا ناخواسته مردم کشورهای روسیه و اروپای شرقی مجبور به استفاده از خودروهای این برند بودند.

اگر به لوگوی برند لادا توجه کنیم، یک کشتی بادبانی را می‌بینیم که در رودخانه ولگا در حال حرکت است. این طرح براساس کشتی‌های بلند و باریک قوم وایکینگ خلق شد که در روسیه آن را به نام laďya می‌شناسند.

مشخصات فنی لادا وستا نیکا موتور

لادا وستا نیکا موتور

لادا وستا نیکا موتور مجهز به یک موتور ۱.۶ لیتری (۱۵۹۶ سی‌سی) تنفس طبیعی چهار سیلندر ۱۶ سوپاپه است. این موتور قادر است ۱۰۶ اسب بخار در ۵۸۰۰ دور در دقیقه نیرو در اختیار راننده قرار دهد. گشتاور خروجی این موتور MPi هم به رقم ۱۴۸ نیوتن‌متر می‌رسد که در دور ۴۲۰۰ در ایده‌آل‌ترین شرایط کارکرد خود قرار دارد. نیرو و گشتاور موتور لادا وستا نیکا موتور توسط گیربکس ۵ سرعته دستی به محور جلو این خودرو منتقل می‌شود.

البته قرار است این خودرو با موتور ۱.۸ لیتری (۱۷۷۴ سی‌سی) تنفس طبیعی هم وارد بازار ایران شود. این موتور ۱۴۵ اسب بخار قدرت در ۶۰۰۰ دور در دقیقه قدرت دارد. گشتاور خروجی آن هم ۱۸۴ نیوتن‌متر در ۳۶۰۰ دور در دقیقه است که توسط گیربکس CVT به محور جلو آن منتقل می‌شود.

طول، عرض و ارتفاع این سدان روسی برابر است با ۴۴۴۰×۱۷۶۴×۱۴۹۸ میلیمتر و فاصله بین دو محور آن نیز ۲۶۳۵ میلیمتر اعلام شد. نمونه استیشن واگن کراس لادا وستا هم دارای طول، عرض و ارتفاعی معادل ۴۴۲۴×۱۷۸۵×۱۵۳۷ میلیمتر است. این خودرو کراس ۲۰۳ میلیمتر از سطح زمین ارتفاع دارد، در حالی که ارتفاع از سطح زمین نسخه سدان Vesta برابر با ۱۷۸ میلیمتر است.

لادا وستا یک سدان اقتصادی است که فضای باری معادل ۴۸۰ لیتر در اختیار سرنشینان خود قرار می‌دهد. این خودرو براساس اعلام رسمی LADA با مخزن سوخت ۵۵ لیتری خود، در ازای پشت‌سر گذاشتن هر صد کیلومتر، ۷.۵ لیتر سوخت مصرف می‌کند.

Vesta در محور جلو از تعلیق مستقل و در محور عقب از تعلیق نیمه مستقل استفاده می‌کند. این سدان روسی در مدت زمان ۱۱.۳ ثانیه به سرعت صد کیلومتر در ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن نیز ۱۸۲ کیلومتر در ساعت است.

در جریان رونمایی از این خودرو روسی در کشورمان مسئولین آگاه به صورت غیر رسمی به رسانه بیت‌ران اعلام کردند که قیمت لادا وستا نیکا موتور در ایران حدود ۸۰۰ میلیون تومان خواهد بود. به همین جهت، می‌توان عنوان کرد که لادا وستا رقیبی مستقیم برای محصولاتی مانند تارا، شاهین، دنا پلاس و JAC J4 خواهد بود.

امکانات رفاهی لادا وستا نیکا موتور

لادا وستا نیکا موتور

لادا وستا سدان و کراس در سه تیپ E1 و E2 و E3 تولید می‌شوند. هنوز مشخص نیست کدام تیپ از این خودروها در گام اول وارد بازار خودرو کشورمان می‌شوند. اما در اینجا به امکانات فول‌آپشن‌ترین تیپ این خودرو روسی می‌پردازیم.

هر دو مدل سدان و کراس (استیشن واگن) در فول‌ترین نسخه خود دارای ایربگ راننده، ایربگ سرنشین جلو، ایربگ جانبی، چراغ‌های مه‌شکن جلو، ترمزهای ABS و EBD، سامانه‌های کنترل پایداری و کشش، سامانه کنترل شروع حرکت خودرو در سربالایی، زیر آرنجی جلو، فرمان کمکی برقی و چراغ‌های LED هستند.

لادا وستا نیکا موتور

از دیگر امکانات فول‌ترین نسخه لادا وستا می‌توان به رینگ‌های ۱۶ اینچی، نمایشگر مالتی‌مدیا ۱۰ اینچی (۷ اینچی در نسخه پایه)، کروز کنترل، تهویه اتوماتیک، سنسور باران، دوربین دید عقب، سنسورهای پارک جلو و عقب، گرمکن صندلی‌های جلو، گرمکن فرمان و آیینه‌های جانبی برقی همراه با گرمکن اشاره کرد.

لادا وستا نیکا موتور

لادا وستا کراس نخستین خودرو وارداتی نیکا موتور خواهد بود که قرار است در پارت اول به صورت کاملاً وارداتی به دست متقاضیان ایرانی برسد.

در هنگام رونمایی از محصولات این برند، منابع مسئول و آگاه به‌طور غیر رسمی به رسانه بیت‌ران بیان کردند که مدل وستا قرار است زیر ۸۰۰ میلیون تومان قیمت داشته باشد.

در کانال یوتیوب بیت‌ران پلاس تماشا کنید:

بیشتر بخوانید:

دور ششم عرضه خودرو در سامانه یکپارچه آغاز شد

محصولات لادا در ایران توسط نیکا موتور رونمایی شدند / قیمت خودروهای لادا چقدر است؟

تاکسی برقی ایران خودرو به تهران رسید / JMEV Yi با این مشخصات به خیابان می‌آید

قیمت خودروفرسوده مشخص شد

طرح تبدیل اجباری رانا پلاس، پژو ۲۰۷ و تارا توسط ایران‌ خودرو

توقف تولید ۱۵ محصول ایران خودرو و سایپا در آبان ماه / جدول آمار تجمیعی




7 دیدگاه

  1. این گزارشگر چقدر ار لادا بد تعریف میکنه. از کسانیکه لادا داشتند پرسیدم همه میگفتند بسیار سخت جون وتعمییرش ارزون بود. بعضیها میگفتند اصلا خراب نمیشد. فقط تاجرهای ایرانی ارزون وارد میکنند بعد در داخل گرون میدند. در کشورهای زیادی مثل مصر صربستان بلاروس آذربایجان وچند کشور دیگه بخاطر وسایل ارزونش. تعمییر ساده اش وبسیار سخت کار بودن موتور طرفداران زیادی داره. در ضمن ماشینهای روسی بین چین واروپای غربیه. از چین بهتراز اروپا ضعیفتر. فقط بحث قیمت مهمه

  2. این خودرو های روسی برا مناطق سرد مناسب هستن بعد ۳یا ۴ سال به روغن سوزی شدید در مناطق معتدل و گرم مبتلا میشن.

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

از شکستن اکسل ام‌وی‌ام تا ارزبری هنگفت؛ در مدیران خودرو چه خبر است؟

فاجعه شکستن اکسل ام‌وی‌ام مدیران خودرو، بحث میلیاردها دلار ارز گرفته شده‌از سوی این شرکت و سیلی که به...

پست‌های مرتبط