متقاضیان تارا گیربکس دستی همچنان منتظر بمانند / پیشنهاد جدید ایران خودرو

از دست ندهید

بر طبق اطلاعایه جدید ایران خودرو در پی اعتراض‌های بسیاری از متقاصیان خرید تارا، متقاضیان تارا گیربکس دستی برای تعیین تکلیف همچنان منتظر بمانند. ایران خودرو پیشنهادهای جدیدی مطرح کرده‌است.

بیت ران – ایران خودرویی‌ها تحویل خودروی تارا با گیربکس دستی (تارا V1) با اولویت تحویل در زمستان ۱۴۰۲ را تعیین تکلیف کردند تا را با گیربکس دستی (تارا V1) در دور اول فروش از مسیر سامانه یکپارچه در دسترس متقاضیان قرار گرفته بود.

براساس اعلام این خودروساز متقاضیان تارا با گیربکس دستی (تارا V1) می‌توانند به جای این خودرو تارا با گیربکس دستی پلاس (تارا V1 P) را به عنوان خودروی جایگزین انتخاب کنند.

چنانچه متقاضیان تارا با گیربکس دستی (تارا V1) همچنان اصرار دارند تا خودروی انتخابی خود را تحویل بگیرند و قصد شرکت در طرح جایگزین اعلامی از سوی آبی‌های جاده مخصوص ندارند، باید منتظر اطلاعیه‌های بعدی این خودروساز در مورد نحوه تحویل خودروی تارا با گیربکس دستی (تارا V1) بمانند.

همچنین ایران خودرو در اطلاعیه جدید خود اعلام کرد: چنانچه متقاضیان قصد داشته باشند خودروی مورد نظر خود را با خودروی جایگزین اعلام شده، (تارا با گیربکس دستی پلاس) تعویض کنند، این امکان را خواهند داشت تا خودروی جایگزین شده را ظرف دو هفته تحویل بگیرند.

طرح تبدیل تارا در سامانه یکپارچه خودرو اجباری است؟/ احتمال توقف تولید تارا معمولی

پیش از این اطلاعیه جدید، شرکت ایران خودرو با ارسال پیامکی، از مشتریان سامانه یکپارچه که اقدام به ثبت نام خودو تارا دنده‌ای کرده بودند، خواسته است تا خودروی خود را با تارا V1 پلاس جایگزین کنند.

این طرح با اعتراض بسیاری از متقاضیان خرید این خودرو مواجه شده‌است و در پیام‌های متعددی که به بیت ران ارسال کرده‌اند خواهان رساندن صدای اعتراض‌شان به ایران خودرو هستند.

این در حالی است که قیمت نهایی تارا دنده‌ای هنگام ثبت نام مشتریان در سامانه یکپارچه، حدود ۳۹۰ میلیون تومان اعلام شده بود. مشتریان تارا نیز با توجه به این قیمت، اقدام به خرید این خودرو کرده بودند و حالا با افزایش قیمت ۱۸۵ میلیون تومانی این محصول دچار مشکل و سردرگمی هستند. در ادامه گزارش چند پیام از مخاطبان بیت ران را مشاهده می‌کنید.

متقاضیان تارا گیربکس دستی

متقاضیان تارا گیربکس دستی

ویدیوی کامل بررسی و تست پژو ۲۰۷ شش سرعته دستی زیر فشار شدید را در کانال یوتیوب بیت ران پلاس تماشا کنید:

واقعیت ماجرای این طرح تبدیل چیست؟

یک منبع آگاه در زمینه افزایش قیمت و طرح تبدیل تارا به بیت ران گفت: “تولید تارا دنده‌ای معمولی برای ایران خودرو صرفه اقتصادی ندارد. از طرف دیگر شورای رقابت پس از فروش این خودرو در سامانه یکپارچه با افزایش قیمت آن موافقت کرد. در نتیجه ایران خودرو مجبور است تارا V1 پلاس را جایگزین تارا معمولی دنده‌ای کند. این خودرو نیز با توجه به امکانات بیشتر و گیربکس شش سرعته دستی و … قیمت بالاتری نسبت به تارا معمولی دارد.”

این منبع آگاه ادامه داد: “ هیچ مبلغی از مشتریان این خودرو اخذ نشده‌بود. و مطابق قانون سامانه یکپارچه، تعهد خودروساز از زمان دریافت پول از مشتری آغاز می‌شود که چنین اتفاقی رخ نداد.”

شورای رقابت با شیوه، و زمان‌بندی قیمت گذاری‌های خود باعث بروز مشکلات بسیاری برای خودروسازان شده‌است. که دود این مشکلات مستقیما به چشم مصرف کننده می‌رود.

همچنین به نظر می‌رسد تولید تارا معمولی به زودی متوقف شود و تارا V۱ پلاس جایگزین آن شود تا ارزان‌ترین مدل تارا باشد.

هرچند ایران خودرو زیر بار اینکه طرح تبدیل تارا اجباری است نمی‌رود، اما به نظر می‌رسد با توجه به احتمال بالای توقف تولید تارا معمولی و قیمت گذاری جدید شورای رقابت، تارا V1 پلاس ارزان‌ترین نسخه قابل تحویل به مشتریان است. در نتیجه می‌توان این طرح تبدیل را اجباری دانست و مشتریان نیز راهی جز تبدیل خودرو یا انصراف نخواهند داشت!

بیشتر بخوانید:

 انواع پژو پارس در بازار به چه قیمتی معامله می‌شوند؟

اطلس سایپا با هزینه‌های جانبی قیمت گذاری شد/ بررسی تفاوت‌ها و امکانات چهار تیپ اطلس

ترمز تارا قوی‌تر است یا دنا پلاس؟/ نتیجه تست ترمز محصولات ایران خودرو

قیمت کوییک پلاس اتوماتیک و ساینا اس اتوماتیک اعلام شد

قیمت روز خودروهای خارجی در بازار / افزایش قیمت کدام خودرو رکورد زد؟

اسکای ول خودرو برقی کرمان موتور معرفی شد/ یک چینی ناشناخته اما گران‌تر از تسلا!

کاتالوگ خودروهای وارداتی منتشر شد؛ از کیا و هیوندای تا ارزان‌ترین خودرو وارداتی

ترمز تارا قوی‌تر است یا دنا پلاس؟/ نتیجه تست ترمز محصولات ایران خودرو

طرح تبدیل تارا در سامانه یکپارچه خودرو اجباری است؟/ احتمال توقف تولید تارا معمولی

سراتو ۲۰۱۴ و بهمن رسپکت تست و مقایسه شدند/ خودرو کره‌ای کارکرده یا چینی صفر؟




48 دیدگاه

  1. خیلی جالب پول بدی جنسی بخری بعد فروشنده بگه من هر جنسی دلم بخواد بهت میدم بنجل یا درپیت باید ببری

  2. این قدر لفت میدن تا همون تارا قدیمی هم افزایش قیمت بگیرن این طرفند ایران خودرو هست بعد دعوت نامه میدن به گفته خود مسول شورا بعد از ابان خودرو دوباره افزایش داره حالا حواله داران سر در گم میشن یه جای باید جلو یاغی گری خودرو ساز گرفته بشه قشر متوسط جامعه دنبال این دو خودرو ساز داخلی هستن

    • وقتی ساینا s سایپا ۳۳۰تومنه یعنی واقعا تارا قیمتش ۳۹۰تومن باید باشه الان پارس رو ایرانخودرو داره میده ۳۳۰تومن

      • مرد مومن الان قیمتها رو کشیدن بالا، وگرنه ساینات ۲۲۰ تومن بیشتر نیست، تارا ۲۵۰ بود بعد شد ۳۵۰ بعدش دوباره بردن بالا ۳۹۴ تومن، سه بار رفت بالا قیمتش.
        گفتیم ۱۰۰ گرون کردن وای وای وای، زور زدیم وام گرفتیم گفتیم یجوری میگیریمش. حالا که تو منجلاب وام ها گیر کردیم و جایی نداریم که وام بگیریم نه توانایی پرداخت بازپرداخت وامو داریم.

        • کاش از خودروسازهای دیگه ثبت نام می کردیم بت همون قیمت قدیم تا حالا ده بار ماشینمنو گرفته بودیم از ایران خودرو ظالمم هم راحت می شدیم من نمیدونم حکایت خوروسازی خاری تو چشم مردمه چرا باید باشه تو رو خدا جمعش کنید

    • خدا لعنت کنه مسولین بی لیاقت رو که نفسشون از جای گرم بلند میشه یه کارمند با هزار آرزو ومشقت یک سال پول پس اندازه کرده برای تحویل خودرو موعد زمستان یه دفعه ۱۸۰میلیون اضافه کنند تمام آرزوها و دودمان خانواده رو از بین بردن لعنت بر همشون مرفعین بی درد …

  3. اولویت خودرو دارای دستی اینجانب شهریور ۱۴۰۲ در سامانه یکپارچه تعیین شده و مرداد ۱۴۰۲کل وجه خودرو پرداخت گردیده ولی متاسفانه تاکنون خودرو طبق سایت ایران خودرو وارد فرایند فاکتور یا تخصیص نگردیده و تاریخ تحویل خودرو ابتدا ۲۴مهر و الان ۲۰ابان در سایت تغییر کرده چند روز پیش هم که پیام تعویض اختیاری خودرو رو دادن
    سوال:اگه خودروی تارای دستی برای تحویل تعهد معوق ندارن چطور تارای جدید رو دوهفته ای تحویل میدنث،
    مشخصات از چندماه پیش به جای تارای دستی ساده نوع پلاس رو تولید کردن برای سود بیشتر و مشتری رو سرکار گذاشتن
    مبلغ ۱۸۰میلیون تومان برای مشتریان خیلی سنگینه شوخی نیست که خیلیا ممکنه کلا انصراف بدن و دیگه نتونم خودرو خرید کنند با وجود پرداخت کل وجه
    اگه برای ایران خودرو کیفیت خودرو، افزایش قیمت دوبرابری پاسخگو نبودن شوخیه برای مردم سوهان روحه پیش خدا هم حق الناس البته اگه اعتقادی باشه

      • معلومه دلالی هستی با ادم مرفهی هستی، چرا اومدی تارا خریدی، تو که داری میرفتی خارجی میخریدی یا چینی، پولداریتو به رخ اکثریت فقیر جامعه نکشید لطفا

    • شهریور ۳۵۰ میلیون کامل واریز کردم قرار بود اخر شهریور ماشینو بدن هنوز ۱۴ ابان هست ماشینو که ندادن توی سایت هم زدن مابهالتفاوت خب میگفتی ۳ ماه بعد پول واریز کن برای تارا نه اینکه جیب منو خالی کنی ماشین زیر پامم بگیری این ظلمه به من اخه به قران میخاستم ام وی ام ایکس ۲۲ پرو بنویسم بخاطر تبلیغات واردات خودرو و ارزان شدن خودرو چینی ترسیدم که ای کاش مینوشتم و الان سوار میشدم شرف داشت به آشغالای ایرانی

      • خب لعنتیا ما پولمون نمیرسه تارا پلاس بخریم . این همه موندیم که تارا معمولی رو ۳۹۴ تومن بخریم . ما فقط تارا معمولی میخوایم

  4. بیت ران احتمالا یادت رفته قیمت تارا دستی ۲۵۶ تومن بوده
    که مثل بنده بخاطر اون قیمت ثبت نام کردم اما بعد از اعلام نتایج قرعه کشی ابتدا قیمت شد ۳۷۰ بعد از مدت کمی به ۳۹۴ تغعییر پیدا کرد اون چیزی الان لازمه یه بحث کارشناسی در خصوص ارزش قطعاتی خودرو هست که ایا واقعا قیمت تمام شده اون ۳۹۰یا۵۸۰هست

  5. فکری بحال برف پاک کن و کاپوت ضعیف تارا باید بشه برف پاک کن گیر میکنه لبه کاپوت فراخوان بدن برای تعویض کاپوت و رفع ایراد برف پاک کن یک هفته اس خودرو خریدم ۱۰۰۰ km کار کرد توی جاده ساوه یک ینگ خورد کاپوت باینکه بدنه بادی فنس کردم با هزینه ۱۷ ملیون بازهم کاپوت فرو رفتگی پیدا کرد و دیروز بردم صافکاری و شانس آوردم زیر سوراخ های گیره نمد کاپوت بود که ابزار انداخت و تو رفتگی رفع کرد باید کاپوت تارا با یک فراخوان تعویض بشه و بک جنس با آلیاژ مستحکم جایگزین بشه

  6. لطفاپیگیرمشتریان راناپلاس نوبت زمستان هم باشید.طرح تبدیل خورده که۲۰۷ارتقایافته بگیرنباقیمت۵۰۰میلیون.چه ارتقایی بوده که۵۰درصدگران کردن.مگه سامانه کنترل پایداری ونشانگرتعویض دنده۱۵۰میلیون هزینه داشته.شورای رقابت چه جوری حساب کرده که ازنسخه اتومات گرانتره.منه نوعی رانای ۲۲۰میلیونی ثبت نام کردم دوماه بعدش شد۳۲۲میلون الان شده۴۸۰میلونبادوتاآپشن بی ارزش.طرحتبدیل هم زده که بیا۲۰۷دنده ای بگیرگرانترازاتومات.عجب آشفته بازاری است ایران!

  7. ایران خودرو چرا فراخوان ۱۴۰۳رو نمیده چرا ما رو معطل میکنه ما پول داریم میریزیم ماشین تحویل میگیریم پول نداشتی چرا ثبت نام کردی تماس گرفتم ایران خودرو گفتم بهشون

  8. ایران خودرو باید قیمت تارا پلاس روا ۱۲۰ میلیون کم کنه ومردم رو راضی کنه ویا مدل بعدی تارا v3 فول رو با مبلغ ۵۰۰ میلیون به ثبت نام کنند کان بده تا حق به حق دار برسه لطفا مسئولین رسیدگی کنند

  9. ما هنگام ثبت نام تارا دستی معمولی انتخاب کردیم نه اپشنال پس همون مشخصات خودرو رو با قیمت زمستان ۱۴۰۲ میخوایم تازه توشرایط جدید نوشتن تارا زمستان تحویل فروردین
    شما اگه تحویلتون عقبه به ما ربطی نداره و باید طبق ثبت نام خودرو رو زمستان تحویل بدین در غیر این صورت خسارت پرداخت بشه
    جالبه تحویلشون ۴ ماه عقبه ولی تارا اپشنال معلوم نیس از کی آماده شده که ۱۵ روزه تحویل میدن

  10. یکسال صبر کردم، موقعی که ثبت نام کردم بود خوردوی تارا دستی ۲۵۰ تومن حدودا.
    الان که نوبت تحویل شده نزدیک به ۶۰۰ تومن یعنی ۳۵۰ تومنی رفته بالا قیمتش.
    تو یک سال ۲۵۰ بشه ۵۹۵ تومن! تورم ایران انقدر بالا رفته؟
    یا گرون فروش شدن؟ یا مسولین شیادتر شدن، یا داریم ونزولا میشیم!
    واقعا نمیدونم چی بگم.
    مثلا سال مهار تورم بود، حرف های رهبری رو گوش نمیدن
    همینها کشته مرده رهبرن، ولی چرا به حرفش گوش نمیدن!
    ریا و دروغ و ربا و دزدی و … تا کی دوام میاره ایران.
    قراره بمیرییییییین بابا.

  11. فقط میتونم بگم خدا لعنت کنه کسی که باعث افزایش قیمت این خودرو شده انشالله پیش خانواده ش شرمنده میشه، مثلا سال مهارتورم هست
    حقوق کارگر رو افزایش نمیدن که تورم ایجاد میشه ولی اینا راحتر یهو ۵۰درصد تارا رو افزایش میدن
    اقایان مسیولین ۵۰ درصد ۵۰ درصد حساب کن از ۳۹۵ تومن به ۵۸۰ تومن لعنت برشما

  12. من خودم متاهلم با دو تا بچه الان ۸ ماهه بدون وسیله هم هستم تارا ثبت نام کردم به نامم در امد تحویل اولویت پاییز ۱۴۰۲ بعد از این مدت پیام امده ۱۸۰ میلیون گذاشتن روش بیا تارا v1 بگیر بابا من اگه داشتم که الان ۸ ماهه بی وسیله نبودم همونی که زمان ثبت نام انجام دادیم بده بهمون اینقدر ظلم نکنید

  13. خدا ازتون نگذرد ما با هزار امید ثبت نام تارا دستی کردیم افتادیم زمستان ۴۰۲حالا میگن تارا پلاس.ما تارا معمولی که ثبت نام کردم میخوام.چون چهارصد ملیون راهم با چندتا وام جور کردم.بازهم خدا ازتون نگذرد

  14. لعنت به اینا بیاد با این قیمت گذاریشون دو تا اپشن اشغال گذاشتن گیربکسشم معلوم نیست چی ساختن بعد یه دفعه ۱۸۰ میلیون افزایش قیمت ؟؟؟؟خدا نابودتون کنه که رحم ندارین

  15. درود
    متاسفانه ایرانخودرو از بی مدیریتی این مملکت داره دست میکنه تو جیب مردم تا بقا خودشو حفظ کنه ..حداقل ۴۰ هزار نفر حقوق بگیر فقط جاده مخصوص هستن

  16. الان مابه التفاوت تارا دستی و اتومات تو بازار ۱۰۰ تومنه ، چطوریه که باید ۱۸۰ تومن بذاری روی تارا معمولی اونوقت همون تارا دستی با چند تا آپشن و گیربکس ۶دنده که روی هم ۵۰ تومن نمیشه تحویل بگیرید.
    اینا مردم چی فرض کردند. شما همون تا دستی معمولی تحویل بدید من تو بازار با با مبلغ کمتر از ۱۲۰ تبدیلخبه اتوماتیک میکنم.

  17. تارا دنده دستی ۵ سرعته ۲۵۶ میلیون بود
    بعد افزایش قیمت خورد به عنوان سنسور نور و باران
    به این بهانه شد ۳۹۴ میلیون در کمتر یک سال
    تارا نیاز نداشت به کنترل پایداری و دستیار کمکی ترمز و tmps
    چون همه ی این آپشن هارو داشت
    فقط یه گیربکس ۶ سرعته گذاشتن و الباقی تغییر دکمه های شیشه بالابر و جای خالی ماندن شیشه بالابر در کنار دنده که شد جای موبایل به عنوان آپشن ؛ گذاشتن
    کنسول وسط برای سرنشین جلو و عقب و تغییر طرح چراغ عقب
    حالا قیمت دادن برای نوبت زمستان طرح اولیه یکپارپه به ۵۸۰ میلیون که از اسفند پارسال گذاشتنمون ب ای نوبت اینم شده نتیجش
    بهتر بگم گذاشتنمون سرکار
    امیدوارم شورای رقابت و حمایت از مصرف کننده کالای ایرانی
    فکری کنن که لااقل همون گیربکس ۵ دنده رو تحویل بدن
    این به اصطلاح آپشن های ایران خوردو رو نخواستیم که. اختلاف ۱۸۰ میلیونی پیدا کرده

  18. کجای دنیا رفع عیب از یک خودرو آپشن محسوب میشه و خنده دارتر خودرو جدید و قیمت جدید محسوب میشود؟؟. پناه میبرم به خدا .

  19. خدایا خودت هر طور صلاح میدونی بدون اینکه کارگرهای کارخانه سایپا و ایران خودرو آسیب ببینند چنان منفجرشون کن که حتی اثری از زمین هاش هم نمونه یه ملت را خوشحال کن آمین

  20. خدا نسلتون رو منقرض کنه چقدر دزدی اون شورای رقابت چقدر پیاده هستن که یه تعویض دنده رو اینقدر قیمت زدن

  21. لطفا پیگیری اینم بکنین که برای افرادی که از اول توی سامانه یکپارچه زمستان بودن هیچ پیامکی نیومده
    و فقط برای کسایی که ویرایش زده بودن از ۱۴۰۳ اومده.
    تکلیف ما چیه؟

  22. خواهشا با ۱۲۴ تماس بگیرید و مشکل افزایش قیمت تارا رو گزارش بدید و مخالفت خودتون رو اعلام کنید

  23. خدا وکیلی تمام آرزو هام من و خانوادم رفت بر باد
    چه شب های که به عشق ماشین نو خوابیدیم
    اما ۱۸۵ ملیون اضافه از کجا بیاریم
    وار ما وای برما
    خدایا ایجا کجاست
    یکی نیست در دل ما بی پول ها رو به مسئولین برسونه
    وای خدا ……

  24. خدا کمرتون بزنه اخه ما نخواییم تارا ۶ سرعته سوار شیم باید کیو ببینیم همون انتخاب تارا دستی بدین مردمم تو فشار نندازین

  25. موقع ثبت نام قیمت خودرو تارا دستی در سامانه یکپارچه ۳۸۵ میلیون بود الان پیامک اومده دو تا ابشن اضافه کرده ۵۸۰میلیون چرا با روح و روان مردم بازی می کنید اگر توانایی تولید و عرضه ندارید خب سامانه رو کلا باز نکنید چرا دغل بازی میکنید
    کسی هم نیست جواب درست حسابی بده هر چند فایده ای هم نداره
    دور دور سازندگان قطعات خودرویی و تولید کنندگان خودرو هستش تو کشور
    فقط تاملی کنید فقط کشورهای همسایه فقیر و غنی رو کمی شرم و حیا کنید کمی ….!!!!!!!!!!!

  26. سلام بخدا منم با هزار بدبختیو وامو قرض ۴۰۰ م جور کروم خداوند بزنه تو کمر باعثو بانیش الان ماباید چکار کنم با درثد بالا وام گرفیم قرض کردیم اخرشم با هیچ تمام بشه .خدا برادان نسازه دزدهای بی سرو پا

  27. تو رو خدا یکی بیاد بگه ما که وی یک پلاس انتخاب نکردیم باید تا کی منتظر پیامک بعدی باشیم مردیم از بلا تکلیفی ،، خدا بلا تکلیفتون بکنه تا درد ما رو بدونین

  28. سلام دوستان عزیز من خودرو تارا دستی ثبت نام کرده بودم با اولویت زمستان ۱۴۰۲ پیامک هایی که به من ارسال شده بود در خصوص انتخاب تارا پلاس تکمیل وجه انجام ندادم آیا به این معنی است که دیگه پیامک برای همون خودرو اولیه که ثبت نام کردم نمیاد ؟

  29. سلام
    والا به خدا یه چیزی به گوشش برسونید که حداقل اینایی که ثبت نام کردن رو ماشین بهشون بدن، دور بعد بگن هرمی میخواد بیاد مدل پلاس رو ببره
    آخه ما چه گناهی کردیم از دست اینا
    الان به پیشنهاد شده که سورن پلاس بردار با موتور ۸ سوپاپ و بدون کروز و دیسک عقب و قیمتی ۷۰ تومن گرونتر از تارا…..
    نمی‌دونم چکار کنیم
    ماشین بدتر و قیمتی بالاتر!!!!
    حالا ما امروز ت سایت سمت ۱۲۴ شکایت کردیم شما هم انجام بدید شاید کارساز باشه
    سامانه بازرسی
    https://samt.124.ir/complaint-people

    • ماهم شکایت کردیم ولی هیچ چیزی مشخص نیست هیچ ارگانی و سازمانی جوابگو نیست نه وزارت صمت نه سازمان حمایت نه ریاست جمهوری
      انگار نه انگار این وسط خودروساز داره تخلف میکنه اب از اب با این همه حجم شکایت تکون نمیخوره

  30. من هم تارا توسامانه یکپارچه ثبت نام کردم الان چراغ عقبشوعوض کردن ۲۰۰میلیون گذاشتن روش این دولت دزدپرور تمام زندگی منو به چالش انداخته کل دار و ندارم رو فروختم نتونستم ۱۸۰ میلیون جور کنم تا ماوالتفاوت تارا رو بدم لعنت. به زاد و رودشون با این خودروساز دولتی که به این سادگی با زندگی مردم بازی کنه واقعا خاک عالم

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

از کاغذ دیواری تا میز شام ؛ لوگوی شورولت از کجا آمده است؟

در میان لوگوی شرکت‌های مختلف خودروسازی، لوگوی شورولت یکی از ساده‌ترین لوگوها است. هر چند همین لوگوی ساده، نمادی...

پست‌های مرتبط