سایپا کوییک S را از داشتن این آپشن منع کرد / سونامی حذف آپشن در خودروسازان داخلی

از دست ندهید

فرمان دی‌کات سایپا کوییک S در نسخه‌های جدید حذف شد. این در حالی است که مشتریان این محصول را با همین فرمان خریدند. آپشن‌های دیگری از این خودرو نیز حذف شدند که اعتراض شدید مخاطبان بیت‌ران را در پی داشت.

بیت ران – مجتبی اسماعیلی: فرمان دی‌کات سایپا کوییک S شاید تنها جاذبه کابین این خودرو بود که به لطف سایپا حذف شد! همچنین شیشه‌های دودی عقب این خودرو نیز به حالت عادی برگشتند.

فرمان دی کات سایپا کوییک S

ظاهرا سایپا برای به صرفه‌تر شدن قیمت، در حال حذف برخی از آپشن‌های محصولاتش است. البته این اولین بار نیست که سایپا چنین اقدامی انجام می‌دهد. برای مثال ترمز عقب دیسکی کیا سراتو زمانی که در سایپا مونتاژ شد، به کاسه‌ای تقلیل یافت!

البته اینکه حذف فرمان دی‌کات سایپا کوییک S که نسبتا زیبا بود و شاید تنها دلخوشی راننده در هنگام درماندگی در سربالایی‌ها را فراهم می کرد، چقدر در سود آور شدن کوییک اس کمک می‌کند، جای تامل فراوان دارد.

البته سایپا با حذف فرمان دی‌کات کوییک اس قدم در راه ایران خودرو گذاشت. ایران خودرو ید طولایی در موضوع حذف آپشن دارد. تخصص اصلی ایران خودرو کاسه‌ای کردن ترمزهای عقب، حذف سانروف و رینگ‌های آلمنیومی است.

در حالی که خودروسازان در تمام دنیا در حال پیشرفت و اضافه کردن امکانات جدید به محصولات خود هستند، شرکت‌های داخلی در حال حذف برخی از آپشن‌ها و امکانات خودرو هستند.

استانداردهای ۸۵ گانه جدید علت حذف آپشن‌ها؟

 پس از کش و قوس‌های فراوان سازمان استاندارد خودروسازان را ملزم به نصب سیستم کنترل پایداری، سنسور نور و باران و… استانداردهای ۸۵ گانه کرد. خودروسازان داخلی با انجام نامه‌نگاری و انواع ترفندها این موضوع را برای مدتی به تاخیر انداختند. اما در نهایت زور خودروسازان داخلی دیگر به سازمان استاندارد نرسید و اگر اطاعت نمی‌کردند، مجوز شماره گذاری نمی‌گرفتند.

اما  به نظر می‌رسد خودروسازان حالا قصد دارند با حذف برخی از آپشن‌ها و امکانات قبلی خودرو، قیمت محصول را به رقم مورد نظرشان باز گردانند. سایپا در اولین قدم فرمان دی‌کات کوییک S و شیشه های دودی عقب را حذف کرد.

 ایران خودرو رینگ آلمینیومی و ترمز عقب دیسکی دنا پلاس را حذف کرد. موتور TU3 را مجددا به خط تولید آورد و پیشرانه EF7 روی سمند سورن پلاس را با موتور XUP جایگزین کرد. جالب است که نام محصول جدید را هم سمند سورن پلاس بهینه گذاشت!

ظاهرا باید یک اداره جدید با نام «معاونت پایش و پیشگیری از حذف امکانات محصولات خودروسازان» تاسیس شود تا بر اعمال خودروسازان نظارت کند.

لازم به ذکر است روابط عمومی شرکت سایپا تماس خبرنگار بیت‌ران جهت پیگیری موضوع فرمان دی‌کات سایپا کوییک S را بی پاسخ گذاشت.

بیشتر بخوانید:

خودروهای چینی جدید را بشناسید / لشکر شکست‌ خورده‌چینی به ایران رسید!

لوازم یدکی خودروهای چینی گران‌تر از مرسدس و ب‌ام‌و! / بحران آغاز شد

بهمن رسپکت زیر تست پر فشار بیت ران چه کرد؟ / لات کوچه خالی!

پیشرانه ME16 سایپا را بشناسید

زمان اعلام نتایج مرحله دوم فروش خودرو مشخص شد

کیو جی موتور برند لوکس بنلی وارد ایران شد

آغاز تست تصادف خودرو در ایران ؛ یورو انکپ در اولین مرکز تست تصادف خاورمیانه

ساینا اس سایپا تست و بررسی شد؛ نرم، تنبل و خوش اشتها!

چرا پلیس نمی‌تواند جلوی شماره گذاری خودروهای نا‌ایمن را بگیرد؟




35 دیدگاه

  1. همین شهریور ماه ۱۳ تومن دیگه اضافه کردن به قیمت کوییک اس بازم دارن با فرمون معمولی میدن ، واقعا هیچکس پاسخگو نیست این ظلم و کم فروشی و دزدی از مردم رو ؟ خواهش میکنم پی گیر حق مردم باشید

    • کی میخواد پیگیر حق مردم باشه داداش؟؟
      قانون؟
      کدوم قانون؟
      قانون گذار و مجری قانون و خود این شرکتهای متخلف همگی زیر نظر حاکمیت هستن
      خودمون باید پیگیر حقمون باشیم. با نخریدن

  2. توی کاتالوگی که تو سایت خود سایپا هم هست نوشته شده فرمان دی تایپ و بابت این از مردم پولش رو گرفتن به چه حقی دارن فرمونی رو که از مردم پولش رو گرفتن حذف میکنن ، کسی نیست حق مردم رو بگیره

    • غیبت نکن تهمتم نزن!البته نمیدونم این حرف ها که میگید حقه یا نه ولی از کجا معلوم اون شخص خاص بی سواد باشه یا دزدی کار اون باشه؟

  3. اگه خودرو خریدن تواین مملکت حرام میشدنه این قیمتش بودنه خودروسازان به خودشون اجازه میدادندکلاه سر مردم بزارن

  4. داخل یه کشور اروپایی (ایسلند) مدیر دولتی بخاطر استفاده شخصی از تلفن محل کار برکنار شد ، تو مملکت ما هر سه ماه یکبار امکانات معمولی خودروها که به اسم آپشن به مردم میدادن حذف که میشن هیچ! قیمت ها هم بالاتر میبرن ! هیچ کس هم صداش در نمیاد! حتی خودروساز بع اینکار بی احترامی بیشتری هم به مشتری میکنه !!! مثل قیمت جدید پارس XU7P که میگن ۳۴ میلیون افزایش داشته تو دعوت نامه های جدید!!!!
    مردم به زحمت یه پولی جور کردن که همین خودرهای داخلی از روی مجبوری بخرن (به خاطر مافیا و انحصار طلبی خودروسازها) بعدش به همین راحتی و مثل آب خوردن میگن ۳۴ میلیون افزایش!!! حقوق یه کارمند چقد هست و چقد افزایش داشت امسال ؟! حتی یه کارمند رتبه بالا باید دوماه ش هیچی نخوره و حقوقش بده برای این افزایش! ۳۴ تومن برای چی ؟! به قول شما بعدش هم بیاد تا آپشن ها حذف شده ! خون ملت کردن تو شیشه این خودروسازها ! پاتون از روی گلوی مردم بردارید تا نفس بکشن.

  5. سلام به بر بچه های بیت ران حرف دل ما خریداران کوییک اس را زدید.متاسفانه سایپا علاوه بر افزایش ۷ میلیون خودرو اقدام به حذف امکانات خودرو کرده است و ما ثبت نام کنندگان نگران حذف بیشتر هستیم که شاید این حذفیات به ضبط،ریموت و شایدم موتور برسد و به سازمان حمایت و شورای رقابت اعتراض می کنیم هیچ جوابی به ما نمی دهند.این خودرو با آنچه در زمان ثبت نام داشت متفاوت است.لطفا صدای ما باشید باتشکر از همه بچه های بیت ران

    • ۱۳ میلیون اضافه کردن اون مبلغی که کم شده بابت سود مشارکت بوده و در اصل ۱۳ میلیون اضافه کردن

      • خدا ازتون نگذره که به هر روشی از جیب مردم میدزدین.بابا مردم با هزار زحمت تونستن پول این لگن شما که به اسم خودرو روانه بازار کردین و جور کنن .به خاطر حذف آپشن ۸ تومن پول اضافه گرفتین؟؟؟؟؟

  6. بهترین راه شکایت برای شرکت سایپا است،پول آبشنها را مگیرد بعد زمان تحویل حذف میکند،این یک دزدی آشکار است.

  7. واقعا دزدی تا کجا هرروز شاهد یه دزدی جدید از این حروم خورها هستیم مردم با هزار بدبختی این پول هارو جور میکنن از شما عقب مونده ها ماشین میخرن که حداقل یکم تو زندگیشون خوشی ببین شما به مردم خودتون هیچوقت رحم نکردید.از رسانه محترم و پیگیر بیت ران خواهش میکنیم پیگیر این قضیه باشن ما فقط امیدمون به شما رسانه های مردمی هست هیچ کس دیگه پاسخگو نیست

    • ای بابا انقد فحش ندین چه سودی داره؟ فقط ضرر داره ممکنه تهمت یا غیبت یا هر گناهی باشه. باید پیگیری قانونی کرد

    • وزارت صمت،سازمان حمایت،بازرسی کل کشور
      هیچ کدام پاسخگو و پیگیر نیستند.
      با ۰۲۱۱۲۴ تماس گرفتم برای شکایت تا نیم ساعت داخلی ب داخلی وصل شدم و آخر هیچ.
      تا زمانیکه سازمانی جهت رسیدگی وجود ندارد، اوضاع این است

  8. گاوداری هم حاضر نیست شیر رو با ضرر بفروشه چه برسه به خودرو ساز
    بهتره هر چه سریعتر خودرو ساز ها خصوصی بشن و از تفکر قیمت گزاری سیاسی رهایی پیدا کنند

  9. کسی نیست تو این مملکت.کم فروشی به این راحتی هفت میلیون اضافه گرفتن از امکاناتش کم میشه نوبریم بخدا تو دنیا

  10. حالا کاری به دزدی و اینا ندارم
    من موندم اونی که بابت فرمون دیکات و چارتا آپشن الکی حاظر شده ۷ میلیون پول بیشتر بده چی تو مخش میگذره؟؟

  11. ۱۳میلیون اضافه گرفتن از ما که اپشن ها رو حذف کنند بعد پرداخت فهمیدیم دیگه انصراف هم نمیشه داد باید ضرر وزیان پرداخت کنی اختلاف بازار با کارخانه هم که خیلی کمه حداقل بازار می گرفتیم با تمام امکانات

  12. چرا اپشنا حذف کردن پول ما علف خرسه من چجوری به مامانم توضیح بدم آخه چقدر اینا بی انصاف هستن همون چیزی که مردم خریدن بدید

  13. شورای خیانت و رفاقت !!!
    خیانت در حق مردم مظلوم ایران
    و رفاقت با بی وجدان های گرانفروش سایپا
    واقعا نابغه لازم هستش؟؟ که بفهمه کوییک از ۲۰۷ و پژو پارس ورانا پلاس جایگاه خیلی پایین تری داره و قیمتش باید خیلی متر باشه ؟؟!!
    آخر سال هم یه z میزاره جلوی gx و ۷۰ میلیون دیگه میزاره روش
    فقط خدا لعنتشون کنه داشتن ماشین صفر رو برای قشر متوسط غیرممکن کردن.

  14. مشکل خودرو های سایپا نداشتن یک یک موتور به روز و قوی هست علاوه بر اون طراحی بسیار پیش پا افتاده بدنه در کل یعنی هیچ چیزی خاصی در خودرو های این شرکت خوب نیست اگر قیمتش هم بالا بره کسی ازش ماشین نمیخره مثل همین روزها که در سامانه یک پارچه بیش از ۸۰۰ هزار نفر در ایران خودرو ثبت نام کردن ولی سایپا ۳۵ هزار

  15. سوال اینکه، آیا سینی زیر موتور کوئیک s نیز جزء آپشن محسوب میشه؟!
    مگر نه اینکه این سینی کارش محافظت از ضربه به زیر موتور هستش.
    پس چرا جزء موارد آپشن آورده شده و حدود یک میلیون تومان هم بابتش باید پرداخت کرد.
    حذف فرمان D کات و….
    اگر ۴ تا شرکت خصوصی و خارجی بهشون مجوز تولید خودرو داده میشد، اینطوری خودروسازهای وطنی مردم رو حسرت به دل و …. نمی کردند.
    واقعاً دولت مردان ما باید کمی تفکر و به فکر چاره باشند.
    در خدمت مردم باید بود.

  16. سوال اینکه، آیا سینی زیر موتور کوئیک s نیز جزء آپشن محسوب میشه؟!
    مگر نه اینکه این سینی کارش محافظت از ضربه به زیر موتور هستش.
    پس چرا جزء موارد آپشن آورده شده و حدود یک میلیون تومان هم بابتش باید پرداخت کرد.
    حذف فرمان D کات و….
    اگر ۴ تا شرکت خصوصی و خارجی بهشون مجوز تولید خودرو داده میشد، اینطوری خودروسازهای وطنی مردم رو حسرت به دل و …. نمی کردند.
    واقعاً دولت مردان ما باید کمی تفکر و به فکر چاره باشند.
    در خدمت مردم باید بود

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

از شکستن اکسل ام‌وی‌ام تا ارزبری هنگفت؛ در مدیران خودرو چه خبر است؟

فاجعه شکستن اکسل ام‌وی‌ام مدیران خودرو، بحث میلیاردها دلار ارز گرفته شده‌از سوی این شرکت و سیلی که به...

پست‌های مرتبط