امکانات رفاهی سهند پارس خودرو و تفاوت تیپ‌های دستی و اتوماتیک آن

از دست ندهید

امکانات رفاهی سهند پارس خودرو هم‌ زمان با انتشار رسمی کاتالوگ این خودرو مشخص شد. پارس خودرو در نظر دارد این سدان اقتصادی را در ۶ تیپ مختلف با امکانات رفاهی گوناگون به بازار ارائه کند. هر کدام از این تیپ‌ها نیز تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. گرچه هنوز قیمت نهایی این خودرو از سوی پارس خودرو اعلام نشده‌است. اما کسب اطلاعات لازم درباره تیپ‌های سهند می‌تواند به ما در خرید نمونه مورد نظر کمک کند.

امکانات رفاهی سهند پارس خودرو

بیت‌ران – محمد فتح‌اللهی: تمامی تیپ‌های سهند پارس خودرو مجهز به موتور ۱.۵ لیتری M15 GSI هستند که دارای هشت سوپاپ است. اما از آنجایی که سهند در دو مدل بنزینی و گازسوز به دست مشتریانش می‌رسد، توان و گشتاور موتور این خودرو نیز متفاوت است.

 

امکانات رفاهی سهند پارس خودرو

مدل‌های بنزینی سهند قدرتی برابر با ۹۰ اسب بخار در اختیار راننده قرار می‌دهند. گشتاور این مدل‌ها نیز ۱۳۷ نیوتن‌متر اعلام شد. نسخه‌های گازسوز سهند اما ۷۷ اسب بخار قدرت و ۱۱۶ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کنند.

 

 

از لحاظ بحث انتقال نیرو نیز هم مدل‌های بنزینی و هم مدل‌های گازسوز را می‌توان با گیربکس‌های دستی و اتوماتیک خریداری کرد. براساس اعلام پارس خودرو، گیربکس اتوماتیک سهند از نوع CVT است که قابلیت تیپ‌ترونیک ۶ سرعته را نیز دارد. مدل‌های دستی هم با گیربکس پنج سرعته به دست مشتریان این خودرو می‌رسند.

 

طول، عرض و ارتفاع این خودرو برابر است با ۴۲۱۵×۱۶۷۷×۱۴۸۵ میلیمتر و فاصله بین دو محور آن نیز ۲۴۱۰ میلیمتر اعلام شد. تمامی تیپ‌های سهند دارای رینگ‌های ۱۴ اینچی و تایرهای ۱۸۵/۶۰ هستند.

 

امکانات رفاهی سهند در تیپ‌های دستی

امکانات رفاهی سهند پارس خودرو

سهند پارس خودرو چهار تیپ دستی و دو تیپ اتوماتیک خواهد داشت. نخستین تیپ دستی این خودرو که N325 نام دارد با امکاناتی مانند فرمان هیدرولیک D-Type، سامانه کنترل فشار باد تایرها (TPMS)، رینگ فولادی، تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک، پورت USB، صندلی ۶ جهته دستی راننده، صندلی ۴ جهته دستی سرنشین کناری، روکش پارچه‌ای صندلی‌ها، ایربگ راننده و سرنشین کناری، بالابر برقی شیشه‌ها، آیینه جانبی برقی، سنسور دنده عقب و مه‌شکن جلو و عقب به دست مشتری می‌رسد.

این تیپ همچنین دارای اتولایت و دی‌لایت، تنظیم دستی ارتفاع چراغ‌ها، چراغ همراهی تا منزل، دزدگیر درب‌های جانبی، ترمز اضطراری، سامانه کنترل کشش و پایداری، ترمزهای ABS و EBD و همچنین رادیو است.

تیپ بعدی سهند N323 است که با موتور گازسوز به دست مشتری می‌رسد. این تیپ در واقع همان N325 با موتور M15 GSI گازسوز است و در بحث امکانات رفاهی، هیچ تفاوتی بین این دو نسخه وجود ندارد.

N326 تیپ سوم سهند است که در آن شاهد امکانات بیشتر نظیر کلیدهای کنترل سیستم صوتی روی فرمان، روکش چرم و پارچه صندلی‌ها، تریم داخلی دو رنگ، آیینه‌های جانبی برقی گرمکن‌دار با قابلیت باز و بسته‌شدن، سانروف، مانیتور ۷ اینچی، دوربین دید عقب، دو اسپیکر در عقب و آنتن سقفی کوسه‌ای هستیم.

تیپ بعدی N328 است. امکانات رفاهی سهند در این تیپ هیچ تفاوتی با تیپ N326 ندارد. در واقع تیپ N328 همان N326 است که قوای محرکه آن به‌جای بنزینی، گازسوز است.

امکانات رفاهی سهند در تیپ‌های اتوماتیک

امکانات رفاهی سهند پارس خودرو

سهند در دو تیپ اتوماتیک که با کدهای N327 و N329 معرفی شدند به دست متقاضیان این خودرو می‌رسد. تیپ N327 با نام CVT-L معرفی شد و این تیپ تمام امکانات تیپ دستی N326 را دارد. اما مجهز به گیربکس ۶ سرعته CVT است.

به غیر از این، امکاناتی مانند کروز کنترل، محدود کننده سرعت و فرمان برقی D-Type هم جز لیست امکانات رفاهی سهند در این تیپ هستند.

اما کامل‌ترین و فول‌ترین تیپ سهند، کد N329 آن است که با نام CVT-E هم معرفی شده‌است. در این تیپ، علاوه بر تمام امکانات تیپ‌های قبلی، شاهد امکاناتی چون رینگ‌های آلومینیومی ۱۴ اینچی با تایرهای ۱۸۵/۶۰، صندلی راننده دو جهته برقی با گرمکن، شیشه دودی عقب، سامانه تشخیص نقاط کور (BSD)، استارت دکمه‌ای و سیستم هشدار باز بودن درب‌های خودرو هستیم.

پرسش‌های متداول درباره سهند پارس خودرو
قیمت تیپ‌های سهند چقدر است و چه زمانی به بازار می‌آید؟
  • پارس خودرو هنوز قیمت این سدان اقتصادی را به طور رسمی اعلام نکرده‌است. فرایند تولید این خودرو اکنون در پارس خودرو آغاز شده‌است و احتمال دارد تا پایان امسال شاهد عرضه آن به بازار خودرو کشور باشیم.
سهند همان فیس لیفت ساینا است؟ پس چرا در پارس خودرو تولید می‌شود؟
  • از آنجایی که پارس خودرو زیر مجموعه سایپا به‌شمار می‌رود، برخی از محصولات سایپا مانند کوییک R اتوماتیک و کوییک R در این خودروساز به تولید می‌رسند.
مشخصات فنی سهند چیست؟
  • سهند نخستین خودرویی است که از موتور M15GSI استفاده می‌کند. این موتور که با نام M15 پلاس هم شناخته می‌شود، ۱۴۹۷ سی‌سی حجم دارد. یکی از مهمترین تفاوت‌های این موتور با سایر موتورهای سری M سایپا، استفاده از دریچه گاز برقی و سامانه زمانبندی متغییر سوپاپ‌ها (VVT) است. البته دریچه گاز برقی پیش‌تر در خودروهایی مانند ساینا و کوئیک هم وجود داشت. قوای محرکه سهند پارس خودرو قادر است ۹۰ اسب بخار در ۵۴۰۰ دور در دقیقه نیرو تولید کند. گشتاور خروجی این موتور نیز به ۱۳۸ نیوتن‌متر می‌رسد که در دور ۴ هزار در دسترس قرار دارد. این موتور چهار سیلندر ۸ سوپاپه مگاموتور از بالانسر جدیدی استفاده می‌کند که نمونه بومی و به روز بالانسر موتور M15 است. لازم به ذکر است که خودرو اطلس هم در آینده از این موتور بهره‌مند خواهد شد.
    کاتالوگ سهند پارس خودرو را از کجا می‌توانم دانلود کنم؟
  • با مشاهده تصویر زیر می‌توانید کاتالوگ رسمی این سدان اقتصادی پارس خودرو را تماشا کنید. برای دانلود این کاتالوگ کافیست تصویر زیر را ذخیره کنید. این تصویر در وب‌سایت رسمی پارس خودرو نیز قابل مشاهده است.

کاتالوگ سهند پارس خودرو

بیشتر بخوانید:

لیست قیمت ایران خودرو ویژه شهریور ۱۴۰۲ اعلام شد

سیستم تعلیق تارا چه تفاوتی با دنا دارد؟ / کدام بهتر است؟

آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده به دولت ارسال شد

دانگ‌فنگ فنگون E5 کراس‌اوور پلاگین هیبریدی جدید بهمن موتور / بررسی تخصصی

هواکش روی کاپوت پژو ۲۰۷ چرا حذف شد؟ / ایران خودرو توضیح داد




12 دیدگاه

  1. مشکل صندوق عقب ساینا اس ازطرف استاندارد کی حل میشه. لطفا کارشناسان خوب بیارید وماشین با کیفیت تحویل مردم بدهید.من وهمه مردم عزیزبعد چندین سال پس انداز بااین درآمدبخورنمیر آرزوداریم لااقل یک ماشین بی عیب ونقص داشته باشیم.

  2. داخلیش فقط رنگش عوض کردید تیبا دو هم داخلش همین جوری آشغاله ظاهرش هم که ساینا هست فقط چراغ ها عقب تغییر دادن با هوا کش جلو

  3. این که همون سایناست فقط با جلو داشبورد زشت تر و قیمت گرون تر فقط ایشالله روزی برسه انتقام جوونیمونو ازتون بگیریم

  4. آخه کی به شما گفته طراحی کنید
    شد ماشینی بسازید که سرش با دمش بخونه
    آقا بلد نیستی نساز
    یه چیزی دیدید به معنیش نرسیدید.

    • با سلام واقعا برای این مسولین ساینا متاسفم خرد رنگ میکنم به جای اسب می‌دین به مردم خر خود شماها هستین …جریان پراید شد ده نمونه درست کردید اینم همون اشغالی هست مثل شماها تیبا کردید ساینا کردین سهند … واقعا جای تأسف داره بابا یکم از این کشورهای عربی یاد بگیرید تا کی می‌خواین سر مردم بیچاره کلاه بزارید

  5. واقعا ماشین مزخرفیه برا سایپا متاسفم
    تا حالا یک ماشین خوب هم نتوانستید بسازید
    فقط بلدید شر مردم کلاه بزارید

  6. خدایی حیف اهن نیس بدی دست خودرساز ما.همون اهنو اونا میکنن لنکروز اینا ی بدنه خوب نمیتونن بزنن و هی ساینا تیبا پراید. حیف اهن بخدا

  7. عزیز گرام ابادی ….خواهر سیزده قلوی پراید که نیاز به معرفی ندارد کمی دوزک بزک طاهری وباطنن همان پراید مدرن جهانی است

  8. خودروسازسایپا یه موتور تیبا ،۱۵۰۰و۸سوپاپ داره یه قالب اتاق تیبا که با تغییر چراغ وچراغ خطر تبدیل شده به حدود ۱۵مدل ماشین آشغال با موتور رده خارج آخر چرا ادای خودروسازی مثل تویوتا را در میارید این کار ازبین بردن سرمایه ملی است توهین به شعور ملت یعنی چون مردم مجبورند سوار بشن فکر کردین همه احمق هستند هر کشوری در زمینه ساخت یه چیز مهارت داره شما هم برید دنبال دروغ و اختلاس که پیشرفت خوبی داشتید .

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

موتور ۶ سیلندر بنزینی خودرو رونمایی شد

موتور ۶ سیلندر بنزینی خودرو رونمایی شد. در ساخت این موتور به  ۴۵ درصد دانش فنی بومی ساخت موتور...

پست‌های مرتبط