تغییرات عمده در سورن پلاس ایران خودرو / از ایمنی تا مصرف سوخت

از دست ندهید

از نیمه دوم امسال، سورن پلاس ایران خودرو مطابق با استانداردهای ۸۵ گانه تولید و به بازار ارائه خواهد شد. ایران خودرو به منظور اجرای استانداردهای ۸۵ گانه و ارتقای سطح کیفی و ایمنی خودرو سورن پلاس، بهبودهایی در این خودرو اجرا کرد که بخشی از آن بر اساس بازخوردهای دریافتی از مشتریان صورت گرفته‌است.

بیت‌ران –  براساس الزامات استانداردی، ایران‌ خودرو علاوه بر تجهیز سورن‌ پلاس به دی‌لایت، در نیمه دوم امسال، این محصول را با افزودن امکانات دیگری به مشتریان عرضه خواهد کرد.

از جمله امکانات اضافه شده‌به سورن پلاس ایران خودرو می‌توان به سیستم کنترل پایداری الکترونیکی اشاره کرد. این سیستم نقش بسیار مهمی را در کنترل خودرو در پیچ‌ها و مسیرهای لغزنده ایفا می‌کند.

 

این امکان با سنجیدن زاویه فرمان و سرعت خودرو، در صورتی که احساس کند امکان انحراف خودرو از مسیر و سر خوردن‌وجود دارد، با ترمزگیری در چرخ بحرانی مانع واژگونی و انحراف خودرو می‌شود.

این سیستم که به ESC موسوم است ابتدا تنها روی خودرو تارا نصب شده‌بود. اما اکنون روی دیگر محصولات از جمله سورن پلاس ایران خودرو به دلیل رعایت استانداردهای ۸۵ گانه تعبیه شده‌است.

 

برای روشن و خاموش کردن سیستم ESC یک کلید روی داشبورد تعبیه شد. اما همواره به صورت پیش فرض این سیستم در مدار و فعال است.

با رازهای پژو پارس با موتور جدید در بررسی در یوتیوب بیت ران پلاس آشنا شوید:

سایر امکانات سورن پلاس ایران خودرو

به موجب نصب سیستم کنترل پایداری، تغییراتی در سیستم ترمز ضد قفل و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز نیز اجرا شده‌است. سورن پلاس بهبود یافته‌ایران خودرو، ضمن بهره‌گیری از سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESC)، دارای سیستم TCS است که همان سیستم کنترل لغزش در هنگام شروع حرکت بوده‌که مانع از هرزگردی چرخ ها در مسیرهای لغزنده می شود. این سیستم به حرکت سریع تر خودرو کمک می‌کند.

دیگر سیستم اضافه شده‌به سورن پلاس ایران خودرو سیستم EBA است. این سیستم در هنگام فشار ناگهانی و شدید روی پدال ترمز، در لحظه فشار هیدرولیکی نیروی ترمز را به حداکثر می‌رساند تا به توقف سریع‌تر خودرو کمک کند.

یکی از امکانات مهم اضافه شده‌به سورن پلاس، سیستم HSA است که در هنگام شروع حرکت در سربالایی، مانع از عقب رفتن خودرو می شود.

این سیستم برای چند ثانیه با حفظ فشار نیروی ترمز برای راننده زمان می‌خرد تا نسبت به شروع حرکت در سربالایی اقدام کند. سامانه مورد بحث در شرایطی هم که خودرو در سرازیری قرار داشته باشد و راننده قصد حرکت در دنده عقب را داشته باشد مانع از حرکت خودرو رو به جلو می‌شود.

کاهش مصرف سوخت با GSI

یکی دیگر از امکاناتی که به تولیدات سورن از نیمه دوم امسال اضافه می‌شود، راهنمای نشانگر تعویض دنده موسوم به GSI است. طبق الزامات استاندارد ۸۵ گانه، این امکان در خودروهای مجهز به گیربکس دنده‌ای اجباری شد.

ایران خودرو با هدف کاهش مصرف سوخت و ارتقای حس رانندگی این امکان را برای نصب روی سورن پلاس پیاده‌سازی کرد. وظیفه این راهنما نمایش زمان مناسب تعویض دنده به راننده در نمایشگر جلو آمپر است. با رعایت آن مصرف سوخت و آلایندگی خودرو نیز کاهش می یابد.

دیگر امکان مهمی که روی سورن پلاس از نیمه دوم سال و اوایل پاییز نصب می شود، سنسور پایش فشار باد تایرها موسوم به TPMS است. این سیستم با پایش فعال فشار و دمای باد تایرها، در صورت کاهش فشار باد تایرها از محدوده مجاز تعریف شده،به راننده در جلو آمپر و در نمایشگر سیستم مالتی مدیا هشدار می‌دهد تا نسبت به تنظیم فشار باد تایرها اقدام کند.

رانندگی با تایرها در شرایطی که فشار باد آن ها کمتر از استاندارد باشد، ضمن این که موجب خرابی زودهنگام و استهلاک تایرها می‌شود، روی افزایش مصرف سوخت تاثیر گذاشته‌و کیفیت سواری را نیز کاهش می‌دهد.

از جمله موارد ایمنی اضافه شده‌به سورن پلاس ایران خودرو، استاندارد حفظ ایمنی عابر پیاده در صورت برخورد است. این استاندارد یکی از الزامات عرضه خودرو در بازار اروپا است. خودروسازان جهانی در راستای حفظ جان عابران پیاده و وارد شدن‌آسیب کم تر به آنها در زمان برخورد رعایت می‌شود.

ایران خودرو با تغییرات اعمال شده‌در سپر و به طور کلی بخش جلویی سورن پلاس، توانست استاندارد حفاظت از عابر پیاده موسوم به ECE R127 را برای این خودرو پاس کند.

بیشتر بخوانید:

طرح ترافیک تهران عادلانه می‌شود / طرح جدید ترافیک و تغییرات در پرداخت عوارض

اولین متروباس به ناوگان حمل و نقل عمومی تهران اضافه شد

خودروهای یک میلیارد تومانی بازار را بشناسید / کدام یک ارزش خرید دارند؟




6 دیدگاه

  1. این همه امکانات رو ترمزش گذاشتن بعد ترمز عقب کاسه ای ؟؟؟ این چه استاندارد ۸۵ گانس که نمیگه ترمز عقب کاسه ای مال هراز سال پیشه باید دیسکی باشه

  2. لطفاً پیگیری کنید که ترمزهای دیسکی عقب هم نصب کنن حداقل بصورت آپشن سفارشی هم باشه باز غنیمته
    واسه دوگانه هاشم رینگ آلومینیومی هم بزارن
    خیلی جالبه که سورن های ۹۷ به پایین چهار چرخ دیسک بوده و بعد از اون کلا کاسه ای شده
    سورن پلاس که کلا دیسکی نداشته 😑😑😑

  3. آفتابه لگن هفت دست شام ونهار هیچ
    ۴ماهه کل پول رو گرفتن از تحویل خبری نیست خودرو ناموجود آپشنش رو بالا میبرن

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

موتور ۶ سیلندر بنزینی خودرو رونمایی شد

موتور ۶ سیلندر بنزینی خودرو رونمایی شد. در ساخت این موتور به  ۴۵ درصد دانش فنی بومی ساخت موتور...

پست‌های مرتبط