قیمت بستیون T77 بهمن موتور چقدر از بازار خودرو چین گرانتر است؟

از دست ندهید

قیمت بستیون T77 بهمن موتور در مبادی ورودی یک میلیارد و ۶۵۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان اعلام شده‌بود. اما BM cars در بخشنامه فروش جدید خود قیمت این کراس‌اوور چینی را اعلام کرد. بی‌ام کارز بیان کرد که متقاضیان خرید این خودرو می‌توانند در هفته سوم بهمن ماه سال جاری، این خودرو را تحویل بگیرند. قیمت مصرف‌کننده این خودرو در کشورمان، ۴۴.۱% گرانتر از بازار خودرو چین است!

در کانال یوتیوب بیت‌ران پلاس تماشا کنید:

بیت‌ران – قیمت بستیون T77 بهمن موتور یک میلیارد و ۸۹۰ میلیون تومان اعلام شد. برند BM CARS بهمن موتور در بخشنامه اخیر خود بیان کرد که متقاضیان دارای شرایط می‌توانند از ساعت ۱۰ صبح روز ۲۲ آذر تا ساعت ۲۴:۰۰ روز ششم دی ماه ۱۴۰۲ نسبت به واریز وجه اقدام کنند. این کراس‌اوور چینی قرار است در رنگ‌های مشکی، سفید و نقره‌ای به دست متقاضیان خرید آن برسد.

بی‌ام کارز متذکر شد که تمامی خودروهای تحویلی از این خودرو، مدل ۲۰۲۳ هستند. تکمیل فرآیند ثبت‌نام و واریز وجه متقاضیان صرفا از طریق ادرس https://bahman.iranecar.com/bmcars/ امکان پذیر است که از طریق پیامک نیز اطلاع‌رسانی خواهد شد. اما قیمت اعلامی BM cars برای بستیون T77 در ایران، چقدر با بهای مصرف‌کننده این خودرو در چین اختلاف دارد؟

قیمت بستیون T77 بهمن موتور در بازار خودرو چین

گرانترین نسخه بستیون T77 در بازار خودرو چین اکنون در ازای پرداخت مبلغ ۱۱۴ هزار و ۸۰۰ یوان قابل خرید است. تصور کنیم که واردکننده این خودرو بدون هیچ تخفیفی قرار است T77 را مستقیماً از نمایندگی چین خریداری و در ایران به فروش برساند.

اگر تخفیف‌ها خرید قطعات عمده، معافیت‌های مالیاتی و ارزهای مبادی را در نظر نگیریم، قیمت بستیون T77 براساس نرخ ارز امروز برابر با ۸۱۵ میلیون تومان خواهد بود. حال بیاییم طبق هزینه‌های جاری واردات یک خودرو به ایران، بهای تمام‌شده آن را محاسبه کنیم.

اگر ۳۲ درصد هزینه داخلی‌سازی زیر ۲۰ درصد، ۵/۵ درصد بیمه گمرک و مالیات علی‌الحساب در گمرک و سهم هلال‌احمر، ۱/۵ درصد هزینه‌های جانبی رندشده در گمرک (جمعاً ۳۹ درصد – تعرفه واردات CKD و SKD)، هزار دلار هزینه حمل دریایی (۵۰ میلیون و ۶۳۰ هزار تومان)، ۷ درصد هزینه مونتاژ در ایران، ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده، ۲/۵ درصد مالیات هوای پاک، یک درصد مالیات ماده ۳۰ قانون مالیات ارزش افزوده، یک درصد مالیات شماره‌گذاری، ۱۲ میلیون هزینه بیمه شخص ثالث (بالاترین پوشش) و ۶۰۰ هزار تومان هزینه خدمات شماره‌گذاری (جمعاً ۱۳/۵ درصد + ۵ میلیون تومان)  به رقم حدودی یک میلیارد و ۳۱۰ میلیون و ۸۲۵ هزار تومان می‌رسیم.

باید یادآور شد که قیمت یک میلیارد و ۳۱۰ میلیون و ۸۲۵ هزار تومانی این خودرو با احتساب تمامی هزینه‌ها در ایران در شرایطی بدست‌آمد که فرض کردیم هیچ تخفیفی برای خرید عمده این خودرو گرفته‌نشد. این بدان معناست که بی‌ام کارز در ازای فروش هر دستگاه T77 مبلغ ۵۷۹ میلیون و ۱۷۵ هزار تومان یا به عبارتی ۴۴.۱% سود بدست می‌آورد.

در کانال یوتیوب بیت‌ران پلاس تماشا کنید:

بیشتر بخوانید:

گواهی اسقاط تاکسی گران شد / تازه‌ترین تغییرات گواهی اسقاط خودروهای‌فرسوده

واردات خودرو به ایران مخالفان دولتی دارد / تحلیل آمار تولید و واردات خودرو

صابر خسروی دومین سکوی قهرمانی خود را در مسابقه رالی Kocaeli ترکیه بدست آورد

تعویق بازگشایی سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی به هفته آینده

موعد تحویل سایپا اطلس تغییر کرد / مقصر اصلی کیست؟

بهترین اسکوتر ۱۵۰ سی سی بازار چیست؟




2 دیدگاه

  1. خواب پول را هم در نظر بگیرید از زمان سفارش به کارخانه چینی تا زمان رسیدن مونتاژ شدن فروش و تبدیل به پول یک میلیارد و سیصد و ده میلیون چند ماه درگیر است تا ۵۷۰ میلیون سود کنند چیزی که شما میگید زمانی درست است که زیر سه ماه این فرآیند طی بشه اما بنظر بالای شش ماه زمان خواهد برد
    حالا باید وضعیت تورم و نرخ سود پول را هم در این شش ماه درنظر بگیرید علاه بر این هزینه نمایندگی ها هزینه سرویس های گارانتی و کلیه هزینه دیگه

  2. ای قناعت توانگرم گردان*** که ورای تو هیچ نعمتی نیست ح مولانا قنات قناعت چقدر خوبه هیچی بهتر شب راحت بخوابه نیست این یعنی آسایش آرامش

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

داستان نامگذاری شرکت مزدا و پایه گذار آن که عاشق ایران بود/دانستنی های خودرو

داستان نامگذاری شرکت مزدا از سوی پایه گذار آن که عاشق ایران بود را در ادامه بخوانید. بیت ران - امین...

پست‌های مرتبط